Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb eene keer met den auto gereden toen ik (een beetje) te veel op had, moet zeggen, niks van gevoeld. (is al van 2003 geleden, was bbq op't laatste van 't schooljaar)
    Maar ik doe het toch niet meer, het moet maar eens zijn dat ge ze tegen komt en moet blazen.
    Nu ja, ik denk dat ik op één jaar tijd zo'n twee of drie keren eens serieus goed doordrink!

Die keer van hierboven dat ik zat met den auto heb gereden, toen had ik er toch een stuk of 15 op
    Begonnen met eene cola, daarna een pintje. Toen begonnen de de klasgenoten te trakteren (ieder een rondje) en die kwamen iedere keer met plateau's bier af dus ja, dat waren er toch al 5. Daarna naar een ander groepke (gemengd, niet allemaal van mijn klas) en daar nog rondjes beginnen geven, toen zat ik aan een stuk of tien, en uiteindelijk dan nog eens op cafe gegaan als de bbq gedaan was.

Normaal gezien als het zo een dingen waren deed mijne pa mij op en kwam hij mij halen, maar deze keer was hem ziek (evenwichtsstoornissen) en ik had beloofd dat ik na enkele pintjes (2 of 3) zou stoppen.

Toen ik om 12 uur 's nacht nog niet thuis was belt die mij, en die godverdomme ge zijt zat, zo moede niet thuis komen met den auto. Ikke hem overtuigd dat ik niet zat was
    Uiteindelijk als ze de laatste van de groep waar ik bij was komen oppikken waren zen ik naar mijnen auto gegaan en vertrokken (zo'n 2 uur 's nachts)
    En zonder problemen thuis geraakt en den auto perfect in de garage (die niet echt groot is ) geparkeerd.
    Ik was echt niet zat, voelde d'r niks van.

Nog een verhaaltje, was toen ik met school in Praag was, daar hebben we zitten zuipen (en dat waren daar allemaal halve liters he!)
    Voor het eten wodka, de helft van de tafel dronk dat niet dus heb ik die maar achterover geslagen (een stuk of 3), dan bij het eten bruin bier (pinten van 40cl), zo twee leeg gedronken en daarna nog twee man die hun tweede niet leegdronken ook achterover geslagen, waren er al drie.
    Dan naar de bus en naar on hotel, daar nog zo ongeveer 5 halve liters achterover geslagen en dan slapen, alhoewel slapen, die de kamer naast mij heeft daar zitten kotsen gelijk zot dat het moeilijk was om te slapen
    Volgende morgend met de bus naar huis, nog een koppel die de bus ondergekotst hebben terwijl ze waarschijnlijk minder gedronken hadden dan ik.

Volgens mij ligt het aan de genen, want mijne pa kan d'r ook nogal goed tegen en die zijne pa kon d'r vroeger ook goed tegen naar het schijnt!
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Volgens mij ligt het aan de genen, want mijne pa kan d'r ook nogal goed tegen en die zijne pa kon d'r vroeger ook goed tegen naar het schijnt!
      Sorry, maar =>

Aan alle mannen die vinden dat het wél kan: kom eens af, blijf gezellig slapen....vannacht wekker zetten tegen 3u 's ochtends, en we zullen wel weer iemand kunnen gaan opkuisen ('t is al weer effe geleden)

De beste school om niet bezopen (of semi-bezopen) achter het stuur te kruipen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
        eigenlijk zouden eerder moeten controleren op "de manier waarop je rijdt" maar dat is veel te subjectief natuurlijk.

enfin, echt zat rijden keur ik uiteraard af he mensen, versta me niet verkeerd he
        zelfs jij jupke, rijdt al slechter na 2 pils

Comment

als je met de vroege staat zit je ook niet zuiver achter je stuur.

Met 3-4 pinten rij ik naar huis, zo simpel is't.

