Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zuinigste en beste automaat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Klopt wel maar enkel de recente. De oude geartronic automaat is te mijden.
    Volvo is aisin warner 8-traps, de zf8 kan niet aan een dwarse motor

Comment

De dubbele koppeling bij Renault?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
        De dubbele koppeling bij Renault?

Ook een goed alternatief, al is deze toch van een minder kaliber tov de DSG. (Mijn ouders rijden een scenic 1.5DCI met EDC)
        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Zeker en vast de 7 traps dsg. Geen oude 6 traps nemen. Die vond ik persoonlijk dik tegenvallen. Vooral de trage reactie op manuele invoer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Zeker en vast de 7 traps dsg. Geen oude 6 traps nemen. Die vond ik persoonlijk dik tegenvallen. Vooral de trage reactie op manuele invoer.
            Van DSG lees ik regelmatig dat die schokken in stadsverkeer. Klopt dat? Mij hebben ze gezegd dat een klassieke automaat nog steeds het comfortabelste rijdt. Niet het snelste of het zuinigste, maar relaxter.
            Ik heb enkel maar ervaring met de klassieke automaat van Renault en ben daar erg tevreden van. Enig minpuntje is dat het sneller zou mogen bij het vertrekken zelf. Dat heb je misschien niet bij DSG?

Comment

das waar ja en het nadeel van al die robotbakken, maar anticiperen en uwe voet beetje in bedwang houden, niet te bruut op en van de gas doen al veel

ook vergt een dsg onderhoud alle 60k, maar bij veel merken met een klassieke koppelomvormer moet de olie worden gewisseld en das natuurlijk ook niet gratis

Comment

Als ik terug toe ben aan een nieuwe wagen (kan nu wel weer enkele jaren voort) zal ik toch eens een proefrit doen met zo'n geautomatiseerde bak.
                Olie moet van de mijne niet gewisseld worden, zou levenslang zijn.
                Wat je wel ziet is dat de prestaties van een wagen met geautomatiseerde bak beter zijn. Sneller van 0 tot 100 bvb. Maar zit dit verschil hem dan vooral in het vertrekken zelf? Want het schakelen zelf van een klassieke bak gaat eigenlijk ook wel snel. Kan me moeilijk voorstellen dat er een groot verschil in schakelsnelheid zou zijn.

Comment

op dat nadenken van klassieke autobak kun je ook anticiperen he als je hem kent, vlak voor inhaalmanouvre al volgas geven en je bent de reactietijd voor

(al sinds de 4-bak eind jaren 70 heeft bij benz de automaat erg weinig invloed op verbruik of prestaties, en das gewoon omdat klanten van dat merk massaal automaat rijden, nu het algemeen ingeburgerd geraakt investeren alle merken - of hun toeleveranciers zf, aw etc - duidelijk meer in de automaten en wordt het verschil zo goed als onbestaande of net in het voordeel automaat)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Als ik terug toe ben aan een nieuwe wagen (kan nu wel weer enkele jaren voort) zal ik toch eens een proefrit doen met zo'n geautomatiseerde bak.
                    Olie moet van de mijne niet gewisseld worden, zou levenslang zijn.
                    Wat je wel ziet is dat de prestaties van een wagen met geautomatiseerde bak beter zijn. Sneller van 0 tot 100 bvb. Maar zit dit verschil hem dan vooral in het vertrekken zelf? Want het schakelen zelf van een klassieke bak gaat eigenlijk ook wel snel. Kan me moeilijk voorstellen dat er een groot verschil in schakelsnelheid zou zijn.
                    Is door schakelsnelheid, zo n dsg bak bv. schakelt echt snel

Comment

Ja, die reactietijd tijdens het rijden kan je opvangen. Maar niet bij het vertrekken zelf he. Of je zou al moeten gas gaan geven met de voet op de rem, maar dat doe je niet he. Vind de automaat wel goed passen bij de auto zelf. Een mpv is nu eenmaal geen race auto, ik zoek hier comfort en rust in. Maar wel met goede prestaties op bvb de autosnelweg.
                      DSG schakelt echt snel, maar dat verschil tov de klassieke boite kan toch niet veel zijn?
                      Ik denk, voor zover ik info hier en daar lees, dat de keuze tussen gerobotiseerde of klassieke boite ook moet gemaakt worden naargelang je eigen verwachting, ik wil zeggen waar je prioriteiten liggen. Verbeter me als ik zeg dat de klassieke luxer rijdt en de moderne meer gebouwd zijn voor prestaties en zuinigheid?

Comment

Ja, die reactietijd tijdens het rijden kan je opvangen. Maar niet bij het vertrekken zelf he. Of je zou al moeten gas gaan geven met de voet op de rem, maar dat doe je niet he. Vind de automaat wel goed passen bij de auto zelf. Een mpv is nu eenmaal geen race auto, ik zoek hier comfort en rust in. Maar wel met goede prestaties op bvb de autosnelweg.
                        DSG schakelt echt snel, maar dat verschil tov de klassieke boite kan toch niet veel zijn?
                        Ik denk, voor zover ik info hier en daar lees, dat de keuze tussen gerobotiseerde of klassieke boite ook moet gemaakt worden naargelang je eigen verwachting, ik wil zeggen waar je prioriteiten liggen. Verbeter me als ik zeg dat de klassieke luxer rijdt en de moderne meer gebouwd zijn voor prestaties en zuinigheid?
                        Launch control op den uwen toch?

