Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop wagen hogere prijsklasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichten
    't is natuurlijk voornamelijk verdoken loon bij veel bedrijven. Die mensen hebben zogezegd maar 2000 euro/maand netto, maar eigenlijk moeten ze daar nog die 700 euro/maand die hun auto waard is bijtellen.

TO, de pijnlijke werkelijkheid is dat je salaris eigenlijk vrij beperkt is, ook al klinkt 3800 euro samen niet slecht. Veel mensen verdienen beduidend meer als je alle voordelen in rekening brengt. Maar om daarom nu voor de bank te gaan werken, dat is mij toch een brug te ver :-p
    Dan is mijn onmiddellijke omgeving toch slecht gesteld, als je 3800 euro weinig vindt.
    Wat is het gemiddeld jaarinkomen van gezin tegenwoordig? 45k bruto? Daar schiet netto niet veel van over. En daar moet je dan nog alle grootverdieners bijtellen. Wij hadden als topjaar samen 35k. 2014 zullen we op een 26k eindigen... bruto... 3kids ten laste...
    Toch hebben we nieuwe auto (helft geleend), kids steeds proper gekleed, hier en daar een reisje, maar wel maar 475 huishuur door sociale woning.
    Door mijn ziekte is alle spaargeld opgesoupeerd in de laatste 1.5j. Al chance goede verzekeringen, zodoende we nog redelijk gerust kunnen zijn als er iets grondig misgaat. Goed dat mensen meer kunnen dan wij, maar ik zo gerust nog minder kunnen en willen verdienen als dit mijn gezondheid kan redden.
    Paar dagen geleden in het nieuws... belgen zijn de 2de rijkste burgers ter wereld. Ik zeg altijd tegen mijn klein mannen dat we rijker zijn dan 90 a95% van de wereldbevolking...

Comment

Er staan er veel 's morgens op voor 1500 euro netto... En die moeten meestal nog hard werken ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        of zwart geld.

Mijn buren betichten mij van drugsdealer, vrouwenhandelaar, en alle andere stoute dingen omdat er verschillende wagens voor ons deur staan.

kortzichtigheid van de mensen
        Daar kan ik ook een boek van schrijven
        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Er staan er veel 's morgens op voor 1500 euro netto... En die moeten meestal nog hard werken ook.
          Voila! Ik denk dat een gezamenlijk inkomen van 3800 eur netto al behoorlijk is en zeker niet slecht hoor... da's wel 1900 eur netto per man he, ik denk ni dat de gemiddelde belg kan zeggen dat hij da netto verdiend hoor

Edit: Van rond de 30j bedoel ik dan he
          BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

Waarom veel geld uitgeven voor een zogenaamde 'dikke' auto als je voor veel minder geld een minstens evenwaardige wagen kan kopen ? Je betaalt immers makkelijk 10.000 euro extra enkel en alleen maar voor een logo.

Comment

uiteraard is 3800 euro/maand niet slecht, en wsch boven het gemiddelde, maar dat neemt niet weg dat al die 30-ers die 's ochtends in hun BMW de file naar Brussel doen wsch beduidend meer verdienen, en dat TO zich beter niet daaraan spiegelt. De mensen die ik ken die met een 40k euro auto rijden, hebben in elk geval een beduidend hoger inkomen.

Voor de anderen is een jonge 2dehands een goeie oplossing!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                Waarom veel geld uitgeven voor een zogenaamde 'dikke' auto als je voor veel minder geld een minstens evenwaardige wagen kan kopen ? Je betaalt immers makkelijk 10.000 euro extra enkel en alleen maar voor een logo.
                Zoals hierboven reeds aangehaald, is dit toch wat kort door de bocht.

Zonder deze merken te verdedigen (gezien ik er zelf geen van deze heb), is er wel degelijk qua rijden, comfort en kwalitateit van afwerking een verschil tussen pakweg een Mercedes/BMW en de "gewone" merken om het zo te zeggen. Zeggen dat je dus enkel voor een logo betaalt is, schromelijk onjuist.

Iets anders is zeggen of je de meerprijs daarvoor wil betalen, maar dat is echter een volledig subjectieve keuze.

Comment

uiteraard is 3800 euro/maand niet slecht, en wsch boven het gemiddelde, maar dat neemt niet weg dat al die 30-ers die 's ochtends in hun BMW de file naar Brussel doen wsch beduidend meer verdienen, en dat TO zich beter niet daaraan spiegelt. De mensen die ik ken die met een 40k euro auto rijden, hebben in elk geval een beduidend hoger inkomen.

Merendeel is een leasing/bedrijfswagen,

Comment

Tja... Waarom in een goede restaurant iets lekker gaan eten als je je buik kan vullen met de "evenwaardige" frieten van de Macdonald ?

Comment

Ikzelf ben een (van de toch wel vele) gelukkigen met een leasewagen.
                      Op mijn 24ste kreeg ik een BMW E92 onder m'n gat geschoven. Leuk? Natuurlijk! Zou ik het zelf kopen? Hell no.
                      Dat is een auto voor mij nie waard. Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk hé.
                      Wel vaak scheve blikken gehad à là "Zie die snotaap daar eens met zo ne auto rijden..". Het was ocharm ne 2l diesel maar ja, mensen zien vaak een badge en je krijgt dan direct een etiket opgeplakt.
                      Nu ik met een mazda cx-5 rondrijd krijg ik deze blikken trouwens niet meer :-).
                      Wel al heel vaak de vraag gekregen : oei, gaat het slecht bij jullie, want ge hebt nu een mazda ipv een bmw?
                      Mijn leasebudget is ongewijzigd, ik heb alleen eens voor iets heel anders gekozen.

Kan mijn buurman zich een dure wagen permitteren? Goed voor hem en dan hoop ik dat hij plezier heeft van zijn aankoop. Koopt hij zo'n wagen om te kunnen pochen bij anderen, maar moet hij achter die facade krabben om rond te komen? Tja da is dat zijn keuze en kan ik enkel maar hopen dat hij gelukkig is daarmee.

Wil jij een, wat je "duurdere" auto noemt ? Dan moet jij dat doen. Let niet op de reacties van anderen. Het is jouw keuze en daar heeft uiteindelijk niemand wat mee te maken.
                      Persoonlijk zou ik zelf nooit lenen voor een wagen. Maar ook daar weer : als jij dat wel wil doen, dan heeft daar niemand zaken mee.

Comment

Goed geformuleerd, het is doen en laten doen... als de mensen maar gelukkig zijn met hun aankoop, wat het ook is en wat ze ook daarvoor over hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          als de mensen maar gelukkig zijn
                          Da's het belangrijkste!
                          BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

Nog zo'n cliché zo groot als een huis: iemand die met een dikke auto rijdt verdient veel...

Comment

aankoop wagen hogere prijsklasse

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Zoals hierboven reeds aangehaald, is dit toch wat kort door de bocht.

Zonder deze merken te verdedigen (gezien ik er zelf geen van deze heb), is er wel degelijk qua rijden, comfort en kwalitateit van afwerking een verschil tussen pakweg een Mercedes/BMW en de "gewone" merken om het zo te zeggen. Zeggen dat je dus enkel voor een logo betaalt is, schromelijk onjuist.

Iets anders is zeggen of je de meerprijs daarvoor wil betalen, maar dat is echter een volledig subjectieve keuze.
                              ben ik het niet mee eens. Veel verschil in brouwkwaliteit/Rijkwaliteit tussen een Passat en 318d is er echt niet.

Weet niet vanwaar mensen dit halen. je zegt zelf geen BMW, Merc te hebben dus welk recht van spreken blijft er dan over??

Kijk, BMW haalt zijn imago van de 6-7 reeks en M3 M4 M5 en in mindere mate van de 335d, 335i, 760i motoriseringen..

Dat straalt af op de leasebakken 316d en de talloze 116d etc..

Maar als je gelooft dat een 316d beter zou zijn dan een Passat, dan zal BMW heel blij zijn, maar het is enkel de Badge hoor
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

Comment

Je bent 26 , ik zou op die leeftijd minstens 25 k in reserve houden. Dus ik (iedereen bekijkt dat anders) zou nog even doorsparen... Misschien zijn er ook zaken aan je huis die je nog wil verbeteren, terras aanleggen, zithoek maken buiten, tuin aanleggen, oprit, airco, alarm,.. ik zeg maar.
                                Wel proficiat dat je met je inkomen behalve de afbetaling nog 600 euro kan sparen.
                                Later zal je wellicht een grotere reserve willen hebben.
                                Misschien inderdaad een goed idee om 25k over te houden na aankoop van de wagen. Naar zo'n antwoorden ben ik op zoek.
                                Ons huisje staat er al proper bij maar er zullen altijd wel investeringen aan zijn, dat is nu eenmaal zo. Maar ik kan wat ik zelf wil niet altijd blijven achteruitschuiven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Casket Bekijk Berichten
                                  Ik wil hier niemand z'n rekening maken, maar ge vraagt er wel achter.

€3000 per maand min lening (neem nu €1000), min spaargeld (€600) - wil dus zeggen dat jullie met minder dan €1400 per maand rondkomen voor eten, drinken, verwarming, elektriciteit, water, TV, GSM, internet, allerlei verzekeringen, belastingen, kosten voor dochtertje (nu misschien nog niet, maar laat er eens een paar jaar bijkomen), etc, etc? Als dat waar is: chapeau. Vergeet niet dat ge met zo'n auto al standaard jaarlijks een maandloon kwijt zijt aan verzekering en wegentaks, en dan hebben we het nog niet over BIV, verbruik, onderhoud, banden, etc gehad. Als dat bovenop jullie huidige kosten komt, dus als er nu nog geen 2e wagen is, dan mag er toch al niet veel verkeerd gaan zonder dat je in de miserie kan komen. Enfin, da's mijn gedacht.

Tenzij ge ne suikernonkel hebt natuurlijk.
                                  Dit is het leuke aan forums, vrij over geld praten.
                                  We leggen beide een +-900€ uit voor de gezamenlijke kosten. Onze lening bedraagt 520€ en binnen 7 jaar 420€.
                                  Ik weet wel dat een kindje geld kost, maar langs de andere kant verwacht ik de komende jaren wel wat loonsverhoging.
                                  Momenteel is er wel al een 2e wagen maar de kosten hiervan zullen inderdaad wel hoger oplopen.

Als ik er niet over nadenk zou ik geen advies komen vragen he

Comment

T'is ook niet om uw rekening te maken, maar zoals hierboven gezegd... ge vraagt het he
                                    Nu, je hebt 40 k spaargeld en 2 jaar geleden een huis gebouwd. Je zegt 600 euro per maand te sparen.
                                    En nu vraag je hoeveel je zou uitgeven aan een auto. Ik heb daar al op geantwoord maar ben 1 ding vergeten.
                                    Je moet niet antwoorden hoor, je moet dit voor jezelf uitmaken: als je 600 spaart, hoe kom je dan na de bouw aan 40k? Normaliter verwacht je een minimum te lenen en op dat moment weinig geld te hebben. Misschien heb je dat geld verkregen door een gift, een erfenis,...
                                    Als het zo is, dan zou ik toch goed nadenken vooraleer ik aan die centjes zit. Je kan immers maar 7000 euro per jaar bijsparen en intresten zijn er niet. Dus als je 20.000 uitgeeft aan een auto, moet je al 4 jaar sparen en mag je niets anders doen intussen. Kom je voor een kost, dan moet dit ook weer van die 7000 afgetrokken worden.Je hebt een goede start nu, ik zou er voorzichtig mee omspringen. In het verleden heb ik dat ook altijd gedaan. Weinig of niet op reis geweest, steeds tweedehands gekocht op uw leeftijd en weinig op verloren,...
                                    Ik heb het geluk gehad mee te mogen genieten van de erfenis van mijn grootouders, waar alle kleinkinderen hun deel gehad hebben. Mijn vriendin had van haar eigen al evenveel geld.
                                    Die centjes zijn trouwens geinvesteerd in een huis, waar volgens mij niets mis mee is? Ondertussen al 5 jaar aan het werken waarvan ik de eerste 3 jaar meer verdiende dan nu (carriere-switch) en ook veel meer kon sparen. (+1000€/maand). En dus zit ik nu op die 40k.
                                    Mijn probleem is waarschijnlijk inderdaad de mogelijkheid hebben om iets te kopen waar ik echt naar uit zie, maar de vraag is of het niet beter is om te wachten. Maar hoe lang nog??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                      Als autoliefhebber beperkt ik mij echt niet tot één bepaald merk, maar de auto moet voor mij gewoon kloppen, en dat doet zo'n 3 reeks in mijn ogen (power, looks, 6-cil, rwd, automaat, sportief) spijtig genoeg wel niet veel kofferruimte.

Comment

Ik heb nu ook een nieuwe gekocht, ook dankzij mama/opa met nog een grotere reserve staan. Vooral die reserve is belangrijk denk ik.
                                        Mocht die nieuwe golf nu niet uitgekomen zijn, twas waarschijnlijk een 2de hands golf/passat iets in die trend geworden. Nieuwe auto = veel verlies eerste twee jaren dat wist ik ook wel.
                                        Daarom misschien beter jonge 2de hands ( minder waardeverlies zoals hier al veel staat geschreven ).
                                        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Ik vind dat je verstandig bezig bent. In een huis investeren is het beste wat je kon doen.
                                          Welke auto zou je graag hebben als ik dat mag vragen?
                                          Weet je wat je ook kan doen? Een mooie tweedehands kopen en doorsparen voor een appartementje aan de zee. Ofwel kan je er zelf van genieten, ofwel kan je het verhuren en heb je een mooi extra inkomen.

Comment

Working...
                                          X