Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
das waar ja en het nadeel van al die robotbakken, maar anticiperen en uwe voet beetje in bedwang houden, niet te bruut op en van de gas doen al veel
Over de DSG kan ik niet meespreken, maar een nadeel van alle robotbakken??
Ik heb met met C4 die niet eens een dubbele koppeling heeft zoals de DSG nooit last van schokken. Dus zeker en vast niet bij alle robotbakken het geval.
De beste (en zuinigste) stand bij mij, is de sportstand en dan zelf schakelen met de "flippers" aan het stuur.
Sportstand zorgt voor kortere schakeltijd dan de gewone stand, en door zelf te schakelen kan ik ervoor kiezen om niet te hoog in toeren te gaan.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Over de DSG kan ik niet meespreken, maar een nadeel van alle robotbakken??
Ik heb met met C4 die niet eens een dubbele koppeling heeft zoals de DSG nooit last van schokken. Dus zeker en vast niet bij alle robotbakken het geval.
De beste (en zuinigste) stand bij mij, is de sportstand en dan zelf schakelen met de "flippers" aan het stuur.
Sportstand zorgt voor kortere schakeltijd dan de gewone stand, en door zelf te schakelen kan ik ervoor kiezen om niet te hoog in toeren te gaan.
Ik heb 90000 km gedaan met een Dsg7 en dat schokt helemaal niet in stadsverkeer. Maar je moet er wel leren mee rijden en dat duurt langer dan met een klassieke automaat, omdat je meer versnellingen onder je rechtervoet hebt. Je pedaal iets te diep induwen en je gaat 2 of 3 versnellingen terug.
Qua verbruik zit je heel goed met een TDI en dsg, maar je moet natuurlijk ook naar het profiel van je ritten kijken. Ik deed met mijn touran 1.6 TDI dsg7 gemiddeld een 6,3 met mijn dagelijkse filerijden naar Brussel. Met mijn oude Volvo met 2.4 met klassieke automaat haal ik net hetzelfde verbruik, maar nu bol ik 90% snelweg met de cc op 120, bij dergelijk verbruik dook mijn touran vlot onder de 6 liter. Als ik met mijn Volvo meer start stop verkeer heb en kortere ritten ga doen, dan heeft die al snel een liter meer nodig ...
Dus met jouw voorwaarden van zuinige automaat en ruimte zou ik zeggen 1.6 TDI met dsg 7 in Octavia of Leon st.
Voor mij persoonlijk komt er bij een aankoop nog iets meer kijken en dat is betrouwbaarheid. Onder andere daarom ben ik na tien jaar bedrijfswagens van allerlei merken en klassen te rijden bewust voor een degelijke klassieke combinatie gegaan met een motor met voldoende inhoud en klassieke technologie. Want datgene dat je wint in verbruik ben je zo kwijt met 1 hogere onderhoudsfactuur
Voor mij persoonlijk komt er bij een aankoop nog iets meer kijken en dat is betrouwbaarheid. Onder andere daarom ben ik na tien jaar bedrijfswagens van allerlei merken en klassen te rijden bewust voor een degelijke klassieke combinatie gegaan met een motor met voldoende inhoud en klassieke technologie. Want datgene dat je wint in verbruik ben je zo kwijt met 1 hogere onderhoudsfactuur
Wist niet dat Audi zo betrouwbaar is/was. Dat is nieuw voor mij!
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik heb met met C4 die niet eens een dubbele koppeling heeft zoals de DSG nooit last van schokken. Dus zeker en vast niet bij alle robotbakken het geval.
ook niet zo bij stapvoets verkeer tss de 5 a 10, als je gas lost en de inertie van de auto speelt, een fenomeen elke manuele bak heeft, incl robotbak
thanks allemaal, heel interessant wat ik hier allemaal lees. Zal maar eens beginnen met test ritten te maken, de knoop word pas doorgehakt tijdens het autosalon in Januari om te zien wie er met de mooiste promoties komt.
