Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Brandstofprijzen stijgen

De prijzen voor benzine en huisbrandolie stijgen morgen en bereiken daarmee een nieuwe recordhoogte. Superbenzine 95 stijgt met 2,5 eurocent tot 1,4890 euro per liter. Dat blijkt uit de nieuwe gegevens van de Federale Overheidsdienst Economie, KMO, Middenstand en Energie woensdag. De vorige recordprijs voor benzine dateert van 18 juli 2006 en bedroeg toen 1,484 euro per liter.

Ook de prijs voor Superbenzine 98 stijgt donderdag met 2,5 cent. De nieuwe recordprijs bedraagt nu 1,5050 euro per liter. Het vorige record dateert ook van in de zomer 2006. Toen bedroeg de prijs voor een liter Superbenzine 98 1,438 euro.

De prijs voor huisbrandolie stijgt donderdag met 3,5 cent. Door deze stijging bereikt ook huisbrandolie een nieuwe recordhoogte met een prijs van 0,6998 euro per liter voor levering vanaf 2.000 liter. Vandaag steeg de maximumprijs voor diesel nog naar een historisch record van 1,252 euro per liter.

De nieuwe maximumprijzen op een rijtje:
    Superbenzine 95 RON 10PPM EUR/L 1,4890( +0,0250)
    Superbenzine 98 RON 10PPM EUR/L 1,5050( +0,0250)
    Superbenzine 95 RON 50PPM EUR/L 1,4890( +0,0250)
    Superbenzine 98 RON 50PPM EUR/L 1,5230( +0,0250)

Gasolie verwarming vanaf 2000L EUR/L 0,6998 (+0,0353)

Lamppetroleum : Type A vanaf 2000L EUR/L 0,7360 (+0,0639)
    Type B vanaf 2000L EUR/L 0,7984 (+0,0704)
    Type C vanaf 2000L EUR/L 0,8295 (+0,0735)

Gasolie verwarming minder dan 2000L EUR/L 0,7234 (+0,0354)
    aan de pomp EUR/L 0,8090 (+0,0350)

Lamppetroluem : Type A minder dan 2000L EUR/L 0,7596 (+0,0640)
    Type A aan de pomp EUR/L 0,8430 (+0,0640)
    Type B minder dan 2000L EUR/L 0,8219 (+0,0703)
    Type B aan de pomp EUR/L 0,9050 (+0,0700)
    Type C minder dan 2000L EUR/L 0,8531 (+0,0735)
    Type C aan de pomp EUR/L 0,9360 (+0,0730)

Deze prijsstijgingen zijn het gevolg van de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (belga)

www.hln.be

Het is zover...</STRONG></EM></U></I></B>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
      Vergelijkt gij die cijfers echt één-op-één? Dat zijn absolute cijfers, die eigenlijk niks zeggen. De omrekeningscoëfficiënt tussen 1980 en 2004 ligt ongeveer op 1,9. Dus de reële stijging van het loon zal nog niet eens een verdubbeling zijn.
      De lonen zijn altijd gestaag gestegen.

De olieprijzen echter met énorme schommelingen. Dus je mag dat niet vergelijken.
      De laatse jaren is de olieprijs echter verdubbeld, en de lonen niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
        Het probleem is de opslag van het goedje en dan daarvan de actie radius. Men is bezig om het in gasvorm om te zetten zodat er meer in een tank kan. Ook zijn er fibercilinders die een uitweg zouden bieden naar een actie radius van 8.000km.
        Het grootste probleem met waterstof is dat de produktie ervan ook héél veel energie vergt.
        Als die energie niet kan komen van alternatieve (groene) energiebronnen dan is het gewoon allemaal een maat voor niks.

Dat is het echte probleem met waterstof.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
          Het grootste probleem met waterstof is dat de produktie ervan ook héél veel energie vergt.
          Als die energie niet kan komen van alternatieve (groene) energiebronnen dan is het gewoon allemaal een maat voor niks.

Dat is het echte probleem met waterstof.
          Nucleaire energie.
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Leuk, maar wat met het nucleair afval?

Comment

• Dat is dus kiezen tussen de pest en de cholera.

Als je iets wil veranderen, moet je dat bij de mensen doen. Hen een goed alternatief geven en niet wat er nu gebeurd met al die kortzichtigheid.

Geef de consumenten een deftig alternatief en maak dat goedkoper, zodat we elk onze levensstijl kunnen veranderen zonder daarvoor aan luxe in te boeten.

Enkele voorbeelden:
              - Milieubewust bouwen aanmoedigen (isolatie, zonnepanelen, dimmers,...)
              - Verpakkingen nog duurder
              - Bioproducten goedkoper
              - ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                Dat is dus kiezen tussen de pest en de cholera.

Als je iets wil veranderen, moet je dat bij de mensen doen. Hen een goed alternatief geven en niet wat er nu gebeurd met al die kortzichtigheid.

Geef de consumenten een deftig alternatief en maak dat goedkoper, zodat we elk onze levensstijl kunnen veranderen zonder daarvoor aan luxe in te boeten.

Enkele voorbeelden:
                - Milieubewust bouwen aanmoedigen (isolatie, zonnepanelen, dimmers,...)
                - Verpakkingen nog duurder
                - Bioproducten goedkoper
                - ...

Zonnepanelen worden al aangemoedigd door de staat. Ik moet wel nog uitzoeken in welke mate, maar als ik volgend jaar verhuis zal ik zeker overwegen zonnepanelen te plaatsen. Enige minpunt: ik weet nog niet hoe lang ik juist in de nieuwe woonplaats zal verblijven. Mocht het zo zijn dat die panelen 15 jaar moeten gebruikt worden eer ze iets opleveren, dan zou het toch kunnen dat we het niet doen.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik wilde nog typen dat R&D voor zonnepanelen beter moeten subsidiëren want die technologie staat nog helemaal niet op peil.

Comment

• Als morgen de hybride wagen met stekker komt, dan zou het beter zijn dat de stroom uit zonne-energie komt. Dus parkeerplaatsen, garage's waar de stroom voorzien is van zonne-energie!

Het kan allemaal, alleen heb ik de indruk dat de overheid daar niet genoeg achter staat, want daar zelf in gaan inversteren kost jammer genoeg veel geld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                      Zonnepanelen worden al aangemoedigd door de staat. Ik moet wel nog uitzoeken in welke mate, maar als ik volgend jaar verhuis zal ik zeker overwegen zonnepanelen te plaatsen. Enige minpunt: ik weet nog niet hoe lang ik juist in de nieuwe woonplaats zal verblijven. Mocht het zo zijn dat die panelen 15 jaar moeten gebruikt worden eer ze iets opleveren, dan zou het toch kunnen dat we het niet doen.
                      fotovoltaïsche panelen worden gesubsidieerd tot een bepaald aantal m² met een beperking in prijs. 'k Heb de richtlijnen boven op ' buro liggen. Ik stuur ze een van de komende dagen wel eens door.

De gemiddelde terugwintermijn is momenteel gemiddeld 15 jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Veel gezever, niemand die minder gaat tanken.

Laat de brandstof 3€/liter kosten en iedereen rijdt nog door.
                        Dat denkt gij, aan de pomp hoor ik andere zaken!
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                          fotovoltaïsche panelen worden gesubsidieerd tot een bepaald aantal m² met een beperking in prijs. 'k Heb de richtlijnen boven op ' buro liggen. Ik stuur ze een van de komende dagen wel eens door.

