Oorspronkelijk geplaatst door Epagneul
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1.0 benzinewagen al eerste auto?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Epagneul Bekijk Berichten
Ik zoek een vrij recente wagen (max 4 jaar oud), hoe de prijzen daarvan zijn moet ik nog bekijken. Probleem met de 1.6 is dat die ofwel de sportversie is, ofwel een automaat. De Tce is er al vanaf 2007 geloof ik, maar moeilijk te vinden bij Renault Occasies zelf, ook op autoscout24 is hij zeldzaam, waar vooral diesels aangeboden worden. De Tce 100 is blijkbaar vooral in Nederland te vinden, in België dieselt iedereen en wordt vooral de 1.2 16V verkocht.
Als ik aan een Tce kan geraken denk ik dat ik daarvoor ga, uiteindelijk doe ik wss meer wegkilometers dan snelwegkilometers, dus die trekkracht onderin is wel handig dan.
Toch nog eens vergelijken met de 1.4, misschien dat het verschil tussen die 2 kleiner is en eens kijken hoe het met de trekkracht onderin zit.
Ontzettend bedankt, echt waar. Nu begrijp ik tenminste waar ik naar aan het kijken ben.
Dit is een goeie site. www.mobile.de
Hier vindt ge alle clio's met tussen 90 en 129 pk, de 1.4 1.6 en 1.2 turbo dus, zoals ge ziet vindt ge er hier een heel pak meer met turbo.
auto's zijn daar wat goedkoper als hier en ge hebt veel meer keuze en ze kopen daar veel vaker wat zwaardere motoren. Wel een eind rijden natuurlijk en ge moet ze invoeren. In nederland zou ik niet kopen, ge hebt daar hoge belastingen op auto's die ge niet terugkrijgt, hebt ge vast ook al gezien aan de hoge prijzen daar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichtenmisschien 2 auto's die je ook kan overwegen, ik weet wel niet wat ze kosten
fiat grande punto 1.4 t jet
volkswagen polo 1.2 tsi
hebben ook allebei een turbo en veel koppel bij lage toeren
Over Duitsland is mij gezegd dat die auto's serieus versleten zijn t.o.v. Belgische auto's van dezelfde leeftijd doordat in Duitsland meer afstanden worden gedaan.
Comment
-
Polo 1.2 Tci
pk: 105 pk @ 5000 tpm
Koppel:175 Nm @ 1550 tpm
clio 1.2
pk: 100pk bij 5500 toeren
koppel: 145 nm bij 3000 toeren
De Polo heeft een hoger koppel dan de Clio en iets meer pk. Hij is ook zuiniger... Trekt dus zowel in de hoge toeren als in de lage toeren beter dan de Clio?
En is vreemd goedkoper voor dezelfde verzekering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenTrouwens dat zijn indrukwekkende cijfers voor de VW
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Epagneul Bekijk BerichtenPolo 1.2 Tci
pk: 105 pk @ 5000 tpm
Koppel:175 Nm @ 1550 tpm
clio 1.2
pk: 100pk bij 5500 toeren
koppel: 145 nm bij 3000 toeren
De Polo heeft een hoger koppel dan de Clio en iets meer pk. Hij is ook zuiniger... Trekt dus zowel in de hoge toeren als in de lage toeren beter dan de Clio?
En is vreemd goedkoper voor dezelfde verzekering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten5 pk extra is 100 duurder op ba ?Zou dat aan de duurdere nieuwprijs liggen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Epagneul Bekijk BerichtenOm eerlijk te zijn heb ik nog nite veels goeds gehoord over VW. Veel onderhoudskosten en vervangingen. Maar ik ga er zeker eens naar kijken!
Over Duitsland is mij gezegd dat die auto's serieus versleten zijn t.o.v. Belgische auto's van dezelfde leeftijd doordat in Duitsland meer afstanden worden gedaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Epagneul Bekijk BerichtenDe Polo heeft 6 versnellingen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten6 voor de handbak, of 7 als je dsg neemt, is een soort automaat maar wat kwieker, moet je maar es testrijden, is best leuk, wel duurder natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichtenin de fiat punto zit ook een 1.4 turbo, maar heeft wat meer pk's en is ook vrij recent
De volkswagen was perfect geweest, maar 't is te mooi om waar te zijn. 't Zal toch de Clio worden vrees ik.
Heel erg bedankt in elk geval!
Comment
Comment