Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bud Wijzer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Ze is thuis.
    Of nee, ZE IS THUIS!!

    Mega knap fietske...heel mooie kleur inderdaad.
    Veel plezier ermee.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    De MTB gaat waarschijnlijk weer de deur uit.
    Wat volgend jaar brengt, weet niemand natuurlijk...
    Last edited by ; 14/03/2021, 20:26.

    Leave a comment:


  • Charlie07
    replied
    Mooi (y) Veel plezier ermee.
    Laat het weten volgend jaar als ge weer ne andere wilt e

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Ze is thuis.
    Of nee, ZE IS THUIS!!

    Proper, schone kleur ook, nu rijden maar.

    Leave a comment:


  • Gixxer
    replied
    LOL

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ze is thuis.
    Of nee, ZE IS THUIS!!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Mooie fiets. Niet direct mijn kleurstelling.
    En Belgisch!

    Eigenlijk totaal geen ervaring met dit merk. Je ziet ze ook amper fietsen.
    Met 'vanaf' kan alles... Het kan ook november zijn dus

    Ik kwam dit fietsje tegen op Facebook



    Hier een starre vork in en een fijn fietsje voor erbij. Want mountainbiken zal toch nooit helemaal mijn dada worden.
    Jammer wel maar Alivio. DIt met Deore en vaste vork voor net geen 1000 euro en ik zou meteen toehappen...
    Last edited by ; 07/03/2021, 16:13.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Het einde is in zicht...

    Eindelijk.

    Heel veel zin in dit...

    Maar leverbaar vanaf apr-mei. Dat woordje 'vanaf' is sowieso een nog go voor mij.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Het einde is in zicht...

    Leave a comment:


  • Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    Goed voor de fiets en het lichaam.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Ja hij werd standaard met 28 geleverd, maar we hebben er toen 25ers op gelegd.
    En het kan nog wel dikker, denk ik. Mss nog niet zo'n slecht idee.
    Een 30 mm brede band kan je gemakkelijk op zo'n 3 bar rijden, naargelang het rijdersgewicht. Zorgt voor een pak meer comfort en de rolweerstand blijft nog goed.

    Leave a comment:


  • Bud Wijzer
    replied
    Ja hij werd standaard met 28 geleverd, maar we hebben er toen 25ers op gelegd.
    En het kan nog wel dikker, denk ik. Mss nog niet zo'n slecht idee.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Vraagje aan de kenners.
    Mijn vrouw heeft 2 jaar geleden door een aanrijding met een scooter haar ellenboog gebroken.
    Complexe breuk op 3 plaatsen waardoor er een permanente pin geplaatst is.
    Sindsdien heeft ze veel last van haar ellenboog op langere ritten.
    We hebben al een recht stuur met verhoogde stuurpen op haar racefiets gezet, wat een stuk beter is, maar ze blijft last hebben.

    Ik had dus het idee om een geveerde voorvork in haar fiets te steken.
    Maar liefst zo iets à la Specialized.

    Kent iemand zo'n after market oplossing toevallig?

    Fiets is een TREK Domane van 2018 met flatmount hydro schrijfremmen.
    Laat het frame het toe om dikkere banden te monteren? Veel goedkopere oplossing en kan je op lagere druk rijden (= meer comfort).

    Leave a comment:


  • bobo
    replied

    Leave a comment:


  • Bud Wijzer
    replied
    Vraagje aan de kenners.
    Mijn vrouw heeft 2 jaar geleden door een aanrijding met een scooter haar ellenboog gebroken.
    Complexe breuk op 3 plaatsen waardoor er een permanente pin geplaatst is.
    Sindsdien heeft ze veel last van haar ellenboog op langere ritten.
    We hebben al een recht stuur met verhoogde stuurpen op haar racefiets gezet, wat een stuk beter is, maar ze blijft last hebben.

    Ik had dus het idee om een geveerde voorvork in haar fiets te steken.
    Maar liefst zo iets à la Specialized.

    Kent iemand zo'n after market oplossing toevallig?

    Fiets is een TREK Domane van 2018 met flatmount hydro schrijfremmen.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Spijtig genoeg waarheden.

    Leave a comment:


  • Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Ik zou denken dat een wereldspeler als Shimano één jaar na de eerste lockdown al wat kan upscalen qua productie.
    Het is bij alle wereldspelers hetzelfde hoor.
    Zoek anders maar eens naar een standaard van Parktool.
    Als je er al ene vind kost hij 80€ meer dan vorige zomer.

    Winkels zoals Coolblue, Mediamarkt hebben maar 1/3 meer in voorraad en de winkel begint er leeg uit te zien.
    De computers die ze nog hebben zijn 500 a 700€ gestegen in prijs.

    Een top grafische kaart is ook al zo goed als onvindbaar en onbetaalbaar aan het worden.
    Een kennis heeft normaal 116 grafische kaarten op stock van 150 tot 4500€.
    Nu heeft hij al een paar weken nog maar 1 soort over, die van 150€.
    Heeft er nu ook van 50€ in huis gehaald om nog iets te kunnen verkopen.

    Specialized heeft geen fietsen op stock maar de prijs voor deze die er aan te zitten komen zijn van 5900 naar 6999€ gestegen.
    Veel producten zullen weer in prijs zakken maar niet zoveel als ze tijdens de schaarste zijn gestegen.

    Aangezien het op alle markten hetzelfde is zou je gaan denken dat er afspraken gemaakt zijn.
    Geen extra productie maar op termijn wel extra inkomsten.

    Leave a comment:


  • Tommie1
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    De centen komen uiteindelijk van de consument...
    Ja.... maar je weet ook dat een fiets in onderdelen kopen zowat 3 keer zo duur is als de fiets in zijn geheel.
    En bij auto’s is het eerder 5-7 keer zo veel.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    De centen komen uiteindelijk van de consument...

    Leave a comment:


  • Tommie1
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Dat fietsen en frames niet snel genoeg aangesleept kunnen worden is irritant, maar heel erg begrjjpelijk. Carbon frames worden eigenlijk maar door een paar fabrikanten gemaakt.
    Maar dat slijtonderdelen quasi niet te krijgen zijn, is gewoon een probleem. Als je veel fietst, heb je snel een paar kettingen per jaar nodig, cassettes,... En zijn die er niet, dan kan je gewoon niet verder fietsen (op een deftige manier).
    Ik zou denken dat een wereldspeler als Shimano één jaar na de eerste lockdown al wat kan upscalen qua productie. Ik vermoed dat ze niet willen omdat de vraag binnen afzienbare tijd weer zal afnemen. Intussenis de consument de dupe. En maken alle fabrikanten extra winst.
    Dat is voor veel bedrijven een moeilijke keuze....

    Met de fabrikanten heb je normaal lange termijn overeenkomsten, en je wil je grote klanten die een continue afname garanderen niet te ver voor het hoofd stoten. Anderzijds verdienen ze een pak meer aan de delen die geleverd worden voor herstellingen en upgrades, en niet leveren aan de aftermarket levert dan een pak negatieve exposure op.

    Leave a comment:

Working...
X