Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zonder twijfel, Rossi is deel van een team. En het is het Team waar Rossi van deel uitmaakt dat het zo goed doet. Wordt vaak vergeten, zoals ik ook deed.
Wel knap dat de 2 duc's duidelijker veel meer voorin rijden dan vorig jaar. En dat na amper 2 races! Rossi heeft hier in mijn ogen duidelijk al een stempel gezet.
Ja en Nee Tjeu. Ge vergeet de inbreng van Jeremy Burgess en zijn koorknapen.
Rossi is hét talent van de laatste generatie, no doubt about that. Hij kan een racemotor ontwikkelen als geen ander. Hij kan op korte tijd aanvoelen waar de problemen zitten. Daar ben ik ook van overtuigd.
Maar! Hij zijn rechterhand en tevens chef mechaniek in zijn team, JB, is iemand die piloten perfect begrijpt wanneer ze uitleggen waar het schoentje wringt. Hij is de man die de oplossingen voor de problemen vindt en dat is minstens zo belangrijk volgens mij.
Burgess heeft een palmers dat eveneens indrukwekkend is.
Doohan, Gardner, Mamola, Spencer, Haslam en nog andere grote heren reden met een door hem geprepareerde machine. Een stuk of 4 wereldkampioenen in een tijdspanne van 20 a 25 jaar en bij Suzuki, Honda, Yamaha en nu Ducati gediend... Serieuzen beer als je 't mij vraagt.
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitektBekijk Berichten
Marko "Limoncello"
Ik ben fan. En ook een beetje van Rossi.
Ik heb enorm veel respect voor Rossi. Hij is gewoon de grootste in tijden. Zoniet zelf de grootste allertijden. Met 15 titels gaat Agostini nog steeds voor. Maar Rossi heeft wel bewezen dat hij op gelijk welk materiaal titel kan rijden, terwijl Agostini eigenlijk steeds het topmateriaal van toen voorgeschoteld kreeg.
Of toch ongeveer.
Maar... wat ik wel betreur is dat hij enkel kan presteren vanuit haat. Ieder jaar dat hij goed rijdt, heeft hij een vijand. Geen vijand, geen winst. Niet echt een mooie eigenschap...
Simoncelli was er idd voorbij, Pedrosa haalde de binnenkant van de bocht niet, moest remmen om er achter te blijven, en kwam daardoor recht.
Met je voorwiel het achterwiel van de voorganger raken is wel...auch...
Hier sluit ik mij bij aan. Pedrosa was al op zoek naar een uitweg voor dat Marko ervoor was. Had had een te krappe lijn genomen uit schrik dat Marko binnendoor ging komen en had zich daardoor compleet misremt.
De straf voor Marko was compleet ongepast. Ze hadden op zijn minst gewoon een straftijd kunnen geven en achteraf eens alles bekijken en analyseren. Ze hebben alle data van op de motoren, remdruk, gasstand, hellingshoek, alles. Daaruit kunnen ze quasi perfect bepalen wie in de fout is gegaan. Daaraan kunnen ze zien of Pedrosa zich misremt heeft of heeft moeten remmen voor Marko. Wanneer dan blijkt dat Marko geen fout treft, dan konden ze de tijd penalty opheffen. Maar den drive trough kunnen ze niet meer ongedaan maken.
Foute beslissing van de wedstrijdleiding.
Nu, de grootste verliezer voor mij blijft Stoner. Zijn vuistslag naar Randy, daar kan ik echt geen begrip voor opbrengen. Ik vond hem paar jaar terug een grote meneer, maar dit jaar heeft hij compleet afgedaan voor mij.
Wat een race in Le Mans, na een saaie vertoning in Estoril, eindelijk nog eens wat aktie op de baan.
Volgens mij treft Simoncelli geen schuld, en dan die belachelijke drive-trough!
Dan had Rossi in Jerez ook zeker een drive-trough moeten hebben.
Wel spijtig dat de val van Pedrosa weer zware gevolgen voor hem heeft, hopelijk herstelt hij snel, zodat de titelstrijd nog lang spannend kan blijven.
Leave a comment: