Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
    fout.

ONAANGEPASTE snelheid is erg.
    snelheid tout court kan ernstige letsels opleveren maar daar gaat het ni over
    men drinkt niet en men rijdt niet te snel

net zoal men geen vrouwen verkracht of dieren mishandelt
    doe je dat toch mag je boeten

en dat wil ni zeggen dat ik je haat

ik kan me heel goed vinden in de regels van dit land
    alles kan uiteraard nog beter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Maar niemand wil hier antwoord geven op mijn vraag : is snel rijden in nuchtere toestand, met een correcte en veilige wagen, op een ondrukke baan (autosnelweg) 's nachts onveiliger dan drinken & rijden? ....
      Dat hangt volgens mij van meerdere factoren af.
      Drinken en rijden is altijd gevaarlijker omwille van het afnemen van het reactievermogen (hangt er ook nog wel van af hoeveel je al op hebt)

Maar sneller rijden kan je niet zomaar beoordelen, want de eigenschappen van verschillende auto's verschillen erg!
      Wat ik ik hiermee wil zeggen, ze praten altijd van reactievermogen als het gaat over bijvoorbeeld het op tijd kunnen remmen voor een bepaalde situatie. Maar om maar een voorbeeld te nemen, stel dat ik met mijn Saxo 120 km/h rijd en iemand anders met een Porsche of weet ik wat welke wagen met veel betere remmen rijd laat ons zeggen 160 km/h, wel die Porsche zal sneller stil staan dan ik!
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
        en geen hoofdsteunen of werkende gordels achteraan
        Ik heb geen ESP, maar ik rij er ook naar. Geloof me vrij. Ik ben een pussy in de bochten als't aankomt op gas bijgeven.

Hoofdsteunen vooraan heb toch wel

Werkende gordels achteraan? Wat bedoel je? Zonder spanners? Dat zou ik niet eens weten, ik neem bijna nooit volk mee achteraan en heb zelf nog nooit achteraan gezeten...
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          snelheid tout court kan ernstige letsels opleveren maar daar gaat het ni over
          men drinkt niet en men rijdt niet te snel

net zoal men geen vrouwen verkracht of dieren mishandelt
          doe je dat toch mag je boeten

en dat wil ni zeggen dat ik je haat

ik kan me heel goed vinden in de regels van dit land
          alles kan uiteraard nog beter
          Jij hebt toch, met glaasje op, je Benz tegen een paal geparkeerd.
          Ik rij bijna altijd sneller dan toegestaan, en heb door snelheid nog nergens schade gereden.

Wat zeg je daarvan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
            Wat zeg je daarvan?
            Dat het dus nog steeds harder kan
            R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
            Mitsubishi Lancer Evo6 RS
            Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

• ik was niet positief en had m'n raam niet gekrabd
              ik was de vorige nacht uitgeweest en was omdat ik te lui en konsekwenties van de nacht ervoor heel erg dom

Comment

• en ik ben nog steeds niet bijgeleerd
                ben overlaatst weer met half-gevrozen ruit vertrokken

Comment

en ik ben nog steeds niet bijgeleerd
                  Das niet erg, die hiernaast (buurman) krabt zen ruiten ook nooit, just een plekske waar hem amper door kan zien
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
                    Dat het dus nog steeds harder kan
                    Probeer dat maar eens uit te leggen aan de flitspalen of meneer de agent

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    ik was niet positief en had m'n raam niet gekrabd
                    ik was de vorige nacht uitgeweest en was omdat ik te lui en konsekwenties van de nacht ervoor heel erg dom
                    Dronken van geest dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                      Wat zeg je daarvan?
                      dat jij 1 paal meer geluk hebt gehad
                      maar het gaat niet over ons maar over de essentie

drinken rijden kan niet
                      en snel rijden heeft ook meer risico's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Das niet erg, die hiernaast (buurman) krabt zen ruiten ook nooit, just een plekske waar hem amper door kan zien
                        das wél erg !

Comment

• Je hebt gelijk.

Meer risico's...

Comment

• ben blij dat we het eens zijn

Comment

ik ben er mee van overtuigd dat snelheid (al dan niet in combo met zuip) het ergste is
                              Absoluut!

Dát en een mix van vertraagd reactievermogen (spookrijden, bocht missen en snel corrigeren...)

Comment

en ik ben nog steeds niet bijgeleerd
                                bobo, voor zo ne plichtsgetrouwen burger zou je toch moeten weten dat dit strafbaar is éh ?? Alle ruiten moeten goed doorzichtig zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
                                  Sorry, maar =>

Aan alle mannen die vinden dat het wél kan: kom eens af, blijf gezellig slapen....vannacht wekker zetten tegen 3u 's ochtends, en we zullen wel weer iemand kunnen gaan opkuisen ('t is al weer effe geleden)

De beste school om niet bezopen (of semi-bezopen) achter het stuur te kruipen
                                  Effe mezelf quoten

Ik haat het om gelijk te hebben! Het was niet 3u 's ochtends, maar 22u afgelopen zondagavond: [check de lachende adonis uiterst links]

Zondagavond is een auto tegen de gevel van een huis beland aan de Sint-Truidersteenweg in Piringen. De twee inzittenden werden met lichte verwondingen overgebracht naar het Vesaliusziekenhuis.

Rond 21.30 uur verloor de 34-jarige bestuurder van een Toyota Yaris de controle over het stuur. De auto begon te slingeren en week tussen twee vluchtheuvels uit naar de linkerrijstrook. Hij vloog vervolgens van de weg, schoof rakelings tussen een haag en een brievenbus over het gazon van een huis. Daar raakte hij een boordsteen, kantelde en kwam op zijn flank terecht tegen het tuinhek en de gevel van het volgende huis. De twee inzittenden konden op eigen kracht uit de auto kruipen. Het jonge koppel uit Verviers werd met lichte verwondingen overgebracht naar het Vesaliusziekenhuis. De 34-jarige bestuurder legde een positieve ademtest af. De brandweer van Tongeren kwam ter plaatse om de brokstukken op te ruimen.
                                  ©hbvl.be

We werden opgeroepen voor ongeval met 2 geknelden, maar eens ter plaatse waren ze reeds uit het voertuig gestapt/gerold....

ON VOOR STEL BAAR => ze hadden quasi niets?!

Drinken en rijden...het gaat simpelweg niet samen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                    bobo, voor zo ne plichtsgetrouwen burger zou je toch moeten weten dat dit strafbaar is éh ?? Alle ruiten moeten goed doorzichtig zijn.
                                    ik weet het
                                    het was een ritje van geen 200 meter

Comment

das geen excuus

Comment

ik weet het
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        das geen excuus

Comment

• Inderdaad
                                          Heeft bobo en gespleten persoonlijkheid of zo

Comment

Working...
                                          X