Oorspronkelijk geplaatst door toto
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenTrue.
Maar het scheelt wel € 137.5 per maand.
Ik rij ook doodgraag met de auto, maar ik weet nu al dat ik volgend jaar waarschijnlijk gewoon nog met de bus naar school ga gaan ipv met de auto.
Enerzijds omdat een mini niet echt geschikt is om iedere dag 120km te rijden (maar daar is natuurlijk snel een mouw aangepast).
Anderzijds omdat het me anders 86€/week zou kosten, wat op 26 lesweken toch al op € 2230 gaat komen. Gewoon om over en weer naar school te gaan. en voor 2071€ wil ik gerust een jaar lang een uur langer naar school onderweg zijn, want per uur dat ik dan op de bus zit "verdien" ik €7,97. En om dat terug te verdienen kan ik dan in het weekend gaan werken. Sorry, niet met mij, ik ga niet gaan werken om mijn benzine te kunnen betalen.
Eergisteren nog een discussie gehad met een oom van mij. Hij zat ook steen en been te klagen over zijn job.
- Hij hield per maand te weinig over door de brandstofkosten
- Hij stond 's morgens een uur in de file
- Parkingkosten in Antwerpen waren veel te hoog (75€/maand ofzo)
Nu moet je weten dat hij op 100m van Roosevelt werkt en er een sneldienst stopt op 200m van zijn deur.
En als je dan zegt dat de bus een alternatief is
- "Jamaar neen, want die staat ook in de file" Neen, die rijden dan over de pechstrook.
- "Ik kan niet vertrekken wanneer ik wil" Kerel, je werkt van 9 tot 5 en vertrekt nu om 7u, als je om 7.30 de bus voor u deur neemt ben je om 9u op je werk en kan je om 10 na vijf de bus terug pakken dat ie om 6u thuis is.
Ik heb zoiets van, iedereen kiest zelf ervoor hoeveel hij rijdt (diegene die hun auto professioneel nodig hebben, hebben meestal wel een leasekar) , dus moeten niet komen zeuren over de prijzen. Als je op café gaat ga je ook niet overal klagen dat het bier van 1,60 naar 1,70 gestegen is.
(waarmee ik niet wil beweren dat jij hier dagelijks steen en been komt klagen ofzo, maar van sommigen komt het gewoon mijn strot uit)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenNi vergeten da da OV ook wel duurder gaat worden op den duur door de stijgende brandstofprijzen he
Maar het gaat procentueel gezien minder opslagen dan individueel vervoer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenNi vergeten da da OV ook wel duurder gaat worden op den duur door de stijgende brandstofprijzen he
we zijn met 3 kinderen thuis. Waardoor ik eentje gratis heb
edit: deze week zelf een formulier vna de lijn binnegehad om de 3 buzzy passes voor een jaar te laten verlengen tegen dezelfde prijs als vorig jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenEn de fietsen zijn ook al duurder door de grotere vraag naar alle metaalsoorten vanuit het oosten..
Carbon is ook duurder wegens niet herbruikbaar en duurder in produktie...
Anyway you go, you're F*cked !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenNaar de 300 dollar
Dat gaat nog voor serieuze problemen zorgen als dat er van gaat komen.
Mijn vaste pomphouder weet te vertellen dat er heel veel particulieren vandaag inderdaad 'op de euro' tanken en niet meer bakske vol. Maar buiten een klein percentage minderverkoop merkt hij echter niet echt een terugval van de verkoop. Toch niet zulke terugval als men zou verwachten bij prijzen als vandaag.
Mensen tanken blijkbaar voor €40 euro, rijden die tank leeg en tanken dan terug opnieuw, ze tanken dus iets 'bewuster'. Daar waar het vroeger bakske vol en rijden was, vaak zonder zelfs de prijs op de meter te bekijken. Maar effectief minder rijden doen ze blijkbaar amper...
Comment
-
De pomphouder hier heeft vorige maand (mei) méér verkocht dan voordien.
Oké, hij is een van de goedkopere, en een witte pomp, dus mss zijn de mensen wel meer gaan letten op de prijs van de brandstof en niet op het tankstation of het merk, maar minder tanken? ik wil het aantal verbruikte liters brandstof in België wel eens zien per maand
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mickymachien Bekijk BerichtenDat ze minder gaan rijden is nog niet het geval maar dat het er zal aankomen is eerder een zekerheid dan een twijfel. Zou de prijs ooit nog zakken naar 1 euro per liter of is dit een illussie die met 100% nooit meer zal terugkomen?
Een jaar geleden kon het nog wel...
