Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1.0 benzinewagen al eerste auto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• grootste nadeel van een turbo is dat het kapot kan gaan. Een blok als de 1.6 is veel simpeler, dat gaat bijna niet kapot, om zoveel pk's uit een 1.2 te halen komt er al wat meer kijken, zoals bv de turbo, de motor wordt zwaarder belast.

Maar het is het een of het ander, of laag verbruik, of degelijker qua architectuur
    Of ge koopt de 1.2 16v dies zuinig en steviger maar dus wel traag.

Comment

• Ik heb mij laten vertellen dat een Clio snel versleten is. Als ik een Clio van 2007 koop is die al 4 jaar oud en als die dan nog maar 3 jaar meegaat, is dat niet echt de moeite...

Ik vond ook dit op internet, het is wel een post uit 2008:

"men verwart vaak 'wonderen der nieuwste technieken etc.' met 'gebrek aan technisch vernuft' en 'inspelen op de wensen van petjesvolk'; de gemiddelde turbobenzine motor van het formaat dat je aanhaalt (sub-2liter) wordt doorgaans met gemak ingehaald door een moderne TDci (of van vergelijkbare techniek) motor in een zelfde formaat of zelfs grotere auto; als je per sé een turbo wilt kun je beter zo'n auto kopen, is nog zuiniger ook... en als het gaat om het geluid, dan moet je een atmosferische benzineauto kopen, die klinken veel beter en zijn ook écht veel rapper."

Klopt dit? En zo ja, welke auto voldoet daaraan? Ik heb gezocht naar kleine turbomotoren bij andere merken, maar die zijn er bijna niet... Een grotere motor is meteen meer BIV en geen optie. Daarom dat die turbo zo interessant is...

Comment

• Nogmaals, een auto snel versleten hangt hard af van hoe je hem behandelt. Regelmatig onderhouden, nooit zotte toeren mee uitgehaald, etc.. En hij zal nog redelijk wat jaren meegaan hoor.

Mijn eerste auto is een megane coupé van 1998 met 220.000 km toen ik hem gekocht had. Ondertussen 235000 km en hij doet het nog goed(maar grote deel zijn snelweg km's...). Ik hoop er tot 300.000 met te raken, maar als hij daar niet raakt, tja dan zien we wel zeker...

Aan een auto heb je zowiezo kosten, maarja... je kan ook altijd met de fiets rijden :p.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BanaanPS Bekijk Berichten
          Nogmaals, een auto snel versleten hangt hard af van hoe je hem behandelt. Regelmatig onderhouden, nooit zotte toeren mee uitgehaald, etc.. En hij zal nog redelijk wat jaren meegaan hoor.

Mijn eerste auto is een megane coupé van 1998 met 220.000 km toen ik hem gekocht had. Ondertussen 235000 km en hij doet het nog goed(maar grote deel zijn snelweg km's...). Ik hoop er tot 300.000 met te raken, maar als hij daar niet raakt, tja dan zien we wel zeker...

Aan een auto heb je zowiezo kosten, maarja... je kan ook altijd met de fiets rijden :p.
          Dat zeggen mijn ouders ook, maar ik kan dat niet met mijn astma.
          De meeste Clio's zijn als leasewagen gebruikt en daar wordt meestal erg sletig mee gereden. Vandaar mijn vrees.
          Ik ben gewoon niet meer zeker of Renault wel een goede keuze is...
          Iedereen aan wie ik zeg dat ik een Clio wil, reageert met "Toch geen Renault!" en verklaart mij zot.
          Last edited by ; 13/04/2011, 11:13.

Comment

• Ga eens testrijden en snel, in plaats van u druk te maken over het eventuele meerverbruik van 0,5l/100km van de turbo motor. Ice_ken rijdt met zijn nissan pixo aan 5l/100km, misschien moet je dat kopen als verbruik u zo interesseert. Wel niet komen janken als je dat niet kan halen want je heb het volledig zelf in de hand je verbruik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
              Ga eens testrijden en snel, in plaats van u druk te maken over het eventuele meerverbruik van 0,5l/100km van de turbo motor. Ice_ken rijdt met zijn nissan pixo aan 5l/100km, misschien moet je dat kopen als verbruik u zo interesseert. Wel niet komen janken als je dat niet kan halen want je heb het volledig zelf in de hand je verbruik
              So true.

Comment

• als ge een beetje aardig zijt ( warm rijden, op tijd onderhouden en niet constant aftrappen) voor uw clio trekt hij het wel langer dan 7 jaar hoor. Er kan idd wel es iets aankomen, maar aan welke auto niet? Aan een vw idd minder snel maar die kost dan ook wel de prijs van een aantal herstellingen meer aan aankoopprijs.
                Ik zou es een 1.2 of 1.4 atmosferisch testen en de 1.2 turbo. En dan kijken of ge het extra vermogen van de turbomotor de moeite vindt of toch. Als de turbo u echt beter licht zou ik gewoon die nemen, zoveel slechter zal hij toch wel niet zijn, het lijkt mij zelfs niet onrealistisch te hopen dat hij nooit kapot gaat.

Comment

Working...
                X