Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik maak de ritten met Komoot, dat vind ik toch een pak makkelijker dan met Garmin.
Alles is mooi gekoppeld. Ik kan op komoot ritten maken op de ipad of iPhone of computer, en dan via de iPhone wordt dat automatisch op de Garmin gezet.
Vermits ik nog steeds als een fossiel rond reed met een simpel fietscomputerke en echt wel uit de boot viel, ben ik nu toch maar overstag gegaan en heb mij zo'n Garmin gekocht. Meteen ook een Strava account aan gemaakt, 't is allemaal wat zoeken, maar dat komt wel in orde met behulp van de dochters.
De welke? Ben nog aan het twijfelen om te wisselen naar een 530 / 830 / nog iets anders.
Eigenlijk was ik niet zinnens deze morgen om te vertrekken, omwille van de dreigende wolken. Uiteindelijk toch maar vertrokken op m'n eentje. Dat Garmin ding eens deftig uitgetest. Net geen 34 gemiddeld (33,94), de conditie is in orde.
Heb mezelf om die reden een bifocale Nike zonnebril aangeschaft, via Pearl.
Is iets minder fancy dan een gewone fietsbril, maar het helpt om net navi scherm te lezen vooral.
Ik heb plaklenzen besteld, eens zien wat dat geeft.
Leave a comment:
Guest replied
Sinds ik met gps rij, maak ik veel langere en andere tochten.
Mijn oriëntatie is legendarisch slecht, dus de gps is een zegen.
Check eens de IQ store ook, daar zitten leuke app'jes tussen. Heb net deze geïnstalleerd
Routes maak ik via Garmin Connect, best makkelijk.
Strava gebruik ik voornamelijk om het aantal km's bij te houden.
Heb mezelf om die reden een bifocale Nike zonnebril aangeschaft, via Pearl.
Is iets minder fancy dan een gewone fietsbril, maar het helpt om net navi scherm te lezen vooral.
Het is wat zoeken tussen alle submenu's. Ik heb ook de indeling van het scherm al aangepast, de weergave van de snelheid was te klein (om dichtbij te zien heb ik eigenlijk een leesbril nodig), scherm nu in drie gedeeld met de snelheid, gemiddelde snelheid en de afstand in de display.
Ik ben al een paar jaar Garmin addept. Strava doe ik wel niet aan mee.
Maar ik ben echt wel fan.
Eens je het onder de knie krijgt, is het toch wel erg fijn om routes uit te werken, en nadien te rijden.
Meestal gebruik ik zelf routeyou, in combinatie met streetview erlangs.
Dit om verrassingen qua wegdek te vermijden.
Zeker in het buitenland geen overbodige luxe
Vermits ik nog steeds als een fossiel rond reed met een simpel fietscomputerke en echt wel uit de boot viel, ben ik nu toch maar overstag gegaan en heb mij zo'n Garmin gekocht. Meteen ook een Strava account aan gemaakt, 't is allemaal wat zoeken, maar dat komt wel in orde met behulp van de dochters.
Maar deze is wel bedoel voor sneeuw en ijs.
Zal ook misschien lichter zijn dan we denken.
Zal zijn doel wel hebben en nuttig zijn zeker in deze contreien?
En ik vraag me af hoe zwaart het fietst. Als je al ziet wat het verschil tussen verschillende binnenbanden uitmaakt... dit is een dikke zware laag die er bij komt.
Dat dacht ik ook meteen. Een zware band bolt echt voor geen meter. Is een nutteloos gadget in mijn ogen. Ik zal wel gewoon een andere band steken.
Denk dat dit is om in de sneeuw te rijden. Ik zie ijzeren nopjes zitten.
Ik haat lekrijden, net zoals iedereen. Maar het overkomt me niet genoeg om dure alternatieven te proberen.
Tubeless is al een hele stap vooruit.
Idem hier, en hoewel het mij zeker ook al overkomen is, is een beetje opletten vaak ook al een goede oplossing.
Het kan mij soms ook's gebeuren dat ik ongewild een stukje glas of blik raak ergens, maar meestal heb ik het toch gezien en wijk ik uit.
Maar als ik dan sommige van mijn vrienden zie, die karren gewoon door alles door... met alle gevolgen van dien.
Met de koersfiets wrijf ik ook meestal mijn banden schoon voor ik vertrek.
Sowieso nogal een poets freak als het op mijn fietsen aankomt trouwens
Kan zijn. Ook dergelijke fietsbanden zijn al in productie. Maar of ze gekocht worden, is een andere zaak.
En er is ook nog dit...
Je moet dan eerste eens kijken of het nog in de spatborden/vork past. Dit maakt je band een pak breder en hoger.
En ik vraag me af hoe zwaart het fietst. Als je al ziet wat het verschil tussen verschillende binnenbanden uitmaakt... dit is een dikke zware laag die er bij komt.
Leave a comment: