Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen van de zaak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
    Ah, jij zou ze beide op de zaak zetten? Maar de personenwagen hebben we al,is ook geen lening voor.
    Verkoop die aan de zaak en koop je zelf een "sportwagen"
    2wagens is overdrijven.
    ik heb 5wagens met reklame rondrijden en het eerste wat ze vroegen bij controle was hoeveel wagens er ingeschreven stonden.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
      awel ga daarmee naar de notaris. je richt een bvba op die blokeerd dat geld even. en dan gebruik je gewoon dat geld voor je inrichting. dan heb je je bvba, en kan je veel gemakkelijker een wagen aankopen. en heb je direct een tegoed van de winkel.
      Maar voor een bvba heb je 6200€ nodig volgens ir_fuel. En zoveel kost een bescheiden en beginnend kapperszaakje ni.

      Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
      Verkoop die aan de zaak en koop je zelf een "sportwagen"
      2wagens is overdrijven.
      ik heb 5wagens met reklame rondrijden en het eerste wat ze vroegen bij controle was hoeveel wagens er ingeschreven stonden.

      Zelf een sportwagen kopen? Da moet ook nog gaan é Tusc.

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
        Maar voor een bvba heb je 6200€ nodig volgens ir_fuel. En zoveel kost een bescheiden en beginnend kapperszaakje ni.




        Zelf een sportwagen kopen? Da moet ook nog gaan é Tusc.
        over dat geld wist ik het natuurlijk niet.
        serieus goedkoop dan zo'n kapsalon.
        mijn eerste winkelinrichting koste 25000€ nu kost ze meer dan 50000€

        met de opbrengst van de verkoop van je familiewagen. indien dat niet gaat wacht je best even. maar ik blijf erbij. een venootschap is veel beter om een wagen op aan te kopen, dan een gewone zelfstandige zaak.

        Comment


        • #84
          oja als je toch ééntje koopt. begin dan zeker niet met voor kweet niet hoeveel geld aan stukken te kopen zoals nieuwe velgen en banden, ditjes en datjes.

          ik ken een beenhouwer die tegen mijn "goede" raad inging en hem een koreaanse coupé kocht (een 1.6 ) en er dan voor 20K stukken tegengesmeten heeft. de controleurs konden daar niet mee lachen en z'n boeltje was rap toe.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
            over dat geld wist ik het natuurlijk niet.
            serieus goedkoop dan zo'n kapsalon.
            mijn eerste winkelinrichting koste 25000€ nu kost ze meer dan 50000€

            met de opbrengst van de verkoop van je familiewagen. indien dat niet gaat wacht je best even. maar ik blijf erbij. een venootschap is veel beter om een wagen op aan te kopen, dan een gewone zelfstandige zaak.
            Tja, je kan da natuurlijk ook duurder maken é. Maar zoals men hier al eerder heeft gezegd, echt veel heb je ni nodig, juist die kleuringen zijn duur, beginne met een kleine stock dus. Het gaat trouwens niks groots worden, 2 stoelen en 2 wastafels is genoeg in 't begin.

            Ik denk ni dak van ons Poloke genoeg krijg om een sportkar te kopen.
            Vennootschap=bvba? Wa is nv dan?

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
              oja als je toch ééntje koopt. begin dan zeker niet met voor kweet niet hoeveel geld aan stukken te kopen zoals nieuwe velgen en banden, ditjes en datjes.

              ik ken een beenhouwer die tegen mijn "goede" raad inging en hem een koreaanse coupé kocht (een 1.6 ) en er dan voor 20K stukken tegengesmeten heeft. de controleurs konden daar niet mee lachen en z'n boeltje was rap toe.

              Ik hou mijn wagens tegenwoordig origineel, ik wil niks sneller maken, dan koop ik liever gewoon een snellere wagen.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                Vennootschap=bvba? Wa is nv dan?
                ik noem een bvba of een nv een venootschap in zijn geheel.
                een nv is een naamloze venootschap, maar daarvoor moest je vroeger 2.5miljoen neerleggen.
                een bvba oprichten kost je "maar" 750000bef

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                  Tja, je kan da natuurlijk ook duurder maken é. Maar zoals men hier al eerder heeft gezegd, echt veel heb je ni nodig, juist die kleuringen zijn duur, beginne met een kleine stock dus. Het gaat trouwens niks groots worden, 2 stoelen en 2 wastafels is genoeg in 't begin.

                  Ik denk ni dak van ons Poloke genoeg krijg om een sportkar te kopen.
                  Vennootschap=bvba? Wa is nv dan?