Prijzen gaan niet meer sterk dalen de komende 5 jaar. Tenzij er iets onverwachts gebeurt natuurlijk.
Comment
-
We zijn een platgeconsumeerde maatschappij. Ga zaterdagnamiddag maar 'es langs naar de Mediamarkt en beschouw 'es met wat 't merendeel daar buitengaat of waar 't meeste volk staat naar te gapen.
Dat zijn niet de eenvoudige strijkijzers, kookplaten of koffiezetapparaten.
Dat zijn platte tv's hoe groter hoe beter, dat zijn laptops aan de lopende band, i-pod's, gps'en, amerikaanse frigo's...en ga zo maar door. Allemaal zaken die ver van levensnoodzakelijk zijn maar die we allemaal willen om mee te kunnen lopen met de kudde.
Ahja mijnheer, want mijne gebuur heeft da ook é!
Het merendeel van de vlaming zit zeker (nog) niet op z'n tandvlees voor de levensnoodzakelijke verplaatsingen of dito zaken. We moeten we geld afpitsen van het budget voor 'lifestyle'. En dat doen we niet graag...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
(waarmee ik niet wil beweren dat jij hier dagelijks steen en been komt klagen ofzo, maar van sommigen komt het gewoon mijn strot uit)
En als ik kan dan ga ik altijd met de fiets of bus naar school, nu ligt mijn stage echter serieus bus- en fietsonvriendelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenWe zijn een platgeconsumeerde maatschappij. Ga zaterdagnamiddag maar 'es langs naar de Mediamarkt en beschouw 'es met wat 't merendeel daar buitengaat of waar 't meeste volk staat naar te gapen.
Dat zijn niet de eenvoudige strijkijzers, kookplaten of koffiezetapparaten.
Dat zijn platte tv's hoe groter hoe beter, dat zijn laptops aan de lopende band, i-pod's, gps'en, amerikaanse frigo's...en ga zo maar door. Allemaal zaken die ver van levensnoodzakelijk zijn maar die we allemaal willen om mee te kunnen lopen met de kudde.
Ahja mijnheer, want mijne gebuur heeft da ook é!
Het merendeel van de vlaming zit zeker (nog) niet op z'n tandvlees voor de levensnoodzakelijke verplaatsingen of dito zaken. We moeten we geld afpitsen van het budget voor 'lifestyle'. En dat doen we niet graag...
Als ik zie hoe sommigen soms snufjes aan de lopende band kopen. Ik frons ook dikwijls mijn wenkbrauwen in de mediamarkt en consoorten
Comment
-
"Mijn auto, mijn vrijheid."
Als je 1000 mensen naar hun belangrijkste materiële bezit zou vragen :
1) woning
2) auto
3) waarschijnlijk de tv...
Eer ze de auto gaan opgeven, worden er verschillende andere zaken van de lijst geschrapt. Wanneer we dat gaan merken in het verkeer, is er een nieuwe armoedegrens bereikt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mickymachien Bekijk BerichtenZou de prijs ooit nog zakken naar 1 euro per liter of is dit een illussie die met 100% nooit meer zal terugkomen?
Een jaar geleden kon het nog wel...
Ten eerste omdat er dan een zeer sterke marktverandering zou moeten plaatsvinden.
Ten tweede omdat europa ondertussen eist dat de accijnzen op diesel en benzine in de nabije toekomst gelijk moeten getrokken worden. Als diesel terugvalt naar €1/liter moet benzine ook serieus dalen om gelijke accijnzen te handhaven.
Ten derde, er gaan steeds meer stemmen op om benzine en diesel gewoon even duur te maken. En dan zou benzine ook zakken naar €1...met negatieve gevolgen voor de schatkist.
Vrij zeker dus: neen!
Comment
-
Moest je weten hoeveel mensen er een persoonlijke lening aangaan om een hypermoderne tv te kopen dan zou je wel kunnen verschieten welke er op hun tandvlees zitten. De prijzen moeten gewoon rechtvaardig blijven dat is goed voor de economie en niet zoals het nu is met de brandstofprijzen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenVrij zeker van niet.
Ten eerste omdat er dan een zeer sterke marktverandering zou moeten plaatsvinden.
Ten tweede omdat europa ondertussen eist dat de accijnzen op diesel en benzine in de nabije toekomst gelijk moeten getrokken worden. Als diesel terugvalt naar €1/liter moet benzine ook serieus dalen om gelijke accijnzen te handhaven.
Ten derde, er gaan steeds meer stemmen op om benzine en diesel gewoon even duur te maken. En dan zou benzine ook zakken naar €1...met negatieve gevolgen voor de schatkist.
Vrij zeker dus: neen!
Comment
Comment