Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
wist ik niet, op welke druk ?Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenIn België? Toch wel
Comment
-
Volgens dat ik teruggevonden heb tussen de 10 & 14 bar.Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwist ik niet, op welke druk ?
Een overzicht van de leidingen van Air Liquide vind je hier:
Comment
-
Volgens een Nederlandse site over leidingen op hun gebied:Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenkan niet op 14 bar
propaan of zo wel
geen h2
Ter hoogte van de tunnel onder de Oude Maas lopen behalve tientallen glasvezelkabels ook zes hogedrukleidingen voor gassen en vloeistoffen. Daar gaan zuurstof doorheen, stikstof, waterstof, nat aardgas, kerosine en het giftige ethyleenoxide. De diameter is meestal 25 centimeter, maar juist die van het waterstofgas en het bij de productie van plastics gebruikte ethyleenoxide wijken daar vanaf, met buizen van circa 20 en 10 centimeter. De druk in deze transportleidingen varieert tussen 12 en 14 bar. Het natgas van de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) wordt vervoerd onder 60 bar.
Elders vind ik gegevens terug van een waterstofleiding van 4 inch en 100 bar (Terneuzen).
Maar ook 10 bar...
Comment
-
Accijnsverlaging diesel mogelijk
Premier Guy Verhofstadt sluit niet uit dat de regering de komende dagen of weken toch nog de accijnzen op diesel verlaagt. Dat meldt Het Laatste Nieuws. Automobilistenvereniging Touring verwijt de regering dat ze zich verschuilt achter het argument van de lopende zaken om de accijnzen op diesel niet te verlagen.
"Die vraag rijst nu nog niet", zegt de woordvoerder van de premier. "Alle voorwaarden daarvoor zijn nog niet vervuld. Zo moet diesel duurder zijn dan 1,1 euro per liter - dat is het geval - én moet de dieselprijs in België hoger liggen dan in de buurlanden. Dat is nog niet het geval, op uitzondering van Luxemburg. Als daar de komende dagen of weken verandering in komt, komt de kwestie op de regeringstafel." (belga
Comment
-
De waterstofleiding in Terneuzen is een leiding van 4 inch doorsnede en met een druk van 100 bar.Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvolgens mij lees je verkeerd maar anders
Wat de leidingen in België betreft zal ik dit deze week eens nakijken of ze op de kazerne die gegevens hebben.
Comment
-
Dus nog niet voor morgenOorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenAccijnsverlaging diesel mogelijk
Premier Guy Verhofstadt sluit niet uit dat de regering de komende dagen of weken toch nog de accijnzen op diesel verlaagt. Dat meldt Het Laatste Nieuws. Automobilistenvereniging Touring verwijt de regering dat ze zich verschuilt achter het argument van de lopende zaken om de accijnzen op diesel niet te verlagen.
"Die vraag rijst nu nog niet", zegt de woordvoerder van de premier. "Alle voorwaarden daarvoor zijn nog niet vervuld. Zo moet diesel duurder zijn dan 1,1 euro per liter - dat is het geval - én moet de dieselprijs in België hoger liggen dan in de buurlanden. Dat is nog niet het geval, op uitzondering van Luxemburg. Als daar de komende dagen of weken verandering in komt, komt de kwestie op de regeringstafel." (belga


Comment
-
't Zal er volgende week zeker komen. VAB en Touring zaten Verhofstadt al op de hielen, nu is daar deze namiddag ook nog S.PA bijgekomen die een taksverlaning eisen.Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenDus nog niet voor morgen



Op zich vind ik het maar beter ook. Onze economie draait vooralsnog compleet op dieselolie. En een milieuvriendelijk klimaat met een hoopje bedrijven die over de kop gaan vanwege de dure prijzen, daar zijn onze kinderen ook niet goed mee.
Comment
-
Waalse gemeente bestelt meer dan 100.000 liter stookolie