Buiten de automaat van mijn pa zijn 250 Benz en de Dsg heb ik geen ervaring.
                        Op een éénmalige rit met een DS3 na dan.

Die Dsg schakelt zo zacht dat je er niks van voelt, aan 55/u lig je al in 6de als je rustig het verkeer volgt.

Die 250 had een enorme vertraging en je voelde hem schakelen, kick down was pedaal induwen...3 sec wachten en toen ging hij vooruit.

De DS vond ik echt slecht voor zo een recente wagen te zijn.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Van DSG lees ik regelmatig dat die schokken in stadsverkeer. Klopt dat? Mij hebben ze gezegd dat een klassieke automaat nog steeds het comfortabelste rijdt. Niet het snelste of het zuinigste, maar relaxter.
                          Ik heb enkel maar ervaring met de klassieke automaat van Renault en ben daar erg tevreden van. Enig minpuntje is dat het sneller zou mogen bij het vertrekken zelf. Dat heb je misschien niet bij DSG?
                          Als de motor koud staat, kan die dsg soms bokkerig reageren. Al bij al is m'n echtgenote haar 6 traps dsg een goeie bak, alleen weinig sportief ingesteld (octavia combi 2.0 TDI greenshit).

Heb geen ervaringen met dsg in sportieve wagens (gti, R,...).

Comment

dhl, als je stoplichtsprintje wil doen is het intressant als je weet wanneer het licht op groen gaat springen bedoelde ik, kennis is macht zeg maar

ook bij het inhalen op bvb een 70km baan kun je vlot al volgas beginnen geven alvorens het effectieve manoeuvre uit te voeren

het gebrek aan schakelsnelheid wordt door een klassieke automaat gecompenseerd door de koppelomvormer, uw auto blijft altijd accelereren

(ik spreek niet over de snelheid van de pulse om te schakelen die je als niet-automaat-lover geeft aan de boite, dat maakt voor mij persoonlijk nix uit omdat ik nog nooit een automaat manueel bediende)

Comment

Ja dat op 70 km per uur banen lukt zeer goed. Stoplichtsprintjes... soms laat ik me verleiden met mijn boot. Onlangs deed ik het tegen een Mercedes automatic. Hij was zeker al anderhalve lengte weg tegen dat ik op gang kwam. Die zijn automaat reageerde veel sneller. Eenmaal aan het rijden ging het gelijk op. Maar erg vind ik het niet. Ik geniet des te meer van de zachte manier van schakelen en het vloeiende rijden. Zowel in stad, file als grote weg. Vind het ook erg fijn dat het een 'intelligente' boite is. Zo blijft hij tijdens een afdaling in een lagere versnelling zodat ik op de motor rem. ook het lage toerental vind ik leuk op de snelweg. Zullen natuurlijk betere wagens bestaan, maar ik ben echt wel content. De enige auto waar ik van tijd jaloers naar kijk (zit in dezelfde prijsklasse) is de Volvo XC90 200pk diesel met automaat. Schijnt dat een Volvo automaat ook zeer goed rijdt. Jammer genoeg heb ik die niet gaan proefrijden toen ik kocht. Is maar achteraf dat ik zag dat deze wagen vrij goedkoop was doordat hij einde serie is.

Comment

Volvo is goed bezig vind ik. Mooie modellen. Alleen die typische middenconsole is niet m'n ding.

Comment

Ik kom vd alhambra tiptronic 5bak naar de dsg... normaal rijden vind ik weinig verschil. Bij 'aktief' rijden is de dsg stukken sneller, maar ook brute doordat hij dan ineens 2 a3 versnellingen kan terugschakelen en je dus ineens met 3500 a 4000 toeren rijdt... 'plan' je om sportief te rijden, dan is de sportstand wel beter hiervoor.

Comment

de sportstand van een dsg, bij skoda, gaat onnodig in te hoge toeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      de sportstand van een dsg, bij skoda, gaat onnodig in te hoge toeren
                                      Ligt eerder aan het de koppelcurve van de motor. Boven de 3000 toeren is er enkel lawaai, maar weinig oempf.

De ZF automaat is in sport veel aangenamer dan die dsg die idd heel lang en heel hoog blijft hangen.

Comment

een automaat hoort geen 200 standen te hebben, de eco-stand of hoe je de beste stand ook noemt moet gewoon goed zijn !

Comment

Wat mij opviel toen ik keek voor aankoop nieuwe wagen de 318 d gt met automatische bak een meer verbruik had tegenover de manuele versie dit terwijl de 320d gt eenzelfde verbruik heeft aut- manueel .

Comment

Working...
                                          X