Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop wagen hogere prijsklasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als ik in mijn vriendenkring kijk (mensen van 30-35 jaar) dan zie ik volgende situaties:

Mensen die niet van thuis geholpen zijn en een bescheiden diploma hebben (arbeiders, bedienden, loon van 1800-2350 bruto):
    Zij huren meestal een huis of appartement. Met hun loon krijgen ze de notariskosten niet bij elkaar gespaard zonder 15 jaar op boterhammen met choco te leven.
    Deze mensen rijden dan met Franse wagens of Duitse tweedehands wagens waarvoor ze gespaard hebben, of zelfs geleend (bedragen tot 15K euro)

Mensen die niet van thuis geholpen zijn maar goed gestudeerd hebben (minstens master diploma)
    Zij hebben dankzij hun goed loon (5000 bruto+ man, 3000 bruto vrouw) kunnen sparen om een leuk huis te kopen en rijden met een Duitse luxe wagen (leasing)
    In deze categorie ken ik niemand die met een eigen aangekochte wagen rijdt.

Mensen die van thuis geholpen zijn en goed gestudeerd hebben.
    Dit zijn dan de mensen die in een vrijstaande woning wonen van 500K+ en een wagen van 75K op de oprit hebben staan. Het geld van hun ouders heeft er voor gezorgd dat de maandelijkse aflossing van hun woning best betaalbaar is gebleven en zij krijgen maandelijks nog allerlei voordelen zoals 'gaan shoppen met de mama voor eten, kledij, restaurant bezoek etc.
    Als je je gaat vergelijken met deze groep kan je snel depressief worden :p Zij hebben hier ook niet voor gekozen en hebben simpelweg geluk gehad. Je eigen situatie wordt zelden slechter door het geluk van een ander, dus anderen iets misgunnen begrijp ik niet goed, maar soit.

Mensen die (al dan niet goed gestudeerd hebben) zelfstandige zijn.
    Hier zie ik enorm grote verschillen. Ik ken zelfstandigen die én kei hard werken én van thuis uit geholpen zijn en enorm goed boeren. Ik ken er andere die van bescheiden komaf zijn én kei hard werken en ook enorm goed boeren. Ik ken ook zelfstandigen die kei hard werken maar het zout op hun patatten niet verdienen...
    Je hebt een portie vakkennis, een goed netwerk en een sterke werk-ethiek nodig om het te maken als zelfstandige. Als je wat geld achter je hebt staan (familie of investeerders) dan kan je dat sneller hogerop helpen, maar ik heb er ook al geweten die er een paar honderdduizend door jagen van de papa en failliet gaan. Je hebt ook mensen die zelf enorme risico's nemen (geld lenen) en waar het al dan niet goed mee afloopt.

Dat zijn dan mensen die van de camionette (bv mensen in de bouw) tot ondernemers die met een dikke Range Rover Sport rijden voor hun 30ste. Hier zijn zoveel variabelen mogelijk dat je dit bijna onmogelijk kan vergelijken met je eigen situatie.

Het enige wat deze mensen met elkaar gemeen hebben (die succesvol zijn) in mijn vriendengroep, is dat ze allemaal minstens 60 tot zelfs 80 uur per week werken. Er zijn er veel die met hun mond graag geld verdienen, maar die graag om 20u in hun zetel zitten. Het een kan niet zonder het andere, paar uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Persoonlijk vind ik dat wanneer je een duurdere wagen koopt (35K+) je het moet kunnen permitteren zonder daar andere dingen voor te laten. Ik ga graag eens op restaurant, op vakantie, nieuwe kledij kopen, niet moeten nadenken over de prijs van de volgende cocktail. Als je dan een afbetaling van 800 euro boven je hoofd hebt hangen als een zwaard van Damocles, dan bedank ik. Als je dat bedrag (of whatever bedrag dat jij er voor afbetaalt) niet voelt, ga er dan voor.

Het is zeker niet al goud dat blinkt. Ik ken genoeg mensen die een halve hartaanval krijgen wanneer de jaarlijkse taks binnenvalt, of regelmatig met de 'goedkope stadswagen' komen opdagen voor zogezegd de veiligheid, maar iedereen weet dat hij de naft die week voor de dikke sportwagen niet kan/wil betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jase Bekijk Berichten
      Voila! Ik denk dat een gezamenlijk inkomen van 3800 eur netto al behoorlijk is en zeker niet slecht hoor... da's wel 1900 eur netto per man he, ik denk ni dat de gemiddelde belg kan zeggen dat hij da netto verdiend hoor

Edit: Van rond de 30j bedoel ik dan he
      Een vriendin van mij werkt bij de bank. Je hebt het niet van mij, maar mensen die bij de bank werken gaan al eens stiekem kijken wat hun vrienden en familie maandelijks verdienen.
      Laat het ons zo zeggen, er zijn in de realiteit echt heel, heel weinig mensen die meer dan 2000 euro NETTO verdienen per maand.

Comment

• Allez jong. Iemand in't onderwijs (en dan nog geen master, gewone bachelor/regent) heeft dat al na een paar jaar dienst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
          Allez jong. Iemand in't onderwijs (en dan nog geen master, gewone bachelor/regent) heeft dat al na een paar jaar dienst.
          Het onderwijs, en in feite veel ambtenaars zijn goed betaald. In de privé is dat wel anders. Ga eens praten met een uitzendconsulente. Om 2000 euro netto te verdienen moet je als samenwonende 3500 euro bruto verdienen. Als jij denkt dat veel mensen dat verdienen heb je een zeer gekleurde kijk op de samenleving. En ik spreek over mijn eigen vriendenkring, zijnde mensen jonger dan 35. De topicstarter is ook jong, dus dat iemand van 50 meer verdient daar heeft hij geen boodschap aan.

Comment

Allez jong. Iemand in't onderwijs (en dan nog geen master, gewone bachelor/regent) heeft dat al na een paar jaar dienst.
            Op zoek naar een nieuwe uitdaging? Maandelijks meer dan 100.000 vacatures, kijk welke bedrijven op zoek zijn naar jouw talent en lees hoe je het best scoort met je cv en sollicitatiebrief.

15 jaar dienst om € 3300 bruto te verdienen! Dat is dan net geen of net wel € 2000 netto!
            15 jaar dienst bereik je (als alles goed gaat) op een leeftijd van 38 jaar!!!

Comment

Weddeschalen onderwijs zijn nu één van de makkelijkst opzoekbare gegevens en daar kun je zien dat schaal 301 (Leraar/regent) pas na 15 jaar anciënniteit op een wedde van 2.936,55 euro belastbaar komt (voorheffing 916,76 euro) of dus 2.019,79 euro netto loon... dus niet na een paar jaar en ook niet onder de leeftijd van 36 jaar...
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Kheb nog een inkomensbrochure van aanslagjaar 2008 staan die ik eens ben tegengekomen :

Bovengrenzen van elk deciel qua Netto belaastbaar inkomen op jaarbasis: (Tussen haakjes even met een factor 13.92 (vakantiegeld) gedeeld om een geschat maandelijks bedrag te bekomen. en daarnaast *1.1307 voor rsz even terug bij te tellen voor een totaal bruto loon)

1 : 4373 (314) (355)
                2 : 10 334 (742) (838 )
                3 : 12 776 (917) (1036)
                4 : 15 805 (1135) (1283)
                5 : 19 276 (1384) (1564)
                6 : 23 087 (1658 ) (1874)
                7 : 28 078 (2017) (2280)
                8 : 36 376 (2613) (2954)
                9 : 51 504 (3700) (4183)

Dus met 2954 bruto verdien je dus meer dan 80% van de belgen. (Zal nu mogelijks wat anders liggen, we zijn 7 jaar verder natuurlijk. Aan 2% stijging per jaar zou je er 17% moeten bijtellen.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  60K Voor een A6 2.0TDI? Dat moet dan een zeer goed aangekleede A6 zijn geweest. Ze hebben u misschien wijsgemaakt dat hij 60K kostte om u sneller over te halen om 35K op tafel te leggen, een veel gebruikte tactiek.
                  50K bedoel ik. 52 of 53 kwam ik uit als ik dezelfde wagen configureerde via audi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                    Big 4?
                    Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                    Deloitte, Ernst & Young, KPMG en PricewaterhouseCoopers (PwC)
                    toere had eerder aan 2 paar t*tt*n gedacht
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                      Weddeschalen onderwijs zijn nu één van de makkelijkst opzoekbare gegevens en daar kun je zien dat schaal 301 (Leraar/regent) pas na 15 jaar anciënniteit op een wedde van 2.936,55 euro belastbaar komt (voorheffing 916,76 euro) of dus 2.019,79 euro netto loon... dus niet na een paar jaar en ook niet onder de leeftijd van 36 jaar...
                      Hmmm toch niet om naar huis te bellen, en dat na 15 jaar werken, dan ben je ongeveer 37-40 jaar... Kan in de privé veel beter imo. Carrière maken kan je in het onderwijs sowieso vergeten, dus ook geen opslag in het vooruitzicht na die 15j blijkt het trouwens zwaar af te vlakken, die "stijging" van de wedde.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• 60k voor een A6/5-serie/E-klasse met 2 l diesel is nochtans perfect mogelijk als je je een beetje laat gaan op de optielijst...
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten

Mijn vrouw is inderdaad net 37, wist wel niet dat wij al 15j+ werken. . Zij heeft 2090 dacht ik.

edit: En ok, 36j is dus al oud. Mea culpa .

In mijn laatste vast dienstverband had ik, met maaltijdvergoedingen en toestanden, zelfs ruim 3500 netto. En dan nog een firmawagen en terugtrekken van de belastingen. En klagen, elke dag over 't slecht betaald zijn. Wel een beetje beschamend dan.
                          De 2000+ van mijn vrouw vond ik weinig maar gezien 't verlof/pensioenstelsel is 't een leuke verdienste.

edit2: in de privé beter. Ja. Totdat ze teveel van die 2000+ers hebben en nen hoop op straat zetten. Ik vind die vaste benoeming toch wel wat hebben.
                          Last edited by arbe; 08/10/2015, 13:28.

Comment

• Mijn 11e jaar en inderdaad net geen 2000 euro netto. Hangt natuurlijk af van kinderen ten laste,...
                            Ik heb geen kinderen.
                            IRIDIUM
                            Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                            Helderzienden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iridium Bekijk Berichten
                              Mijn 11e jaar en inderdaad net geen 2000 euro netto. Hangt natuurlijk af van kinderen ten laste,...
                              Ik heb geen kinderen.
                              Ik dacht dat jij 10 keer zoveel zou verdienen.
                              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Geluk is onbetaalbaar.

Comment

• Voor diegene die willen starten met 2500 net per maand, solliciteer in de chemie, wij vinden geen volk! Mor ja dan moeten ze nachten doen en soms weekends, en da kan de jeugd van tegenwoordig niet meer he (ik scheer niet iedereen over dezelfde kam)
                                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                    Voor diegene die willen starten met 2500 net per maand, solliciteer in de chemie, wij vinden geen volk! Mor ja dan moeten ze nachten doen en soms weekends, en da kan de jeugd van tegenwoordig niet meer he (ik scheer niet iedereen over dezelfde kam)
                                    Spijtig genoeg enkel voor starters idd. Ik had onlangs nog gekeken om in de chemie te gaan (via SIRA bvb), maar blijkbaar mag je niet ouder zijn dan 25j om te switch te maken.

Comment

• Ik heb jarenlang de financiering aangevraagd voor de aankoop van een wagen. Gemiddeld schat ik een gezinsinkomen rond de 3000 Euro (ja, zo weinig) en dan hebben ze meestal nog een hypotheek van rond de 1000 of iets minder. Dus dan blijft er niet veel over. En zo waren er heel veel mensen hoor. Die behoren dan tot de middenklasse zogezegd als tweeverdieners. Lonen, er wordt veel over opgeschept maar geloof me... 't is doorgaans geen vetpot bij de gezinnen. Tot ze 45 a 50 jaar zijn moeten die mensen echt hun best doen. En dan hebben ze dikwijls studerende kinderen die een grote hap uit het budget nemen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                        Voor diegene die willen starten met 2500 net per maand, solliciteer in de chemie, wij vinden geen volk! Mor ja dan moeten ze nachten doen en soms weekends, en da kan de jeugd van tegenwoordig niet meer he (ik scheer niet iedereen over dezelfde kam)

Ik heb wel intresse in zoiets, maar ik denk niet dat ik de juiste diploma's heb daarvoor

Mijn vriendin is leerkracht bij de kleuters. Ze is nu aan haar 2e jaar werken bezig ( 1 jaar gewerkt, dan jaar thuis door bevallingen nu terug begonnen) en zit rond de 1700 netto pm.
                                        BMW X5 45e

Comment

• Ge moogt er niet teveel over nadenken, want ge zou er ongelukkig van worden. Ik blijf ik nog zolang mogelijk bij mn ouders wonen, zodat ik in ruil kan sparen, op reis gaan naar waar ik wil, en geld in mn auto kan steken. Als ik dan leeftijdsgenoten zie die met hun lief samenwonen, die moeten eerst hun banksaldo raadplegen vooraleer ze mee op cafe komen... Ja sorry, op die manier wil ik niet leven.

Comment

Working...
                                          X