Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
    Dit zegt Van Dale :

"Weed" is trouwens niet eens Nederlands
    Dit is een lied over een plant
    Een groene plant
    Een mooie plant
    Een welriekende plant
    Een grote, een sterke
    Ja een nuttige plant
    't Gaat over de Cannabis Sativa Hollandica
    Oftewel nederwiet
    Nederwiedewiedewiet
    Wiedewiedewiet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
      Ik heb ook mijn periode gehad, en ik ben er niet fier over maar hier hoort het wel. Met een paar vrienden naar een fuif, beetje cannabis (niet de eerste keer). We fietsen naar huis, en blijkbaar heeft cannabis wel zo zijn effecten... We komen in de buurt van een kasseienstrook en ik tegen die vriend: "weet je wat grappig zou zijn: als we zonder handen naast elkaar met de ogen toe die kasseienstrook nemen!"
      hij:"ok"

Resultaat: over de kop met t fietske, en lachen dat we deden daar op de grond! Ik heb een week met een verstuikte pols gezeten .

Nu raak ik het met geen poten meer aan. Dat heeft niets met die val te maken, maar ik ben tot het besef gekomen dat het wel degelijk kwaad kan!

Al dit om maar even te duiden dat cannabis niet zo onschuldig is!
      euhm... u'r point being?
      Man, dit zegt nu toch eens helemaal niets, zulke stoten heb ook ook al totaal nuchter uitgestoken

ik denk ook wel dat je beseft dat het ergste dat je kon overkomen het vallen op zich was, ik denk niet dat je in een auto zou zeggen, kijk, nu gaan we eens zonder handen rijden hé...
      Je zal onder invloed van weet sneller iets grappig vinden, maar je weet best nog wel wat je doet en wat kan en wat niet kan hoor...
      Anyway, ik blijf erbij dat dit perfect mogelijk is, hoewel uiteraard niet aangewezen natuurlijk.

En verder blijf ik er ook bij dat alle maatregelen ten spijt, je de groep harde drinkers (diegenen die de ongevallen veroorzaken, dus niet diegenen die eens 3 pinten drinken) het drinken en autorijden nooit zal kunnen afleren.
      Ik lees hier ergens over een automaat in café's waar je dan je alcoholpercentage zou kunnen aflezen.
      Mooi voorstel, maar deze automaat zal enkel worden gebruikt door de groep die maar enkele pinten drinkt en op zich al enig verantwoordelijkheidsgevoel heeft.
      De groep zware drinkers weet van zichzelf ook wel dat ze niet mogen rijden maar trekken zich dit gewoon niet aan...

Zo'n autolock met alcoholtester lijkt me al iets beter, maar waterdicht is dat systeem uiteraard ook niet en hoewel zulke mensen dan elke dag een paar miljoen hersencellen verdrinken, blijken ze toch uiterst inventief als het er op aan komt om zulke systemen te omzeilen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker
        Menskes, kinders, als je niet akkoord bent met mijn werkwijze of mijn posts, ik nodig u uit, treed in discussie, maar zit toch niet zielig anoniem rode bollekes te posten met "idioot" en "lul" edm. in.
        Of kom eens naar een meeting en kom me daar idioot noemen, maar niet zo..
        Ik vrees dat dat mijn schuld is... ik had gevraagd niet te schelden in dit topic .

Ik ben niet akkoord met jouw mening, maar ik vertrouw er op dat jij jezelf goed kan inschatten. 99% kans dat jij nadat je een aantal pintjes gedronken hebt niet botst!

Als er hier thuis vrienden op bezoek komen en die moeten nog rijden zet ik er na 3 pintjes wel een stop op voor hen. Meestal vragen ze er dan ook niet achter hoor.

Comment

• Nu zijn het wel al 18 paginas steeds dezelfde pro-en contra-argumenten die aangehaald worden.

Je hebt duidelijk verschillende visies op dit forum:

1. De mensen die een nul-tollerantie willen.
          Pro:
          • Alcohol en autorijden is een gevaalijke(re) combinatie.

Contra:
          • Wat met recepties, etentjes e.d. .
          • 1 pintje, glaasje wijn of iets dergelijks kan heel weinig kwaad.

2. De mensen die de huidige regelementering ok vinden.
          Pro:
          • Als je negatief blaast, ben je toch nog in staat op een veilige manier naar huis te rijden.

Contra:
          • Er zijn zeer weinig manieren om zelf te testen of je positief of negatief bent.
          • Het wijnglas op restaurant vult zichzelf steeds weer vanzelf.
          • Er is te weinig controle.

3. De mensen die het blijkbaar iets te streng vinden:
          Pro:
          • Alcohol is toch wel in zekere mate een sfeermaker.
          • Zolang de mensen zichzelf goed kunnen inschatten is er geen probleem.

Contra:
          • Kunnen mensen zichzelf wel altijd zo goed inschatten?

Conclusie:

Voor dit probleem bestaat DE oplossing niet. Deze zou immers zijn dat iedereen zichzelf goed kan inschatten en goed kan beheersen. Jammer genoeg kan de mens dat niet.

Zoals duidelijk wordt gemaakt in de samenvatting heeft elk van de ideëngangen zijn voor en nadelen, aan iedereen persoonlijk om uit te maken wat hij/zij doet. Een mens wordt niet graag gedwongen. Laten we gewoon hopen dat zulke artikels zoals hetgene waarmee het topic geopend is, zeldzaam zullen worden als we de krant op maandagochtend openslaan.

Als je hier nog iets aan toe te voegen hebt, wees vrij om dat te doen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras
            euhm... u'r point being?
            Het gaat niet om de "stoot", maar om de tragere reflex om terug naar het stuur te grijpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
              Dit is een lied over een plant
              Een groene plant
              Een mooie plant
              Een welriekende plant
              Een grote, een sterke
              Ja een nuttige plant
              't Gaat over de Cannabis Sativa Hollandica
              Oftewel nederwiet
              Nederwiedewiedewiet
              Wiedewiedewiet

doe maar na

Comment

• een heel topic gemist, nochtans boeiende discussie blijkbaar

Persoonlijk moet ik zeggen dat ik er niet echt achter kijk ... toen ik 18 was, was ik ook een enorm voorstander van nultolerantie, maar nu ...
                Ik ga altijd weg met de auto, ben te lui om te fietsen en te gierig om een taxi te nemen. Ik amuseer me en na de avond zie ik wel hoe het zit. Heb ik teveel gedronken, dan drink ik wat cola en wacht nog een uur of 2 voor ik wegrij .. Als ik lichtjes in de wind ben en 'k moet niet ver meer rijden .. dan rij ik gewoon naar huis, met het risico dat ik tegengehouden word en moet blazen.

Ik heb niet, zoals veel anderen blijkbaar, zo'n limiet van "na 3 pintjes stop ik" ... ik tel niet hoeveel ik drink, ik ken mezelf en ik weet waar de grenzen liggen, wanneer ik nog in staat ben om te rijden en wanneer ik dat niet meer ben.

Mijn vriendin valt in slaap als ze nog maar in de wagen stapt, dat vind ik tien keer gevaarlijker dan tipsy rijden, en dan rij ik liever zelf.

Mijn regels:
                • grote afstanden (say vanaf 50 km): zo weinig mogelijk alcohol, liefst geen
                • drink + drive = kalm rijden. Geen risico's, 100% volgens de verkeersregels rijden.
                Het is een gevoelig onderwerp omdat ook ik al mensen verloren ben door drinking/driving ...
                Maar helaas, zoals wiseguy ook al zei in het begin van dit topic: op cola kan ik me niet de hele avond amuseren ... ik vind het erg van mezelf dat ik het zo moet zeggen, maar het is gewoon zo .. 't is plots hélemaal anders
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Ik kan me wel amuseren op cola. Ben ik nu een buitenstaander?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
                    Ik kan me wel amuseren op cola. Ben ik nu een buitenstaander?
                    Nee, een cola-liefhebber.

