Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zuinigste en beste automaat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
    ontkoppelen en laten bollen zou ik nu toch niet direct doen, zeker niet bij regenweer en/of veel bochten
    je wielen zijn niet meer aangedreven met alle gevolgen van dien voor je wegligging
    dat is een slechte rijtechniek, maar als je auto is uitgerust met alle veiligheidssystemen is het niet meer gevaarlijk, vooral esp is een minimum dat erop moet zitten
    esp drijft je wielen aan, in negatieve zin dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
      Als hij te snel bolt zou je eens bruusk moeten bijsturen en kijken of hij weer oppakt ofzo.
      motor gaat niet oppakken, esp gaat zijn werk doen

Comment

• ja met aandrijving heb je normaal meer tractie natuurlijk, maar in geval van sneeuw en je bent aan het slieren in een bocht kan je zonder ontkoppelen minder gemakkelijk corrigeren he,

ivm aquaplanning, hier leuke post over:

Dirk van Jesco Auto Training School vertrouw k meer dan de Ned. politie ivm rijtips en hij zegt ook ontkoppelen! is in mijn ervaring toch ook echt het beste

ook als je plots moet remmen, ga je als je tussen 20 km/h en 0 km/h iets sneller stil staan door te ontkoppelen bij het remmen (dus op het laatste)

en ontkoppelen voor zuiniger te rijden: ja dan moet je iets attenter rijden he (zie je wel dat zuinig rijden ook fun kan zijn )

DHL, dat is wellicht ook de reden waarom ontkoppelen in bergaf in rij-examen niet aangemoedigd wordt, omwille van iets minder tractie

ivm die ECO rij-instructeur, mogelijks dat ze ook omwille van iets minder tractie, ontkoppelen niet aanraden, en je moet wellicht al veel ervaring hebben om te kunnen inschatten in welke situatie je minst verbruikt door te ontkoppelen ipv in 5de te laten

Comment

• ontkoppelen was vroeger sowieso een reden tot buizen op examen, bergaf of niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ontkoppelen was vroeger sowieso een reden tot buizen op examen, bergaf of niet
            ja in mijn rijlessen (was toen nog maar net 17 geworden) deed k het eerst fout bij remmen, ik ontkoppelde al direct, hij zei dat het ontkoppelen enkel voordeel was vanaf trager dan 20 km/h ongeveer (daarom dat k dat hierboven ook schreef),

aan hogere snelheden remt de motor de snelheid uiteraard wat af en aan lagere snelheden versnellen

Comment

• heeft nix met snelheid te maken, je ontkoppelt gewoon op moment motor weer gas begint te geven owv de vrijloop

Comment

heeft nix met snelheid te maken, je ontkoppelt gewoon op moment motor weer gas begint te geven owv de vrijloop
                heeft wel met snelheid te maken, als je aan 100 km/h in 3e niet ontkoppelt en geen gas geeft remt de auto meer dan als je zou ontkoppelen

als je aan 10 km/h in 3e rijdt en niet ontkoppelt en geen gas geeft ga je iets minder snel vertragen dan als je zou ontkoppelen

Comment

motor gaat niet oppakken, esp gaat zijn werk doen
                  Denk het ook, zoals ik in mijn vorige post schreef.

Daarom nu de "ofzo", had geen zin om alle mogelijkheden erbij te schrijven.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                    heeft wel met snelheid te maken, als je aan 100 km/h in 3e niet ontkoppelt en geen gas geeft remt de auto meer dan als je zou ontkoppelen

als je aan 10 km/h in 3e rijdt en niet ontkoppelt en geen gas geeft ga je iets minder snel vertragen dan als je zou ontkoppelen
                    zolang de motor niet begint te injecteren, zul je altijd sneller stilstaan, anders heb jij steven, het perpetuum gevonden

Comment

zolang de motor niet begint te injecteren, zul je altijd sneller stilstaan, anders heb jij steven, het perpetuum gevonden
                      het perpetuum tot de tank leeg is dan

uw motor valt niet stil he aan 10 km/h in 3e, de wielen blijven aangedreven...

Comment

• waren we aan een remmanouvre bezig of waren we aan het bollen

ik denk dat we naast elkaar pratern

Comment

• Declutching prevents the engine from fighting the brakes just when you need maximum braking effort.
                          • http://www.safespeed.org.uk/braking.html

of Bobo, als we er hier niet uitgeraken moeten we het zelf s testen zeker?

Comment

• bij maximale remdruk ontkoppelt automaat en laat die het abs zijn werk doen om kortst mogelijke remweg

Comment

bij maximale remdruk ontkoppelt automaat en laat die het abs zijn werk doen om kortst mogelijke remweg
                              ja dat kan, maar we hadden het over manuele bakken...

Comment

• als je zelf weet dat je max kracht gaat remmen om kortst mogelijke remafstand, duw ik gelijk instinctief koppeling gelijk mee in dat de motorinertie me niet verder hindert, en dan maar sturen

Comment

• Ja, maar eigenlijk voor de controle te behouden en sneller af te remmen (is getest) zou ge zo lang mogelijk in versnelling moeten blijven tot ge voelt dat de motor u net ni tegenhoud en dan pas ontkoppelen.

Comment

als je zelf weet dat je max kracht gaat remmen om kortst mogelijke remafstand, duw ik gelijk instinctief koppeling gelijk mee in dat de motorinertie me niet verder hindert, en dan maar sturen
                                    dus ge zijt toch akkoord... ge zou alleen nog vroeger ontkoppelen

2e voordeel van vroeger ontkoppelen is dat hij stabieler blijft en dat de abs beter zijn werk kan doen indien nodig, maar dat is vooral een punt in regenweer of in bochten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                                      Ja, maar eigenlijk voor de controle te behouden en sneller af te remmen (is getest) zou ge zo lang mogelijk in versnelling moeten blijven tot ge voelt dat de motor u net ni tegenhoud en dan pas ontkoppelen.
                                      ja wel dat is wat ik dacht, daarom dat ik schreef tot "ongeveer 20 km/h" en dan ontkoppelen

Comment

• ja, daarmee automaten nou ook gaan freewheelen, ik geef ze gelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                                          Ja, maar eigenlijk voor de controle te behouden en sneller af te remmen (is getest) zou ge zo lang mogelijk in versnelling moeten blijven tot ge voelt dat de motor u net ni tegenhoud en dan pas ontkoppelen.
                                          met oude auto's zonder hulpmiddelen is dat beste methode, helpt uw wielen niet blokeren

van zodra je auto abs heeft >>>> vol op de rem + ontkoppelen

Comment

Working...
                                          X