Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop wagen hogere prijsklasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Hierom blijf ik ons landje verdedigen. Het is hier echt zo slecht niet. Iedereen krijgt hier kansen. Hier kan je nog altijd veel bereiken met hard werken. Maar degenen die rijk willen worden door minder uren te werken vallen uit de boot.
    Ge kunt misschien zeggen dat ik geen recht tot spreken heb omdat ik ziek ben nu. Maar ik betaalde al heel veel belastingen en rsz. In verhouding is mijn uitkering veel te laag. Anderzijds ben ik blij met de kansen die ik vroeger gekregen en gegrepen heb. Maar had ik vroeger de 38 uren week gewerkt zou't nu ook genen vetpot zijn. Men kan vooruit geraken, maar men moet zelf willen... Zelfs de kuisvrouw verdient vrij goed. Maar 't is ne werker die niet kijkt op een uurtje meer. Ook de prive is bereid hun werkvolk zeer goed te betalen. Maar desondanks de hoge werkloosheid vinden ze geen personeel. Wie kan me uitleggen hoe dit komt? Ik begrijp het niet.
    Hangt er beetje vanaf welke sector zeker? Heb de indruk dat de jobs die openstaan en de werklozen niet echt overeen komen met elkaar. Of over welke sector/jobs spreek je dan?
    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Politiek moet niet efficiënt zijn en heeft niet als doel om aandeelhouders kost wat kost tevreden te houden. Welzijn van de burgers zou de eerste bezorgdheid moeten zijn van de politiek. Ik vind dat wat de wat er in de nieuwe regeerakkoorden staat meer dan "manager" genoeg. Het staat trouwens iedereen vrij om zich verkiesbaar te stellen en het proberen beter te doen.

Comment

• Politiekers spelen graag sinterklaas omdat ze op die manier makkelijker herverkozen worden.
        Met andermans geld is het uiteraard gemakkelijk.

Nu ga je de oppositie van jetje zien geven tegen de maatregelen maar alternatieven zijn er niet.

België heeft een schuld van 100% van het bbp. Dit is zowel binnen Europa als op wereldschaal erg hoog. Het is al een krachttoer om een begroting in evenwicht te krijgen en dus die schuld niet meer te laten stijgen. De rente is nu historisch laag en het lukt nog amper. Laat staan dat ze die schuld ooit duurzaam kunnen afbouwen.
        Nu moet België lenen om de intrest op zijn schulden af te betalen. Maar er is blijkbaar niemand die zich daar vragen bij stelt.

Het beleid van de voorbije decennia heeft de toekomst van België zwaar gehypothekeerd. Dat ga je niet in 1 regeerperiode rechttrekken, ook niet in 2 of 3.
        Ik vrees dat er steeds meer grote gaten in het sociale vangnet gaan komen. Dit is vooral heel spijtig voor zij die het echt nodig hebben.
        2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
          Hangt er beetje vanaf welke sector zeker? Heb de indruk dat de jobs die openstaan en de werklozen niet echt overeen komen met elkaar. Of over welke sector/jobs spreek je dan?
          Alle kleine en middelgrote zelfstandigen die stiel uitvoeren hoor ik klagen. Bvb dakwerkers, electriciens, mechaniekers, ramen-en deurenplaatsers, automatiseringstechnieker,... zouden erg gevraagd zijn.

Comment

Alle kleine en middelgrote zelfstandigen die stiel uitvoeren hoor ik klagen. Bvb dakwerkers, electriciens, mechaniekers, ramen-en deurenplaatsers, automatiseringstechnieker,... zouden erg gevraagd zijn.
            Allemaal met een technisch diploma. Mama en papa willen dat hun kindjes naar het ASO gaan. Aan de andere kant, als je een verkoper zoekt die 's zaterdags wil werken zijn ze ook snel weg hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Garf Bekijk Berichten
              Allemaal met een technisch diploma. Mama en papa willen dat hun kindjes naar het ASO gaan. Aan de andere kant, als je een verkoper zoekt die 's zaterdags wil werken zijn ze ook snel weg hoor.
              Voor sommige moet ge geen diploma ervan hebben ze.
              Kijk naar mij, IT gestudeerd, ik ben schilder nu. Enige dat ge moet in orde zien te krijgen is dat de baas het u wil aanleren, en ge gemotiveerd zijt. Maar vooral bij dat laatste mankeert het bij velen.
              Ik doe dit nu een dik half jaar, en heb al 5 dagen overuren staan, terwijl iemand die hier al 5 jaar werkt hoop en al op een half jaar 6 overuren heeft...
              Tsja...

