Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
(En ja, ik durf, net zoals iedere Belg, ook al eens het gas induwen maar bochten nemen met een handrem etc... No thanks, 't is een firmawagen en ik wil die in 1 stuk houden )
Maar dat maakt het rijden onder invloed toch niet minder gevaarlijk?
100% mee akkoord : hier worden soms verhaaltjes verteld over hoe er gereden wordt, hoe snel ze het doen, en hoe vaak ze hun handrem gebruikt hebben in de bocht, enz...
en hier zitten ze allemaal te kraaien gelijk god weet wat.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Drinken - drugs - bepaalde medicijnen en rijden gaan NIET samen.
Van mij mogen ze gerust een nultolerantie invoeren. Je moet als bestuurder maar je verantwoordlijkheid nemen en het karakter hebben om met 0/00 in je lichaam achter het stuur te kruipen.
Drinken - drugs - bepaalde medicijnen en rijden gaan NIET samen.
Jij als agent moet toch weten dat wat ze vertellen over maximum twee glazen bier dikke zever is.
Ik heb jaren geleden de test gedaan (in het begin dat die apparaten bestonden in België). Een kennis was rijkswachter en we hebben eens geprobeerd. Ik blies pas positief na 7 glazen palm (en neen, ik ben toen niet achter het stuur gekropen).
BTW: drank, drugs en medicijnen zijn voor sommigen zelfs niet nodig om gevaarlijk te zijn op de weg.
Ik ben ook voorstander van 0-tolerantie. Velen zullen zeggen: wat dan op recepties, feestjes ed... Maar ofwel drink je dan niet, ofwel laat je je voeren, of rijdt pas na x-aantal uur als je een glas champagne gedronken hebt ofzo. Ik vind dat nultolerantie moet kunnen!
Jij als agent moet toch weten dat wat ze vertellen over maximum twee glazen bier dikke zever is.
Ik heb jaren geleden de test gedaan (in het begin dat die apparaten bestonden in België). Een kennis was rijkswachter en we hebben eens geprobeerd. Ik blies pas positief na 7 glazen palm (en neen, ik ben toen niet achter het stuur gekropen).
proficiat, dan kun jij goed tegen de drank. Die 2 glazen is door de media verspreid om gemiddeld safe te zitten. 95% van de mensen zal daardoor bvb safe zijn als ze er slechts 2 drinken.
bij 7 pinten zal er waarschijnlijk maar 20% meer safe zitten.
(voor alle duidelijkheid: de getallen zijn uit mijn duim gezogen)
Als ze de nul-toleratie invoeren en niemand durft nog drinken, dan zullen alle 100% van de ongevallen veroorzaakt worden door nuchtere chauffeurs.
Wil je daar dan bijhoren?
Als ze de nul-toleratie invoeren en niemand durft nog drinken, dan zullen alle 100% van de ongevallen veroorzaakt worden door nuchtere chauffeurs.
Wil je daar dan bijhoren?
100% mee akkoord : hier worden soms verhaaltjes verteld over hoe er gereden wordt, hoe snel ze het doen, en hoe vaak ze hun handrem gebruikt hebben in de bocht, enz...
en hier zitten ze allemaal te kraaien gelijk god weet wat.
Comment