Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
momenteel rij ik nog niet met de wagen dus kan ik moeilijk uit ervaring spreken maar indien ik rij ga ik toch niet teveel drinken... maar als je goed spreidt over de avond, vooraf goed hebt gegeten, niet vanalles door elkaar drinkt en je bv voor je vertrekt nog een colake ofzo drinkt kan je wel wat hebben maar voorkomen is zoiezo beter dan genezen... 't komt erop aan om verstandig te zijn met alcohol want als je rijdt breng je niet alleen jezelf maar ook eventuele passagiers en medeweggebruikers in gevaar...
Ivm de discussie: porker heeft gelijk: sommigen praten hier veel te veel mooi.
Quasi iedereen kruipt wel eens met teveel achter het stuur. Als je ergens gaat, dan gaje me toch niet zeggen dat je niets drinkt dat alchol bevat.
De meesten onder die mooipraters moeten echter goed beseffen dat alhoewel ze zich misschien bloednuchter voelen, ze het niet zijn Ik besef dit keer op keer, en durf dus wel zeggen dat ik onder invloed ( niet dronken ) achter het stuur kruip.
FF melden dat er echt wel mensen zijn die niets drinken als ze moeten rijden. Vroeger toen ik wegging en we gingen met de fiets ofzo dan dronk ik ook goed, tegenwoordig is het wat minder als ik zelf niet moet rijden, maar ik kan met trots zeggen dat ik nog nooit gedronken heb (zelfs geen 1ntje) en dan achter het stuur gekropen ben. En dit ben ik ook van plan te blijven volhouden. Je zei tegen a123456789b dat dit gewoon was omdat je nog maar met een L rijdt, wel ik rij er al een jaar niet meer mee en word achtereen 20, dus liefst niet veralgemenen.
Over wat porker zegt dat we niet allemaal heiligen zijn achter het stuur, dat geef ik toe. Ik rij soms te snel en soms wat te wild, maar dat gebeurd enkel als ik alleen in de auto zit en de mogelijkheid ertoe aanbied. Dan nog is het een risico, dat weet ik goed genoeg en kom ik eerlijk voor uit, maar je zal me niet zien drinken/smoren om daarna de auto in te kruipen.
en je bv voor je vertrekt nog een colake ofzo drinkt kan je wel wat hebben ...
cola geeft je toch energie (boost) maar na een bepaalde tijd word je er toch moe van, soort 'uitwerking' van de gekregen energie dus is het toch niet zo verstandig of nog een cola te drinken
Wat zijn jullie voorstellen om dit probleem aan te pakken?
Geen voorstellen, straatje zonder einde.. Niet drinken is het afnemen van sommige mensen hun "vrijheid" wel drinken kan leiden tot ernstige gevolgen..Dat weet iedereen wel..
Rijden jullie misschien zelf wel eens onder invloed? (zoja, waarom?)
Ja, maar dat is al 2 jaar verleden tijd.. en dan nog was onder invloed slechts aangeschoten te noemen. Waarom wordt verklaard bij de volgende vraag..
Hebben jullie al ervaring gehad met dronken chauffeurs?
Ikzelf ben op mn 19 de aangereden door een dronken bestuurder op de N9 Gent-Eeklo
het was paasmaandag en ik zal het nooit meer vergeten. Mn vorige wagen, audi A3 van het vorige model(directiewagentje waar ik o zo fier op was..) was binnen een fractie van seconden verpulverd wanneer de dronken spookrijder zich een weg baande door mn voorste bumper. Vermoedelijk was deze door overmatig drankgebruik in slaap gevallen en net voor mn neus op mn baanvak terrecht gekomen.. Ikzelf heb alles dicht gesmeten maar er was geen ontkomen meer aan..
Gevolg: Ikzelf en mn maat zijn uit het wrak gestapt, k'had een zware borstkneuzing en mn rechterhand mocht voor enkele weken in de gips wegens gebarsten bot..
Gordels en airbags redden wel degelijk levens, daar twijfel ik geen moment meer aan!
Als toemaatje lag de dronken bestuurder die me net had aangereden te zingen rechtover mij op de intensieve afdeling van St. Lucas te Gent..
Gelukkig zijn hierbij geen doden gevallen.
Mijn advies:
DONT DRINK AND DRIVE.. Neem een BOB en wissel af..
cola geeft je toch energie (boost) maar na een bepaalde tijd word je er toch moe van, soort 'uitwerking' van de gekregen energie dus is het toch niet zo verstandig of nog een cola te drinken
Ik denk dat iedereen wel is goed praat. 't Is zoals TTN zegt, er zijn weldegelijk nog mensen die absoluut niets drinken wanneer ze achter het stuur komen te zitten, m'n wederhelft is zo iemand. Normaal gezien drinkt ze al praktisch niets, enkel wat champagne of een coctail, maar eens ze weet dat zij moet rijden raakt ze niks alcoholisch aan.
Ook ik probeer dat te doen, zij het minder streng en ik stop bij max drie pintjes/glaasjes wijn. 'k Heb ook ooit dronken gereden, zelfs op die wijze dat je je 's anderdaags afvraagt 'ben ik daar eigenlijk voorbijgereden gisteren?'. 'k had destijds een smalle inrit waar ik achterwaarts inreed. Er zijn ochtenden geweest dat ik m'n wagen gewoon voorwaarts geparkeerd terugvond en bijgod niet wist hoe ik dat gedaan had...'k zou 't nu niet meer durven/willen. Er zijn belangrijkere dingen in 't leven en 'k zou niet graag gepakt worden.
Nu meldt het VTM-nieuws dat de 29-jarige chauffeur positief geblazen zou hebben.
Ieder weekend zijn er tal van voorbeelden van mensen (jongeren en minder jongeren) die door dronken achter het stuur te kruipen ongevallen veroorzaken met onschuldige slachtoffers. Bij dit ongeval kunnen deze slachtoffers nog van "geluk" spreken dat ze nog leven. Vaak loopt het niet zo goed af.
Een achterneef van mij (die ik niet echt kende) is in het begin van de zomervakantie ook, terwijl hij dronken achter het stuur zat, in een ongeluk terecht gekomen. Balans: Hij en een vriend zwaar gewond en een maand in coma, 2 vriendinnen die vanachter in de wagen zaten zijn om het leven gekomen. Omdat hij het die avond nodig vond om te drinken heeft hij 2 mensen omgebracht, nog veel meer levens verwoest (denk aan ouders, vrienden e.d.), moet hij nu zelf leven met deze gedachte, en zal zijn familie er ook nog ruime tijd schade van ondervinden aangezien iemand voor de kosten moet opdraaien (hij is nog student).
Er wordt zeer veel gedaan om deze problematiek aan te pakken. Denk bijvoorbeeld aan Responsible Young Drivers. Toch kan je 's maandags geen krant openslaan zonder deze verschrikkelijke berichten. Het is werkelijk onbegrijpelijk dat mensen zich toch steeds laten verleiden tot het drinken van alcohol wanneer ze weten dat ze nog naar huis moeten rijden.
Ikzelf heb mijn vast rijbewijs sinds 9 maart 2006, nog niet zo lang dus, maar nog nooit is het ook maar in mij opgekomen dronken achter het stuur te kruipen. En momenteel houd ik ook vol dat ik dat nooit wil doen! Een glaasje champagne op een receptie of iets dergelijks moet kunnen, maar daar stopt het dan ook. Ik ben hier maar een voorbeeld, maar het valt mij wel op (in mijn omgeving alleszinds), dat jongeren zich meer en meer bewust worden van de gevaren van de combinatie drinken/rijden. Dat is uiteraard een goede zaak.
Wat mij ook wel opvalt is dat ik in de 5-6 maanden dat ik mijn rijbewijs heb (en ook in de 9 maanden dat ik mijn voorlopig had), nog nooit alcohol-controle heb gehad. Nochtans rijd ik vaak in het weekend in de buurt van de discotheken. Ik meen dus ook dat er hier zeker nog verbetering mogelijk is. Momenteel is er op de radio ook een spot met medewerking van Responsible young drivers waarin gewaarschuwd wordt voor de gevaren van het beschonken rijden. Het idee is goed, maar de uitwerking iets minder. Je krijgt 2 personen te horen, de een duidelijk dronken, de andere BOB, die naar mijn mening niet behoren tot het publiek dat je moet aanspreken in zo een campagne (Radiospot onder veilig thuis).
Wat zijn jullie voorstellen om dit probleem aan te pakken? Rijden jullie misschien zelf wel eens onder invloed? (zoja, waarom?) Hebben jullie al ervaring gehad met dronken chauffeurs? Kennen jullie iemand die ooit een ongeluk met een dronken chauffeur heeft meegemaakt?
Je kan het hier allemaal kwijt!
Werd die persoon zijn rijbewijs ook niet ingetrokken voor 14 DAGEN ?
Gevolgen van overmatig drankgebruik door anderen: (Anno 2004)
tja als je zo'n beelden ziet
niets drinken zou ik niet doen maar als je over een volledige avond een drietal pintjes drinkt is dat een maximum als je nog moet rijden imho... je hebt niet alleen verantwoordelijk tegenover jezelf maar vooral tegenover eventuele passagiers en andere weggebruikers... en een ongeval is snel gebeurd...
Comment