De fiets die ik op 't oog had. Vorig jaar 4.500 euro, nu 5.600.
Als je momenteel echt geen nieuwe fiets nodig hebt, stel het gewoon uit. Dit kan gewoon niet blijven duren.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers topic Volume 2
Collapse
X
-
Guest repliedDat fietsen en frames niet snel genoeg aangesleept kunnen worden is irritant, maar heel erg begrjjpelijk. Carbon frames worden eigenlijk maar door een paar fabrikanten gemaakt.
Maar dat slijtonderdelen quasi niet te krijgen zijn, is gewoon een probleem. Als je veel fietst, heb je snel een paar kettingen per jaar nodig, cassettes,... En zijn die er niet, dan kan je gewoon niet verder fietsen (op een deftige manier).
Ik zou denken dat een wereldspeler als Shimano één jaar na de eerste lockdown al wat kan upscalen qua productie. Ik vermoed dat ze niet willen omdat de vraag binnen afzienbare tijd weer zal afnemen. Intussenis de consument de dupe. En maken alle fabrikanten extra winst.
Leave a comment:
-
het is de sector mijns inziens wel gegund, hun hausse, al denk ik dat hun marge toch al wel redelijk ruim was
(en over electrische fietsen specifiek, hoop ik dat ze investeren in veel betrouwbaardere en stabieler werkende toestellen, want er blijven toch redelijk veel bugs die rijplezier omlaag halen voor km-vreters))
Leave a comment:
-
Zoals in véél markten tegenwoordig is het daar nu alle hens aan dek, maar zoals na elke crisis zal het evenwicht vroeg of laat ook wel weer hersteld geraken.
Ik ben zelf hoofd aankoop van een vrij groot bedrijf, al meer dan 20 jaar.
Mijn ervaring leert, dat men soms gewoon geduld moet hebben...
Maar laat dat nu iets zijn wat wielerfreaks zo weinig bezitten hé? ;-)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenER zijn best andere merken, maar die hebben zowat dezelfde problemen. Je zou denken dat Shimano na een jaar al serieus opgeschaald had en de productie significant verhoogd.
Intussen is er uiteraard hamstergedrag. Ik heb nog een 105 cassette van 11-34 op de kop getikt. Want binnenkort vind je ook dat niet meer.
Het stoort me vooral dat hier amper over gecommuniceerd wordt. Grote merken verhogen intussen fors hun prijzen. Die gaan binnen een jaar of twee vermoedelijk niet opnieuw dalen...
Niks zo slecht voor je winstgevendheid als een productielijn die op halve capaciteit draait.
Prijzen zullen pas zakken als er terug wat stocks en overcapaciteit is. Tot dan is het gewoon vechten voor een kader, een groep een motor etc...
Leave a comment:
-
Guest repliedLove
- Likes 1
Leave a comment:
-
Verhogingen van 500 a 1000€ zijn geen uitzonderingen.
Ze zullen later wel iets dalen maar het zal niet van dezelfde orde zijn.
Leave a comment:
-
Guest repliedER zijn best andere merken, maar die hebben zowat dezelfde problemen. Je zou denken dat Shimano na een jaar al serieus opgeschaald had en de productie significant verhoogd.
Intussen is er uiteraard hamstergedrag. Ik heb nog een 105 cassette van 11-34 op de kop getikt. Want binnenkort vind je ook dat niet meer.
Het stoort me vooral dat hier amper over gecommuniceerd wordt. Grote merken verhogen intussen fors hun prijzen. Die gaan binnen een jaar of twee vermoedelijk niet opnieuw dalen...
Leave a comment:
-
Tja, uit wat ik begrijp van de markt is de grootste bottleneck inderdaad Shimano.
Er zijn weinig alternatieven voor, en zowat elke fietsenfabrikant heeft hun spullen nodig.
Leave a comment:
-
Guest repliedSuperior zelf bevestigt dat er in maart effectief fietsen naar België komen.
#fingerscrossed
Leave a comment:
-
Guest repliedHad het artikel ook al gelezen. Het schetst idd een goed beeld van de situatie.
