Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop wagen hogere prijsklasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Weet je wat je ook kan doen? Een mooie tweedehands kopen en doorsparen voor een appartementje aan de zee. Ofwel kan je er zelf van genieten, ofwel kan je het verhuren en heb je een mooi extra inkomen.
    Ahm! Heb jij dan iets goedkoop dat wij volgende zomer kunnen huren? :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vegitoo Bekijk Berichten
      Ik heb het geluk gehad mee te mogen genieten van de erfenis van mijn grootouders, waar alle kleinkinderen hun deel gehad hebben. Mijn vriendin had van haar eigen al evenveel geld.
      Die centjes zijn trouwens geinvesteerd in een huis, waar volgens mij niets mis mee is? Ondertussen al 5 jaar aan het werken waarvan ik de eerste 3 jaar meer verdiende dan nu (carriere-switch) en ook veel meer kon sparen. (+1000€/maand). En dus zit ik nu op die 40k.
      Mijn probleem is waarschijnlijk inderdaad de mogelijkheid hebben om iets te kopen waar ik echt naar uit zie, maar de vraag is of het niet beter is om te wachten. Maar hoe lang nog??
      Op die vraag kan alleen jij maar antwoorden.

De ene mens is content met niets van spaargeld en leeft volgend het YOLO principe, en de andere doe niets anders dan oppotten.
      BMW X5 45e

Comment

Ik heb niet heel het topic gelezen maar is er geen mogelijkheid om loon af te staan in ruil voor een firmawagen ? Met de nieuwe VAA is een firmanamen wat duurder, maar je doet nog altijd een goede zaak. Als ik jullie nettoloon zie zal je bruto toch rond de 4000 zitten denk ik ? Voor 1000 euro per maand kan je een mooie auto leasen (nieuwe 3 serie met brandstof en wat opties ) en netto lever je niet zoveel in. (bedrijfsvoorheffing, RSZ, hoogste belastingsschijf).

Comment

Of je kan voor een 'jahreswagen' van bmw gaan, 6-18m oud, weinig km's zo goed als nieuw en jij kan nog kiezen hoe hij uitgerust moet zijn en alles! + een dikke korting op de nieuwprijs van 20-30% ofzo... Je moet hem natuurlijk wel duitsland gaan halen dan...
          BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
            Ahm! Heb jij dan iets goedkoop dat wij volgende zomer kunnen huren? :-)
            K zal wel eens pm'en...

Comment

Dat een spaarboekje even hard devalueert als een auto klopt niet echt he. De devaluatie is ong 1 procent en je hebt 0.4 intrest. Ok, je spaargeld zakt in waarde, maar niet zo enorm.
              Je hebt groot gelijk, eerst een huis kopen. Maar ik zou toch aanraden om ook nog te sparen. Je weet nooit wat de toekomst brengt. En ook als er kinderen komen kan je je spaargeld wel eens nodig hebben als die willen gaan studeren of als je ze een beetje wil sponseren voor hun latere leven.
              Zit wel iets in,kinderen moet je helpen ook hé....Alleen heb ik zo weinig vertrouwen in de banken dat ik nu een grond afbetaal voor m'n kindje....Is ie afbetaald tegen ie 18 is hé en kan ie kiezen verkopen of er iets meer mee doen!
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                Zit wel iets in,kinderen moet je helpen ook hé....Alleen heb ik zo weinig vertrouwen in de banken dat ik nu een grond afbetaal voor m'n kindje....Is ie afbetaald tegen ie 18 is hé en kan ie kiezen verkopen of er iets meer mee doen!
                Mijn kinderen help ik door ze op te voeden, de wereld te laten zien en te laten studeren. Daarna is het aan hun. Wij hebben bewust geen financiële hulp gewild van onze ouders en zijn er nog steeds van overtuigd dat dat de beste manier is. Maar het staat ieder vrij om er anders over te denken, maar een must is het niet.

Ik heb mijn bedrijfswagen van 35 000 euro afgegeven en ingeruild voor een auto van 3500. Bovendien heb ik loon ingeleverd voor mijn nieuwe job, maar ik heb wel meer tijd voor mijn gezin. Is dat slim? Geen idee, maar het werkt voor mij. Maar ik heb dan ook het geluk van tevreden te zijn met een eenvoudige woning, wagen, keuken, ... .

Uiteindelijk kan iedereen een dure wagen, keuken of woning hebben. Het komt meestal gewoon aan op keuzes maken. En er zullen er altijd zijn die het beter lijken te hebben. Ik heb bijvoorbeeld veel ex-collega's die jaloers zijn op mijn keuze, en zij hebben dan wagens van 50 000 euro en nieuwbouw villa's ...
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

het enige dat mij jaloers kan maken is tijd, vrij te besteden tijd, ik doe m'n job supergraag maar ik vind dat ik er te vaak niet bij kan zijn vanwege rare werkuren en ik vind een normale 38 uren week te veel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    het enige dat mij jaloers kan maken is tijd, vrij te besteden tijd, ik doe m'n job supergraag maar ik vind dat ik er te vaak niet bij kan zijn vanwege rare werkuren en ik vind een normale 38 uren week te veel
                    En daar kan je geen prijs op plakken. Ik zat voor mijn vorige job minstens een uur langer in de auto per dag om er te geraken en daar was niemand jaloers op, op mijn bedrijfswagen wel ...
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

gereden tijd =/ verloren tijd
                      ik zit op een autoforum

Comment

Niet alles gelezen maar die duurdere auto's kleine motor zal eerder lease zijn, grotere een zelfstandige.
                        Als je een range rover, audi Q5/7, bmw X5 etc ziet rijden is dat 90% kans van een zelfstandige. Zelfde voor porsche 8/10 zelfstandig en de overige 2 liefhebbers die na lang sparen eentje kopen als weekendtoy.
                        Polo 6n 1.4

Comment

Voor de zelfstandigen is dit al een pak minder geworden met de nieuwe fiscaliteit

Comment

Voor de zelfstandigen is dit al een pak minder geworden met de nieuwe fiscaliteit
                            Tgoh het is wel waar dat de echte dikke bakken van zelfstandigen zijn. Idem voor de huizen. Die zelfstandigen zitten dan altijd de blazen dat ze heel veel werken. Het meeste van allemaal. Nu ken ik wel wat bedienden die ook heel veel uren kloppen. Neem nu m'n pa. Altijd kader geweest in een bank. Tijdens m'n jeugd zag ik hem amper want werkweken van 60-70 uur. Vaak ook weekends werken. Natuurlijk een mooi loon, maar niet in die aard voor een Porsche op de oprit of een villa in de kasteeldreef te Schilde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Mijn kinderen help ik door ze op te voeden, de wereld te laten zien en te laten studeren. Daarna is het aan hun. Wij hebben bewust geen financiële hulp gewild van onze ouders en zijn er nog steeds van overtuigd dat dat de beste manier is. Maar het staat ieder vrij om er anders over te denken, maar een must is het niet.

Ik heb mijn bedrijfswagen van 35 000 euro afgegeven en ingeruild voor een auto van 3500. Bovendien heb ik loon ingeleverd voor mijn nieuwe job, maar ik heb wel meer tijd voor mijn gezin. Is dat slim? Geen idee, maar het werkt voor mij. Maar ik heb dan ook het geluk van tevreden te zijn met een eenvoudige woning, wagen, keuken, ... .

Uiteindelijk kan iedereen een dure wagen, keuken of woning hebben. Het komt meestal gewoon aan op keuzes maken. En er zullen er altijd zijn die het beter lijken te hebben. Ik heb bijvoorbeeld veel ex-collega's die jaloers zijn op mijn keuze, en zij hebben dan wagens van 50 000 euro en nieuwbouw villa's ...
                              Volledig mijn gedachtegang!
                              Ik had een job gekozen kwartiertje rijden. Verdiende gemiddeld als arbeider. Verschillende keren kunnen promoveren, maar steevast geweigerd omwille van het gezin en de vrijheid.
                              En als het dan eens financieel wat minder ging, deed ik wat overuren om te compenseren. Mijn kinderen geef ik ook niet de wereld, maar ik geef ze op alle vlakken mee wat ze in de wereld nodig hebben. Tenminste, dat probeer ik toch!
                              Uiteindelijk heb ik één vd beste werkgevers gekozen die het beste voor mij paste. Ben nu eind deze maand 4j ziek en ben nog steeds in die dienst. Dit levert me nog hospitalisatieverzekering en een beetje(maar zeer welkom) inkomensverzekering op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                gereden tijd =/ verloren tijd
                                ik zit op een autoforum
                                Gieren! :-)

Comment

Er staan er veel 's morgens op voor 1500 euro netto... En die moeten meestal nog hard werken ook.
                                  de meesten en er staan er nog meer op voor minder ook.

Bij het afsluiten van onze lening (woonst) wist de bankdirecteur ons te vertellen dat een koppel met gezamenlijk maandinkomen van 3000 euro netto eerder een rariteit was dan een normaliteit.

Het loon is tevens ook het onderwerp waarover het meest gelogen wordt, zowel tussen collegas als tussen vrienden, familie etc etc... geloof niet alles wat ze zeggen. Ik kan maar één raad geven ==> kijk naar uw eigen inkomen en probeer niet boven uw stand te leven

Ik wil de mensen geen boterham geven die elke maand + 700 euro afbetaling dienen te betalen voor hun 'klassewagen'
                                  2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                  2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Tgoh het is wel waar dat de echte dikke bakken van zelfstandigen zijn. Idem voor de huizen. Die zelfstandigen zitten dan altijd de blazen dat ze heel veel werken. Het meeste van allemaal. Nu ken ik wel wat bedienden die ook heel veel uren kloppen. Neem nu m'n pa. Altijd kader geweest in een bank. Tijdens m'n jeugd zag ik hem amper want werkweken van 60-70 uur. Vaak ook weekends werken. Natuurlijk een mooi loon, maar niet in die aard voor een Porsche op de oprit of een villa in de kasteeldreef te Schilde.
                                    en hoeveel zelfstandigen hebben een financiële krater gegraven waar ze nooit of te nimmer meer uitgeraken.... juist die zie je niet rijden met dikke bakken en zo zijn er ook héél veel
                                    2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                    2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Juist maar in heel je redenering verzwijg je 1 niet onbelangrijk ding .....het verschil met zelfstandigen is dat die naast dat harde werken ook risico's nemen met alle gevolgen van dien, want voor vele "geslaagden" zijn er ook velen die veel kwijt gespeeld zijn of jarenlang zichzelf amper loon konden uitkeren enz......

Ik gruwel van een auto als puur statussymbool, voor mij is dat of een verplaatsingsvehikel ofwel iets waar ik hobby-matig plezier aan beleef achter het stuur (en dus niet met het bezit van een badge). Misschien kies ik dan op andere vlakken niet voor luxe, een auto is idd niet alles in het leven en het draait om keuzes.

Comment

De meeste zelfstandigen zorgen ervoor dat anderen werk hebben. Vroeger werd dat nog gerespecteerd...
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                          Juist maar in heel je redenering verzwijg je 1 niet onbelangrijk ding .....het verschil met zelfstandigen is dat die naast dat harde werken ook risico's nemen met alle gevolgen van dien, want voor vele "geslaagden" zijn er ook velen die veel kwijt gespeeld zijn of jarenlang zichzelf amper loon konden uitkeren enz......

Ik gruwel van een auto als puur statussymbool, voor mij is dat of een verplaatsingsvehikel ofwel iets waar ik hobby-matig plezier aan beleef achter het stuur (en dus niet met het bezit van een badge). Misschien kies ik dan op andere vlakken niet voor luxe, een auto is idd niet alles in het leven en het draait om keuzes.
                                          Wat ik niet snap is dat we ons allemaal zo focussen op dat materiële tegenwoordig, terwijl dat als drijfveer volgens mij zelden genoeg is om het vol te houden. Je verschoont geen pampers van bejaarden of runt geen miljoenen business of rijdt geen hele dagen met de bus als je daar geen andere voldoening uit haalt dan dat materiële.

Mijn dakwerker die hier momenteel bezig is kent niks anders dan werken 7 op 7. Zelfs nu zit die tot 11 uur op een dak en ik snap waarom, want dat maakt hem gelukkig. Maar net zo goed weet ik dat dat voor mij niet zou werken, ook al heeft hij het financieel beter dan ik. En dat is net het punt, die man zijn passie zit in zijn werk, het is niet het geld dat voor de voldoening zorgt.

Een auto als statussymbool, ik zal het nooit snappen :-)
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X