Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Praktisch rijexamen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
    Te lang op uw koçppeling induwen Daar kunne ze u eker niet voor buizen!
    Te trage snelheid ook niet . Heb ik Duidelijk gevraagd aan mijn instructeur.
    Mijn rij instructrice zei ook al dat dat meestal mensen zijn die beweren dat ze niks fout hebben gedaan, of 1 klein ding, maar uiteindelijk buizen ze je daar in't echt niet voor en zal er wel meer aan de hand zijn geweest...

Nu, overal te traag rijden zou nog kunnen ja.

Comment

Te lang op uw koçppeling induwen Daar kunne ze u eker niet voor buizen!
      Als je ze natuurlijk in de bocht inhoudt wel hé.
      Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Zorg gewoon dat je beleefd blijft tegen examinator. Ik ben de eerste keer gebuisd geweest omdat ik het nodig vond te vragen of de examinator een brilletje nodig had. Bij nader inzien niet slim.

Comment

• Ze hebben mij toch niet gebuisd voor te snel rijden hoor. Kwist niet zeker of het 50 of 70 was, had nergens een bord zien staan dus rijdt ik verder tegen 60 om achteraf te horen dat het max 50 was.

Ik had dan ook nog een eikel van een examinator, het zou we verbazen moesten ze iemand buizen om 10km/u trager dan de maximum snelheid te rijden. Dat noem ik eerder defensief rijden.

Comment

• Kopelling in de bocht daar pas ik voor maar, dan nog kunnen de examinators dat zien?

Toch zei ze dat 70 maar maximum is Wanneer het de hele examen voorkomt dat ze constant zo traag rijdt dan kan ze idd wel gebuisd geraken daarvoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
              Ze hebben mij toch niet gebuisd voor te snel rijden hoor. Kwist niet zeker of het 50 of 70 was, had nergens een bord zien staan dus rijdt ik verder tegen 60 om achteraf te horen dat het max 50 was.

Ik had dan ook nog een eikel van een examinator, het zou we verbazen moesten ze iemand buizen om 10km/u trager dan de maximum snelheid te rijden. Dat noem ik eerder defensief rijden.
              Te snel is te snel.
              Normaal is dat gebuisd!

Zo zie je maar wat een klucht dat rijexamen is!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                Te snel is te snel.
                Normaal is dat gebuisd!

Zo zie je maar wat een klucht dat rijexamen is!
                Mja, het was niet zo lang hoor. Das gewoon een streepke meer, op het einde bepalen die streepkes of je geslaagd bent of niet.

Kmoest ook ergens een straat rechts indraaien, stond daar toch wel ne camion die de weg blokkeerde zeker. Zegt die kerel ja rij maar op het voetpad. Kdacht eerst dat die mij in de val wilde lokken maar dat mocht toen al niet meer dus ik op het voetpad.

Ook nog een verkeerde straat ingereden maar dat was niet zo erg, hij vond het welletjes en we reden terug naar het examenscentrum en ik was geslaagd.

Ik was ervan overtuigd dat ik gebuisd was, kmoest het nog eens vragen aan mijn instructeur van de rijschool want ik geloofde de examinator eerst niet.

Comment

Kopelling in de bocht daar pas ik voor maar, dan nog kunnen de examinators dat zien?
                  Zien niet noodzakelijk. Wel horen/voelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                    Of de toerenteller

Wat die eeuwenlange discussie rond rijscholen betreft. Ik begin toch te denken dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt hoor. Ik zal even de situaties voorleggen van vier personen die binnen de voorbije twee maand hun rijexamen gaan doen zijn.

1: IK, geen rijschool, twee foutjes betreffende snelheid (één keer een paar meter te snel, één keer 100m te traag op een weg waar werken aan de gang waren)--> erdoor van de eerste keer

2: Vriendin van mij, geen rijschool, naar eigen zeggen geen foutjes--> erdoor van de eerste keer.

3: Maat van mij, 20u rijschool, weinig ervaring, ene flagrante fout na de andere (ja, zelfs fietser niet gezien hebben)--> erdoor van de eerste keer.

4: Maat van mij, toch wel 12 u rijles gevolgd, ook met ouders gereden--> al twee keer op rij gebuisd: één keer voor door oranje te rijden, éénmaal voor te traag te rijden. Ik heb de papieren gezien, verder ie had verder geen enkele opmerking.

Mijn conclusie is dat het feit dat je rijschool hebt gevolgd of niet blijkbaar niet zooooo'n grote factor is. Je kan rijden of je kan het niet. Als je laat zien dat je kan rijden dan laten ze je erdoor gesteld dat de examinator in kwestie redelijk is natuurlijk, wat duidelijk bij mijn vierde maat niet het geval was.

