Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop wagen hogere prijsklasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Iridium Bekijk Berichten
    Mijn 11e jaar en inderdaad net geen 2000 euro netto. Hangt natuurlijk af van kinderen ten laste,...
    Ik heb geen kinderen.
    Ik werk ook een jaar of tien in het onderwijs, net als mijn vrouw. Dik betaald is relatief. Het is niet superveel als ik vergelijk met andere mensen die mijn diploma hebben, maar mijn vrouw en ik voeden onze kinderen wel zelf op. Nooit opvang, na school, in weekends, op woensdagen en in alle vakanties zijn wij alle 2 thuis. Dat zou ik van m'n leven niet willen inruilen voor het dubbele + nog een Mercedes erbij want dit is onbetaalbaar.

Als de kinderen wat groter zijn en 's avonds op hun kamer zitten etc, kan ik nog altijd iets anders zoeken, maar ik verkies veel vrije tijd boven veel geld.

Ik zie genoeg vrienden wiens kinderen ze enkel in het weekend zien. Door de week doen de grootouders en de opvang hun werk. Ze hebben dan wel bmws en mercedessen, maar ik heb zowel medelijden met zowel hen, als (nog veel feller) met hun kinderen, die met hun dure merkkledij met de dikke BMW, haastig van opvang naar opvang gesleept worden.

Ik heb alles wat ik wil. 2 autos (1 nieuwe Franse en een 12 jaar oude Duitser), een bootje, een huis... Ik zie niet in waarom ik harder zou willen werken/ meer vrije kwaliteitstijd zou willen ruilen voor meer geld nu mijn kinderen klein zijn. Voor een grotere auto/boot/groter huis... om vervolgens geen tijd te hebben om ervan te genieten? Nooit.

Voor ik kinderen had deed ik vanalles extra. Avondlessen geven, surflessen geven, pc's herstellen... Nu de kindjes er zijn doe ik de eerste jaren niks meer extra. Sterker nog: ik werk maar 4/5 (vaderschapsverlof). Ideaal. Ik werk om te leven. Niet andersom.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• @metalpe . Schitterend, zo hoort't.
      Dat beseffen wij ook af en toe. Ons kinderen moeten hooguit een kwartiertje 's morgen (3x per week) en een half uurtje 's avonds (2x per week) naar de oma's, voor de rest is mijn vrouw er altijd voor hun. Onbetaalbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichten
        Spijtig genoeg enkel voor starters idd. Ik had onlangs nog gekeken om in de chemie te gaan (via SIRA bvb), maar blijkbaar mag je niet ouder zijn dan 25j om te switch te maken.

Nee dat is waar, maar met een iet of wat technische achtergrond geraak je bij de meeste bedrijven wel binnen hoor.
        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Dat is voor mijn vriendin ook zo, die is blij dat ze zo weinig moet werken als leerkracht tegen over andere mensen.

Ik zie onze kleine 's avonds 1u a 1,5 en 2x per week amper een half uur.
          's morgens zie ik die een half uurke. Maar dan wel constant in het weekend.
          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Ik heb wel intresse in zoiets, maar ik denk niet dat ik de juiste diploma's heb daarvoor

Mijn vriendin is leerkracht bij de kleuters. Ze is nu aan haar 2e jaar werken bezig ( 1 jaar gewerkt, dan jaar thuis door bevallingen nu terug begonnen) en zit rond de 1700 netto pm.

Zolang je technisch geschoold bent is dat geen probleem, en dan nog, technisch inzicht hebben is vaak belangrijker
            2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
            2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
            2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
            2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
            2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
              Ik dacht dat jij 10 keer zoveel zou verdienen.
              Neen, in onderwijs wordt je betaald op basis van anciënniteit en diploma, niet op basis van je inzet.
              IRIDIUM
              Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
              Helderzienden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                Ik werk ook een jaar of tien in het onderwijs, net als mijn vrouw. Dik betaald is relatief. Het is niet superveel als ik vergelijk met andere mensen die mijn diploma hebben, maar mijn vrouw en ik voeden onze kinderen wel zelf op. Nooit opvang, na school, in weekends, op woensdagen en in alle vakanties zijn wij alle 2 thuis. Dat zou ik van m'n leven niet willen inruilen voor het dubbele + nog een Mercedes erbij want dit is onbetaalbaar.

Als de kinderen wat groter zijn en 's avonds op hun kamer zitten etc, kan ik nog altijd iets anders zoeken, maar ik verkies veel vrije tijd boven veel geld.

Ik zie genoeg vrienden wiens kinderen ze enkel in het weekend zien. Door de week doen de grootouders en de opvang hun werk. Ze hebben dan wel bmws en mercedessen, maar ik heb zowel medelijden met zowel hen, als (nog veel feller) met hun kinderen, die met hun dure merkkledij met de dikke BMW, haastig van opvang naar opvang gesleept worden.

Ik heb alles wat ik wil. 2 autos (1 nieuwe Franse en een 12 jaar oude Duitser), een bootje, een huis... Ik zie niet in waarom ik harder zou willen werken/ meer vrije kwaliteitstijd zou willen ruilen voor meer geld nu mijn kinderen klein zijn. Voor een grotere auto/boot/groter huis... om vervolgens geen tijd te hebben om ervan te genieten? Nooit.

Voor ik kinderen had deed ik vanalles extra. Avondlessen geven, surflessen geven, pc's herstellen... Nu de kindjes er zijn doe ik de eerste jaren niks meer extra. Sterker nog: ik werk maar 4/5 (vaderschapsverlof). Ideaal. Ik werk om te leven. Niet andersom.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                Iedereen moet een goede situatie tot stand kunnen brengen voor alle leden van het gezin.
                Maar iedereen moet de ruimte krijgen om dat op zijn eigen manier te kunnen invullen.

Sommigen steigeren omdat een kind ook na de school nog een paar uur in een opvang terechtkomt en verwijten dergelijke ouders hun carrièredrang.

Er is echter helemaal niets verkeerd om, ook als ouder, belang te hechten aan zijn carrière. Want carrière maken gaat voor heel wat mensen niet louter over een duur huis en dure wagens, maar ook om de persoonlijke ambitie iets te bereiken in het leven dat persoonlijk zeer veel voldoening geeft en ook gelukkig maakt. Ambitie stopt niet noodzakelijk omdat men ouder wordt. Een dergelijke ouder zal algemeen ook tevredener zijn wanneer hij thuis komt en tijd met het kind besteedt.

Voor een kind zijn uiteindelijk 2 zaken het essentieelst: enerzijds dat de ouder interesse toont en zich ook effectief bezig houdt met het kind wanneer die ouder thuis is. Hoeveel kinderen zijn inderdaad niet om 4 uur thuis om dan de ganse avond of een groot stuk achter een tv of pc te zitten staren, terwijl de ouder "zijn" ding doet.
                Anderzijds is het essentieel dat men er ook is op de momenten dat het kind zijn ouder effectief nodig heeft (wanneer het iets voor heeft bv.), want dat is uiteindelijk wat bij het kind blijft hangen.
                Last edited by Vitus; 08/10/2015, 15:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                  Een vriendin van mij werkt bij de bank. Je hebt het niet van mij, maar mensen die bij de bank werken gaan al eens stiekem kijken wat hun vrienden en familie maandelijks verdienen.
                  Laat het ons zo zeggen, er zijn in de realiteit echt heel, heel weinig mensen die meer dan 2000 euro NETTO verdienen per maand.
                  Tgo dat weet ik niet hoor, definieer weinig? Ik heb in mijn kennisen en vriendenkring genoeg mensen rond dat loon of meer (mezelf incluis) en de meeste hebben geen hoge studies gedaan hoor, ikzelf heb zelfs geen bachelor. Momenteel werk ik 9jaar in de energiesector (bediende dagwerk).

Ik had nog een artikel gelezen dat het gemiddeld toch bijna rond die bedragen gaat, echter is de mediaan wel stuk lager, rond de 1700 a 1800 netto. Dat is natuurlijk over alle belgen gezien en niet per leeftijd e.d.

Op zoek naar een nieuwe uitdaging? Zoek in meer dan 40.000 vacatures, kijk welke bedrijven op zoek zijn naar jouw talent en lees hoe je het best scoort met je cv en sollicitatiebrief.
                  Last edited by SteakFriet; 08/10/2015, 15:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                    Tgo dat weet ik niet hoor, definieer weinig? Ik heb in mijn kennisen en vriendenkring genoeg mensen rond dat loon of meer (mezelf incluis) en de meeste hebben geen hoge studies gedaan hoor, ikzelf heb zelfs geen bachelor. Momenteel werk ik 9jaar in de energiesector (bediende dagwerk).

Ik had nog een artikel gelezen dat het gemiddeld toch bijna rond die bedragen gaat, echter is de mediaan wel stuk lager, rond de 1700 a 1800 netto. Dat is natuurlijk over alle belgen gezien en niet per leeftijd e.d.

http://www.jobat.be/nl/artikels/belg...eld-3180-euro/

Zeer interessant, al wil ik er wel bij vermelden dat je goed moet opletten met dergelijke resultaten. Deze komen ENKEL van de mensen die UIT EIGEN INITIATIEF dit hebben ingevuld.

Nu ik kan natuurlijk niet voorspellen op welke manier dit de resultaten beinvloed, maar het lijkt me niet onlogisch om aan te nemen dat mensen met een lager inkomen hier minder snel aan meedoen. (Zo weet ik van een gezin dat ik kende via de chiro dat toen (een 5-tal) jaar geleden nog geen internet hadden bij hun thuis. En zo zijn er nog wel hindernissen.)

Edit: Zelf wat aan het doornemen. Van de personen die de enquete heeft afgenomen zijn er 62% met op zijn minst een bachelor diploma. In de volledige belgische bevolking is dit aandeel echter slechts zo'n 30%.
                    Aantal arbeiders in enquete : 12%, in totale bevolking : 32%
                    Last edited by Phate; 08/10/2015, 16:18.

Comment

• Ik heb jaren gewerkt als administratief bediende en als schoolverlater moeten beginnen aan 32.000 BFR per maand? Na net geen 20 jaar ploeteren (tot ik ziek gevallen ben) kwam ik niet aan de 3300 euro die hier een aantal post eerder vermeld staat. Maar met hetgeen ik gezien heb toen ik op de personeelsdienst werkte van een grote firma's is : neem dergelijke artikels maar met een hele grote korte zout. Er waren niet veel personen die dergelijke bedragen verdienen binnen het bedrijf.
                      Enkel de 'happy few' van de afdelingen, die dan nog in staat waren een partijtje mouwvegen of gatlikken te doen zaten aan dergelijke bedragen en erboven maar wees gerust dit zijn enkelingen. Althans dit is hetgeen mij toen opgevallen is en er mij nog van herinner.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Gemiddeld schat ik een gezinsinkomen rond de 3000 Euro (ja, zo weinig) en dan hebben ze meestal nog een hypotheek van rond de 1000 of iets minder. Dus dan blijft er niet veel over. En zo waren er heel veel mensen hoor. Die behoren dan tot de middenklasse zogezegd als tweeverdieners.
                        Ik vind dat toch niet zo slecht 3k voor loontrekkenden met dus veel vrije tijd. Zelfs na hypotheek is er dan nog genoeg om vrij comfortabel te leven.
                        Je kunt niet verwachten dat je met 38u werkweken schatten gaat verdienen en veel kunnen sparen, uitzonderingen daargelaten
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                          Ik vind dat toch niet zo slecht 3k voor loontrekkenden met dus veel vrije tijd. Zelfs na hypotheek is er dan nog genoeg om vrij comfortabel te leven.
                          Je kunt niet verwachten dat je met 38u werkweken schatten gaat verdienen en veel kunnen sparen, uitzonderingen daargelaten
                          Iemand die 38 uren per week in een fabriek zijne nikkel moet afdraaien, die is blij dat 'm die vele vrije tijd heeft... .

Comment

• Er is niks zo individueel als wat mensen met hun centen en hun tijd doen.
                            Iedereen maakt keuzes, en dat moet je respecteren (zolang ze niet in de hangmat van het OCMW gaan liggen).

Als mensen met een beperkte opleiding en een arbeidersjob van 38uur grote financiële behoeften hebben, dan ken ik er ook die in het weekend en 's avonds bijklussen (al dan niet officieel).

Bij de brandweer zie je dat ook wel. Hun condities zijn niet slecht, maar doordat ze shiften van 24 uur draaien hebben die genoeg aan 1-2 dagen werken per week. Ik ken er zo die daarbij dan zelf hun huis bouwen, of schrijnwerkerij doen etc...

En wanneer heb je dan genoeg om die dikke BMW te kopen. Ook dat is individueel.
                            Sommigen gaan daar voor dik lenen, en blijven in hotel mama om toch maar die M3 of Porsche te betalen. Het zij zo, dat is hun keuze en ik hoop dat ze er gelukkig mee zijn.
                            Zelf zou ik pas een (nieuwe) Porsche kopen als er genoeg geld aan de kant staat om er 10 te kunnen betalen. Ik wil maar zeggen, ik wil me daar niks anders voor ontzeggen of financieel pijn doen, of tegen mijn kinderen moeten zeggen dat ze niet naar de unief kunnen omdat er een 911 nieuwe banden moet hebben. Maar ook dat is een keuze.

Comment

• Zeer interessante discussie. Was wel ff schrikken want ik dacht dat ik op de autoforum.be snelkoppeling geklikt had.
                              Als ik in mijn vriendenkring rond kijk (allemaal vooraan de 30) dan zie ik de meesten toch een gezinsinkomen hebben van 3500 a 4000 met enkele uitschieters, flink naar boven. Meestal kopen die ook of bouwen die ook een iets duurder huis en geven meer af aan de bank zodat hetgeen wat overblijft ongeveer gelijk is. Dus op inkomen alleen kan je natuurlijk niet afgaan.

Nu weet ik ook dat als je hier in de buurt kon beginnen op Tessenderlo Chemie (nu Ineos geloof ik) in volcontinu (3 posten per week, 3 van de 4 weekends werken) je vrij snel 2000 euro per maand netto mocht ontvangen, ook mensen zonder hoger diploma. Dus beperkte opleiding loopt toch niet altijd evenredig met het loon.

En qua onderwijs.... zeker bachelors worden goed betaald in vergelijking met de privé. Masterdiploma's die in de privé gegeerd zijn (zeker ingenieurs) verdienen, zeker als ze al 10 jaar les geven, echt wel een heel stuk minder dan in die privé. Maar krijgen er natuurlijk heel veel andere voordelen voor terug.
                              Vergeet niet dat leerkrachten pas recentelijk iets of wat vakantiegeld en eindejaarspremie krijgen (maar nog steeds zeer weinig t.o.v. de privé) en nog steeds geen maaltijdcheques. Je moet het volledige plaatje vergelijken. En dat je zolang je niet vastbenoemd bent je een uitgestelde bezoldiging krijgt tijdens de zomermaanden. Als je de pech hebt gehad om veel vervangingen te moeten doen met af en toe wat tijd tussen zijn dat 2 zeer pijnlijke maanden.

