Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop wagen hogere prijsklasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Ik ken toch een andere versie van dat verhaal hoor. De grootste transporteur van België heeft constant vacatures hier openstaan voor chauffeurs, elke dag staan er camions stil omdat er geen chauffeurs zijn ... De enige optie is proberen buitenlandse chauffeurs hier te huisvesten en hier te laten rijden ...

Uiteraard worden er maar weinig internationale transporten gereden door west- Europese chauffeurs. Maar zelfs met die oost Europese inbreng werkt er nog 2200 van de 4000 werknemers in België. Alleen al de laatste 10 jaar ging de omzet van 100 naar 450 miljoen euro.
    +1 !!

ikzelf ben ook niet pro Oostblok chauffeurs maar Belgische chauffeurs zijn aartsmoeilijk te vinden!
    Vrijwel elk transportbedrijf met de focus op internationaal transport (+500km) is vanwege prijsdruk trouwens wel verplicht van gebruik te maken van een vestiging in het Oostblok anders kunnen de boeken ineens dicht. Als alle transporten effectief zouden terugkeren naar de Belgische chauffeur kreeg men het spul hier nog het land niet uit vanwege het chauffeurstekort. Ook niet goed voor de economie.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
      +1 !!

ikzelf ben ook niet pro Oostblok chauffeurs maar Belgische chauffeurs zijn aartsmoeilijk te vinden!
      Vrijwel elk transportbedrijf met de focus op internationaal transport (+500km) is vanwege prijsdruk trouwens wel verplicht van gebruik te maken van een vestiging in het Oostblok anders kunnen de boeken ineens dicht. Als alle transporten effectief zouden terugkeren naar de Belgische chauffeur kreeg men het spul hier nog het land niet uit vanwege het chauffeurstekort. Ook niet goed voor de economie.....
      Hier is sowieso een onbalans in import en export in ons land, dus het is de logica zelve dat er hier meer buitenlanders op de weg zitten.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Dat is altijd zo geweest. Mij gaat het er echter om dat al die oostblokkers etc.... Hier ondertussen helaas al onmisbaar zijn....In allerhande sectoren trouwens. Bouw,transport en nog zo veel meer.

vb: op Katoennatie kaai 1998 loopt het in die blokken vol oostblokkers, Chilenen, Portugezen,Spanjaarden,Afrikanen.etc,etc.... Ge krijgt daar nen ongeloofelijke kleurenmix te zien. Daar bolt van de interim een ex-lijnbus over de koer omdat ze geen rijbewijs hebben. Die mensen spreken absoluut geen Nederlands en zijn toch zeer welkom bij Fernand Huts. Daar zit een goede reden achter........

Comment

• Tja... zijn niet alleen de chauffeurs. Is in alle beroepen waar er met de handen gewerkt zo. Als de Belg het niet meer wil doen, dan krijg je zulke dingen. Dat is al 't probleem van in de periode dat de mijnen nog aktief waren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
            Iedereen koopt liever nieuw, maar ik heb het geld er niet voor (toch niet wat ik wil) en lenen doe ik niet, dus koop ik maar ouwe bakken

Ik ben iemand die liever tweedehands koopt omwille van de waardevermindering van een nieuwe en veel meer waar voor je geld. De "nadelen" neem ik er dan bij.

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
            Natuurlijk ook liever nieuw, maar ik zou bv een nieuwe 740d enerzijds niet kunnen maar anderzijds ook niet willen betalen. Mensen die even 110-120k en meer uit hun zak halen voor een auto zullen toch niet zo dik gezaaid zijn, maar als je die wagen paar jaar later voor 35k kan kopen (zoveel kost een nieuwe gemiddelde Peugeot, Opel) dan doe je volgens mij een goede zaak?

Zeer zeker. Dit is ook wat ze altijd aantonen en toejuichen in autoprogramma's als Fifth Gear en Topgear. Ik vind dit in ieder geval een verstandige keuze.

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
            Ik ken er en die kopen altijd auto's met 200k op de teller en die rijden die dan op. Die rijden dan soms nog gemakkelijk 100-150k en als je dan de prijs / km gaat uitrekenen dan weet je wel waarom ze dat doen
            Dat moeten dan toch kwaliteitswagens zijn. Als ik zie in welke staat sommige Peugeots zijn met die km stand dan weet ik wel heel zeker dat je daar geen extra 100K meer mee haalt. Veel auto's met km standen van boven de 200 - 250K vertonen trouwens gebreken en slijtage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
              zij zou er zelf nog niet over denken om een tweedehands te kopen.,
              Ik denk dat dat vaak is omwille van "ge weet niet wat daarmee gebeurd is!". Zie hoeveel mensen geen ex-leasing willen "omdat die toch maar afgebeuld worden".

Je kan bij de dealers nu 2e hands wagens kopen waar een langere garantie op zit dan op een nieuwe. Moet dan wel in acht nemen dat je met de meerprijs tov een particuliere verkoop al vaak naar de garage kan gaan. Maar 't is toch nog steeds economish een betere zaak dan een nieuwe.

Overigens, als je budget niet onbeperkt zit, dan vind ik eerder mijn goesting in een 2e hands waar de opties bijna gratis zijn tov een kale nieuwe.

Comment

• Als ik over een paar jaar mijn auto te koop ga stellen, gaan mensen misschien een auto met M pakket zien en een M performance power kit erop. Ze gaan denken van oh jee die auto is continu afgebeuld geweest. Dit terwijl ik eigenlijk 90% van de tijd op m'n gemak rij. Als ik dan eens door rij, is het altijd met warme motor en heel kortstondig.

Dan zie je een Golfje waar een oud vrouwtje mee gereden heeft. Met een slippende koppeling tot het einde van de straat...

Comment

• Ik zou er van uitgaan dat iemand die 50-100K of meer uitgeeft aan een wagen dat doorgaans doet op een zelfde manier als iemand die 15K-25K te spenderen heeft? Maw, je koopt een nieuwe wagen naargelang je het financieel kan dragen, neen? Keuze van nieuw of 2e hands staat daar los van toch?
                  Zoals: ik koop een fles wijn (of whatever) van 5€ en jij koopt er eentje van 100€. Over een paar uren zijn ze beiden leeg en "'t is toch om uit te pissen achteraf".

Of zijn het allemaal freaks die zich doodsparen om na X jaar eindelijk hun droomwagen te kopen misschien? Of zijn het mensen die het te rooskleurig zien en zich zeer doen (een dikke bak aanschaffen is een ding, er blijven mee rijden echter...)? Zijn dat niet eerder uitzonderingen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                    Alhoewel ik uw mening respecteer, deel ik ze niet.
                    Ik koop liever een kleinere wagen nieuw naar mijn eigen goesting, dan een grotere in tweedehands.
                    Mijn vorige wagen heb ik vervangen toen de banden versleten waren........ik doe namelijk weinig km per jaar met mijn wagen.
                    De enige kost die ik heb is verzekering en brandstof en sporadisch eens een onderhoudsinterval.
                    Ik weet dat het een kostelijke grap is, maar ik zie het als een hobby, en elke hobby kost geld.
                    Ik respecteer uw mening uiteraard ook. Ik weet echter niet wie de beste zaak doet. Ieder zijn eigen ding zeker? Jij koopt uiteraard de auto die je graag wil hebben en hij is nieuw en normaalgezien zonder zorgen. Ik heb een lange tijd geleden ook een nieuwe auto (opel corsa c sport) gekocht en ik heb op 4 jaar tijd veel geld verloren qua waardedaling, qua full omnium (2399 euro het eerst jaar... toen nog beginnend bestuurder),... Die nieuwe wagen had ook nog eens veel technische problemen. Als je er een jaartje mee bolt is het nieuwe er ook af...

Sindsdien heb ik enkel maar occassies gekocht van mijn favoriete merk. Zowel ik als het vrouwke rijden dagelijks met eentje rond. Als je deze wagens nieuw zou moeten kopen ben je een fortuin kwijt. Nu koop ik "hoofdzakelijk" budgetwagens. De aankoopprijzen komen nog niet in de buurt van die van een gemiddelde kleine wagen. Als je bekijkt wat je jaarlijks aan een nieuwe wagen in waarde verliest dan kan ik daar veel herstellingen voor laten uitvoeren.

Voor mij komt het ook niet op aan een om een kleine nieuwe of een grotere occassie te kopen. Ik koop sowieso niet nieuw. Ik ben van mening dat je mits opzoekwerk wel buitenkansjes kan vinden. Ik heb geen lening nodig om een auto te kopen en het maakt het ook mogelijk om al eens sneller van auto te wisselen. Doordat ik met oude karren rondrijd, heb ik ook de mogelijkheid om met wagens te rijden die ik wellicht nieuw niet zou kunnen/willen betalen.

Ik ben momenteel al aan het plannen wat ik binnenkort kan kopen. Het doet me veel plezier dat een F10/F11 en F01 massaal rondrijden en mooi in waarde dalen. Een grote dankjewel aan de 1ste eigenaars die mij binnen x tijd een mooie auto voor een mooie prijs opleveren
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                      Ik respecteer uw mening uiteraard ook. Ik weet echter niet wie de beste zaak doet. Ieder zijn eigen ding zeker? Jij koopt uiteraard de auto die je graag wil hebben en hij is nieuw en normaalgezien zonder zorgen. Ik heb een lange tijd geleden ook een nieuwe auto (opel corsa c sport) gekocht en ik heb op 4 jaar tijd veel geld verloren qua waardedaling, qua full omnium (2399 euro het eerst jaar... toen nog beginnend bestuurder),... Die nieuwe wagen had ook nog eens veel technische problemen. Als je er een jaartje mee bolt is het nieuwe er ook af...