MAAR het gaat hier echter maar om vier gevallen dus het zou best wel eens kunnen dat het niet zo representatief is. Het werpt hier wel echter de zwart-wit-stelling "rijschool-geen rijschool" omver.

Mijn gedacht was dit: ik probeer eerst twee keer. Als ik er dan niet door ben kan ik alsnog betalen. Als ik erdoor ben: zoveel te beter.

Just my 2 cents.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                      Dat durf ik nog te betwijfelen. Ik ga binnenkort Voor mijn CE gaan sie. Iemand nog ervaring mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                        Bij nader inzien niet slim.
                        Jammer dat je dat iets te laat doorhad.

Humor tijdens je rijexamen wordt nu eenmaal niet geapprecieerd.
                        (Hoewel ik wel met je opmerking kan lachen )

Beleefd en kalm blijven is de boodschap. Lachen en roepen kan je nadien.

Comment

Dat durf ik nog te betwijfelen. Ik ga binnenkort Voor mijn CE gaan sie. Iemand nog ervaring mee?
                          Horen zowiezo hé, als je motor in toeren daalt hoor je dat, en je voelt dat ook, zeker weten. Mijn pa kon zo zeggen wanneer ik m'n koppeling induwde, en die is geen examinator, dus hij is er niet hele dagen mee bezig, die mensen wel, dus die kunnen dat 100% zeker ook.

Comment

• Het komt er uiteindelijk op neer dat je moet kunnen bewijzen je auto te beheersen en een aangepast rijgedrag vertonen.

Mijn auto examen is nu wel lang geleden, maar ik heb begin mei m'n moto examen gedaan. Iets te vlug rijden voor een beperkte afstand is geen probleem. Als je in een zone 70 iemand die 61 rijdt, inhaalt en even 75-80 rijdt, is dat (normaal) geen probleem. Ik had ook een zone 30 bij een school niet gezien tot 200m verder m'n frank viel. Het was op een moment dat er geen 1 kind te zien was. Hij heeft me er 10 min later nog eensgestuurd en nu reed ik mooi 30. Er was ook een stuk waar je 120 mocht en dar heb ik vlot opgetrokken , vrachtwagen die 105 reed soepel voorbijgestoken. Het schijnt dat als je op dat 120-stuk 90-95 blijft rijden, je er ook aan hangt.

Kortom, rij voorzichtig maar niet als opa met de pet.

Comment

• Ik ga mijn rijbewijs moeten opnieuw doen door een snelheidsovertreding van 87, gecorrigeerde naar 81 in de bebouwde kom.

Moet ik dan ook terug 3 maand met een begeleider rijden?

Alvast bedankt.

Ps: het zijn allemaal vuile uitzuigers...

Comment

• Ik heb al vaak gehoord dat je zowel theorie als praktijk + lessen opnieuw moet doen, dus met minimum 3 maand voorlopig rijbewijs. 't Is wel maar van horen zeggen dus ik kan je wel niet 100% garanderen dat het klopt en ik hoop voor jou van niet!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
                                  Ik ga mijn rijbewijs moeten opnieuw doen door een snelheidsovertreding van 87, gecorrigeerde naar 81 in de bebouwde kom.

Alvast bedankt.

Pff, die wetgeving voor jonge bestuurders is echt niet correct imo. Mijn neef is zijn rijbewijs kwijt omdat hij een voetganger geen voorrang heeft gegeven op een zebra pad = 3de graads overtreding = rijbewijs kwijt voor jonge bestuurder. Ik wil de overtreding niet goed praten maar moet men daar nu zijn rijbewijs daarvoor afnemen? Wie veel stadsverkeer doet ziet dagelijks bestuurders die geen voorrang verlenen.

Comment

• Dat vind ik ook zeer zwaar overdreven...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                                      ijn neef is zijn rijbewijs kwijt omdat hij een voetganger geen voorrang heeft gegeven op een zebra pad = 3de graads overtreding = rijbewijs kwijt voor jonge bestuurder.
                                      Huh

Da's er over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
                                        Ik ga mijn rijbewijs moeten opnieuw doen door een snelheidsovertreding van 87, gecorrigeerde naar 81 in de bebouwde kom.

Alvast bedankt.

waar ben je geflitst?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                          waar ben je geflitst?
                                          Kortrijksesteenweg.

Niemand die kan antwoorden op mijn vraag?

Als ik terug 3 maand met een begeleider zal moeten rijden denk ik dat ik redelijk veel tot heel veel zonder rijbewijs zal rijden... Pft

Comment

Working...
                                          X