Oorspronkelijk geplaatst door Epagneul
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1.0 benzinewagen al eerste auto?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Epagneul Bekijk Berichten't Zal toch de Clio worden vrees ik.
Ivm met die punto. In werkelijkheid gaat die echt marginaal weinig meer verbruiken. Alles ligt aan uw rijstijl.
De clio vind je wel met 1.2 turbo aan 10000€ zeker dat het geen atmosferische is?
Comment
-
En een ibiza?
ik heb dezelfde motor en is best wel vlot:
AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
of een type zwaarder:
BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk BerichtenGoh, de IQ is toch echt een stadsauto: goed om naar de bakker mee te bollen en dergelijke.
Ik krijg het gevoel dat jij toch op zoek bent naar een all-round auto. Ik zou dan toch in jouw geval met het geziene budget naar een tweedehands 1.3 of 1.4 kijken.
De IQ zou ook daarvoor zijn mannetje kunnen staan had ik me op een andere site laten vertellen, maar ik geloof er niet echt in. Ik lijd ook nogal snel aan het blikken-dozen-syndroom, dus zoek ik een wat grotere auto. De Clio 1.2 Tce is goed, de Polo 1.2 Tsi die hier werd gesuggereerd beter, maar ik heb een heel beperkt budget. Daarbij ben ik afhankelijk van een invaliditeitsuitkering die ik nog steeds van vandaag op morgen kan verliezen, dus ik zoek een auto die niet te veel kost in verzekeringen, verbruik en belastingen. Een 1.4 is meteen duurder dan een 1.2 turbo, dus dat ga ik toch maar niet doen. Ook qua verbuik ligt een 1.4 hoger dan een 1.2.
Ik zal wss meer wegkilometers doen dan snelwegkilometers, dus trekkracht in de onderste versnellingen is zeker gewenst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenDenk er toch maar eens goed over na want de toon die je hier aan neemt geeft niet meteen de indruk dat je de Clio echt wilt. Je kan best een auto kopen waar je volledig achter staat
Ivm met die punto. In werkelijkheid gaat die echt marginaal weinig meer verbruiken. Alles ligt aan uw rijstijl.
De clio vind je wel met 1.2 turbo aan 10000€ zeker dat het geen atmosferische is?
Ik wou eerst echt voor de Clio gaan, maar toen ik de Polo zag, was ik helemaal verkocht. Ik moest van VW niet weten, maar die is toch wel heel goed.
Er is mij ook gezegd dat Renault niet zo goed is. Nu er is mij ook gezegd dat aan en VW veel kosten zijn, maar als ik moet gokken, gok ik miss beter op VW. En gewoon teleurstelling denk ik, ik wou echt wel voor die specifieke Polo gaan.
Daarbij heeft mijn ex een clio... Stom, ik weet het.
Comment
-
Een leuke Polo dan maar. Ik zou die ook boven de Clio verkiezen.
Een nieuwe zal wel niet lukken met het budget, maar Polo's zijn er genoeg te vinden in 2e hands. Net eens op autoscout gekeken en daar kan je veel jonge, leuke 2e hands Polo'tjes vinden voor minder dan 10k.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk BerichtenEen leuke Polo dan maar. Ik zou die ook boven de Clio verkiezen.
Een nieuwe zal wel niet lukken met het budget, maar Polo's zijn er genoeg te vinden in 2e hands. Net eens op autoscout gekeken en daar kan je veel jonge, leuke 2e hands Polo'tjes vinden voor minder dan 10k.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Epagneul Bekijk BerichtenWat is een atmosferische?
Ik wou eerst echt voor de Clio gaan, maar toen ik de Polo zag, was ik helemaal verkocht. Ik moest van VW niet weten, maar die is toch wel heel goed.
Er is mij ook gezegd dat Renault niet zo goed is. Nu er is mij ook gezegd dat aan en VW veel kosten zijn, maar als ik moet gokken, gok ik miss beter op VW. En gewoon teleurstelling denk ik, ik wou echt wel voor die specifieke Polo gaan.
Daarbij heeft mijn ex een clio... Stom, ik weet het.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Epagneul Bekijk BerichtenBestaan er oudere Polo's met een 1.2 benzinemotor met turbo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Epagneul Bekijk BerichtenIk ben idd op zoek naar een all-round auto.
De IQ zou ook daarvoor zijn mannetje kunnen staan had ik me op een andere site laten vertellen, maar ik geloof er niet echt in. Ik lijd ook nogal snel aan het blikken-dozen-syndroom, dus zoek ik een wat grotere auto. De Clio 1.2 Tce is goed, de Polo 1.2 Tsi die hier werd gesuggereerd beter, maar ik heb een heel beperkt budget. Daarbij ben ik afhankelijk van een invaliditeitsuitkering die ik nog steeds van vandaag op morgen kan verliezen, dus ik zoek een auto die niet te veel kost in verzekeringen, verbruik en belastingen. Een 1.4 is meteen duurder dan een 1.2 turbo, dus dat ga ik toch maar niet doen. Ook qua verbuik ligt een 1.4 hoger dan een 1.2.
