Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Talenten zijn er nog genoeg. Wat ik wel raar vind is hoe super talenten zo plots in elkaar kunnen stuiken. Ik denk aan edwards, spies, hayden, de puniet, dovie,... Allemaal gasten die vooraan meegedraaid hebben en nu totaal geen vuist meer kunnen maken. Wat zou er toch mee die gasten gebeuren dat ze zo plots terug vallen... Ok, edwards is oud en Hayden zit op iets minder materiaal. Maar die laatste heeft alle moeite van de wereld om voor een duc satelietfiets te eindigen. Das toch niet "normaal"?
Ik begrijp het niet altijd even goed. In het verleden hadden we het ook met criville, kenny roberts jr, vermeulen... Het ene seizoen heer en meester, het andere niets meer...
Stoner is een steengoede piloot hé, maar 't is ook ineens een grote zagevent. Wanneer heeft hij na een race al gezegd dat het een perfecte race was. Altijd zagen op die moto... Kan niet zeggen dat ik het heel jammer vind dat ie er mee ophoudt. Hopelijk kan er dan iemand wel Lorenzo bijhouden, anders wordt het een saai seizoen volgend jaar...
Rossi rijdt dus nog twee jaar in moto gp, maar hij heeft nog niet gezegd waar. En er komt een Honda vrij volgend seizoen. Al zie ik hem Ducati eigenlijk niet de rug toekeren. Denk dat z'n eergevoel hem dat zal verhinderen.
En ik blijf het doodjammer vinden dat die gekke Italiaan niet meer meerijdt... Zag die echt nog grootse dingen doen in de toekomst.
Leave a comment:
Guest replied
Mooi gezeg Tjeu
Toch zot hoe zo'n band plots niets meer waard is.
Als niet motoGp fan vond ik het een zeer mooie stukje rijden
'k heb maar de laatste 3 of 4 rondes gezien, maar wat een gevecht
Maar ik vond het ook wel raar dat Rossi Stoner zo achter zich liet die laatste ronde... (misschien was hij gewoon opgehouden door Stoner)
Dat was echt door de banden. Eens een band op is, dan is die echt op en vliegt als het ware in flarden uit elkaar. Stoner is een ongelofelijk rijder heel lang rond zoiets kan rijden, maar eens op dat punt kan ook hij de regels van de fysica niet herschrijven en moet ie onder doen. Het valt trouwens al een tijdje op dat Stoner zijn motor niet afgesteld krijgt op een wijze dat de banden het tot het einde uitzingen. Meestal vallen zijn ronde tijden zwaar terug in de allerlaatste fase van de race.
Op zuiver rijden is ie minstens een even grote held als rossi, en eigenlijk zelf een grotere, maar al wat daarbuiten valt, daar moet ie toch wel onder doen heb ik de indruk.
Leave a comment:
Guest replied
'k heb maar de laatste 3 of 4 rondes gezien, maar wat een gevecht
Maar ik vond het ook wel raar dat Rossi Stoner zo achter zich liet die laatste ronde... (misschien was hij gewoon opgehouden door Stoner)
Vooral de manier waarop vond ik epic ! Zat echt de hele wedstrijd op het puntje van mijn stoel naar Rossi te kijken
Leave a comment:
Guest replied
Rossi is een begenadigd regenrijder en het blijft de meest spraakmakende rijder van het peleton. De Lorenzo hebben we zelfs niet gezien, buiten de prachtige aanloop naar de eerste plaats in de startfase. Ik denk dat Rossi weeral een spelletje heeft gespeeld met Stoner , want de manier waarop hij de laatste ronde nog uitloop spreekt boekdelen.
Ik blijf fan van de nu al legendarische Rossi. Ongeacht de machine waar hij op rijdt. Ik acht hem nog een trapje hoger dan Kevin Swanthz, de nr 34 toendertijd. En Doohan, zijn leermeester vond ik iets te perfect en te kil om supporter van te zijn. Maar deze rijders brachten echt sportief spectakel, elk op hun manier.
Persoonlijk was de race dé belichaming van de verschillen tussen Rossi en Stoner.
Stoner = geef hem gelijk welke motorfiets en hij wordt wereldkampioen
Rossi = geef hem gelijk welke motorfiets en hij maakt er een wereldkampioenfiets van.
Stoner heeft vandaag nog maar eens bewezen dat hij geen ontwikkelingsrijder is. Hij kreeg van Honda de motor van een wereldkampioen, maar wanneer er ieder jaar een aantal zaken veranderen (zoals de motorblokken), slaagt Stoner er niet in om de rest mee te laten evalueren. Hij kan Honda niet genoeg feedback geven. Gevolg is een motor die na de race zijn achterband wel op lijkt gegeten te hebben, daar waar Lorenzo en Rossi nog meer dan genoeg profiel hadden.
Stoner kan wel als geen ander "rond" een probleem rijden. Vanaf het begin had hij problemen, maar toch heeft hij meermaals de snelste ronde neergepoot en pas wanneer de band compleet op was, diende hij af te halen.
Rossi daarentegen is nog steeds de ontwikkelingsrijder die opzoek gaan naar de perfectie. Pas wanneer de puzzel tot het laatste deeltje klopt is hij bij de pinken. Vandaag heeft hij dan ook bewezen dat zijn huidig seizoen te leiden heeft onder de gebreken van de Ducati. Of dat de gebreken effectief zo groot zijn als hij naar voor brengt, dat laat ik in het minder. Maar ook toen hij bij Yamaha zat begon hij pas te presteren wanneer de volledige puzzel af was.
Helaas blijkt de ducati puzzel heeft erg moeilijk te zijn. De redenen daarvoor zijn volgens mij te zoeken bij budgetten (ducati is en blijft een kleine fabrikant) en bij het zoeken naar prestige en vernieuwende technieken die de investeringen goed kunnen praten. De overstap naar een alu frame was al een zware opdoffer voor dat laatste punt.
Het wordt afwachten of Rossi en zijn team er inderdaad nog in slagen om de Duc af te krijgen. Ik hoop van wel. Want zo ja, dan hebben we een derde fiets in het pak waarop iedereen kampioen kan worden. En dat zou alles lekker spannend maken!
Wat moeten Rossi en Edwards wel niet voelen, die zullen met een zwaar schuldgevoel zitten, terwijl ze hieraan niets konden doen.
Edwards zijn schouder nog ontwricht, die zie ik zelfs niet meer rijden.
En Rossi zal volgens mij ook wel beginnen nadenken...
Leave a comment: