Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop wagen hogere prijsklasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Ah zo werkt dat. Een muur verven en dan 4u staan kijken tegen dat de laag droog is. Waar kan ik tekenen?

Was het maar zo simpel. Leg maar eens aan de schrijnwerker uit dat ge zijn bouw niet kunt spuiten omdat ze in Luxemburg zonder verf zijn gevallen. En dat de baas zijn plinten wilt tegen deze avond terwijl het normaal voor vrijdag was voorzien...
    Ge moogt de stress gerust hebben van mij
    Zoon vd baas kon het niet meer aan dus mag ik eraan beginnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
      Was het maar zo simpel. Leg maar eens aan de schrijnwerker uit dat ge zijn bouw niet kunt spuiten omdat ze in Luxemburg zonder verf zijn gevallen. En dat de baas zijn plinten wilt tegen deze avond terwijl het normaal voor vrijdag was voorzien...
      Ge moogt de stress gerust hebben van mij
      Zoon vd baas kon het niet meer aan dus mag ik eraan beginnen.

Aan uw postcount te zien gaat dat daar ook niet echt voorruit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Aan uw postcount te zien gaat dat daar ook niet echt voorruit
        Ik moet constant wachten op verf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
          Veel leerlingen worden door hun ouders in ASO gehouden terwijl ze daar niet het profiel voor hebben. Die leerlingen spartelen dan door hun schoolloopbaan in een richting met bvb veel talen of humane wetenschappen omdat ze hier met vanbuiten studeren en niet (of weinig) begrijpen nog net kunnen slagen. Ze hebben echter geen interesse of kwaliteiten in die richting. Deze leerlingen zijn, als ze afstuderen, onvoldoende geschikt voor de arbeidsmarkt en moeten gaan verder studeren. Ook hier vinden deze leerlingen vaak geen richting waarvoor ze voldoende interesses hebben en zijn zij het vaak die ofwel geen diploma halen ofwel ook daar doorspartelen maar op de arbeidsmarkt door de mand vallen.
          Spijtig dat die leerlingen niet beseffen dat ze gelukkiger zullen zijn, zowel tijdens hun tienerjaren als later, mochten ze onmiddellijk kiezen voor een richting binnen TSO, KSO of BSO die aansluit bij hun interesses en kunnen.
          Die leerlingen beseffen dat wel misschien, maar zoals je zelf aanhaalt zijn het meestal de ouders die ze in die of deze richting houden? Pas op, ik snap dat ook wel, de basisbagage die je daar meekrijgt is toch nét iets anders en kan vooral ook helpen op het moment dat je een stiel gaat uitoefenen. In ideale omstandigheden doe je beiden... maar sooit, niet iedereen heeft aanleg om beide zaken ok uit te voeren.

Een oplossing? leerplicht tot 14/16 jaar en daarna -> kies maar. Werken of verder studeren. En mbt hogere studies de scholen/unif misschien wat meer privatiseren (maar betaalbaar houden voor iedereen - iedereen 1 kans geven, of 2- eventueel met toelagen). Zal je wellicht (en ook de ouders) 2x nadenken vooraleer die grote sprong te wagen? Je kan op die manier eventueel echt gaan verderstuderen of als 't is om u te gaan "amuseren", heb je er toch zelf voor betaald.

Comment

• aankoop wagen hogere prijsklasse

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
            leasing is dan ook alleen om boekhoudkundige/fiscale redenen populair (verhoogde eerste afschrijving, off balance) bij bedrijven

als privaat persoon zou je wel gek moeten zijn om via zo'n formule een wagen aan te schaffen
            Heb je hier dan geen renting voor ogen? Dat je nadien de wagen voor 16% kan overnemen? Want leasing is on-balance
            Last edited by germinal; 08/10/2014, 19:53.
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
              Dat zijn dan dezelfde categorie mensen die zich een te dure auto aanschaffen voor het oog van de buren: van boven bont en van onder stront.
              En de meerwaarde van uw post is... .
              U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                Ik moet constant wachten op verf

Je verf staat nu te wachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
                  En mbt hogere studies de scholen/unif misschien wat meer privatiseren (maar betaalbaar houden voor iedereen - iedereen 1 kans geven, of 2- eventueel met toelagen). Zal je wellicht (en ook de ouders) 2x nadenken vooraleer die grote sprong te wagen? Je kan op die manier eventueel echt gaan verderstuderen of als 't is om u te gaan "amuseren", heb je er toch zelf voor betaald.
                  Dat systeem bestaat sinds enkele jaren he. Een student start met een rugzakje van 140 studiepunten. Als je inschrijft voor een jaar moet je er 60 inzetten.
                  Stop je halverwege of slaag je op geen enkel vak ben je die 60 kwijt. Voor elk vak dat je wel slaagt krijg je die studiepunten terug, de anderen ben je definitief kwijt.
                  Zijn je 140 punten op kan je jezelf niet meer inschrijven aan een hogeschool of universiteit.
                  Dus je krijgt 2,33 kansen en dan is het gedaan.

Als je jongeren maar tot 14 of 16 naar school zou laten gaan en die zou gaan laten werken moet, gemiddeld gezien, de privésector te veel tijd en geld investeren in een opleiding van die jongeren. Daarom dat je die taak beter centraal organiseert (=school). Voor die specifieke beroepen waarbij een jongere meer kan leren op de werkvloer dan op school bestaat het DBSO (deeltijds).
                  KLIK |&| KLAK

Comment

Dat systeem bestaat sinds enkele jaren he. Een student start met een rugzakje van 140 studiepunten. Als je inschrijft voor een jaar moet je er 60 inzetten.
                    Stop je halverwege of slaag je op geen enkel vak ben je die 60 kwijt. Voor elk vak dat je wel slaagt krijg je die studiepunten terug, de anderen ben je definitief kwijt.
                    Zijn je 140 punten op kan je jezelf niet meer inschrijven aan een hogeschool of universiteit.
                    Oh, dat wist ik niet - ben er duidelijk uit :-)

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                    Als je jongeren maar tot 14 of 16 naar school zou laten gaan en die zou gaan laten werken moet, gemiddeld gezien, de privésector te veel tijd en geld investeren in een opleiding van die jongeren. Daarom dat je die taak beter centraal organiseert (=school). Voor die specifieke beroepen waarbij een jongere meer kan leren op de werkvloer dan op school bestaat het DBSO (deeltijds).
                    Uit praktijkvoorbeelden in mijn omgeving merk ik toch dat die 2 dagen les per week er nog altijd teveel aan zijn (jammergenoeg!)

Comment

Bijna, die punten zijn puur voor een 'verlaagde prijs' om te studeren. Als uw punten op zijn kunt ge nog blijven studeren, echter betaald ge dan een pak meer.

Comment

• Terug on topic: het is perfect mogelijk om met een wagen in een hoge prijsklasse te rijden: koop een tweedehands. Sommigen geven pakweg €20K voor een nieuwe kleine wagen terwijl je daar makkelijk een jonge premium tweedehands mee kan kopen.

Comment

Terug on topic: het is perfect mogelijk om met een wagen in een hoge prijsklasse te rijden: koop een tweedehands. Sommigen geven pakweg €20K voor een nieuwe kleine wagen terwijl je daar makkelijk een jonge premium tweedehands mee kan kopen.
                          'T zal nog niet zijn! Geef mij liever maar die manier.

Comment

Terug on topic: het is perfect mogelijk om met een wagen in een hoge prijsklasse te rijden: koop een tweedehands. Sommigen geven pakweg €20K voor een nieuwe kleine wagen terwijl je daar makkelijk een jonge premium tweedehands mee kan kopen.
                            +1

Zo kan je zelfs een 3 jaar oude 730d met 50.000 km op de teller kopen voor 35k. Toch een wagen die catalogus 110k kostte. Met andere woorden een korting van 75k!! Zoveel korting ga je op een nieuwe niet krijgen )

Je kan zelfs een Bentley van 5 jaar oud voor 40k kopen.. Die kost dan nieuw 200k+. Alleen zou ik daarvan het onderhoud, benzine, herstellingen en degelijke meer niet willen betalen.