                  NV is ook een vennootschap, maar daar heb je 62500€ kapitaal nodig. Er zijn ook nog verschillende juridische verschillen (vb aandelen zijn bij nv volledig naamloos, bij BVBA niet,...). Je kan ook die BVBA oprichten met onvolstort kapitaal é..moet je niet alles insteken dan.

                  Comment


                  • #89
                    Mannen, een Speedster van hoogstens 20K (of hoeveel kosten die nog tegenwoordig) is echt wel geen probleem zulle.

                    Ga een financiering aan op 4 of 5 jaar en schrijf hem af op dezelfde termijn.

                    Een auto van 3 of 4 jaar oud kan je gerust op 3 jaar afschrijven.
                    Bij een nieuwe is 5 jaar de norm, behalve in uitzonderlijke gevallen die bvb. 100.000km per jaar doen, dan wordt 4 en zelfs 3 jaar perfect aanvaard.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                      als jij ook oprichter/zaakvoerder bent, mag jij uiteraard ook met die wagen rijden

                      met die speedster is uiteraard niets mis (zoals al eerder gezegd, de opportuniteit van de kosten mag niet beoordeeld worden), maar "sportwagen" en "benzine", dat slikken die controleurs zo moeilijk en dan worden ze lastig
                      koop bij manier van spreken een mercedes vito 3.0cdi met alles erop en eraan voor 30.000 euro, gaat geen controleur over vallen

                      Ik lees hier toch wel wa zever hoor.

                      Ik heb een audi TT gehad als vorige auto, op mijn zaak. Da spel kostte meer dan 30.000€, is ook benzine, en ook ne coupé, en over het type auto hebben ze nooit een woord gerept bij de fiscus, en er zat nog ne moto bij ook. Ok ik heb wa gezever gehad, maar da had niks te maken met modellen/types hoor.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                        Mss een stomme vraag, maar wat met een Z4, M3, maw dingen die ook snel zijn, maar niet zo die hard?


                        Ze zijn u hier schrik aant aanjagen jong

                        Ge hebt een voltijdse job. Stel u de volgende vraag. Kunt ge van da geld (en uw spaarcenten) zonder problemen die speedster kopen en een lening betalen, en dan wa spullen kopen voor de kapperszaak. Is het antwoord "ja", begin dan als gewone zelfstandige (dus geen bvba toestanden), ga naar de bank, die zullen wel zien da ge een vast inkomen hebt en daaraan beoordelen of ge moogt lenen voor die auto of ni, en koop u die boel en steek het allemaal in de kosten van de zaak.

                        Het moet nogal verwarrend zijn voor u omdat er hier mensen door mekaar dingen zeggen waarbij de ene het heeft over een BVBA en een andere over zelfstandige als natuurlijk persoon. Als ge een BVBA zou oprichten zal het veel moeilijker zijn van daar een lening te krijgen om die auto te kopen, aangezien uw BVBA in het begin nog geen inkomsten heeft, en zeker geen bewijs van inkomsten op lange termijn (geen historiek), daar gaan ze lastig over doen.

                        En ge gaat nen okkazie kopen van 20.000€? Dan maakt da ni uit of da nu nen opel speedster, ne volledig opgereden porsche of ne nieuwe citroen C4 is, t is het bedrag da telt, en da is zeker ni overdreven voor een auto, en er is een auto nodig om het werk uit te voeren.

                        Ge hebt trouwens het recht om de eerste 3 jaar "verlies" te draaien, en da brengt u nog op ook.

                        Voorbeeld:
                        Gij verdient in uwe dayjob 36.000€ bruto
                        in uw kapperszaak verdient ge maar 1000€ (eerste jaar, klanten zoeken etc etc)
                        Uw autokosten, beroepsgedeelte, bedragen 2000€

                        resultaat, uw kapperszaak heeft verlies gedraaid, namelijk 1000€, maar aangezien da NIET in een bvba zit, worden al uw inkomensten door de fiscus op ene hoop gesmeten.
                        Dus in uw personenbelastinge:

                        36.000€ + 1000€ verdiend
                        2000€ kosten
                        resultaat: 34000€ belastbaar inkomen

                        en dus trekt ge eigenlijk kosten af van uw inkomen als bediende

                        let wel da ge da geen 5 jaar na mekaar moet doen, want dan gaat de fiscus ook zeggen da het geen beroep maar een hobby is, daar het meer kost dan het opbrengt, en da vinden ze ook ni leuk

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                          Ah, jij zou ze beide op de zaak zetten? Maar de personenwagen hebben we al,is ook geen lening voor.