Vind wat josenjef zegt zeer zinnig.. heb bij aankoop van mijn tuut ook gevraagd wat de beste rijstijl was voor de dsg, ongeacht het verbruik daaraan gekoppeld.
ook niet zo bij stapvoets verkeer tss de 5 a 10, als je gas lost en de inertie van de auto speelt, een fenomeen elke manuele bak heeft, incl robotbak
maar je voet bedwingen lost het wel op
dat heb je nooit bij een koppelomvormer
Eigenlijk niet nee. Nooit last van gehad met de C4.
Met manuele versnellingsbak wel ja, tot ik weet hoe ik het koppelingspedaal moet manipuleren om daar geen last meer van te hebben (is bij iedere auto anders).
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
De beste automaat en zuinigste waar ik tot nu mee gereden heb vind ik de DSG6 op de Touran. Ook als je hem manueel schakelt lag het verbruik iets lager dan dat je 'het ding' zijn ding liet doen.
Enkel tijdens het vertrekken vond ik, heeft ie een 'doodpunt'. Als je daarmee in de file stond was het in het begin wel effe wennen.
zijn de EDC's van renault niet goed? dubbele koppeling en al veel goedkoper in sommige modellen?
Mijn ouders ere rijden nu 2 jaar met een edc en zijn daar toch content van,
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
nieuwe renault clio grandtour met EDC benzine TCE 19200 en diesel (3,7 liter officiëel verbruik!) 20450, zonder kortingen.
mooie prijzen! natuurlijk geen premium
Afgaande op hetgeen ik lees denk ik dat bij mij de klassieke bak beste past. Moet niet perse zuinig of supersnel zijn, wel comfortabel. Zoals Josenjef dan zegt dat je bij gas geven soms 3 versnellingen naar beneden gaat, zou mij veel minder liggen. Vind het juist leuk dat volle gas 1 (heel soms 2) versnelling terugkeren is en kick down dan het maximum eruit halen is. Maar de toekomst ligt bij die geautomatiseerde bakken. Wellicht zullen de klassieke mettertijd verdwijnen.
Met manuele versnellingsbak wel ja, tot ik weet hoe ik het koppelingspedaal moet manipuleren om daar geen last meer van te hebben (is bij iedere auto anders).
ik heb het niet op de moment van ontkoppeling, maar eens de voet van de pedaal is en je bolt heel zachtjes, je kunt natuurlijk ook de koppeling laten werken contenu maar daar hou ik ni van
Afgaande op hetgeen ik lees denk ik dat bij mij de klassieke bak beste past. Moet niet perse zuinig of supersnel zijn, wel comfortabel. Zoals Josenjef dan zegt dat je bij gas geven soms 3 versnellingen naar beneden gaat, zou mij veel minder liggen. Vind het juist leuk dat volle gas 1 (heel soms 2) versnelling terugkeren is en kick down dan het maximum eruit halen is. Maar de toekomst ligt bij die geautomatiseerde bakken. Wellicht zullen de klassieke mettertijd verdwijnen.
Je kan met een goeie robotbak ook comfortabel rijden hoor. Maar het vraagt een actievere rijstijl, klassieke automaat met motor met voldoende cc's moet je minder anticiperen. Op de kleinere motoren moet je sowieso meer schakelen ook met een manuele.
bobo is dan ook een geval apart. Zelfs van goedkope brolbanden is hij content
jep
het grote verschil tss de 2 systemen is dat de koppelomvormer de rechtstreekse verbinding tss de motor de motor en de wielen opheft, tenzij in de hoogste verzetten
bij manuele bak en de robot zit de motor mechanisch vast op de wielen, er ontbreekt de demping die de koppelomvormer toevoegt
in sommige auto's, vooral oudere benzen kan dat extreem tot uiting komen, in het bij veel manuele benzers gekende bonanza-effect
Comment