on topic:
                              Hier zal de volgende auto (volgend jaar) naar alle waarschijnlijkheid ook een type A6/5/XF zijn. Dus komen wij ook terecht in die categorie, want jonge 30'ers.
                              Gelukkig voor ons is dat een wagen waarvan de leaseprijs volledig door het bedrijf van mijn vrouw betaald zal worden. Bovendien krijgt ze bij Audi bvb 20% korting op basisprijs én op opties. Dus om diezelfde auto te kopen moeten particulieren nog een pak meer betalen. Ik denk dat gigantisch veel van die 30'ers (en ouder) die met een duurdere premiumauto rondrijden geluk hebben van een bedrijfswagen te hebben.
                              Last edited by severijns; 08/10/2015, 20:29.
                              KLIK |&| KLAK

Comment

• Veel mensen hebben een focus op de verkeerde dingen in het leven hé.
                                Om toch nog één cliché toe te voegen, diegene die meer verdienen dan onze eerste minister, houden - hun - mond.

Treffend opiniestuk was dat van Guillaume Van der Stighelen over Marc Coucke (buiten categorie natuurlijk):

Wat in z'n voordeel spreekt is dat zijn verdiensten (economisch en sociaal) van een verbeelding sprekende categorie is... zo zijn er niet te veel, en misschien is dat ook de reden waarom hij genoeg respect krijgt. Maar de realiteit is dat veel mensen moeite hebben met het succes van een ander. Diagonaal door deze thread lees je toch ook veel negativiteit: "hebben steun van de ouders gehad", "kan de benzine van z'n auto niet meer betalen", "heeft zich diep in de schulden gestoken voor een auto", "de bankdirecteur kijkt de rekeningen na en het is gene vette"...

De rode Duivels die met de wagen toekomen op training, zoiets haalt het nieuws. Nu moet je je eens inbeelden wat je als autoliefhebber zou doen als je het loonbriefje van Kevin De Bruine had.. dan is zijn Mercedes toch maar een bescheiden tractor imho.

Last edited by ; 08/10/2015, 20:50.

Comment

• Hier ook allebei een gemiddeld inkomen, beide begin dertigers met batchelor diploma, normale lening voor de woning (die we al twee keer positief hebben kunnen aanpassen wegens dalende intresten), leven niet op grote voet (geen dure merkkledij, geen wekelijkse restaurantbezoekjes, geen dure reizen,...) af en toe een follietje (van een paar 100€) sparen vlot, trekken nog beetje terug van de belastingen, je probeert wat opzij te zetten voor onvoorziene omstandigheden, voor later, ...
                                  En dan denk je eens aan een nieuwe wagen. Als autoliefhebber wil je uiteraard ééntje uit de premiumklasse(bmw, audi, mercedes), liefst nieuw en moet je eigenlijk toch tot de conclusie komen dat het voor iemand die hem particulier dient te kopen deze merken uitgesloten zijn. Er is geen enkele particulier uit mijn leeftijdscategorie met een normaal inkomen en een jong gezin heeft die 40.000€ - 50.000€ kan spenderen. Je kijkt dan tweedehands, jonge tweedehandse premiummerken, daar vragen ze nog steeds hoofdprijzen voor en als je dan ziet wat je moet opleggen, hoe lang je voor dat bedrag moet sparen, hoe je spaarrekening er dan voor staat, zakt de moed weer in je schoenen. Iets meer km dan, ok, goed, beter betaalbaar, maar ook meer risico's op herstelkosten.

Als je dan rond kijkt, zie je de dure wagens bij de vleet rijden, je verstand weet ook wel hoe deze wagens betaald of verkregen worden, maar toch het knaagt(als autoliefhebber), ... Nu aan de andere kant , ik ken ook veel mensen die er heel veel over hebben om die firmawagen te verkrijgen, om dat hoger loon te verdienen (elke dag vanuit west-vlaanderen naar brussel tjoolen, lange uren, heleboel stress, ... ) dan hoeft het voor mij ergens ook niet.

