Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Praktisch rijexamen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
    Wat ik wel moeilijk vond was inschatten wat die examinator nu net verwachtte. Hoe snel moest ik optrekken? Hoe hard remmen? Wanneer voorbijsteken en wanneer niet?
    Exact.
    Ik heb morgen praktisch examen moto en weet ook niet goed hoe ik nu moet rijden. De ene zegt dat je moet tonen dat je de moto beheerst en de voordelen ervan kent/gebruikt (rapper optrekken, vlugger kunnen inhalen,...) maar de grens met té sportief rijden loert om de hoek natuurlijk... Ik weet dat ze het niet erg vinden als je al eens 55-60 doet ipv 50 om in te halen enz... maar waar ligt de grens tussen té mak en té sportief?

Comment

Het enigste wat ik als opmerking kreeg na mijn examen met de motor was dat ik geen verkeersinzicht had.
      Reden: ik wachtte altijd wat langer tot de volgwagen achter mij zeker me kon. (bij het oversteken van een kruispunt en dergelijke.) Terwijl jezelf al lang zou overgeweest zijn. maarja dan moet je ergens staan wachten tot die overgeraken.

Comment

En Hayes? Er door? *kruist de vingers*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
          Niet echt, ik had genoeg kilometers afgebold om alle situaties aan te kunnen. Wat ik wel moeilijk vond was inschatten wat die examinator nu net verwachtte. Hoe snel moest ik optrekken? Hoe hard remmen? Wanneer voorbijsteken en wanneer niet?
          Da's inderdaad het moeilijkste van heel het examen. Je moet tonen dat je vlot meekan in het verkeer, maar mag niet té vlot rijden. En voor iedere examinator ligt dat nét ietsje anders. Zo kan het heel goed zijn dat je er bij de ene niet door bent maar dat je er bij een andere wel zou door geweest zijn, had je exact hetzelfde gereden!

Comment

Geslaagd voor m'n theorie van rijbewijs C !

De 16e mei moet ik m'n praktisch examen afleggen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
              En Hayes? Er door? *kruist de vingers*

yesss
              Ik heb m'n papierke en dat pakken ze me niet meer af!!
              En nu weer op zoek naar een moto... en centen...

M'n metgezel had minder geluk. Mocht na 500m al terugkeren. Rood licht niet gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                yesss

M'n metgezel had minder geluk. Mocht na 500m al terugkeren. Rood licht niet gezien.
                Is dat per twee ofzo bij de moto?

Comment

Omdat het toch een eindje rijden is van Veurne naar Brugge, neemt de rijschool drie mensen mee in één keer, dan doe je maneuvers na elkaar en daarna na elkaar de baan op.

Ik stak een sigaretje op toen ik m'n geslaagd-papiertje kreeg, terwijl er nog iemand vertrok. Voor m'n sigaret op was, was hij al terug dus

Comment

Yep was bij mij ook zo.
                    Met 5 waren we, op de praktijk er allemaal door en op de baan maar 3door.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      yesss
                      Proficiat!

Comment

Ik mag de 14e gaan.

Comment

Succes!

Ik verschiet er eigelijk van dat ik binnen een week 'al' 5 maand mijn rijbewijs heb, mensen toch, de tijd vliegt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
                            Ik mag de 14e gaan.
                            Succes!

Comment

Ik heb mijn sinds gisteren 2 maanden!!

Gaat inderdaad heeeel snel

Ik wil iedereen die gaat en er mee bezig is, of mee wilt beginnen enorm veel succes toewensen!!

Comment

hopelijk doen sommige hier het beter dan deze :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                  Dat was wel ne Smart 500 SEL eh .......

Comment

Wat wil je? Zo'n grote wagen in zo'n klein gat parkeren!

In ieder geval: een dikke proficiat aan iedereen die zijn rijbewijs behaalde en veel succes aan al diegenen die nog aan de beurt zijn.

Comment

Links parkeren, niet zo evident

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                                        Links parkeren, niet zo evident
                                        Hehe. Nee, rechts parkeren is gemakkelijker.
                                        Maar ik vraag me af wat er gebeurde indien die persoon een iets grotere wagen moest parkeren (een Golfje bijvoorbeeld)... Zie je dit trouwens al gebeuren in een stad als Brussel of Antwerpen?

Comment

• Geslaagd! *jeuj*

Comment

Working...
                                          X