Als ik soms hoor wat sommigen betalen voor een simpele nieuwe wagen... Geef zo'n budget aan mij en ik koop er een tweedehands auto mee waarvan de monden van velen open vallen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
aankoop wagen hogere prijsklasse
Collapse
X
-
Heb nu eens een nieuwe gekocht en het zal de laatste keer zijn geweest. Waardevermindering is te groot de eerste jaren..
Nu stel ik me wel vragen bij jonge tweedehandswagens. Zitten hier ook auto's bij die als huurwagen of testwagen zijn gebruikt? Als je weet dat de F31 330d uit bornem toch werd verkocht... Dat ding werd serieus afgetrapt.
Waarom doen mensen een auto na minder dan een jaar weg en slikken ze dat mega verlies?
Comment
-
Soms door problemen met de wagen, soms door toeval. Je moet het uitzoeken voor je koopt. Zaken zoals leasewagen gekregen, lening niet kunnen betalen, ander werk en andere auto nodig bvb benzine naar diesel,..
ik heb gezocht naar een mooie tweedehands Espace maar jammer genoeg niet gevonden. Veelal gebruikt door mensen met kinderen en die waren dan niet al te proper binnenin. Ook veel met blutsjes en zo. Ik zal dus een grote afschrijving moeten slikken, maar heb dan wel het plezier dat hij nieuw was. Espace doet het niet goed op de tweedehandsmarkt. Bedoeling is dat ik er enkele jaren mee rij (doe weinig km) en dat daarna mijn vrouw er verder mee rijdt. En dan koop ik een nieuwe. Of misschien ook weer eens kijken naar een mooie tweedehandse wagen. Indertijd kocht ik voor mezelf en mijn vrouw jonge Mercedessen (tot zelfs eens een oude ook). Als je zoekt kan je koopjes doen. Ik herinner me dat we regelmatig van wagen veranderden en dat het ons quasi niets gekost had.
Jouw 330d is een prachtig machien, maar tweedehands ook moeilijker te verkopen. 2.0 diesel gaat makkelijker weg he.
Comment
-
Naar dit soort topic was ik eigenlijk op zoek, snel gevonden dus
Ik zit ook al heel lang met een dilemma of ik al dan niet een "dikke" auto wil/kan aankopen. Mijn situatie:
Ik heb 2 jaar geleden gebouwd en betaal een lening af. Sinds mei hebben we er ook een zoontje bij. Wij zijn redelijk jong (27) en zijn geen grootverdieners: +- 3000€ gezamelijk inkomen. Ikzelf rij rond met een bedrijfswagen. De wagen die ik wil kopen is voor mijn vriendin.
Ik ga open kaart spelen: ik heb nu zo'n 40k op mijn spaarrekening staan, in principe kan ik elke maand sparen (in theorie zo'n 600€/maand). Vinden jullie het dan verantwoord een auto van 20 à 25k te kopen? MAW: hoeveel % van je spaargeld mag je spenderen aan een auto waarvan je weet dat deze in waarde verliest.
De reden waarom ik een nieuwe auto wel is omdat ik gewoon altijd al een autoliefhebber ben geweest en ik graag een auto heb met wat power (ook al zelf ik er zelf weinig mee rijden).
dit bijvoorbeeld:
Comment
-
Je bent 26 , ik zou op die leeftijd minstens 25 k in reserve houden. Dus ik (iedereen bekijkt dat anders) zou nog even doorsparen... Misschien zijn er ook zaken aan je huis die je nog wil verbeteren, terras aanleggen, zithoek maken buiten, tuin aanleggen, oprit, airco, alarm,.. ik zeg maar.
Wel proficiat dat je met je inkomen behalve de afbetaling nog 600 euro kan sparen.
Later zal je wellicht een grotere reserve willen hebben.
Comment
-
Ik herinner mij een regeltje dat zegt dat je altijd een half netto jaarloon achter de hand moet houden voor slechte tijden. Het is aan te raden om die regel te gebruiken en zelfs zo veel mogelijk geld achter de hand te houden. Je wil niet meemaken dat je iets niet meer kan betalen omdat je een tijdje geleden een dikke auto hebt gekocht.
Comment
-
Een mooie BMW van 5 jaar oud en een redelijke km-stand kan best aantrekkelijk zijn, er moet niettemin rekening gehouden worden met de vaste kosten van een dergelijke wagen, en de waarschijnlijke onderhoud en reparatiekosten, die in een BMW-garage flink kunnen oplopen. Ook betaalt men de wagen minder dan de helft van zijn nieuwprijs, het gebruik ervan blijft (verzekering uitgenomen daar men dan geen omnium meer neemt) in verhouding met de oorspronkelijke prijs van de wagen. Wordt de wagen dan in de prak gereden, dan is het moeizaam gespaard geld weg...
Ik zou ook zeggen, als je een euro hebt, besteed maar een halve euro, zodat een tegenslag je niet in gevaar brengt.
Tweedehands kopen kan een manier zijn om zijn eigen spaargeld niet te veel aan te spreken, maar ik zou hoe dan ook geen wagen kopen die ik niet nieuw zou kunnen kopen, zo leert men ook in funktie van zijn werkelijk vermogen te leven.
Een mooie wagen betekent in elk geval een grote hap van een budget...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vegitoo Bekijk BerichtenNaar dit soort topic was ik eigenlijk op zoek, snel gevonden dus
Ik zit ook al heel lang met een dilemma of ik al dan niet een "dikke" auto wil/kan aankopen. Mijn situatie:
Ik heb 2 jaar geleden gebouwd en betaal een lening af. Sinds mei hebben we er ook een zoontje bij. Wij zijn redelijk jong (27) en zijn geen grootverdieners: +- 3000€ gezamelijk inkomen. Ikzelf rij rond met een bedrijfswagen. De wagen die ik wil kopen is voor mijn vriendin.
Ik ga open kaart spelen: ik heb nu zo'n 40k op mijn spaarrekening staan, in principe kan ik elke maand sparen (in theorie zo'n 600€/maand). Vinden jullie het dan verantwoord een auto van 20 à 25k te kopen? MAW: hoeveel % van je spaargeld mag je spenderen aan een auto waarvan je weet dat deze in waarde verliest.
De reden waarom ik een nieuwe auto wel is omdat ik gewoon altijd al een autoliefhebber ben geweest en ik graag een auto heb met wat power (ook al zelf ik er zelf weinig mee rijden).
dit bijvoorbeeld:
http://www.2dehands.be/autos/bmw/3-s...m_medium=email
€3000 per maand min lening (neem nu €1000), min spaargeld (€600) - wil dus zeggen dat jullie met minder dan €1400 per maand rondkomen voor eten, drinken, verwarming, elektriciteit, water, TV, GSM, internet, allerlei verzekeringen, belastingen, kosten voor dochtertje (nu misschien nog niet, maar laat er eens een paar jaar bijkomen), etc, etc? Als dat waar is: chapeau. Vergeet niet dat ge met zo'n auto al standaard jaarlijks een maandloon kwijt zijt aan verzekering en wegentaks, en dan hebben we het nog niet over BIV, verbruik, onderhoud, banden, etc gehad. Als dat bovenop jullie huidige kosten komt, dus als er nu nog geen 2e wagen is, dan mag er toch al niet veel verkeerd gaan zonder dat je in de miserie kan komen. Enfin, da's mijn gedacht.
Tenzij ge ne suikernonkel hebt natuurlijk.
Comment
-
in mijn omgeving zie ik 3 manieren om aan een dikke wagen te geraken als dertiger:
- bedrijfswagen
- zelfstandige
- vrij beroep
Ik ben de enige in mijn vriendengroep die als werknemer zonder bedrijfswagen een relatief mooie wagen nieuw koopt (30k euro), maar ik rij er dan wel meer dan 10j mee, en ik heb hulp van thuis gekregen bij de aanschaf van mijn woning.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichtenin mijn omgeving zie ik 3 manieren om aan een dikke wagen te geraken als dertiger:
- bedrijfswagen
- zelfstandige
- vrij beroep
Ik ben de enige in mijn vriendengroep die als werknemer zonder bedrijfswagen een relatief mooie wagen nieuw koopt (30k euro), maar ik rij er dan wel meer dan 10j mee, en ik heb hulp van thuis gekregen bij de aanschaf van mijn woning.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenJe bent krijgen van mama&papa vergeten.
Mijn buren betichten mij van drugsdealer, vrouwenhandelaar, en alle andere stoute dingen omdat er verschillende wagens voor ons deur staan.
kortzichtigheid van de mensenBMW X5 45e
Comment
-
Vooral niet blind staren op al die vrienden/kenissen die met een nieuwe dikke wagen (of zelfs 2) rondrijden, heb da ook jaren gedaan en geloof mij en iedereen hier da zijn 90% leasing...
Ikzelf heb ook niet het 'privilege' om met een mooie bedrijfswagen rond te rijden, mijn bedrijfswagen is een citroen jumper camionette en wordt gebruikt als een 'echt' bedrijfsvoertuig dat ik prive niet mag gebruiken ( wel thuis uit vertrekken).
Ik vind het dus ook soms frustrerend dat sommigen een bmw, audi of eender welke dure lease auto rijden om van thuis naar de buro te rijden en s'avonds nekeer terug te rijden... En de meesten nemen dat allemaal nog 'for granted'...
Dat is eigenlijk nooit de bedoeling geweest van een bedrijfswagen, maar soit het is nu zo.
Ikzelf zit ongeveer in dezelfde situatie als jij en heb ook niet meteen 40k eur cash om in een nieuwe wagen te steken, wij kunnen ook wel sparen en hebben wat centjes opzij staan maar er zijn andere prioriteiten als je een huisje, gezin met kinderen hebt en dergelijke.
Ik zou heel graag binnen dit en enkele jaren een nieuwe of jonge 2e hands bmw aankopen, mijn vrouw weet dat ik dit graag wil en dat auto's voor mij nu eenmaal een stukje van mijn leven is.
Dus worden de prioriteiten een klein beetje verbogen om dit een kans te geven
Maar ik zal er zelf genoeg voor moeten afdokken en het zal dan ook geen kale lease diesel worden
En ik zal er dan ook zeker voor zorgen dat wij (mijn vrouw en zoontje) nooit een boterham minder moeten smeren of iets anders er voor moeten laten!
Ook ben ik iemand dat een auto graag 'op' rijdt of dus maw lang wil doen met de juiste wagen, en dan mag het al iets meer kosten vind ik. Ge leeft maar ene keer!
uiteindelijk kan je dit allemaal als je beiden werkt en komt het hier dus op neer: prioriteiten!Last edited by Jase; 26/09/2014, 10:37.BMW E91 318d Touring
Turbo... The replacement for displacement....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenof zwart geld.
Mijn buren betichten mij van drugsdealer, vrouwenhandelaar, en alle andere stoute dingen omdat er verschillende wagens voor ons deur staan.
kortzichtigheid van de mensen
Comment
-
Ik ben zelf bijna een dubbele meter en redelijk breed gebouwd dus ik ben mijn eigen bodyguard
De zaken gaan trouwens slecht in die wereld, geen geld voor personeel
Ik vraag altijd als die mensen wat scheef kijken als ik uit een auto stap, of ze mss een lijntje of wat pillekes willen kopenBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jase Bekijk BerichtenDat is eigenlijk nooit de bedoeling geweest van een bedrijfswagen, maar soit het is nu zo.
TO, de pijnlijke werkelijkheid is dat je salaris eigenlijk vrij beperkt is, ook al klinkt 3800 euro samen niet slecht. Veel mensen verdienen beduidend meer als je alle voordelen in rekening brengt. Maar om daarom nu voor de bank te gaan werken, dat is mij toch een brug te ver :-p
Comment
-
T'is ook niet om uw rekening te maken, maar zoals hierboven gezegd... ge vraagt het he
Nu, je hebt 40 k spaargeld en 2 jaar geleden een huis gebouwd. Je zegt 600 euro per maand te sparen.
En nu vraag je hoeveel je zou uitgeven aan een auto. Ik heb daar al op geantwoord maar ben 1 ding vergeten.
Je moet niet antwoorden hoor, je moet dit voor jezelf uitmaken: als je 600 spaart, hoe kom je dan na de bouw aan 40k? Normaliter verwacht je een minimum te lenen en op dat moment weinig geld te hebben. Misschien heb je dat geld verkregen door een gift, een erfenis,...
Als het zo is, dan zou ik toch goed nadenken vooraleer ik aan die centjes zit. Je kan immers maar 7000 euro per jaar bijsparen en intresten zijn er niet. Dus als je 20.000 uitgeeft aan een auto, moet je al 4 jaar sparen en mag je niets anders doen intussen. Kom je voor een kost, dan moet dit ook weer van die 7000 afgetrokken worden.Je hebt een goede start nu, ik zou er voorzichtig mee omspringen. In het verleden heb ik dat ook altijd gedaan. Weinig of niet op reis geweest, steeds tweedehands gekocht op uw leeftijd en weinig op verloren,...
En zo heb ik goed kunnen sparen gedurende al die jaren. Rond mijn 30te heb ik dan een eerste nieuwe wagen van ong 25 k gekocht.
Ik heb ook een kleine hypotheek genomen op redelijk korte termijn. Nu blijkt dit een geluk te zijn. In 2008 werd ik ziek en is mijn inkomen maar een peulenschil. Maar doordat ik goed gespaard en geen zotte dingen gedaan heb vroeger, en omdat mijn vrouw een mooi werk heeft, kunnen wij nu nog altijd goed leven en zelfs sparen. Een mens staat er niet bij stil als je jong bent, maar ziekte kan iedereen overkomen. Je moet ervoor zorgen dat je dit kan opvangen. Als ik het kon herdoen had ik een verzekering hiervoor genomen. Een inkomstenverzekering, die had ik ook toen ik zelfstandige was. Jammer genoeg heb ik die opgezegd toen ik werknemer werd. Ik dacht dat dit niet zo heel erg duur was zelfs. En ik zou het iedereen aanraden!
Comment
Comment