waar ik het wel lastig mee heb zijn mensen boven de 45, 50 die komen vertellen hoe het wel moet en hoe zij het konden realiseren. Dergelijke mensen vergeten wel dat hun huis (wat je grootste kost is in je leven) wel een heel stuk minder kost dan wat je nu dient te betalen. Mijn ouders hebben 30 jaar geleden op hun 26ste gebouwd, open bebouwing , grond 650m2 : kostprijs alles inbegrepen (maximaal) 165 000€.( Daar heb je nu nog geen grond voor) Lening was afbetaald op max 15 jaar, ze konden toen nog veel meer sparen per maand dan wij nu, mensen zoals mijn ouders hadden dan nog de luxe om met 1 persoon te werken en de andere full time te zorgen voor de kinderen, en in tegenstelling tot wat die groept graag beweert is dat zij toen veel minder verdienden is absoluut niet waar. Lonen zijn amper gestegen in tegenstelling tot de dagelijkse kosten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iridium Bekijk Berichten
                                    Neen, in onderwijs wordt je betaald op basis van anciënniteit en diploma, niet op basis van je inzet.
                                    Zoals bijna elke job aan de staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                      Ik weet niet wat jij gestudeerd hebt, of in welke sector jij werkt maar een startersloon van 1400 à 1800 euro netto (dat is 2100 tot 2900 euro bruto) is hedendaags zeer reëel zelfs voor zij die een bachelor/master hebben behaald...
                                      Ik sprak over een bruto wedde, netto kan je dat sowieso erg moeilijk vergelijken, maar had dat in de context beter moeten lezen.
                                      Startersloon hangt af van je diploma, niet alle masterdiploma's leveren 't zelfde (start)salaris ;-)

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                      Ja da denk ik toch ook.. Al die mannen/vrouwen die bij the big 4 beginnen hebben zelfs geen 1800 netto.

Al die advocaten-stagiairs hebben BRUTO ongeveer een 1400-1900, zijn wel uitzonderingen maar he gros...

Zo goed als iedereen die bij een KMO'ke begint komt niet aan 1800 netto.

Idem voor beginnende leerkrachten, politie, verplegers. Heel de sociale sector is ook geen vette.

En dan zwijgen we nog maar best over de arbeidersjobkes.. Tenzij ze in ploegen/nachten kunnen werken
                                      Ik denk niet dat mensen die als advocaat-stagiar of als junior bij 'the big 4' starten zo goed verdienen. Die moeten eerst enkele jaren hard werken om goed te verdienen (enfin, zo was dat 20 jaar geleden toch). Kan natuurlijk zijn dat dat wat veranderd is
                                      BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                        Ik sprak over een bruto wedde, netto kan je dat sowieso erg moeilijk vergelijken, maar had dat in de context beter moeten lezen.
                                        Startersloon hangt af van je diploma, niet alle masterdiploma's leveren 't zelfde (start)salaris ;-)

Ik denk niet dat mensen die als advocaat-stagiar of als junior bij 'the big 4' starten zo goed verdienen. Die moeten eerst enkele jaren hard werken om goed te verdienen (enfin, zo was dat 20 jaar geleden toch). Kan natuurlijk zijn dat dat wat veranderd is
                                        starters (bachelor) bij Big 4 hebben max 1400 netto maar krijgen wel een wagen. Kennissen hebben bij deloitte gewerkt. Verschil met jaren geleden is dat ze nu wel een wagen krijgen en vroeger kregen ze die pas na enkele jaren en promoties. Hun loon kan wel snel stijgen, maar het aantal werkuren en verwachtingen stijgt dan nog sneller.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                          starters (bachelor) bij Big 4 hebben max 1400 netto maar krijgen wel een wagen. Kennissen hebben bij deloitte gewerkt. Verschil met jaren geleden is dat ze nu wel een wagen krijgen en vroeger kregen ze die pas na enkele jaren en promoties. Hun loon kan wel snel stijgen, maar het aantal werkuren en verwachtingen stijgt dan nog sneller.
                                          Op dat vlak is er dus nog niets veranderd.
                                          BMW 420dA : >>>

Comment

Working...
                                          X