Sindsdien heb ik enkel maar occassies gekocht van mijn favoriete merk. Zowel ik als het vrouwke rijden dagelijks met eentje rond. Als je deze wagens nieuw zou moeten kopen ben je een fortuin kwijt. Nu koop ik "hoofdzakelijk" budgetwagens. De aankoopprijzen komen nog niet in de buurt van die van een gemiddelde kleine wagen. Als je bekijkt wat je jaarlijks aan een nieuwe wagen in waarde verliest dan kan ik daar veel herstellingen voor laten uitvoeren.

Voor mij komt het ook niet op aan een om een kleine nieuwe of een grotere occassie te kopen. Ik koop sowieso niet nieuw. Ik ben van mening dat je mits opzoekwerk wel buitenkansjes kan vinden. Ik heb geen lening nodig om een auto te kopen en het maakt het ook mogelijk om al eens sneller van auto te wisselen. Doordat ik met oude karren rondrijd, heb ik ook de mogelijkheid om met wagens te rijden die ik wellicht nieuw niet zou kunnen/willen betalen.

Ik ben momenteel al aan het plannen wat ik binnenkort kan kopen. Het doet me veel plezier dat een F10/F11 en F01 massaal rondrijden en mooi in waarde dalen. Een grote dankjewel aan de 1ste eigenaars die mij binnen x tijd een mooie auto voor een mooie prijs opleveren
                      Graag gedaan. :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                        nu iedereen nog verplichten om een auto met open dakje te bestelleb
                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• open dak op oude kar is nix als miserie tenzij je chance hebt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                            Tegen dan is uw batterij plat

Comment

• Om eventjes een antwoord te geven op de vragen die de threadstarter heeft. Een groot deel van de wagens die je op de Belgische wegen ziet rijden bestaat uit bedrijfswagens. Je haalt ze er zo uit. Audi's, BMW's, Mercs, VW's die vrij standaard zijn qua aankleding en uitrusting. Een van mijn beste vrienden is bankdirecteur en je zou ervan verschieten hoeveel mensen zich 'pijn' doen omdat ze met een hele mooie wagen willen rijden. Ik weet trouwens dat je met het budget dat je als bankdirecteur krijgt ik persoonlijk geen Audi, BMW of Merc zou kunnen samenstellen die aan mijn behoeften voldoet. Mijn maat kon dat ook niet en heeft met zijn budget gekozen voor een volledig full-option uitgeruste Mazda 6. Hij zei ook wel dat het gros van het personeel dan wel de nodige inspanningen wil doen om toch maar met een wagen van de grote Duitse 3 te rijden. Wij hebben ons onlangs ook de nieuwe Honda Civic aangeschaft en hebben hier voor ook geleend. Met autolening en hypotheek gaat eigenlijk nog geen 1/3 van ons inkomen naar krediet maar lenen voor een wagen lijkt mij toch het meest comfortabele want de cash reserve die je dan hebt liggen spendeer je dan voor andere zaken. En ik vind persoonlijk niet dat je veel mooie wagens ziet op onze wegen. Begrijp niet wat er mooi is een een standaard Audi, BMW, Mercedes? Vaak de lichtste uitvoering, geen mooie velgen. Je niet blind staren op zo'n zaken zou ik zeggen.
                              Last edited by ; 12/10/2014, 17:20.

Comment

• Goh de cash reserve... geld kan je maar 1 keer uitgeven. Is beetje een vertekend beeld om geld te lenen als je geld hebt. Je moet het gewoon van je spaarboekje halen en zorgen dat je nog geld genoeg over hebt. Anders nog beetje doorsparen. voor een auto lenen vind ik niet interessant, voor een huis kan een gedeelte dan wel.

Comment

• Simpel... Als ik het me niet kan permitteren, dan koop ik het niet.

Alles wat hier op den hof staat is cash betaald. Alles nieuw aangekocht. Ik leen nooit voor een wagen of een motor.
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• En hoe groter de auto, hoe groter het overschot.
                                    Ik denk dat er veel meer mensen zich stevig pijn doen voor een BMW3 dan voor een Ferrari.
                                    Degene die zich een Ferrari koopt kan er meestal 10 betalen.

Comment

• nog nooit een kar gekocht die me meer als 5 netto maandlonen kostte

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        nog nooit een kar gekocht die me meer als 5 netto maandlonen kostte
                                        Weten we niet veel mee hé
                                        Kunnen ofwel dure bakken geweest zijn, ofwel ouwe wrakken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          nog nooit een kar gekocht die me meer als 5 netto maandlonen kostte
                                          Haha, Tom Boonen waarschijnlijk ook niet. Dus je bent in goed gezelschap

Comment

Working...
                                          X