Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop wagen hogere prijsklasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• "Rijk word je door arm te leven, arm word je door rijk te leven" ...
    Koop voornamelijk wat je zelf wil/kan betalen en laat de maatstaf van een ander de jouwe niet zijn.
    Er zijn genoeg premiummerk-rijders die op het einde van de maand een financieel probleem hebben.
    En zo zijn er tal van rijders met een gewone - zelfs oud versleten wagen - die makkelijk >500.000 euro spaargeld hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Goh de cash reserve... geld kan je maar 1 keer uitgeven. Is beetje een vertekend beeld om geld te lenen als je geld hebt. Je moet het gewoon van je spaarboekje halen en zorgen dat je nog geld genoeg over hebt. Anders nog beetje doorsparen. voor een auto lenen vind ik niet interessant, voor een huis kan een gedeelte dan wel.
      Grapjas... Ik vermoed dat 99.99% wel leent om een huis te kopen.. Diegenen die op hun 20-30 even 300-800k op tafel kunnen leggen om een huis te kopen zullen niet talrijk zijn en zal ook maar enkel mogelijk zijn door papa en mama, een enkeling daargelaten natuurlijk.
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri1 Bekijk Berichten
        "Rijk word je door arm te leven, arm word je door rijk te leven" ...
        Koop voornamelijk wat je zelf wil/kan betalen en laat de maatstaf van een ander de jouwe niet zijn.
        Er zijn genoeg premiummerk-rijders die op het einde van de maand een financieel probleem hebben.
        En zo zijn er tal van rijders met een gewone - zelfs oud versleten wagen - die makkelijk >500.000 euro spaargeld hebben.
        Geld neem je niet mee naar je volgende leven hoor... YOLO zou ik zeggen.

Als je anderzijds boterhammen met choco moet gaan eten van s morgens tot s avonds...

Iemand met > 500k op een spaarboekje kan ook arm zijn ( geen vrienden, eenzaam...) maar wel een dikke rekening... Mja...

Zoals met alles is de gulden middenweg meestal het ideale.

Comment

• Ons principe thuis is: wat je niet kan betalen, laat je best staan.
          Zo zijn alle wagens ( ook de nieuwe) en motoren, steeds cash betaald. Woning werd ook betaald met spaargeld. Enkel een fiscale lening hebben we voor de woning die we laatst hebben gekocht.
          Onze eerste woning werd voor geleend. De andere allemaal cash.
          Moet wel zeggen dat we 15 jaar elk 2 jobs hebben gehad. Niet om dure wagens te kopen, wel om ons te verzekeren dat we geld opzij hebben voor onvoorziene omstandigheden.
          Last edited by Utah; 10/07/2015, 16:50.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Het 'probleem' in deze, als ik het zo mag zeggen, is dat onze hobby, auto's, nu eenmaal een dure hobby is. Ik ben zelf zuinig opgevoed en zou nooit meer dan 40.000 € aan een auto kunnen geven, maar ik heb alle respect voor liefhebbers die zeggen: ge leeft maar één keer dus ik ga mij eens iets snel kopen.

Diegene die enkel een dure wagen kopen (die ze misschien niet kunnen betalen ?) om te kunnen opscheppen met vrienden, en buren, terwijl ze eigenlijk geen liefhebber zijn, zijn zielige figuren.

Comment

• aankoop wagen hogere prijsklasse

Als er met wagens niet "opgeschept" zou worden dan verkochten ze enkel nog DACIA/Lada bij wijze van spreken.

Niemand koopt ENKEL een wagen om op te scheppen, maar het hoort er wel bij.

Mensen doen een house warming als ze een huis gekocht hebben (= opscheppen ) mensen organiseren een trouw feest (= opscheppen ) mensen tonen graag hun nieuwe auto aan kennissen/vrienden ( = opscheppen )

Maar je koopt ook een huis omdat je er in wil wonen en je trouwt omdat je met die persoon wil samenwonen en je koopt een auto om mee te rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                Ons principe thuis is: wat je niet kan betalen, laat je best staan.
                Zo zijn alle wagens ( ook de nieuwe) en motoren, steeds cash betaald. Woning werd ook betaald met spaargeld. Enkel een fiscale lening hebben we voor de woning die we laatst hebben gekocht.
                Onze eerste woning werd voor geleend. De andere allemaal cash.
                Moet wel zeggen dat we 15 jaar elk 2 jobs hebben gehad. Niet om dure wagens te kopen, wel om ons te verzekeren dat we geld opzij hebben voor onvoorziene omstandigheden.
                Als je werkelijk denk dat de gemiddelde twintiger een rekening heeft van 500k om een huis te kopen dan leef je toch in een andere wereld...

Gemiddeld startloon is iets van een 1400-1800 euro? Als je studeert tot je 25 heb je op 30 nog maar 5 jaar geweekt en als je elke maand 800 euro kan sparen heb je ongeveer 50.000 euro gespaard.

Ben je met 2 is dit 100k..

Dan ga je in een schoendoos moeten wonen als je op je 30 iets wil kopen ZONDER dat je ouders je helpen.

Soit..

Momenteel is lenen voor een auto zo goed als gratis dus zie er geen graten in om te lenen zolang je maar kan leven

Comment

• Amen tot that!
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Verstandig proberen opbouwen, en vooral steeds tevreden zijn met wat je hebt is de boodschap. Op mijn 14j reeds vakantiejob om die eerste brommer en de brandstof te betalen. Zo leer je wel wat het allemaal kost, ook aan moeite. Een vakantiejob heb ik gedaan tot ik 30 was, dus een hele tijd 2 jobs gecombineerd. Op mijn 22 een woning gekocht met een lening (duh, als uw ouders niet sponseren, moet je wel. De rest is bull). Was een stort waar ik op een matras op de grond sliep, maar ik heb er mij 2 jaar in kromgewerkt, naast mijn 2 jobs. Heeft 6 slaapkamers, ruime dubbele garage, enz... Ik woon er 25 jaar later nog, ik woon er zo graag. Enkele jaren geleden immo gekocht aan de kust, want huis was afbetaald. Het is dom om niet te lenen, want dat kan je deels inbrengen.
                    Resultaat is dat ik tot mijn 45j met 4 cylinders heb gereden, maar altijd wel fun kars. Renault 19 cabrio, Smart roadster Brabus, enz... Ook altijd met verschillende motoren gereden, maar dat was ALTIJD mijn eigen winterproject, dus niet duur. Nu eindelijk de 6-cylinder toer op, omdat het kan. Maar ik heb altijd geleefd naar mijn beurs, met andere prioriteiten. 3 jaar geleden een jongensdroom gekocht, E46 M3, heeft op 3 jaar rond de 30k totaal gekost om tip top in orde te zetten, mechanisch en optisch. Natuurlijk wordt voor alles op wielen niet geleend! Ik ben erg tevreden met mijn huidig wagenpark. Maar ik heb geduld gehad... Ik moet alles privé aankopen, geen leasing of op de zaak.
                    Last edited by order66; 10/07/2015, 19:32.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Heb het al meermaals verteld en doe het nogmaals, maar als je bv 30k op uw spaarrekening hebt staan en je verdient goed uwen boterham, zie ik echt niet in waarom je niet zou mogen lenen.
                      Als je daarentegen geen enkele € reserve hebt .....

Comment

• Geld opsparen is alles behalve de juiste manier om ze te verdienen hoor. D'er is nog niemand echt rijk geworden van gewoon te sparen, helaas. Uzelf (of bedrijf) in de schulden steken is onder andere nodig om sneller te kunnen groeien. Als je moet rekenen op een organische groei, misschien gaan de kinderen van uw kinderen er dan de vruchten van kunnen plukken, dat gaat maw veel te langzaam.

De gemiddelde mens springt in mijn ogen te conservatief met z'n geld om. Als de rente zo laag staat en je kan het krijgen, dan moet je vreemd geld aannemen, zelfs al heb je voldoende liquide middelen (volledig naast de kwestie of die er zijn trouwens).

On-topic, als een auto afgeschreven wordt op 5 jaar, pak dan een lening op 5 jaar (+ omnium verzekering)... dat is het veiligste en met de huidige rentevoeten een no-brainer. Maar een dure wagen kopen is bijna per definitie een 'folieke'... op geen enkel moment in uw leven is dat verstandig hé. Al zijn er wel uitzonderingen, sommige exclusieve wagens zijn goeie investeringen natuurlijk.