Comment

Dat komt deels door het feit dat ouders hun kinderen meer pushen om te studeren. TSO wordt nog steeds erg ondergewaardeerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                  Voor sommige moet ge geen diploma ervan hebben ze.
                  Ja oké, maar iemand met een hoger diploma gaat niet zo snel geneigd zijn om schilder te worden hé.

Comment

• Ik ga mijn kinderen niet pushen om te studeren. Ik weet dat je met een 'stiel' ook heel gelukkig door het leven kan gaan en dat je daar ook veel geld mee kan verdienen. meer dan een kantoorjobke in Brussel...

Comment

Ik ga mijn kinderen niet pushen om te studeren. Ik weet dat je met een 'stiel' ook heel gelukkig door het leven kan gaan en dat je daar ook veel geld mee kan verdienen. meer dan een kantoorjobke in Brussel...
                      Dan ben jij stilaan een rariteit aan het worden. Ik heb twee opgroeiende dochters (13 en 15), ik ben dus wat thuis in het wereldje van de mama's en de papa's. Ik hoef m'n dochters niet te pushen, ze doen beide probleemloos een ASO richting (de oudste latijn, de jongste moderne), maar als ik sommige ouders bezig hoor en zie. Dan stel ik mij daar wel serieus vragen bij. Er zijn er bij die hun kinderen persé ASO willen laten doen tegen alle adviezen in, zelfs naar andere scholen sturen omdat ze daar wel mogen overgaan in het ASO enzomeer. Met veel ongelukkige kinderen als gevolg. Veel mensen schamen zich haast als ze ergens moeten zeggen dat hun zoon of dochter in het TSO zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Dat zijn bruto bedragen die daar geeft. Daarbij reken je nog niet het gratis onderhoud, banden, etc. Daarboven hebben er velen nog eens een tankkaart ook.

Het totale voordeel van die leasebak weegt zwaarder door dan de habbekrats loon die je anders in de plaats zou krijgen.
                        Uiteraard, dat zeg ik ook en niemand ontkent dat toch? Mijn punt was eens duidelijk te maken dat indien je een bepaald budget krijgt het redelijk 'normaal' is dat je voor een wagen genre Audi/BMW kan kiezen, omdat de leaseprijs niet gek veel verschilt van andere meer 'gewone' automerken. Heeft gewoon te maken met perceptie en daar ligt het grootste probleem: veel mensen staren zich blind op labeltjes/merken edm, zonder zich te informeren over het hoe en wat.
                        Een wagen is doorgaans wel het duurste ding binnen een gezinsbudget denk ik. (en na x tijd geen bal meer waard). Daarbovenop: een wagen kopen is 1 ding, er mee kunnen blijven rijden iets anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Dan ben jij stilaan een rariteit aan het worden. Ik heb twee opgroeiende dochters (13 en 15), ik ben dus wat thuis in het wereldje van de mama's en de papa's. Ik hoef m'n dochters niet te pushen, ze doen beide probleemloos een ASO richting (de oudste latijn, de jongste moderne), maar als ik sommige ouders bezig hoor en zie. Dan stel ik mij daar wel serieus vragen bij. Er zijn er bij die hun kinderen persé ASO willen laten doen tegen alle adviezen in, zelfs naar andere scholen sturen omdat ze daar wel mogen overgaan in het ASO enzomeer. Met veel ongelukkige kinderen als gevolg. Veel mensen schamen zich haast als ze ergens moeten zeggen dat hun zoon of dochter in het TSO zit.
                          Ik heb er ook twee 12 en 16 jaar.(jongens) ik laat hun volledig de vrije keuze. Ze kiezen beiden voor ASO inderdaad. We zullen zien wat ze nadien graag doen. Belangrijkste is dat ze een beroep hebben dat ze graag doen en waar werkgelegenheid is. Maar geen van beiden heeft een idee wat ze willen studeren.