Als ik dan moet blazen zit ik er toch nipt onder.

dan laat je ook zonder problemen je dochters meerijden met ne gast die ook al wat op heeft, en toch beweert dat hij wat kan rijden?

of ga je het nu steken op de 'leeftijd en ervaring' ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Normaal gezien als het zo een dingen waren deed mijne pa mij op en kwam hij mij halen, maar deze keer was hem ziek (evenwichtsstoornissen)

Waren die problemen (rood) dan van iets anders afkomstig ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bassface Bekijk Berichten
              dan laat je ook zonder problemen je dochters meerijden met ne gast die ook al wat op heeft, en toch beweert dat hij wat kan rijden?

ik kan alleen maar hopen dat die kerel zich dan ook stipt aan de rest van de regles houdt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
                Sorry, maar =>

Aan alle mannen die vinden dat het wél kan: kom eens af, blijf gezellig slapen....vannacht wekker zetten tegen 3u 's ochtends, en we zullen wel weer iemand kunnen gaan opkuisen ('t is al weer effe geleden)

De beste school om niet bezopen (of semi-bezopen) achter het stuur te kruipen
                Zoals ik al zei, ik heb eene keer met den auto gereden als ik had gedronken, maar doe dat NOOIT meer!
                't is niet omdat het mij eene keer zonder problemen is gelukt dat het altijd zo zal zijn, en ja het reactievermogen is altijd minder natuurlijk.

En wat de ongevallen betreft, das heel vaak een combinatie van te veel drinken met andere zaken (te snel rijden, niet aangepast gedrag aan de weersomstandigheden, ...). D'r is maar een klein percentage dat alleen te veel drinken als oorzaak heeft!

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                Waren die problemen (rood) dan van iets anders afkomstig ??
                Inderdaad een andere oorzaak, mijne pa heeft de ziekte van bechterew in zijnen rug.
                Dat zijn ontstekingen aan zijne rug en zo.
                Maar dat kan ook voor andere zaken zorgen, hij krijgt als gevolg daardoor geregeld oogontstekingen, maar ook ontstekingen aan zijn binnenoor waardoor die evenwischtsstoornissen ontstaan.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bassface Bekijk Berichten

Als die onder de wettelijke norm blijft kan ik moeilijk iets zeggen he.

Voor alle duiddelijkheid mik ik daar ook onder he.

Gewoon ergens naartoe gaan en helemaal niet drinken kan ik gewoon weg niet (of wil ik niet).

Ik drink op een avond dan 3-4 pin,ten en dan ben ik vrij zeker bij het blazen negatief te blijven, dan is er toch geen probleem.

Dat na die pinten mijn concentratie idd minder zal zijn geef ik grif toe maar er zijn veel dingen die wel toegelaten zijn die hetzelfde effect hebben denk ik zo.

Comment

• Dit topic maakt me echt pissed hé...

Een HALF PINTJE doet u reflexen afnemen, PUNT.

MIjn voorstel :

Aan de heren in Brussel : Maakt er een NULTOLERANTIE van. Zorg dat mensen gepakt worden als ze een likeurpralineke gegeten hebben!!

Aan de heren politie : annuleer alle snelheidscontrole's. Maak er alcoholcontroles van. Vedrieënveertigvoudig ze nadien. Serieus, ik wil densoods elke 5 kilometer in een rapke blazen. Ik heb op nieuwjaarsavond, nieuwjaarsdag en op kerstdag samen 300 km gereden, en heb VERDOMME geen enkele alcoholcontrole tegengekomen.

En schaft meteen diejen boel op TV af enzo, waar je de locaties van alcoholcontroles kan te weten komen...

Man, ik haat mensen die drinken en rijden. Ik hoop altijd dat het een boom is en geen onschuldige weggebruiker, als ze ergens tegenrijden.

En dan maar afgeven op de rokers...

Ik heb vandaag 1 volledig pak opgepaft, en ga straks met de auto rijden. Heb ik nu een probleem? Dacht het niet, nee...

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Grappig.
                      Life's too short. Not to. Live it.
                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                        Grappig.
                        Waarom?

Comment

• volgens mij is snelheid nog altijd een grotere doodsoorzaak dan alcohol, dat ten eerste.

Ten tweede mag ik doen wat ik wil zolang ik binnen de regels van de wet blijf

en ten derde moet ge daar zo geen toontje voor aanslagen, een normale discussie kan ook wel.

Er zijn hier topic waar er filmpjes en foto's worden getoond van veel erger dingen dan ikke met 3 pintjes denk ik en daar wordt niets van gezegd behalve een enkeling die er lelijk voor wordt aangekeken ...

Comment

• Als ik na een nacht naar huis rij ( dus om 7 uur gedaan, om 7.30 uur thuis ) is mijn reactievermogen ook niet 100%. Heb ik iets gedronken? Alleen water .

Er zijn meerdere oorzaken voor een trager reactievermogen, alcohol - drugs en een tekort aan slaap.

Spijtig genoeg hebben veel mensen nog niet door dat zat achter het stuur kruipen niet kan .