Ik leef niet naar m'n beurs (heb nooit dat spreekwoordelijke gat in mijn handen gehad), maar op m'n 35-ste besef ik wel dat het leven begint te korten, af en toe verlies je al eens iemand... dat is toch wel een 'wake-up call'. Is dat dan een soort midlife crisis, of gewoon het besef dat... YOLO! Het geld mag geen doel op zichzelf worden, het blijft uiteindelijk maar een middel om te doen wat je graag doet hé.

cheers!

Comment

• Uit principe leen ik nooit geld. De banken zijn al rijk genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                            Grapjas... Ik vermoed dat 99.99% wel leent om een huis te kopen.. Diegenen die op hun 20-30 even 300-800k op tafel kunnen leggen om een huis te kopen zullen niet talrijk zijn en zal ook maar enkel mogelijk zijn door papa en mama, een enkeling daargelaten natuurlijk.
                            Ik zeg toch dat lenen voor een huis kan? Iedereen leent wat hij wil, t zijn mijn zorgen niet. Ik leende ook een stuk voor ons huis, maar was zeer content dat het op mijn 37ste afbetaald was. En dat we goed konden sparen omdat we niet veel moesten betalen per maand. Kort daarna werd ik ziek... Ik had misschien een beetje geluk op het ene vlak, op het andere vlak (gezondheid) ben ik serieus ongelukkig...
                            Vroeger was ik blij als ik eens in de tuin kon snoeien. Nu moet ik het laten doen en kan ik enkel maar jaloers uit het raam kijken als de snoeier bezig is. Hetzelfde met fietsen, lopen, voetballen, op reis gaan, eens een volledige dag wakker kunnen blijven... Allemaal gedaan.

Comment

• Ik ben daar ook zo één van, die oude twintigers/jonge dertigers met een bovengemiddelde luxewagen. Ik rijd zelf met een A6 177pk redelijk deftig uitgerust. Nieuw had ik dat nooit kunnen betalen. Tweedehands gekocht voor 35. Nieuw kost hij er tege de 60... 28k kilometers op de teller dus nieuw voor zo een wagen.

Ik deed inderdaad ook beroep op hotel mama. Ben ik daar verlegen voor of steek ik dat onder stoelen of banken? Helemaal niet. Ik ben op mijn 16 gaan werken op leercontract. Ben er nu 29 en ik heb nooit veel thuis gezeten. Ik heb over het algemeen altijd hard gewerkt voor alles wat ik heb en zo een wagen hebben was toch altijd een kleine "droom". Die 35k was een hap uit mijn spaargeld, maar dat wil zeker niet zeggen dat ik niks meer over had. Ik heb ook altijd royaal geleefd en meestal gekocht waar ik zin in had.

Principieel heb ik altijd geweigerd heel spaarzaam te leven. Ik bedoel, als middenstand heb je het al zeer moeilijk. Ga je jezelf dat laatste plezierke afpakken omdat de maatschappij u absurde dingen oplegt die tegen het ranzige af zijn? Onderandere de huurprijzen, prijzen voor te kopen, gewoon nog maar ne stielman laten komen en ge slaagt gewoon achterover wat alles kost, is gaan winkelen en 50€ moeten betalen voor iet dat ge nog inééns ni ziet liggen,... Ik heb genoeg maten, kennissen of tot voor kort nu zelfs mijn eigen broer die beslist van op 22jarige leeftijd alleen gaan te wonen. Geloofd mij vrij, op de rand van armoede leven die, letterlijk. Is dat het waard om op uw eigen benen te staan? Nah sorry, voor mij niet. Ik zal wel bij hotel mama blijven en de enigste kans benutten in heel u leven als middenstand om een beetje geld bijéén te doen en dingen te kopen, waar ge anders alleen maar kunt van dromen. Ik heb ne schone auto, ik koop waar ik goesting in heb en ik heb zelfs na een A6 te kopen een bankrekening die dikker is dan al de "op eigen benen staan" manne. Wie is de slimste vraag ik mij af als ik van die kleinerende comments krijg van "nog altijd bij de mama wonen" Wie is de slimste...