Comment

Ja oké, maar iemand met een hoger diploma gaat niet zo snel geneigd zijn om schilder te worden hé.
                            Da's waar! Ik heb ook maar 1 jaar hoger gedaan op KdG, maar toch, achter een bureau zitten bleek niets voor mij te zijn.

Comment

Da's waar! Ik heb ook maar 1 jaar hoger gedaan op KdG, maar toch, achter een bureau zitten bleek niets voor mij te zijn.

Moet jij nu niet aan het werk zijn of ben je het aan het rekken om overuren te kunnen maken .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
                                Uiteraard, dat zeg ik ook en niemand ontkent dat toch? Mijn punt was eens duidelijk te maken dat indien je een bepaald budget krijgt het redelijk 'normaal' is dat je voor een wagen genre Audi/BMW kan kiezen, omdat de leaseprijs niet gek veel verschilt van andere meer 'gewone' automerken. Heeft gewoon te maken met perceptie en daar ligt het grootste probleem: veel mensen staren zich blind op labeltjes/merken edm, zonder zich te informeren over het hoe en wat.
                                Een wagen is doorgaans wel het duurste ding binnen een gezinsbudget denk ik. (en na x tijd geen bal meer waard). Daarbovenop: een wagen kopen is 1 ding, er mee kunnen blijven rijden iets anders.
                                Tja, als je gaat uitrekenen wat een auto kost per jaar is dat inderdaad niet goedkoop. In feite zou ik makkelijk zonder auto kunnen. Ben ganser dagen thuis en moet nergens naartoe behalve van tijd naar het ziekenhuis. Maar langs de andere kant, de gedachte om steeds weg te kunnen is ook wel wat waard. Dat en mijn elektrische fiets, daar moeten ze voorlopig vanaf blijven lol...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                                  Moet jij nu niet aan het werk zijn of ben je het aan het rekken om overuren te kunnen maken .
                                  Ik ben m'n kas aan't opfretten hier, aan't afkoelen, en aan't wachten op verf.

Comment

Ik ben m'n kas aan't opfretten hier, aan't afkoelen, en aan't wachten op verf.
                                    Ah zo werkt dat. Een muur verven en dan 4u staan kijken tegen dat de laag droog is. Waar kan ik tekenen?

Comment

• Veel leerlingen worden door hun ouders in ASO gehouden terwijl ze daar niet het profiel voor hebben. Die leerlingen spartelen dan door hun schoolloopbaan in een richting met bvb veel talen of humane wetenschappen omdat ze hier met vanbuiten studeren en niet (of weinig) begrijpen nog net kunnen slagen. Ze hebben echter geen interesse of kwaliteiten in die richting. Deze leerlingen zijn, als ze afstuderen, onvoldoende geschikt voor de arbeidsmarkt en moeten gaan verder studeren. Ook hier vinden deze leerlingen vaak geen richting waarvoor ze voldoende interesses hebben en zijn zij het vaak die ofwel geen diploma halen ofwel ook daar doorspartelen maar op de arbeidsmarkt door de mand vallen.
                                      Spijtig dat die leerlingen niet beseffen dat ze gelukkiger zullen zijn, zowel tijdens hun tienerjaren als later, mochten ze onmiddellijk kiezen voor een richting binnen TSO, KSO of BSO die aansluit bij hun interesses en kunnen.
                                      KLIK |&| KLAK

Comment

Veel mensen schamen zich haast als ze ergens moeten zeggen dat hun zoon of dochter in het TSO zit.
                                        Dat zijn dan dezelfde categorie mensen die zich een te dure auto aanschaffen voor het oog van de buren: van boven bont en van onder stront.

Comment

• Ik snap ook niet wat er beschamend zou zijn aan tso. Goede vakmensen hebben we allemaal nodig. Ik ken er hier wel een paar waar de kantoorjongens hun portefeuille mogen naast leggen.

Comment

Working...
                                          X