Maar als consument sta je me je rug tegen de muur. Ik kan wel annuleren, maar wat dan? Dan heb ik helemaal niets.
En die termijn is een lachertje. Die wordt telkens met exact een maand verlengd. Dus helemaal niet gebaseerd op feiten. Ze hopen gewoon tegen dan wel de groepen van Shimano te krijgen.
Ik reken er niet meer op, maar wat kan je doen? IK wil persé dat frame. De keuze was eerst om de GRX versie te kopen en om te bouwen naar 105.
Intussen is dat geen optie meer. Nu kan je ook helemaal geen groep meer los kopen. In augustus 2020 was dat wel nog zo.
Ik heb dan ook een Special Edition besteld, die vermoedelijk pas na alle andere modellen aan de beurt komt.
Het zal 9 maanden geduurd hebben, en zelfs daar reken ik niet op.
Intussen is de winter ook voorbij. Ik hoop er toch deze zomer mee te kunnen fietsen.
Leave a comment:
-
Het is daarom dat ik geen nieuwe koop. Belachelijk duur en ellenlange wachtlijsten.
Leave a comment:
-
Guest repliedLevering fiets weer uitgesteld. Eind maart nu...
Het zal een voldragen zwangerschap zijn.
#dikbalenvandaag
Leave a comment:
-
Het is nu toch veel leuker om te fietsen, ook al is er meer verkeer. Er is de laatste pakweg 10 jaar toch echt wel veel verbeterd op het vlak van fietspaden. Maar de weg is nog lang.
Leave a comment:
-
Guest repliedIdem hier. Maar de tijden zijn veranderd, er is nu gewoon véél meer verkeer ook.
Wij woonden in een doodlopende straat vroeger. We maakten een hele constructie om een badmintonnet dwars over straat te zetten. We moesten dat misschien elk kwartier of half uur weven opzij halen om een auto door te laten. Nu loopt de uitrit van het ziekenhuis door die straat. En het verkeer is meteen vertwintigvoudigd.
The good old daysWij zwierven continu rond in de wijk, op de parking van het ziekenhuis. Plots verschenen er 'verboden te spelen'-bordjes
Leave a comment:
-
als kind reden wij in feite vaak - zonder nadenken - op die moordstrookjes naast een steenweg...die witte lijnen waren er toen ook nog niet, pas later bijgekomen
laatst kon ik niet anders dan een stuk op zo'n weg te doen...je mag er gewoon niet bij stilstaan, blij dat ik eraf was
Leave a comment:
-
Ik loop ipv te fietsen... Maar toch ook glad voor de moment om te lopen.
Ik hoop dat het idd volgend weekend 15graden zal zijn, kan ik nog eens de fiets op. (Tegen dat het zaterdag is kan het er al weer anders uitzien)
Leave a comment:
-
Guest repliedIk heb morgen een ritje van 70-80 km gepland. Wachten tot rond 11u zodat het al een graad of 2-3 is. Echt de kleine boerenweggetjes vermijd ik nu even.
Het jaagpad waar ik woonwerk op doe is de hele week niet ijsvrij gemaakt. En dat is zowat de enige manier om veilig te fietsen.
Het alternatief is de N8. En je ziet meteen waarom dat geen alternatief is. Auto's, trucks, tractors,..; die je veel te dicht passeren. Dat illustreet de witte bestelwagen goed. En ze rijden niet aan 70
Ik heb dat ooit één keer gedaan bij ijzel. De helft van het moordstrookje was nog bevroren dus ik moest tegen de linker witte lijn fietsen. Zelden in m'n leven zo bang geweest...
Tegen volgende weekend 13-15 graden. Het eerste korte broek ritje is nabij!
Leave a comment:
-
50 km's met de MTB over ijs en sneeuw. Was al 1,5 week geleden dat ik nog op de fiets had gezeten, ik had het nu echt wel nodig.
De temperaturen zijn al lichtjes aan het stijgen, dat is leuk. Ik was die schrale NO wind echt wel beu. Enige nadeel, voor even dan toch, is de natte sneeuw die je de komende dagen op de binnenwegen gaat mogen trotseren.
Leave a comment:
Leave a comment: