Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop wagen hogere prijsklasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
    Je mag toch wat nuanceren en vooral relativeren vind ik. Je hebt gelijk dat velen NIET de wagen zouden willen of kunnen rijden mochten ze dit prive moeten bekostigen. Maar daar gaat het hier dus niet over.
    Ikzelf bv was zoveel jaren terug eens gaan onderhandelen over een herziening van het loon (na 4 jaar werken). Het enige wat op dat moment mogelijk was: 'hier een wagen'. Je krijgt x budget per maand en daarmee trekt ge uw plan. Ik had dat natuurlijk veel liever bij mijn loon gezien, maar dat was onmogelijk. Als ge uw job dan graag doet, je hebt zelf een wagen te onderhouden etc dan ga je eens rekenen. Het alternatief is: zoek een andere job.

Om die discussie premium merk vs gewoner merk (what's in a name) wat toe te lichten: hier wat prijzen die ik de afgelopen weken vergaard heb voor een nieuwe leasslet. Allemaal break versies (60maanden/100Kkm), met min of meer dezelfde basis opties (winterbanden, lederen zetels, gps pro, "degelijke" hifi, maar in de gewone merken zit daar dan wel pano dak in bv en nog wat tierlantijntjes.) Absoluut geen kale wagens.

Opel Insignia 140pk - 839,92€ - VAA 202,56€
    Opel Insignia 163pk - 918,92€ - VAA 259€
    Skoda Octavia RS 184pk - 811,75€ - VAA 224€
    Skoda Superb 170pk- 819,04€ - VAA 262,60€
    Audi A4 163pk - 854,25€ - VAA 250,18€
    Audi A6 163pk - 896,97€ - VAA 358,37€
    BMW 318d 136pk - 777,47€ - VAA 235,07€ (-> sensatec, geen "echt" leder!)
    BMW 320d 163pk - 899,06€ - VAA 306€
    BMW 518d 150pk - 877,93€ - VAA 293,41€
    Citroen C5 tourer 160pk - 815,18€ - VAA 259,78€
    Citroen DS5 180pk - 933,15€ - VAA 232,71€

Ik ben met alle (136/140/160pk) modellen gaan rijden. Eerste maal ooit ook met die zgn premium merken. De slak van de bende is de Opel Insignia. Deze heb ik nu ook en ja, als je vergelijkt met de rest is dat om te "wenen" eigenlijk. De 140 pk versie van de andere merken zijn doorgaans veel snediger, reageren sneller (wellicht normaal gezien ze minder wegen ook). Ik blijf het wel een knappe wagen vinden.
    Qua rijcomfort is er eentje die boven al de rest uitsteekt: de 518d, tenzij comfort op de achterbank OOK van belang is (dan is de Skoda Superb de winnaar qua rijcomfort wegens veel meer plek achteraan - maar qua afwerking geen vergelijk met Audi/BMW). De RS voldeed qua praktische wagen, maar 7-8 maanden levertijd..buhhh
    De DS5 beviel ook redelijk goed qua rijcomfort, maar dat is een pokke kleine wagen én... check die leaseprijs eens uiteindelijk ivg met de rest?
    Mijn conclusie nav de ritjes: Audi en BMW rijden stukken beter dan al de rest (ik ben geen wagenkenner, gewoon wat ik opmerkte tijdens rijden -> zachter bollen en eens gas geven en ge gaat vooruit (zelf vanaf 136pk), dat wou ik deze keer + wat meer beenruimte). Maar het is afwegen: waar hecht je belang aan en is het verschil in prijs te verantwoorden, heb ik er dat voor over?