Dat wil niet zeggen dat ik als 29jarige soms ook niet het gevoel krijg dat ik het huis uit wil, zeker en vast niet. Ik leef als een volwassene naast ons moeder. Ik schil de pattatte en rijd de gazon af en help waar nodig. Ik betaal haar een maandelijkse aflossing (die verbleekt bij wat ge anders kwijt zou zijn als je zelfstandig woont) en ben haar heel dankbaar voor een kans te krijgen toch een beetje te kunnen leven en sparen als ne sukkelaar uit de middenstand.

Ma swat, wil niet zeggen dat ik eeuwig bij hotel mama ga wonen. De tijd begint te korten voor de vleugels uit te slaan, but just not yet
                              Last edited by Shivte; 07/10/2015, 22:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                Als je werkelijk denk dat de gemiddelde twintiger een rekening heeft van 500k om een huis te kopen dan leef je toch in een andere wereld...

Gemiddeld startloon is iets van een 1400-1800 euro? Als je studeert tot je 25 heb je op 30 nog maar 5 jaar geweekt en als je elke maand 800 euro kan sparen heb je ongeveer 50.000 euro gespaard.

Ben je met 2 is dit 100k..

Dan ga je in een schoendoos moeten wonen als je op je 30 iets wil kopen ZONDER dat je ouders je helpen.

Soit..

Momenteel is lenen voor een auto zo goed als gratis dus zie er geen graten in om te lenen zolang je maar kan leven
                                Dat "gemiddeld" startloon lijkt me toch erg laag, zeker voor mensen die tot hun 25ste studeren. Daar zou ik 20 jaar geleden al eens goed mee gelachen hebben .
                                Die kasten van huizen zijn ook geen gemiddelde huizen, en dat zijn vaak mensen die al een pak ouder zijn...
                                BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                  Dat "gemiddeld" startloon lijkt me toch erg laag, zeker voor mensen die tot hun 25ste studeren. Daar zou ik 20 jaar geleden al eens goed mee gelachen hebben...
                                  Ik weet niet wat jij gestudeerd hebt, of in welke sector jij werkt maar een startersloon van 1400 à 1800 euro netto (dat is 2100 tot 2900 euro bruto) is hedendaags zeer reëel zelfs voor zij die een bachelor/master hebben behaald...
                                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Shivte Bekijk Berichten
                                    Ik ben daar ook zo één van, die oude twintigers/jonge dertigers met een bovengemiddelde luxewagen. Ik rijd zelf met een A6 177pk redelijk deftig uitgerust. Nieuw had ik dat nooit kunnen betalen. Tweedehands gekocht voor 35. Nieuw kost hij er tege de 60... 28k kilometers op de teller dus nieuw voor zo een wagen.
                                    60K Voor een A6 2.0TDI? Dat moet dan een zeer goed aangekleede A6 zijn geweest. Ze hebben u misschien wijsgemaakt dat hij 60K kostte om u sneller over te halen om 35K op tafel te leggen, een veel gebruikte tactiek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                      Ik weet niet wat jij gestudeerd hebt, of in welke sector jij werkt maar een startersloon van 1400 à 1800 euro netto (dat is 2100 tot 2900 euro bruto) is hedendaags zeer reëel zelfs voor zij die een bachelor/master hebben behaald...
                                      Ja da denk ik toch ook.. Al die mannen/vrouwen die bij the big 4 beginnen hebben zelfs geen 1800 netto.

Al die advocaten-stagiairs hebben BRUTO ongeveer een 1400-1900, zijn wel uitzonderingen maar he gros...

Zo goed als iedereen die bij een KMO'ke begint komt niet aan 1800 netto.

Idem voor beginnende leerkrachten, politie, verplegers. Heel de sociale sector is ook geen vette.

En dan zwijgen we nog maar best over de arbeidersjobkes.. Tenzij ze in ploegen/nachten kunnen werken

Comment

• Big 4?

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                          Big 4?
                                          Deloitte, Ernst & Young, KPMG en PricewaterhouseCoopers (PwC)
                                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                                          X