Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bassface
    hier worden soms verhaaltjes verteld over hoe er gereden wordt, hoe snel ze het doen, en hoe vaak ze hun handrem gebruikt hebben in de bocht, enz...
    Dat is stoer, hé.
    Volgens mij veel gevaarlijker dan iemand die drie glazen wijn heeft gedronken op restaurant en daarna rustig naar huis rijdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
      Dat is stoer, hé.
      Volgens mij veel gevaarlijker dan iemand die drie glazen wijn heeft gedronken op restaurant en daarna rustig naar huis rijdt.
      Stoer? Eerder gevaarlijk...

(En ja, ik durf, net zoals iedere Belg, ook al eens het gas induwen maar bochten nemen met een handrem etc... No thanks, 't is een firmawagen en ik wil die in 1 stuk houden )

Maar dat maakt het rijden onder invloed toch niet minder gevaarlijk?

Comment

100% mee akkoord : hier worden soms verhaaltjes verteld over hoe er gereden wordt, hoe snel ze het doen, en hoe vaak ze hun handrem gebruikt hebben in de bocht, enz...

en hier zitten ze allemaal te kraaien gelijk god weet wat.

link me!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
          Maar dat maakt het rijden onder invloed toch niet minder gevaarlijk?
          Juist, maar 't maakt wel dat rijden met een glaasje op niet dé boosdoener is, zoals sommigen hier willen laten uitschijnen.
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
            Stoer? Eerder gevaarlijk...
            Het woord "stoer" was hier sarcastisch bedoeld.

Comment

• Drinken - drugs - bepaalde medicijnen en rijden gaan NIET samen.
              Van mij mogen ze gerust een nultolerantie invoeren. Je moet als bestuurder maar je verantwoordlijkheid nemen en het karakter hebben om met 0/00 in je lichaam achter het stuur te kruipen.
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane
                Drinken - drugs - bepaalde medicijnen en rijden gaan NIET samen.
                Jij als agent moet toch weten dat wat ze vertellen over maximum twee glazen bier dikke zever is.
                Ik heb jaren geleden de test gedaan (in het begin dat die apparaten bestonden in België). Een kennis was rijkswachter en we hebben eens geprobeerd. Ik blies pas positief na 7 glazen palm (en neen, ik ben toen niet achter het stuur gekropen).

BTW: drank, drugs en medicijnen zijn voor sommigen zelfs niet nodig om gevaarlijk te zijn op de weg.

Comment

• Ik ben ook voorstander van 0-tolerantie. Velen zullen zeggen: wat dan op recepties, feestjes ed... Maar ofwel drink je dan niet, ofwel laat je je voeren, of rijdt pas na x-aantal uur als je een glas champagne gedronken hebt ofzo. Ik vind dat nultolerantie moet kunnen!

Comment

Jij als agent moet toch weten dat wat ze vertellen over maximum twee glazen bier dikke zever is.
                    Ik heb jaren geleden de test gedaan (in het begin dat die apparaten bestonden in België). Een kennis was rijkswachter en we hebben eens geprobeerd. Ik blies pas positief na 7 glazen palm (en neen, ik ben toen niet achter het stuur gekropen).
                    proficiat, dan kun jij goed tegen de drank. Die 2 glazen is door de media verspreid om gemiddeld safe te zitten. 95% van de mensen zal daardoor bvb safe zijn als ze er slechts 2 drinken.

bij 7 pinten zal er waarschijnlijk maar 20% meer safe zitten.

(voor alle duidelijkheid: de getallen zijn uit mijn duim gezogen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                      proficiat, dan kun jij goed tegen de drank.
                      Je weet toch wat ze zeggen? Van palm blijf je kalm.

Comment

Dat wil dus zeggen dat 76,2 van de ongevallen wordt veroorzaakt door nuchtere chauffeurs.

Ober!
                        23,8% is niet genoeg?
                        Je zal er maar bijhoren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
                          23,8% is niet genoeg?
                          Je zal er maar bijhoren...
                          Als ze de nul-toleratie invoeren en niemand durft nog drinken, dan zullen alle 100% van de ongevallen veroorzaakt worden door nuchtere chauffeurs.
                          Wil je daar dan bijhoren?

Comment

Als ze de nul-toleratie invoeren en niemand durft nog drinken, dan zullen alle 100% van de ongevallen veroorzaakt worden door nuchtere chauffeurs.
                            Wil je daar dan bijhoren?
                            Ik vrees dat die stelling niet opgaat kerel
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen
                              Ik vrees dat die stelling niet opgaat kerel
                              En waarom niet?

Comment

• Hoe logisch!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
                                  Hoe logisch!
                                  'k Weet het. Nog een effect van de palm.

Comment

100% mee akkoord : hier worden soms verhaaltjes verteld over hoe er gereden wordt, hoe snel ze het doen, en hoe vaak ze hun handrem gebruikt hebben in de bocht, enz...

en hier zitten ze allemaal te kraaien gelijk god weet wat.
                                    bassface heeft een punt

en tis niet zijn eerste

out je maar

Comment

drie glazen wijn heeft gedronken op restaurant en daarna rustig naar huis rijdt.
                                      je moet ervan uitgaan dat 2 glazen de limiet is

net zoals er ridicule snelheidslimieten zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                        out je maar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                          bassface heeft een punt

en tis niet zijn eerste

out je maar

als je het forum eventjes volgt, is dit toch iets wat je makkelijk kunt afleiden hé. en al goed, ik zal me outen... ik ben bassface !

Comment

Working...
                                          X