Als je door dat lijstje gaat, in die prijscategorie bladert en de equivalenten naast mekaar zet, dan vind ik dat we niet spreken over wereldschokkende prijsverschillen. bv. Superb vs 518: je spreekt over 370€/jaar waar je meer op belast zal worden? Ik bedoel, die premiums zijn vermoed ik hun meerprijs wel degelijk waard.
    Met dit in het achterhoofd kan ik dus zeer goed begrijpen dat een groot deel van de mensen zo'n premium merk kiest boven een ander merk? Ook na leasing zijn die premiums meer waard dan de rest van de merken. Dat maakt natuurlijk dat zo'n bak "toegankelijker" wordt als je leaseprijzen opvraagt. Als je het zelf moet bekostigen is dat natuurlijk andere koek!

Voor mij mogen ze gerust de 518d badge vastlaseren en een heleboel reclame van het bedrijf op de wagen plakken.
    En ja, voor vele particulieren is een wagen nog steeds een statussymbool. Dat vind ik persoonlijk ook een zielig pre-historische mentaliteit, maar jaloezie (opwekken) zit in het aard van het beestje, den mensch.
    Dat Big 5 kantoren hun mensen een 518d onder hun kont schuiven vind ik ook maar normaal. Alleen een "kenner" ziet het verschil en in dat soort bedrijven heeft de wagen toch ook een uitstraling van 'het gaat hier goed', clienten vinden het 'normaal' dat je met zoiets toekomt ipv met een DS5 (ook al kost deze laatste uiteindelijk meer in leasing).
    Ik begrijp nu wél waarover het gaat, het verschil bij/in dat soort wagens en begrijp nog meer dat iemand echt veel wil sparen bv om zo'n wagen aan te schaffen. Het IS gewoon een andere manier van rijden. Als je er zelf nog niet mee gereden hebt (zoals ik tot voor kort) dan weet je dat niet en is het makkelijk zeggen " t' is te doen om de badge". Als je dan een leasebudget krijgt en zo'n ding past daar in terwijl het verschil niet zoveel bedraagt dan met de rest, tjah...

"Koeken naar geld" zeggen ze bij ons, dat geldt blijkbaar ook voor wagens Of je er dat geld voor overhebt, dat is een subjectief gegeven. Als men het zelf moet bekostigen is het antwoord meestal 'neen'.
    Dat zijn bruto bedragen die daar geeft. Daarbij reken je nog niet het gratis onderhoud, banden, etc. Daarboven hebben er velen nog eens een tankkaart ook.

Het totale voordeel van die leasebak weegt zwaarder door dan de habbekrats loon die je anders in de plaats zou krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Dat zijn bruto bedragen die daar geeft. Daarbij reken je nog niet het gratis onderhoud, banden, etc. Daarboven hebben er velen nog eens een tankkaart ook.
      Zit gewoon in de leaseprijs mee.

Het totale voordeel van die leasebak weegt zwaarder door dan de habbekrats loon die je anders in de plaats zou krijgen.
      Uiteraard, dat ontkent toch niemand?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        We betalen inderdaad veel belastingen en voorheffingen. Maar hebben jullie al eens stilgestaan hoe groot onze eisen tov het land zijn?
        We willen een veilig land, we willen overal water en electr, we willen een uitgebreid wegennet, we willen openbaar vervoer, we willen een pensioen, we willen sociaal opgevangen worden als we ziek zijn, we willen gezondheidszorg, we willen onderwijs, we willen inspanningen voor het milieu, we willen propere straten, enz enz... Kan nog heel veel opsommen.
        Er gaat belastingsgeld verloren, dat hoor je mij niet zeggen.
        Maar om ons land nu een kloteland te noemen...
        Misschien zijn er landen waar je minder moet afdragen. Maar willen we dan echt zo graag in Afrika, China,... wonen?
        Wanneer zal het goed zijn? De dag dat we geen belastingen meer zouden moeten betalen, dan pas zou je wat zien.
        Iedereen heeft hier gelijke kansen en kan nog steeds veel geld verdienen door inzet en durf. Hier in Belgie kan je van je leven maken wat je zelf wil. Het is onze eigen verantwoordelijkheid om iets te bereiken. De overheid biedt ons alle kansen...
        Wie van ons kan morgen geen nieuwe auto kopen als we hem vandaag kapot rijden? In vele landen telt die vraag niet maar is de vraag eerder, wie van ons zal morgen eten hebben?
        We hebben het hier zo goed, maar beseffen het niet.
        Geen zin om een epistel uit te schrijven. 'k Heb eens goesting om op tijd in mijn nest bij mijn vrouwke te kruipen. Dus ik hou het kort.

We betalen veel teveel belastingen voor wat we maar krijgen! Ik heb geen enkel probleem met het betalen van belastingen. Op voorwaarde dat we er meerwaarde voor krijgen. Allen die in het schuitje van de werkende zitten. De mensen die zorgen dat het feestje kan blijven doorgaan. Wel die mensen worden dik in 't zak gezet.

STANK VOOR DANK!
        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Laat ons anderzijds ook niet vergeten dat leasing zeer duur is he ( in vergelijking met aankoop) 60 X 900 euro voor de 518d = 45k ( quasi de catalogusprijs zeker) en die wagen verkoopt de leasing na afloop contract voor voor 25k? Daarenboven kan zo'n leasemaatschappij serieuze korting krijgen in de aankoop, waardoor ze een stuk minder zal betalen wat aankoop betreft. Voor de werknemer is dat natuurlijk niet van belang.
          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
          current : BMW 330D F30

Comment

• leasing is dan ook alleen om boekhoudkundige/fiscale redenen populair (verhoogde eerste afschrijving, off balance) bij bedrijven

als privaat persoon zou je wel gek moeten zijn om via zo'n formule een wagen aan te schaffen
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
              200 % gelijk ! De doorsnee Belg heeft het nog altijd beter dan 90% van de wereldbevolking.
              Inderdaad, en toch zijn velen nog jaloers op de buurman die zich meer kan permitteren.

Oorspronkelijk geplaatst door Garf Bekijk Berichten
              Komt er gewoon weer op neer dat een bedrijfswagen nog steeds een fiscaal optimalere manier van extra loon uitbetalen is.
              Absoluut. Het VAA heeft trouwens weinig veranderd voor de niet te dure CO2-vriendelijke wagens.

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
              Het zal in januari 3 jaar zijn dat wij het in België hebben afgebold en ik heb maar van 1 ding spijt en dat is dat we het niet veel eerder deden!

Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
              +1. Hoeveel 5-series zie je wel niet rijden. Kan me niet inbeelden dat er zoveel zijn die dit zich privé kunnen veroorloven.
              Dat stoort mij ook. Daarom wil ik een dikkere bak.

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten

Absoluut. Dit is nogmaals het bewijs dat een firmawagen een goedkopere vorm van verloning blijft.

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
              Geen zin om een epistel uit te schrijven. 'k Heb eens goesting om op tijd in mijn nest bij mijn vrouwke te kruipen. Dus ik hou het kort.

We betalen veel teveel belastingen voor wat we maar krijgen! Ik heb geen enkel probleem met het betalen van belastingen. Op voorwaarde dat we er meerwaarde voor krijgen. Allen die in het schuitje van de werkende zitten. De mensen die zorgen dat het feestje kan blijven doorgaan. Wel die mensen worden dik in 't zak gezet.

STANK VOOR DANK!
              We hebben ondertussen een regeerakkoord. Ik denk dat ze alles zullen doen om de diepe wonde, die door de vele voorbije jaren is ontstaan, te helen. We mogen/kunnen niet opgeven, en moeten er blijven in geloven. Laat ons toch hopen dat we vanaf nu verbetering krijgen.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• hoop doet idd leven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  we hebben het goed, maar we hebben het niet goed conform de belastingdruk, ons belastingsgeld wordt helemaal niet goed besteed
                  en we hebben blijkbaar niet voldoende electriciteit, of we pensioen zullen hebben is maar de vraag en als jonge mensen later ziek worden of ze dan nog een sociaal vangnet hebben
                  we erven een land waar de energievoorziening niet goed is, waar de scholen krotten zijn waarin geen normaal mens wil leven
                  ze beloven al jaren slimme lichten en verlichting van het fileleed, ik zie niet veel

Klopt volledig. Veel Vlamingen hebben echter een 'lamme goedzakmentaliteit.' Het is allemaal goed en we gaan zeker niet moeilijk doen.

Comment

• Als je het fileleed in Belgie vergelijkt met het vlotte verkeer in Noord Korea waar geen files bestaan dan merk je pas hoe slecht het hier allemaal geregeld is. Het dreigende electriciteits tekort is inderdaad een grote schande moet ik toegeven.

Comment

• Het zou maar op 1 manier beter kunnen, zorg ervoor dat er echte managers in de politiek zitten. Mensen die weten hoe je best met geld omgaat, die rechtstreeks uit het bedrijfsleven komen.
                      Ma goed, ze wilden de nva bovenaan... ze hebben nu de nva.
                      Willen we weer het succes van de jaren zestig? Dan zullen we eerst nog eens een oorlog moeten meemaken...
                      Ik zou me eerder daar zorgen over maken dan het risico dat we 3 uur zonder elektriek gaan zitten. Het extremisme begint een groot risico te worden. Binnenkort hebben we weer een grote kost erbij: investeren in veiligheid.
                      Last edited by ; 08/10/2014, 08:30.

Comment

Het zou maar op 1 manier beter kunnen, zorg ervoor dat er echte managers in de politiek zitten. Mensen die weten hoe je best met geld omgaat, die rechtstreeks uit het bedrijfsleven komen.
                        Willen we weer het succes van de jaren zestig? Dan zullen we eerst nog eens een oorlog moeten meemaken...
                        Ik zou me eerder daar zorgen over maken dan het risico dat we 3 uur zonder elektriek gaan zitten. Het extremisme begint een groot risico te worden. Binnenkort hebben we weer een grote kost erbij: investeren in veiligheid.
                        Die kost is er nu al, je zou eens moeten weten hoeveel er nu naar staatsveiligheid gaat. Puur omwille van IS.

Comment

Het zou maar op 1 manier beter kunnen, zorg ervoor dat er echte managers in de politiek zitten. Mensen die weten hoe je best met geld omgaat, die rechtstreeks uit het bedrijfsleven komen.
                          Wie had dan wel managers buiten de NVA? Want ik wil graag op managers stemmen maar ze moeten wel op de lijst staan natuurlijk.
                          En goeie managers houden zich ver van politiek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                            Wie had dan wel managers buiten de NVA? Want ik wil graag op managers stemmen maar ze moeten wel op de lijst staan natuurlijk.
                            Nee is juist... er zijn er geen. Zijn allemaal juristen, advocaten enz. Terwijl het echt alles met geldbeheer te maken heeft. En zou ook niet weten hoe je managers aantrekt in de politiek. Nog hoger loon?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Die kost is er nu al, je zou eens moeten weten hoeveel er nu naar staatsveiligheid gaat. Puur omwille van IS.
                              En 't gaat niet alleen bij IS blijven hoor. Komt er een dag dat wij ons zullen moeten aanpassen in eigen land?

Comment

En 't gaat niet alleen bij IS blijven hoor. Komt er een dag dat wij ons zullen moeten aanpassen in eigen land?
                                Dat is nu toch ook al dat wij moeten inbinden?
                                Op zich heb ik er geen problemen mee zolang het niet te decadent wordt, ik woon in een nieuwbouwwijk waar het 50% allochtonen zijn. Ik kom beter overeen met die mannen dan met de autochtonen

Comment

• @dbr: Ga gerust wonen in Noord-Korea. Ze gaan je daar met open armen ontvangen, en je kan nooit meer weg.
                                  Vergeet alvast internet, wat dat is daar niet toegelaten.

Ik heb beroepsmatig al wat landen bezocht, en er zijn verdomd weinig plaatsen waar ik van geloof dat het leven er beter is.

US: alles prima tot je ziek wordt. Ze betalen minder belastingen, en autos zijn goedkoop (en slecht), maar je betaalt fortuinen aan ziekteverzekeringen.
                                  China: dictatuur, censuur, overbevolkt, files en een torenhoog milieuprobleem
                                  Zuid-Afrika: onveilig (ieder huis heeft schrikdraad), wel mooi als je naast de townships wil kijken
                                  Brazilië: deels onveilig, duur, schamele infrastructuur, favela's
                                  Nederland: VAA wat 3 keer zo hoog ligt als in België, kleine huisjes, overgereglementeerd
                                  Duitsland: tja, wat veel duitsers zeker, en ook een hoge VAA. Betalen amper minder belastingen. Slecht bier en vettig eten.

De enige stad waar ik niet lang over zou moeten nadenken is Barcelona. Maar om daar dan werk te vinden...

Comment

• Barcelona is wel veilig ofzo? Ontelbare keren geweest en van alles al gezien. Nee ik zou er niet willen wonen.
                                    Mooi is ze wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      @dbr: Ga gerust wonen in Noord-Korea. Ze gaan je daar met open armen ontvangen, en je kan nooit meer weg.
                                      Vergeet alvast internet, wat dat is daar niet toegelaten.

Ik heb beroepsmatig al wat landen bezocht, en er zijn verdomd weinig plaatsen waar ik van geloof dat het leven er beter is.

US: alles prima tot je ziek wordt. Ze betalen minder belastingen, en autos zijn goedkoop (en slecht), maar je betaalt fortuinen aan ziekteverzekeringen.
                                      China: dictatuur, censuur, overbevolkt, files en een torenhoog milieuprobleem
                                      Zuid-Afrika: onveilig (ieder huis heeft schrikdraad), wel mooi als je naast de townships wil kijken
                                      Brazilië: deels onveilig, duur, schamele infrastructuur, favela's
                                      Nederland: VAA wat 3 keer zo hoog ligt als in België, kleine huisjes, overgereglementeerd
                                      Duitsland: tja, wat veel duitsers zeker, en ook een hoge VAA. Betalen amper minder belastingen. Slecht bier en vettig eten.

De enige stad waar ik niet lang over zou moeten nadenken is Barcelona. Maar om daar dan werk te vinden...

Hierom blijf ik ons landje verdedigen. Het is hier echt zo slecht niet. Iedereen krijgt hier kansen. Hier kan je nog altijd veel bereiken met hard werken. Maar degenen die rijk willen worden door minder uren te werken vallen uit de boot.
                                      Ge kunt misschien zeggen dat ik geen recht tot spreken heb omdat ik ziek ben nu. Maar ik betaalde al heel veel belastingen en rsz. In verhouding is mijn uitkering veel te laag. Anderzijds ben ik blij met de kansen die ik vroeger gekregen en gegrepen heb. Maar had ik vroeger de 38 uren week gewerkt zou't nu ook genen vetpot zijn. Men kan vooruit geraken, maar men moet zelf willen... Zelfs de kuisvrouw verdient vrij goed. Maar 't is ne werker die niet kijkt op een uurtje meer. Ook de prive is bereid hun werkvolk zeer goed te betalen. Maar desondanks de hoge werkloosheid vinden ze geen personeel. Wie kan me uitleggen hoe dit komt? Ik begrijp het niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                        Als je het fileleed in Belgie vergelijkt met het vlotte verkeer in Noord Korea waar geen files bestaan dan merk je pas hoe slecht het hier allemaal geregeld is. Het dreigende electriciteits tekort is inderdaad een grote schande moet ik toegeven.
                                        Verkeer in Noord-Korea. Lol... .
                                        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten

Managers worden zot in de poltiek: alles gaat traag, er is ongelofelijk veel verspilling, je moet met alles en iedereen rekening houden,... Managers willen efficiënt problemen oplossen en dat is nu net iets waar de politiek niet in uitblinkt.

Comment

Working...
                                          X