In het geval van een 7 zullen die kosten wel vergelijkbaar zijn met die van een 3?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                              +1

In het geval van een 7 zullen die kosten wel vergelijkbaar zijn met die van een 3?
                              niet bij een officiele dealer, de mazoutfilter van een 7, ook al is die identiek aan die van een 3 is bvb duurder
                              bij benz althans, toen ik mijn 260se had, bestelde de garage de identieke stukken voor een 190e 2.6, die waren prijselijker

Comment

Zo doe ik het ook. Ik rijd graag met een BMW maar ik geef mijn centen liever aan andere zaken uit. Een nieuwe wagen kopen vind ik werkelijk een domme investering. Ze dalen veel te snel in waarde. Ik wacht wel tot de wagens hun grootste waardedalingen gehad hebben. Enigste nadeel is dan natuurlijk dat je wel eens een auto koopt die kosten heeft of dat je geen auto hebt die 100% aan uw eisen voldoet. Vaak zit je ook met oudere modellen maar die kunnen ook hun charmes hebben.
                                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Laatst nog een collega van mij, die had een nieuwe Peugeot gekocht voor €26.000. Ik dacht geef dat budget aan mij en ik koop een auto waarvan je nooit gelooft dat hij maar zoveel gekost heeft... Anderzijds als mensen geen nieuwe auto's meer kopen dan zijn er ook geen mooie occasies meer te koop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                    Zo doe ik het ook. Ik rijd graag met een BMW maar ik geef mijn centen liever aan andere zaken uit. Een nieuwe wagen kopen vind ik werkelijk een domme investering. Ze dalen veel te snel in waarde. Ik wacht wel tot de wagens hun grootste waardedalingen gehad hebben. Enigste nadeel is dan natuurlijk dat je wel eens een auto koopt die kosten heeft of dat je geen auto hebt die 100% aan uw eisen voldoet. Vaak zit je ook met oudere modellen maar die kunnen ook hun charmes hebben.
                                    Alhoewel ik uw mening respecteer, deel ik ze niet.
                                    Ik koop liever een kleinere wagen nieuw naar mijn eigen goesting, dan een grotere in tweedehands.
                                    Mijn vorige wagen heb ik vervangen toen de banden versleten waren........ik doe namelijk weinig km per jaar met mijn wagen.
                                    De enige kost die ik heb is verzekering en brandstof en sporadisch eens een onderhoudsinterval.
                                    Ik weet dat het een kostelijke grap is, maar ik zie het als een hobby, en elke hobby kost geld.

Comment

• Ik koop ook liever nieuw. Dat is ieder zijn keuze...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Ik koop ook liever nieuw. Dat is ieder zijn keuze...
                                        Iedereen koopt liever nieuw, maar ik heb het geld er niet voor (toch niet wat ik wil) en lenen doe ik niet, dus koop ik maar ouwe bakken

Comment

• Natuurlijk ook liever nieuw, maar ik zou bv een nieuwe 740d enerzijds niet kunnen maar anderzijds ook niet willen betalen. Mensen die even 110-120k en meer uit hun zak halen voor een auto zullen toch niet zo dik gezaaid zijn, maar als je die wagen paar jaar later voor 35k kan kopen (zoveel kost een nieuwe gemiddelde Peugeot, Opel) dan doe je volgens mij een goede zaak?

Ik ken er en die kopen altijd auto's met 200k op de teller en die rijden die dan op. Die rijden dan soms nog gemakkelijk 100-150k en als je dan de prijs / km gaat uitrekenen dan weet je wel waarom ze dat doen

Mijn moeder daarentegen had een nieuwe wagen gekocht voor 20k, daar op 10 jaar 50.000 km mee gereden en dan verkocht voor een appel en een ei.. In mijn ogen Weggegooid geld, maar zij zou er zelf nog niet over denken om een tweedehands te kopen.,

Comment

Working...
                                          X