Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen van de zaak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door van god los Bekijk Berichten
    Klopt, in principe 19,65% van je opbrengsten, zowel in bijberoep als hoofdberoep.

Weten je ineens hoeveel je schoonzus bijverdient ... :-)
    Amai, bijna 20%? Da is al iet!

Ja, da's gene vette zenne. Carrière is ni meer top.

Comment

• Mja... Daar verschiet je even van hé... 1.500 € aan sociale bijdrage valt echt nog goed mee. Ik zie chevy al ogen trekken vanaf dat 'ie alle kosten op een rijtje zet bij een eigen zaak.

Ik weet niet of ik er goed aan doe maar ik geef het je toch maar even mee. Een eigen zaak kost geld. Laat je niets wijsmaken en tracht zo goed mogelijk je sociale bijdrage te betalen. Ik heb al wilde verhalen gehoord die de ronde doen... Dat je bv. een vrijstelling kan krijgen op sociale bijdragen als beginnend zelfstandige. True!!! of toch een minimum aan bijdrage... MAAR vergeet niet! Dat zijn geen kwijtscheldingen ofzo. Die bijdragen moeten vroeg of laat betaald worden. Na drie jaar kopjes knippen en haartjes wassen zal er verrekend worden. En zie dan maar dat je genoeg betaald hebt!

Hetzelfde voor je belastingen. Wees slim en doe aan voorafbetalingen. Altijd leuker om wat terug te trekken op het einde van je het jaar dan een minder leuk bedrag te moeten ophoesten aan de lasten...

En nu... Heel eerlijk! Zet die Speedster nog even uit je hoofd! Ik weet het... Je hebt het hier al een paar keer gepost dat het niet voor direct zal zijn en dat je eerst wil afwachten hoe de zaken lopen en het dan zal bekijken voor die Speedster. Maar het feit dat je er al over begint om zoiets aan te kopen en dan nog liefst op de zaak is eigenlijk al niet echt goed... Begrijp me niet verkeerd hé Chevy. Je bent gewoon eigenlijk al geld aan het uitgeven dat je nog niet hebt verdiend... En da's in mijn ogen niet echt goed.

Eens je (goede) boekhouder afkomt met het argument dat je kosten mag maken voor de zaak dan zou ik eens overwegen om een Speedster binnen te halen... Nu kan je die gezinswagen al in kosten brengen hé.

Kijk! Ik ben nu reeds 5 jaar zelfstandige en ik zie hier nog geen M3, Speedster, Elise op de oprit staan.

Comment

• Mijn oom heeft 26 jaar moeten wroeten om zijn wagenpark te bereieken. §rn als bijzaak zijn goed draaiend bedrijf)

Aluminium ramen en deuren van de beste kwaliteit. Ontdek onze hoogwaardige producten en uitstekende klantenservice. Bezoek onze toonzaal.

Komaan, sega, je kan het, nog 20jaa!r

Comment

• Nog 20 jaar en dan stoppen zie ik wel zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
            Nog 20 jaar en dan stoppen zie ik wel zitten.
            Op "pensioen" op je 48e, moet kunnen

Of anders gezegd: beginnen leven vanaf je 48e, niets te vroeg

Comment

Kijk! Ik ben nu reeds 5 jaar zelfstandige en ik zie hier nog geen M3, Speedster, Elise op de oprit staan.

Dan moete harder werken

hraptjen e pol

Comment

• Ik kan best tegen een hraptjen...

Neen... Het is maar om het een beetje duidelijker te maken... Er mag dan mss nog geen Speedster, Elise, M3 staan. De oprit heb ik nu al wel. En da's imo meer waard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Dan moete harder werken

hraptjen e pol

ik ben ook 5 jaar zelfstandig en heb wel al een M3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten

Drugs dealen als freelancer?

Comment

Mja... Daar verschiet je even van hé... 1.500 € aan sociale bijdrage valt echt nog goed mee. Ik zie chevy al ogen trekken vanaf dat 'ie alle kosten op een rijtje zet bij een eigen zaak.

Ik weet niet of ik er goed aan doe maar ik geef het je toch maar even mee. Een eigen zaak kost geld. Laat je niets wijsmaken en tracht zo goed mogelijk je sociale bijdrage te betalen. Ik heb al wilde verhalen gehoord die de ronde doen... Dat je bv. een vrijstelling kan krijgen op sociale bijdragen als beginnend zelfstandige. True!!! of toch een minimum aan bijdrage... MAAR vergeet niet! Dat zijn geen kwijtscheldingen ofzo. Die bijdragen moeten vroeg of laat betaald worden. Na drie jaar kopjes knippen en haartjes wassen zal er verrekend worden. En zie dan maar dat je genoeg betaald hebt!

Hetzelfde voor je belastingen. Wees slim en doe aan voorafbetalingen. Altijd leuker om wat terug te trekken op het einde van je het jaar dan een minder leuk bedrag te moeten ophoesten aan de lasten...

En nu... Heel eerlijk! Zet die Speedster nog even uit je hoofd! Ik weet het... Je hebt het hier al een paar keer gepost dat het niet voor direct zal zijn en dat je eerst wil afwachten hoe de zaken lopen en het dan zal bekijken voor die Speedster. Maar het feit dat je er al over begint om zoiets aan te kopen en dan nog liefst op de zaak is eigenlijk al niet echt goed... Begrijp me niet verkeerd hé Chevy. Je bent gewoon eigenlijk al geld aan het uitgeven dat je nog niet hebt verdiend... En da's in mijn ogen niet echt goed.