Ik zal wss meer wegkilometers doen dan snelwegkilometers, dus trekkracht in de onderste versnellingen is zeker gewenst.
Reden? Binnen budget, mobiliteitsgarantie (5j garantie), zeer betaalbaar in taksen en verzekering m.a.w. zeker de betere keuze!
Als je nu dagelijks 50Km of meer moet doen, of dagelijks / wekelijks +20Km snelweg zou ik twijfelen en misschien iets ruimer zoeken.
Maar als je enkel occasioneel langere afstanden, bergen en snelwegen doet, dan zie ik geen problemen.
Zoals je zelf aangeeft, als je grotere vermogens opzoekt zal dit DIV, rijtaks en verzekering zeer zeker beïnvloeden! Scheelt u jaarlijks 100'en euro's!
Bovendien zijn de voertuigen duurder, of in occasie heb je minder zekerheden. Ook zal het verbruik wat schelen....
Zoals met alles in het leven: hebde er honderden euro's per jaar voor over om als eerste aan het licht weg te zijn of tegen 150 bergop te rijden: koop u ne grotereGeld bepaald alles zeker hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk BerichtenHet is wat ge zelf wilt hé. In uw plaats zou ik zeker die nieuwe IQ of variant met 1.0 kopen!
Reden? Binnen budget, mobiliteitsgarantie (5j garantie), zeer betaalbaar in taksen en verzekering m.a.w. zeker de betere keuze!
Als je nu dagelijks 50Km of meer moet doen, of dagelijks / wekelijks +20Km snelweg zou ik twijfelen en misschien iets ruimer zoeken.
Maar als je enkel occasioneel langere afstanden, bergen en snelwegen doet, dan zie ik geen problemen.
Zoals je zelf aangeeft, als je grotere vermogens opzoekt zal dit DIV, rijtaks en verzekering zeer zeker beïnvloeden! Scheelt u jaarlijks 100'en euro's!
Bovendien zijn de voertuigen duurder, of in occasie heb je minder zekerheden. Ook zal het verbruik wat schelen....
Zoals met alles in het leven: hebde er honderden euro's per jaar voor over om als eerste aan het licht weg te zijn of tegen 150 bergop te rijden: koop u ne grotereGeld bepaald alles zeker hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenDe clio's die jij onder de 10000€ vind zullen waarschijnlijk geen 1.2tce zijn zie dus dat je je niet laat vangen. Dat is maar wat ik wil zeggen. een Clio is best een mooie wagen daar niet van
staan er toch veel tussen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
Normaalgezien is het ofwel '1.2 16V' ofwel '1.2 TCe (100)'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk BerichtenHet is wat ge zelf wilt hé. In uw plaats zou ik zeker die nieuwe IQ of variant met 1.0 kopen!
Reden? Binnen budget, mobiliteitsgarantie (5j garantie), zeer betaalbaar in taksen en verzekering m.a.w. zeker de betere keuze!
Als je nu dagelijks 50Km of meer moet doen, of dagelijks / wekelijks +20Km snelweg zou ik twijfelen en misschien iets ruimer zoeken.
Maar als je enkel occasioneel langere afstanden, bergen en snelwegen doet, dan zie ik geen problemen.
Zoals je zelf aangeeft, als je grotere vermogens opzoekt zal dit DIV, rijtaks en verzekering zeer zeker beïnvloeden! Scheelt u jaarlijks 100'en euro's!
Bij een grotere wagen heb je tenminste nog wat reserve...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Epagneul Bekijk BerichtenNu er is mij ook gezegd dat aan en VW veel kosten zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenEn welke brave ziel heeft je dat wijsgemaakt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenEn welke brave ziel heeft je dat wijsgemaakt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Epagneul Bekijk BerichtenOm eerlijk te zijn heb ik nog nite veels goeds gehoord over VW. Veel onderhoudskosten en vervangingen. Maar ik ga er zeker eens naar kijken!
Over Duitsland is mij gezegd dat die auto's serieus versleten zijn t.o.v. Belgische auto's van dezelfde leeftijd doordat in Duitsland meer afstanden worden gedaan.
Dit begrijp ik niet goed, belgische auto's? Kan me niet echt belgische merken voor stellen?
Een duitse auto in België gekocht daarentegen wel, en ik ben van mening dat duits nog altijd kwalitatief hoger is dan bv frans.... . Hoewel ik zelf met een renault rijd van 1998 met 235000 km op de teller xD.
Onderhoud hangt sterk af van hoe je je auto behandeld en dat je hem regelmatig eens laat nakijken. De mijne is goed onderhouden geweest en heeft nog nooit pech gehad of een ernstig mankement (hoewel je de laatste tijd zijn leeftijd begint te merken).
Comment
Comment