De gemiddelde terugwintermijn is momenteel gemiddeld 15 jaar.
                          Aha! Thx!
                          Stuur maar door.
                          Ik zal het nog eens serieus moeten bekijken, maar er is nog geen haast mee gemoeid.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Het is wel eigenaardig dat de diesel met 0.068 e omhoog gaat en de benzine 0.025 e en ze komen uit het zelfde vat volgens mij is het omdat in 2008 de bijkomende dieseltaks afgeschaft wordt en dat ze een andere bron nodig hebben want iets krijgen van de staat vergeet het zij zullen wel beter varen want al diegene die betalen voor lichte vracht moeten zo ook meer betalen om te kunnen rijden tja dom zijn ze niet hoor ginderachter .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              Tijd voor waterstof...
                              Waterstof word altijd aangehaald als het alternatief, maar dat is het niet!
                              Het maken van waterstof kost immers veel energie en die moet men weer ergens anders uit halen.
                              Dat kan inderdaad wel milieuvriendelijk uit zonne-energie en uit windenergie, maar waar is die zon het meeste beschikbaar??
                              In de landen waar nu de olie word opgepompt, dus als we op waterstof willen gaan rijden zullen we weeral maar eens afhangkelijk zijn van die oliebaronnen en zullen die nog maar eens rijker worden (na wat investeringen)
                              We zouden manieren moeten vinden waarmee we niet afhankelijk zijn van die mannen, maar dat is weeral moeilijker.

En wat dat openbaar vervoer betreft, dat zal ook nog wel duurder worden, die moeten immers ook de geldende "energie-prijzen" betalen.
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Dat denkt gij, aan de pomp hoor ik andere zaken!
                                De eerste dagen misschien wel ja. Tot ze met de fiets moeten gaan werken in de regen, dan grijt iedereen terug naar z'n vrijheid, z'n wagen.

En wat de tankstations betreft, ja, misschien wat minder grote hoeveelheden tanken (nu 'es 10 liter, overmorgen nog is 15) maar écht minder rijden? Neen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                  De eerste dagen misschien wel ja. Tot ze met de fiets moeten gaan werken in de regen, dan grijt iedereen terug naar z'n vrijheid, z'n wagen.

En wat de tankstations betreft, ja, misschien wat minder grote hoeveelheden tanken (nu 'es 10 liter, overmorgen nog is 15) maar écht minder rijden? Neen.
                                  Ik heb in de Shell pomp gehoord dat ze bij Shell vorige maand dik 10% (in liters) minder hebben verkocht dan anders.

Ze zouden beter de btw verlagen op de brandstoffen, die geldwolven verdienen verdomme al meer dan genoeg!! Trouwens met hun BTW die geheven word over het bedrag met de accijzen komt ge met belastingen op belastingen, en dat is in theorie illegaal

Comment

• euh...momentopname ofzo??? Bekijk de beurzen is op een termijn van 2 a 3 jaar en noem me der is 1 die niet gestegen is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Ik heb in de Shell pomp gehoord dat ze bij Shell vorige maand dik 10% (in liters) minder hebben verkocht dan anders.

Ze zouden beter de btw verlagen op de brandstoffen, die geldwolven verdienen verdomme al meer dan genoeg!! Trouwens met hun BTW die geheven word over het bedrag met de accijzen komt ge met belastingen op belastingen, en dat is in theorie illegaal
                                      We betalen toch iedere dag belastingen op belastingen... Als we privé iets kopen wordt daar BTW bijgeteld, ook betalen we nog andere taxen. Helaas worden al deze taxen niet van ons inkomen afgetrokken bij de belastingsaangifte. Dus betalen we belastingen op belastingen...
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                        Het probleem is de opslag van het goedje en dan daarvan de actie radius. Men is bezig om het in gasvorm om te zetten zodat er meer in een tank kan. Ook zijn er fibercilinders die een uitweg zouden bieden naar een actie radius van 8.000km.
                                        8000 km??? (zeker dat ge geen nulleke teveel hebt?)

En in gasvorm meer opslaan?

Comment

Working...
                                        X