Eens je (goede) boekhouder afkomt met het argument dat je kosten mag maken voor de zaak dan zou ik eens overwegen om een Speedster binnen te halen... Nu kan je die gezinswagen al in kosten brengen hé.

Allé, merci om mij schrik aan te jagen.

Nee, merci voor je post. En je zal ongetwijfeld wel gelijk hebben, maar een mens mag dromen é?

Morgen gaan we een afspraak maken met de boekhouder, dan weten we echt hoe en wat. Maar eerlijk is eerlijk, je hebt me wa bang gemaakt om een eigen zaak te beginnen. Pas op, ni dat het nu ni zal doorgaan, maar we gaan iig voorzichtig zijn, da we geen onverwachte cadeau's krijgen van onze goeie vriend vadertje staat.

Comment

Drugs dealen als freelancer?

drugs ja ...

dikke biefstukken verkopen vol hormonen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten

Ik zal de verkeerde sector gekozen hebben ?!

Wacht eens even... Hoe oud ben je toerke?

Comment

Ik zal de verkeerde sector gekozen hebben ?!

Wacht eens even... Hoe oud ben je toerke?

41 al

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                              Morgen gaan we een afspraak maken met de boekhouder, dan weten we echt hoe en wat. Maar eerlijk is eerlijk, je hebt me wa bang gemaakt om een eigen zaak te beginnen.
                              Manee, ge moet daar allemaal zo gene schrik voor hebben.
                              Als het in bijberoep is loopt ge maar 1 risico, da is da ge geen klanten vindt en da uw startinvestering ni terugverdiend geraakt, maar als ik da zo hoor wa da "maar"moet kosten aan materiaal is da weinig risico.

En ga er ni vanuit da elke euro (met muziek ) die binnenkomt er ene is die ge direct moogt uitgeven en dan komt da wel in orde jong Zet voor mijn part al het geld da via da bijberoep binnenkomt aan de kant en ga na een jaar naar uwe boekhouder, die zal wel zeggen hoeveel ge daar nu van moogt opsoeperen

Comment

• Overigens vind ik die ~6000€ erg goedkoop voor een kapperszaak. Niet vergeten dat ge de ruimte waar uw madam haar kapperszaak in houdt ook nog kunt inbrengen in de kosten. In extremis kunde die ruimte verhuren aan de BVBA MijZelf...

Comment

Manee, ge moet daar allemaal zo gene schrik voor hebben.
                                  Als het in bijberoep is loopt ge maar 1 risico, da is da ge geen klanten vindt en da uw startinvestering ni terugverdiend geraakt, maar als ik da zo hoor wa da "maar"moet kosten aan materiaal is da weinig risico.

En ga er ni vanuit da elke euro (met muziek ) die binnenkomt er ene is die ge direct moogt uitgeven en dan komt da wel in orde jong Zet voor mijn part al het geld da via da bijberoep binnenkomt aan de kant en ga na een jaar naar uwe boekhouder, die zal wel zeggen hoeveel ge daar nu van moogt opsoeperen
                                  Merci om me wa gerust te stellen.

Morgen om 11h hebben we een afspraak bij de boekhouder om te horen hoe en wat.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Overigens vind ik die ~6000€ erg goedkoop voor een kapperszaak. Niet vergeten dat ge de ruimte waar uw madam haar kapperszaak in houdt ook nog kunt inbrengen in de kosten. In extremis kunde die ruimte verhuren aan de BVBA MijZelf...
                                  Dus, ik zeg maar iets, verf om de zaak te schilderen, kan ook ingebracht worden? Morgen horen we wel wat we allemaal kunnen...en ni kunnen. Ik ben benieuwd.

Comment

• In principe kunde alles wat ge voor uw zaak doet inbrengen als kosten: lavabo's, stoelen, spiegels, verf, ..., voor zover ze natuurlijk in de ruimte staan waar uw vrouw haar zaak runt .

Daarom ook dat ik zeg dat een kapperszaak volgens mij veel duurder is dan 6000€. Voor 6000€ vind je geen ruimte waar je een kapperszaak in kunt huisvesten, en koop je misschien met moeite alle aankleding (verf, stoelen, kappersproducten, kassa, ...). Ik ga er dus vanuit dat je veel van dergelijke kosten privé hebt opgehoest, en je dus perfect kan inbrengen als bedrijfsonkosten, waarop je dan de BTW op kan terugvorderen én kan aftrekken van je bedrijfsresultaat, zodat je winst minder is (of zelfs misschien 'verlies') en je dus weinig of geen belastingen hoeft te betalen.
                                    Last edited by ; 15/04/2008, 09:07.

Comment

• En je kan sommige dingens ook omschrijven als relatie geschenk zo kan je ze ook inbrengen

Comment

• Gesprek bij de boekhouder is goed meegevallen, we weten nu waaraan en waaraf. De Speedster hebben we uit ons hoofd gezet. Het volgende doel: BMW Z4 3.0i.

Maar da zal nog ni voor morgen zijn, eerst werken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                                          Het volgende doel: BMW Z4 3.0i.
                                          Dat kon de boekhouder nog verkopen als "kappersauto"?

Comment

Working...
                                          X