De gemeente Jurbise in de provincie Henegouwen heeft het initiatief genomen om op grote schaal stookolie aan te kopen. Inwoners van Jurbise die stookolie willen inslaan, kunnen die nog tot vrijdag bestellen bij de gemeente.
Tot nog toe is er al meer dan 100.000 liter stookolie besteld. "Na het afsluiten van de bestellingen, contacteren wij leveranciers en kiezen we diegene die ons de beste offerte kan voorleggen", zegt burgemeester Jacqueline Galant (MR). Aan Vlaamse kant bestaat er voorlopig geen gelijkaardig initiatief, zo zegt de Vlaamse Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG). (belga/dm)
Comment
-
Wat een achterlijke maatregelOorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenAccijnsverlaging diesel mogelijk
Premier Guy Verhofstadt sluit niet uit dat de regering de komende dagen of weken toch nog de accijnzen op diesel verlaagt. Dat meldt Het Laatste Nieuws. Automobilistenvereniging Touring verwijt de regering dat ze zich verschuilt achter het argument van de lopende zaken om de accijnzen op diesel niet te verlagen.
"Die vraag rijst nu nog niet", zegt de woordvoerder van de premier. "Alle voorwaarden daarvoor zijn nog niet vervuld. Zo moet diesel duurder zijn dan 1,1 euro per liter - dat is het geval - én moet de dieselprijs in België hoger liggen dan in de buurlanden. Dat is nog niet het geval, op uitzondering van Luxemburg. Als daar de komende dagen of weken verandering in komt, komt de kwestie op de regeringstafel." (belga
Comment
-
We willen toch nog graag rijden héOorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenWat een achterlijke maatregel

Comment
-
Ja.
Maar deze zomer was het gezever dat er maar 90 meer mocht gereden worden omdat de diesels teveel fijn stof uitstoten.
En nu dat de prijzen stijgen, gaan ze ze verlagen.
Ze moeten direct stoppen met het bevoordelen van de Diesel tov de Benzine.
Ofwel meen je het met het milieu en ben je consequent, ofwel moedig je diesels aan en moet je niet komen zeiken over fijn stof.
Comment
-
Mijne diesel heeft vanuit het fabriek een partikelfilter.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenJa.
Maar deze zomer was het gezever dat er maar 90 meer mocht gereden worden omdat de diesels teveel fijn stof uitstoten.
En nu dat de prijzen stijgen, gaan ze ze verlagen.
Ze moeten direct stoppen met het bevoordelen van de Diesel tov de Benzine.
Ofwel meen je het met het milieu en ben je consequent, ofwel moedig je diesels aan en moet je niet komen zeiken over fijn stof.
Milieu is 1 zaak, en een bijzonder belangrijke. Onze economie een andere.
De hoge olieprijzen nijpen veel ondernemers momenteel te strot dicht. Er zijn vandaag verschillende autocarbedrijven die met de skibus naar Italië rijden en dat doen met puur verlies, omdat de prijzen gebasseerd zijn op het uitkomen van de brochures, een half jaar geleden.
En als ik dan moet kiezen tussen onze economie draaiende houden of de prijzen hoog laten & dieselrijders demotiveren (maar zo ook de economie schaden) ga ik voor 't eerste. De vervuiling door diesel is niet te onderschatten maar eigenlijk een druppel op een hete plaat.
Comment
-
das al iets anders, 4 inch is 12 cm...en 100 bar is meer dan 14Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenDe waterstofleiding in Terneuzen is een leiding van 4 inch doorsnede en met een druk van 100 bar.
Wat de leidingen in België betreft zal ik dit deze week eens nakijken of ze op de kazerne die gegevens hebben.
bij ons staan de trucks op 200 bar
Comment
-
Economie kan zichzelf herstellen, milieu niet.Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenMilieu is 1 zaak, en een bijzonder belangrijke. Onze economie een andere.
De hoge olieprijzen nijpen veel ondernemers momenteel te strot dicht. Er zijn vandaag verschillende autocarbedrijven die met de skibus naar Italië rijden en dat doen met puur verlies, omdat de prijzen gebasseerd zijn op het uitkomen van de brochures, een half jaar geleden.
En als ik dan moet kiezen tussen onze economie draaiende houden of de prijzen hoog laten & dieselrijders demotiveren (maar zo ook de economie schaden) ga ik voor 't eerste. De vervuiling door diesel is niet te onderschatten maar eigenlijk een druppel op een hete plaat.
Comment
-
Dat is ook een argument hoor, ik zeg niet dat die maatregel goed is. Op zich is 't kiezen tussen cholera en de pest.Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenEconomie kan zichzelf herstellen, milieu niet.
Zijn er eigenlijk ooit al tests geweest waarbij een duidelijk verband wordt aangetoond tussen de uitstoot van fijn stof en kanker en vooral ook de termijn?
Comment


Comment