Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1.0 benzinewagen al eerste auto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Epagneul Bekijk Berichten
    Om eerlijk te zijn rij ik liever met een diesel, die draait minder toeren, maar ik doe daar niet genoeg kms voor.
    Dat is gewoon wennen allemaal, op een autostrade is een diesel leuker, maar als je veel stadskilometers doet is die snedigheid van een benzine dan weer aangenamer vind ik.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

ik dieselde ook altijd met te weinig km's voor mijn eigen plezier, nu wordt het me moreel moeilijker owv milieuproblematiek
      onze eigen mensen bekankeren, of de ganse aarde meer opwarmen...vind de keuze alsmaar moielijker

Comment

Ik zoek een vrij recente wagen (max 4 jaar oud), hoe de prijzen daarvan zijn moet ik nog bekijken. Probleem met de 1.6 is dat die ofwel de sportversie is, ofwel een automaat. De Tce is er al vanaf 2007 geloof ik, maar moeilijk te vinden bij Renault Occasies zelf, ook op autoscout24 is hij zeldzaam, waar vooral diesels aangeboden worden. De Tce 100 is blijkbaar vooral in Nederland te vinden, in België dieselt iedereen en wordt vooral de 1.2 16V verkocht.
        Als ik aan een Tce kan geraken denk ik dat ik daarvoor ga, uiteindelijk doe ik wss meer wegkilometers dan snelwegkilometers, dus die trekkracht onderin is wel handig dan.
        Toch nog eens vergelijken met de 1.4, misschien dat het verschil tussen die 2 kleiner is en eens kijken hoe het met de trekkracht onderin zit.

Ontzettend bedankt, echt waar. Nu begrijp ik tenminste waar ik naar aan het kijken ben.
        Ik zou ook voor de tce gaan, meeste power onderin en waarschijnlijk het zuinigst. Maar ik denk ook het duurst. In belgie vindt ge idd vooral diesels en instap benzines. Ge kunt best eens in duitsland kijken.
        Dit is een goeie site. www.mobile.de

Hier vindt ge alle clio's met tussen 90 en 129 pk, de 1.4 1.6 en 1.2 turbo dus, zoals ge ziet vindt ge er hier een heel pak meer met turbo.

auto's zijn daar wat goedkoper als hier en ge hebt veel meer keuze en ze kopen daar veel vaker wat zwaardere motoren. Wel een eind rijden natuurlijk en ge moet ze invoeren. In nederland zou ik niet kopen, ge hebt daar hoge belastingen op auto's die ge niet terugkrijgt, hebt ge vast ook al gezien aan de hoge prijzen daar.

Comment

misschien 2 auto's die je ook kan overwegen, ik weet wel niet wat ze kosten

fiat grande punto 1.4 t jet
          volkswagen polo 1.2 tsi

hebben ook allebei een turbo en veel koppel bij lage toeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
            misschien 2 auto's die je ook kan overwegen, ik weet wel niet wat ze kosten

fiat grande punto 1.4 t jet
            volkswagen polo 1.2 tsi

hebben ook allebei een turbo en veel koppel bij lage toeren
            Om eerlijk te zijn heb ik nog nite veels goeds gehoord over VW. Veel onderhoudskosten en vervangingen. Maar ik ga er zeker eens naar kijken!
            Over Duitsland is mij gezegd dat die auto's serieus versleten zijn t.o.v. Belgische auto's van dezelfde leeftijd doordat in Duitsland meer afstanden worden gedaan.

Comment

Polo 1.2 Tci
              pk: 105 pk @ 5000 tpm
              Koppel:175 Nm @ 1550 tpm

clio 1.2
              pk: 100pk bij 5500 toeren
              koppel: 145 nm bij 3000 toeren

De Polo heeft een hoger koppel dan de Clio en iets meer pk. Hij is ook zuiniger... Trekt dus zowel in de hoge toeren als in de lage toeren beter dan de Clio?
              En is vreemd goedkoper voor dezelfde verzekering.
              Last edited by ; 05/04/2011, 17:10.

Comment

De Polo heeft 6 versnellingen?
                Begint beter en beter te klinken... Zijn VW's echt nog zo degelijk als hun reputatie beweert, of klopt het dat er veel stukken aan zijn?

Comment

De dag van vandaag kan je imo bij elk merk pech hebben en een slechte auto krijgen. Fingers crossed en gaan voor die VW

Comment

Trouwens dat zijn indrukwekkende cijfers voor de VW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                      Trouwens dat zijn indrukwekkende cijfers voor de VW
                      Ik verschoot er ook van! Ik had niet naar VW gekeken door de slechte commentaar die ik er steeds van hoorde, maar toen ik die cijfers zag...

Comment

Polo 1.2 Tci
                        pk: 105 pk @ 5000 tpm
                        Koppel:175 Nm @ 1550 tpm

clio 1.2
                        pk: 100pk bij 5500 toeren
                        koppel: 145 nm bij 3000 toeren

De Polo heeft een hoger koppel dan de Clio en iets meer pk. Hij is ook zuiniger... Trekt dus zowel in de hoge toeren als in de lage toeren beter dan de Clio?
                        En is vreemd goedkoper voor dezelfde verzekering.
                        Blijkbaar is heb ik verkeerd gekeken, hij is € 100 per jaar duurder.

Comment

5 pk extra is 100 duurder op ba ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            5 pk extra is 100 duurder op ba ?
                            Idd. Zou dat aan de duurdere nieuwprijs liggen?

Comment

Om eerlijk te zijn heb ik nog nite veels goeds gehoord over VW. Veel onderhoudskosten en vervangingen. Maar ik ga er zeker eens naar kijken!
                              Over Duitsland is mij gezegd dat die auto's serieus versleten zijn t.o.v. Belgische auto's van dezelfde leeftijd doordat in Duitsland meer afstanden worden gedaan.
                              is allebei een beetje zever, vw is bij de degelijkere merken, heeft zeker een betere reputatie als renault. Veel km's op korte tijd is trouwens net goed, dan zit er waarschijnlijk veel snelweg tussen waarvan een auto niet veel slijt.

Comment

De Polo heeft 6 versnellingen?
                                6 voor de handbak, of 7 als je dsg neemt, is een soort automaat maar wat kwieker, moet je maar es testrijden, is best leuk, wel duurder natuurlijk.

Comment

6 voor de handbak, of 7 als je dsg neemt, is een soort automaat maar wat kwieker, moet je maar es testrijden, is best leuk, wel duurder natuurlijk.
                                  Kan het dat een automaat goedkoper is in verzekering?

Comment

Ik ben te snel geweest...
                                    Ik ga nooit een Polo 1.2TSi vinden voor € 10 000

Comment

in de fiat punto zit ook een 1.4 turbo, maar heeft wat meer pk's en is ook vrij recent

Comment

in de fiat punto zit ook een 1.4 turbo, maar heeft wat meer pk's en is ook vrij recent
                                        Met zijn grotere motor valt hij voor de verkeersbelasting een categorie hoger dan de Clio, hij verbruikt ook meer. Ook deze auto zal ik niet voor € 10 000 vinden.
                                        De volkswagen was perfect geweest, maar 't is te mooi om waar te zijn. 't Zal toch de Clio worden vrees ik.
                                        Heel erg bedankt in elk geval!

Comment

Goh, de IQ is toch echt een stadsauto: goed om naar de bakker mee te bollen en dergelijke.

Ik krijg het gevoel dat jij toch op zoek bent naar een all-round auto. Ik zou dan toch in jouw geval met het geziene budget naar een tweedehands 1.3 of 1.4 kijken.

Comment

Working...
                                          X