Comment

• Iedereen doet wat hij wil, maar persoonlijk drink ik niet als ik moet rijden. Gewoon uit principe. Mensen die dat wel doen en heel voorzichtig zijn als ze moeten rijden, geen probleem. Maar als er anderen sterven doordat jij teveel gedronken, ken ik geen medelijden. Ik hoop dat ze dan kapot gaan aan schuldgevoel. No mercy voor zatte doodrijders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk
                        Iedereen doet wat hij wil, maar persoonlijk drink ik niet als ik moet rijden. Gewoon uit principe. Mensen die dat wel doen en heel voorzichtig zijn als ze moeten rijden, geen probleem. Maar als er anderen sterven doordat jij teveel gedronken, ken ik geen medelijden. Ik hoop dat ze dan kapot gaan aan schuldgevoel. No mercy voor zatte doodrijders.
                        Ik hou van uw manier van denken

Comment

Maar als er anderen sterven doordat jij teveel gedronken, ken ik geen medelijden. Ik hoop dat ze dan kapot gaan aan schuldgevoel. No mercy voor zatte doodrijders.
                          Dito.
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Iedereen doet wat hij wil, maar persoonlijk drink ik niet als ik moet rijden. Gewoon uit principe. Mensen die dat wel doen en heel voorzichtig zijn als ze moeten rijden, geen probleem. Maar als er anderen sterven doordat jij teveel gedronken, ken ik geen medelijden. Ik hoop dat ze dan kapot gaan aan schuldgevoel. No mercy voor zatte doodrijders.
                            Heb je dan wel medelijden met nuchtere doodrijders mss, alsof daar een verschil in is...

Comment

• Het percentage ongevallen met doden of gewonden met alcoholverbruik tijdens weekendnachten is indrukwekkend. In 23,8 procent van de gevallen had de bestuurder te veel gedronken
                              Dat wil dus zeggen dat 76,2 van de ongevallen wordt veroorzaakt door nuchtere chauffeurs.

Ober!

Comment

• Weekendongevallen = vermoeidheid en te hard willen rijden.

Ik zeg niet dat je moet drinken achter het stuur maar het wordt vaak onterecht als dadaer aangeduid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras
                                  Heb je dan wel medelijden met nuchtere doodrijders mss, alsof daar een verschil in is...
                                  Er is inderdaad een verschil tussen een nuchter persoon en een persoon die in staat van dronkenschap verkeerd...

Die 2de heeft door z'n toestand meer kans op het veroorzaken van een ongeval. Aangezien deze persoon dit weet, de wetgeving is meer dan genoeg bekend, vind ik dit "erger". Dood is dood, of het nu door een nuchtere of een dronken persoon gebeurd is maar toch denk ik dat de dronken persoon meer schuld treft dan de nuchtere...

Drinken and driving = no match

Xytras, anders moeten we eens afspreken dat je eens een nachtje met de brandweer/politie optrekt naar ongevallen. Ik denk dat dit wel te regelen valt. Misschien denk je nadien ander?

My 2 cents

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                                    Weekendongevallen = vermoeidheid en te hard willen rijden.

Ik zeg niet dat je moet drinken achter het stuur maar het wordt vaak onterecht als dadaer aangeduid.
                                    Als na analyse blijkt dat de persoon in kwestie een te hoog alcoholgehalte in z'n bloed heeft denk ik dat we de initiële oorzaak hieraan kunnen toewijden...

Je mag doen en beweren wat je wil maar alcohol of wel middel dan ook beïnvloed het rijgedrag, het reactievermogen, etc...

Akkoord: drinken en rijden is geen garantie op een ongeval maar het verhoogd wel enorm de kans op een ongeval...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
                                      Akkoord: drinken en rijden is geen garantie op een ongeval maar het verhoogd wel enorm de kans op een ongeval...
                                      Zo ook overdreven snelheid en buitensporig sportief rijgedrag, maar daar hoor je op dit forum niemand over klagen natuurlijk... .
                                      Life's too short. Not to. Live it.
                                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                                        Zo ook overdreven snelheid en buitensporig sportief rijgedrag, maar daar hoor je op dit forum niemand over klagen natuurlijk... .
                                        Geef ik je 100% gelijk in...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi

100% mee akkoord : hier worden soms verhaaltjes verteld over hoe er gereden wordt, hoe snel ze het doen, en hoe vaak ze hun handrem gebruikt hebben in de bocht, enz...

en hier zitten ze allemaal te kraaien gelijk god weet wat.

Comment

Working...
                                          X