Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1.0 benzinewagen al eerste auto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Epagneul Bekijk Berichten
    Met zijn grotere motor valt hij voor de verkeersbelasting een categorie hoger dan de Clio, hij verbruikt ook meer. Ook deze auto zal ik niet voor € 10 000 vinden.
    De volkswagen was perfect geweest, maar 't is te mooi om waar te zijn. 't Zal toch de Clio worden vrees ik.
    Heel erg bedankt in elk geval!
    je kan es voor een vorige polo kijken maar daar zit die motor niet in natuurlijk.

Comment

't Zal toch de Clio worden vrees ik.
      Denk er toch maar eens goed over na want de toon die je hier aan neemt geeft niet meteen de indruk dat je de Clio echt wilt. Je kan best een auto kopen waar je volledig achter staat

Ivm met die punto. In werkelijkheid gaat die echt marginaal weinig meer verbruiken. Alles ligt aan uw rijstijl.
      De clio vind je wel met 1.2 turbo aan 10000€ zeker dat het geen atmosferische is?

Comment

En een ibiza?
        ik heb dezelfde motor en is best wel vlot:
        AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

of een type zwaarder:
        AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
        BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk Berichten
          Goh, de IQ is toch echt een stadsauto: goed om naar de bakker mee te bollen en dergelijke.

Ik krijg het gevoel dat jij toch op zoek bent naar een all-round auto. Ik zou dan toch in jouw geval met het geziene budget naar een tweedehands 1.3 of 1.4 kijken.
          Ik ben idd op zoek naar een all-round auto.
          De IQ zou ook daarvoor zijn mannetje kunnen staan had ik me op een andere site laten vertellen, maar ik geloof er niet echt in. Ik lijd ook nogal snel aan het blikken-dozen-syndroom, dus zoek ik een wat grotere auto. De Clio 1.2 Tce is goed, de Polo 1.2 Tsi die hier werd gesuggereerd beter, maar ik heb een heel beperkt budget. Daarbij ben ik afhankelijk van een invaliditeitsuitkering die ik nog steeds van vandaag op morgen kan verliezen, dus ik zoek een auto die niet te veel kost in verzekeringen, verbruik en belastingen. Een 1.4 is meteen duurder dan een 1.2 turbo, dus dat ga ik toch maar niet doen. Ook qua verbuik ligt een 1.4 hoger dan een 1.2.
          Ik zal wss meer wegkilometers doen dan snelwegkilometers, dus trekkracht in de onderste versnellingen is zeker gewenst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
            Denk er toch maar eens goed over na want de toon die je hier aan neemt geeft niet meteen de indruk dat je de Clio echt wilt. Je kan best een auto kopen waar je volledig achter staat

Ivm met die punto. In werkelijkheid gaat die echt marginaal weinig meer verbruiken. Alles ligt aan uw rijstijl.
            De clio vind je wel met 1.2 turbo aan 10000€ zeker dat het geen atmosferische is?
            Wat is een atmosferische?

Ik wou eerst echt voor de Clio gaan, maar toen ik de Polo zag, was ik helemaal verkocht. Ik moest van VW niet weten, maar die is toch wel heel goed.
            Er is mij ook gezegd dat Renault niet zo goed is. Nu er is mij ook gezegd dat aan en VW veel kosten zijn, maar als ik moet gokken, gok ik miss beter op VW. En gewoon teleurstelling denk ik, ik wou echt wel voor die specifieke Polo gaan.
            Daarbij heeft mijn ex een clio... Stom, ik weet het.

Comment

Een leuke Polo dan maar. Ik zou die ook boven de Clio verkiezen.

Een nieuwe zal wel niet lukken met het budget, maar Polo's zijn er genoeg te vinden in 2e hands. Net eens op autoscout gekeken en daar kan je veel jonge, leuke 2e hands Polo'tjes vinden voor minder dan 10k.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk Berichten
                Een leuke Polo dan maar. Ik zou die ook boven de Clio verkiezen.

Een nieuwe zal wel niet lukken met het budget, maar Polo's zijn er genoeg te vinden in 2e hands. Net eens op autoscout gekeken en daar kan je veel jonge, leuke 2e hands Polo'tjes vinden voor minder dan 10k.
                Bestaan er oudere Polo's met een 1.2 benzinemotor met turbo?

Comment

Een Polo 1.2tsi zal inderdaad moeilijk te vinden zijn. Ik vind er ook niet onmiddellijk één in 2e hands en nieuw is ie (veel) te duur.

Comment

Wat is een atmosferische?

Ik wou eerst echt voor de Clio gaan, maar toen ik de Polo zag, was ik helemaal verkocht. Ik moest van VW niet weten, maar die is toch wel heel goed.
                    Er is mij ook gezegd dat Renault niet zo goed is. Nu er is mij ook gezegd dat aan en VW veel kosten zijn, maar als ik moet gokken, gok ik miss beter op VW. En gewoon teleurstelling denk ik, ik wou echt wel voor die specifieke Polo gaan.
                    Daarbij heeft mijn ex een clio... Stom, ik weet het.
                    atmosferisch is zonder turbo en dus met weinig koppel. Zeker uit een 1.2. Ik vind mijn 1.6 in de Megane nog vlot genoeg om eco-style aan 2500 toeren op te schakellen. De clio's die jij onder de 10000€ vind zullen waarschijnlijk geen 1.2tce zijn zie dus dat je je niet laat vangen. Dat is maar wat ik wil zeggen. een Clio is best een mooie wagen daar niet van

Comment

Bestaan er oudere Polo's met een 1.2 benzinemotor met turbo?
                      Neen, met snel opzoek werk zie ik dat ze pas vanaf 2009 met de tsi zijn geleverd.

Comment

Ik ben idd op zoek naar een all-round auto.
                        De IQ zou ook daarvoor zijn mannetje kunnen staan had ik me op een andere site laten vertellen, maar ik geloof er niet echt in. Ik lijd ook nogal snel aan het blikken-dozen-syndroom, dus zoek ik een wat grotere auto. De Clio 1.2 Tce is goed, de Polo 1.2 Tsi die hier werd gesuggereerd beter, maar ik heb een heel beperkt budget. Daarbij ben ik afhankelijk van een invaliditeitsuitkering die ik nog steeds van vandaag op morgen kan verliezen, dus ik zoek een auto die niet te veel kost in verzekeringen, verbruik en belastingen. Een 1.4 is meteen duurder dan een 1.2 turbo, dus dat ga ik toch maar niet doen. Ook qua verbuik ligt een 1.4 hoger dan een 1.2.
                        Ik zal wss meer wegkilometers doen dan snelwegkilometers, dus trekkracht in de onderste versnellingen is zeker gewenst.
                        Het is wat ge zelf wilt hé. In uw plaats zou ik zeker die nieuwe IQ of variant met 1.0 kopen!

Reden? Binnen budget, mobiliteitsgarantie (5j garantie), zeer betaalbaar in taksen en verzekering m.a.w. zeker de betere keuze!

Als je nu dagelijks 50Km of meer moet doen, of dagelijks / wekelijks +20Km snelweg zou ik twijfelen en misschien iets ruimer zoeken.

Maar als je enkel occasioneel langere afstanden, bergen en snelwegen doet, dan zie ik geen problemen.

Zoals je zelf aangeeft, als je grotere vermogens opzoekt zal dit DIV, rijtaks en verzekering zeer zeker beïnvloeden! Scheelt u jaarlijks 100'en euro's!

Bovendien zijn de voertuigen duurder, of in occasie heb je minder zekerheden. Ook zal het verbruik wat schelen....

Zoals met alles in het leven: hebde er honderden euro's per jaar voor over om als eerste aan het licht weg te zijn of tegen 150 bergop te rijden: koop u ne grotere Geld bepaald alles zeker hé
                        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                        www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                          Het is wat ge zelf wilt hé. In uw plaats zou ik zeker die nieuwe IQ of variant met 1.0 kopen!

Reden? Binnen budget, mobiliteitsgarantie (5j garantie), zeer betaalbaar in taksen en verzekering m.a.w. zeker de betere keuze!

Als je nu dagelijks 50Km of meer moet doen, of dagelijks / wekelijks +20Km snelweg zou ik twijfelen en misschien iets ruimer zoeken.

Maar als je enkel occasioneel langere afstanden, bergen en snelwegen doet, dan zie ik geen problemen.

Zoals je zelf aangeeft, als je grotere vermogens opzoekt zal dit DIV, rijtaks en verzekering zeer zeker beïnvloeden! Scheelt u jaarlijks 100'en euro's!

Bovendien zijn de voertuigen duurder, of in occasie heb je minder zekerheden. Ook zal het verbruik wat schelen....

Zoals met alles in het leven: hebde er honderden euro's per jaar voor over om als eerste aan het licht weg te zijn of tegen 150 bergop te rijden: koop u ne grotere Geld bepaald alles zeker hé
                          een 1.2 is nu ook weer geen v8 he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                            De clio's die jij onder de 10000€ vind zullen waarschijnlijk geen 1.2tce zijn zie dus dat je je niet laat vangen. Dat is maar wat ik wil zeggen. een Clio is best een mooie wagen daar niet van

staan er toch veel tussen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                              Het is vreemd dat er 'Clio 1.2 16V Tce' staat.
                              Normaalgezien is het ofwel '1.2 16V' ofwel '1.2 TCe (100)'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten

Ik heb de crashtest gezien waarbij de IQ langs achteren aangereden wordt. Hij mag dan wel 5 sterren hebben bij NCAP en 9 airbags, langs achter is hij totaal onbeschermd. Mijn blikken-dozen-syndroom is meteen weer aangeschoten.
                                Bij een grotere wagen heb je tenminste nog wat reserve...

Comment

Nu er is mij ook gezegd dat aan en VW veel kosten zijn
                                  En welke brave ziel heeft je dat wijsgemaakt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                    Een anti vw man

Comment

tis toch wel zo dat een vw een vrij dure auto in onderhoud is, tov een renault
                                      en ik vergelijk 2 merkgarages van vw tov renault in mijn hometown

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                        Mensen die, zoals Bobo hierboven zegt, kunnen vergelijken met andere wagens.

Comment

Om eerlijk te zijn heb ik nog nite veels goeds gehoord over VW. Veel onderhoudskosten en vervangingen. Maar ik ga er zeker eens naar kijken!
                                          Over Duitsland is mij gezegd dat die auto's serieus versleten zijn t.o.v. Belgische auto's van dezelfde leeftijd doordat in Duitsland meer afstanden worden gedaan.

Dit begrijp ik niet goed, belgische auto's? Kan me niet echt belgische merken voor stellen?

Een duitse auto in België gekocht daarentegen wel, en ik ben van mening dat duits nog altijd kwalitatief hoger is dan bv frans.... . Hoewel ik zelf met een renault rijd van 1998 met 235000 km op de teller xD.

Onderhoud hangt sterk af van hoe je je auto behandeld en dat je hem regelmatig eens laat nakijken. De mijne is goed onderhouden geweest en heeft nog nooit pech gehad of een ernstig mankement (hoewel je de laatste tijd zijn leeftijd begint te merken).

Comment

Working...
                                          X