                          ...

                          Heb me verkeerd uitgedrukt (ben er niet goed bij vandaag). Ik wil zeggen dat ik ook zou doen wat jij zei. Namelijk Speedster prive, huidige personenwagen op de zaak.
                          Powered by Detroit Diesel.

                          Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                            En vragen die controleurs hun dan af waar dat eigen geld vandaan komt? Of hebben die daar geen zaken mee?

                            Die vragen hun dat zeker af. Al was het maar om je te ambeteren.
                            Powered by Detroit Diesel.

                            Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              Ik lees hier toch wel wa zever hoor.

                              Ik heb een audi TT gehad als vorige auto, op mijn zaak. Da spel kostte meer dan 30.000€, is ook benzine, en ook ne coupé, en over het type auto hebben ze nooit een woord gerept bij de fiscus, en er zat nog ne moto bij ook. Ok ik heb wa gezever gehad, maar da had niks te maken met modellen/types hoor.
                              Dan heb jij toch een grote dosis geluk gehad!
                              Powered by Detroit Diesel.

                              Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Ik lees hier toch wel wa zever hoor.

                                Ik heb een audi TT gehad als vorige auto, op mijn zaak. Da spel kostte meer dan 30.000€, is ook benzine, en ook ne coupé, en over het type auto hebben ze nooit een woord gerept bij de fiscus, en er zat nog ne moto bij ook. Ok ik heb wa gezever gehad, maar da had niks te maken met modellen/types hoor.
                                Er gebeuren relatief weinig controles, dus het feit dat je gecontroleerd werd, zegt ook al iets.

                                Comment


                                • #96
                                  Als er iets is waar ik telkenmale problemen mee gehad heb bij de fiscus dan is het wel de auto (mijn vrouw is al 9 jaar zelfstandige, waarvan nu 5 jaar een vennootschap) en ze hebben nog maar 1 jaar niet gecontroleerd). In het begin had ze een A-klasse (ik had een oude opel kadett), voor de controle was die A-klasse een kleinere wagen dan de opel en werd deze beperkt om af te schrijven (6/7 of 5/7) hoewel mijn vrouw 7/7 werkt. Daarna kochten we een ML via renting. Voor de controle was dat op 1 of andere manier een leasing dus een andere (mindere) afschrijving. In beroep wel gelijk gekregen maar toen kwamen ze met het feit dat de A-klasse indertijd maar voor (6/7 of 5/7) mocht ingebracht worden dus de ML dan ook maar. Dan een vennootschap opgericht en de wagen verhuurt aan de vennootschap dus met het bewijzen van km. Bij contole beperkt in km voor de vennootschap. Dus nu terug wagens op de bvba gekocht (eigenlijk overgekocht van de prive) en nu afwachten wat ze de volgende keer gaan zeggen.

                                  Feit is dat alles afhangt van controleur tot controleur en dat je bij een controle toch altijd een toegeving moet doen.

                                  In uw geval zou ik wel een zaak beginnen zonder eerst een vennootschap op te richten. Waarom. De kosten zijn hoger en ik betwijfel of de inkomsten wel echt hoog gaan zijn (als je begrijpt wat ik bedoel)

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door pdh Bekijk Berichten
                                    Er gebeuren relatief weinig controles, dus het feit dat je gecontroleerd werd, zegt ook al iets.

                                    Ja da was ni zomaar, ma da had niks met die autos te maken ....

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door pdh Bekijk Berichten
                                      Er gebeuren relatief weinig controles, dus het feit dat je gecontroleerd werd, zegt ook al iets.
                                      Hangt van regio tot regio af.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Het is ook de bedoeling om te beginnen in bijberoep en daarna over te zetten naar hoofdberoep.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                                          Het is ook de bedoeling om te beginnen in bijberoep en daarna over te zetten naar hoofdberoep.

                                          in bijberoep ga je sowieso een serieuze aftrekbeperking hebben hoor voor alles wat beroepskosten zijn die ook privé kunnen gebruikt worden (bv een auto). Dan zal je eerder richting de 20% beroeps mogen gaan voor je auto denk ik. Hier heb ik nu geen persoonlijke ervaring mee.

                                          Maar zoals gezegd, zoek u ne goeie boekhouder, die kent daar veel meer van (allez da hoop ik voor u )

                                          Comment

                                          Working...
                                          X