En dàt zijn de mensen die zegggen dat de politie de boeven moet pakken ipv hun te 'kloten'. Daar haal ik wel voldoening uit, zo een pee die zat achter het stuur zit uit het verkeer halen ( leren ze er iets van? Ik hoop het )

Comment

volgens mij is snelheid nog altijd een grotere doodsoorzaak dan alcohol, dat ten eerste.

Ten tweede mag ik doen wat ik wil zolang ik binnen de regels van de wet blijf

en ten derde moet ge daar zo geen toontje voor aanslagen, een normale discussie kan ook wel.

Er zijn hier topic waar er filmpjes en foto's worden getoond van veel erger dingen dan ikke met 3 pintjes denk ik en daar wordt niets van gezegd behalve een enkeling die er lelijk voor wordt aangekeken ...
                              Ja, dat toontje, komt me wel meer voor als ik mijn standpunt wil duidelijk maken. Dat moet hier bepaalde mensen nogal opgevallen zijn

Veel erger? Snelheid is uiteraard gevaarlijk, maar ik rij veiliger aan 140 's nachts op de autosnelweg dan jij aan 120 wanneer je 4 pinten gedronken hebt. Durf ik toch zeggen...

Jij beseft 't dan nog hé, Jupke, je geeft weldegelijk toe dat je reactiesnelheid e.d. verminderen.

Waar ik écht niet tegen kan zijn mensen die zeggen dat hen dat NIETS doet en die beweren dat ze met tien pinten veilig naar huis kunnen rijden.

Soit, no offence hé, niet naar jou, en naar niemand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                Ja, dat toontje, komt me wel meer voor als ik mijn standpunt wil duidelijk maken. Dat moet hier bepaalde mensen nogal opgevallen zijn

Veel erger? Snelheid is uiteraard gevaarlijk, maar ik rij veiliger aan 140 's nachts op de autosnelweg dan jij aan 120 wanneer je 4 pinten gedronken hebt. Durf ik toch zeggen...

Jij beseft 't dan nog hé, Jupke, je geeft weldegelijk toe dat je reactiesnelheid e.d. verminderen.

Waar ik écht niet tegen kan zijn mensen die zeggen dat hen dat NIETS doet en die beweren dat ze met tien pinten veilig naar huis kunnen rijden.

Soit, no offence hé, niet naar jou, en naar niemand
                                Ik rij altijd met de auto als ik zat ben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten

En dàt zijn de mensen die zegggen dat de politie de boeven moet pakken ipv hun te 'kloten'. Daar haal ik wel voldoening uit, zo een pee die zat achter het stuur zit uit het verkeer halen ( leren ze er iets van? Ik hoop het )
                                  Kijk, daar krijg je als flik nu eens respect voor van mij zie

Waarom kunnen de blauwen dat 'es niet meer doen dan staan flitsen..

Allez, geef nu eens eerlijk toe, zelf politieman zijnde, is 160 's nachts op een lege autostrade (of bijna leeg), in goede weersomstandigheden (lees droog en goed zicht) en met een voertuig dat goedgekeurd is voor gebruik op de weg (lees : geen kapotte remmen/schokdempers, lichten die half werken...) nu niet veel veiliger dan zat tegen 90 over de autosnelweg sukkelen? ....

Ik snap de heksenjacht op 'doorrijders' niet, soms...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
                                    Het is jouw wagen en jouw leven, maar vind je dat zelf kunnen? (meen je dit hier nu serieus? Neen hoop ik... )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
                                      Euhm, op mijn lief bedoelde ik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        Het is jouw wagen en jouw leven, maar vind je dat zelf kunnen? (meen je dit hier nu serieus? Neen hoop ik... )
                                        Tuurlijk meen ik dit niet. Ik doe het wel af en toe eens maar dan ben ik nog altijd in goede staat.

Ik ga niet zat achter het stuur kruipen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten

En dàt zijn de mensen die zegggen dat de politie de boeven moet pakken ipv hun te 'kloten'.
                                          Ik zal nooit drinken (alcholische dranken dus) en rijden en ik zeg ook dat de politie wat meer achter de echte criminelen mag zitten.

Al ben ik wel pro-alcoholcontroles !!! Dat mogen ze gerust vaker doen maar wat dan ook mag, zijn veel hogere boetes. Oh en ze zouden vaker in Antwerpen stad moeten controleren, dan zouden ze pas eens kunnen cashen.

Comment

Working...
                                          X