Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • janvkn
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Schering en inslag in Nederland... En dat is dan ook nog eens de bakermat van de turborotonde...
    Ik kom wel vaker in Eindhoven en Maastricht, en ik heb echt nog nooit gezien dat iemand over de betonnen afscheiding reed.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Schering en inslag in Nederland... En dat is dan ook nog eens de bakermat van de turborotonde...

    Leave a comment:


  • janvkn
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Ik haat de turbo-rotonde. Niet omwille van de turborotonde, maar omdat die schapen allemaal het rechtse vak aanhouden, dan plots op de rotonde zien dat ze niet verder kunnen en stoppen - en de boel ophouden, en dan zonder goed te kijken over de betonnen scheidingen gaan rijden en zo voor ander verkeer in schieten.
    Ben ik nog nooit tegengekomen eerlijk gezegd ....

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
    met alle respect, maar mij is iets anders gezegd.
    Gij vergist u met inhalen (teruggaan naar het vak van waar ge komt) en voorbijrijden (gwn op uw vak blijven)
    Inhalen heeft niks te maken met van rijvak wisselen.

    16.1. Het inhalen geldt slechts ten aanzien van bestuurders die in beweging zijn.
    Dus als iemand op linkervak nog rijdt, en jij rijdt ook nog, ben je aan het inhalen als je hem voorbij gaat.

    16.2. Wanneer de bestuurders de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 opvolgen of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file niet als inhalen beschouwd behalve voor de toepassing van artikel 17.2.5°.
    In alle andere gevallen wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file wél als inhalen beschouwd.

    En dan:
    16.3. Het inhalen geschiedt links. Het inhalen geschiedt echter rechts wanneer de in te halen bestuurder te kennen heeft gegeven dat hij voornemens is links af te slaan of zijn voertuig op te stellen aan de linkerkant van de openbare weg en zich naar links begeven heeft om deze beweging uit te voeren.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik haat de turbo-rotonde. Niet omwille van de turborotonde, maar omdat die schapen allemaal het rechtse vak aanhouden, dan plots op de rotonde zien dat ze niet verder kunnen en stoppen - en de boel ophouden, en dan zonder goed te kijken over de betonnen scheidingen gaan rijden en zo voor ander verkeer in schieten.

    Leave a comment:


  • janvkn
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk Berichten
    Jawel, het buitenste vak was de correcte manier maar men begeleider zij dat hij veiligheidshalve aanraad de 2 vakken te overlappen. Feit is als ik me op het buitenste vak bevind en anderen op het binnenste vak dan proberen die mij vaak de pas af te snijden om hun uitrit nog te halen door vlak voor men neus me te dwarsen.
    Ik ben dus zo iemand die consequent het binnenste vak neemt als ik meer dan één uitrit verder wil nemen. Ik heb dan ook een pesthekel aan schapen die per se op dat "veilige" buitenste vak willen rijden, ook al moeten ze heel de rotonde rond. Ik let er wel voor op, en geef ze voorrang wanneer ik wil afslaan, maar het kan inderdaad wel eens gebeuren dat ik net iets korter en vlotter voor hen indraai dan ze zelf leuk vinden. Ach ja, niemand wordt graag uit zijn slaap gewekt he

    Maar goed, moest je het principe toepassen dat het buitenste vak enkel dient om de eerstvolgende uitrit te nemen, dan kan je ook nooit door iemand gedwarst worden. Eigenlijk is dat een beetje het principe van de turborotonde toepassen

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
    Dat was de vraag niet.
    Wie zou er nu ook een inhaalmanouevre uitvoeren op de autosnelweg?

    HIJ stak de auto voor hem nog te laat voorbij...

    (wat valt er niet te snappen hier?)

    Leave a comment:


  • Atenza
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
    100 op mijn teller is 90 dus van 90 naar 40
    Dat was de vraag niet.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Breyton Bekijk Berichten
    Op welke autostrade ligt dat fietspad juist?
    100 op mijn teller is 90 dus van 90 naar 40

    Leave a comment:


  • Breyton
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
    Van 100 naar 50 mogen afremmen, en kwas al aan het neigen naar het fietspad om daarop te rijden eventueel.
    Op welke autostrade ligt dat fietspad juist?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Van 100 naar 50 mogen afremmen, en kwas al aan het neigen naar het fietspad om daarop te rijden eventueel.
    STOMMEKLOOT ging nog voorbijsteken, en ik pharen na dien gast, en dwazen faart nog weer ook
    -----------------------------
    vuurwerk:


    Sjans dat het geen nieuwen is en al bijna te omschrijven als wrak

    ------------------------------
    heb blijkbaar nogal veel schade opgelopen aan m'n velg toen ik een beetje tegen de borduur gereden ben met de jante. (dit staat los van het bovenvermelde, is eerder gebeurd ^^)
    'k dacht dat mijn draaicirkel kleiner was




    Padre niet content

    'k ben er nogal redelijk opgeknald eigenlijk.
    en merk nu ook wel wat trillingen en "losheidsgevoel" van dat wiel =/ (of 't zijn gedachten)
    Last edited by ; 29/09/2011, 23:35.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Dan moet je volgens de wet ook vertragen... Inhalen volgens de wegcode wordt geïnterpreteerd als iemand aan hogere snelheid voorbijrijden.
    met alle respect, maar mij is iets anders gezegd.
    Gij vergist u met inhalen (teruggaan naar het vak van waar ge komt) en voorbijrijden (gwn op uw vak blijven)

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Voila u begrijpt me dus volledig.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk Berichten
    Jawel, het buitenste vak was de correcte manier maar men begeleider zij dat hij veiligheidshalve aanraad de 2 vakken te overlappen. Feit is als ik me op het buitenste vak bevind en anderen op het binnenste vak dan proberen die mij vaak de pas af te snijden om hun uitrit nog te halen door vlak voor men neus me te dwarsen.
    En dat is levensgevaarlijk als ze zo voor u in schieten, heb het al meerdere keren voorgehad.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Vrouwen in het verkeer

    Dameke dat voor mij en een 1-reeks nog snel een 180gradendraai wil maken op de Hasseltse ring met hare monovolume thv de hogescholen. Ik het grootlicht, de 1-reeks de claxon.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Smijt er hem nen audi (persoon van rond de 40)
    tussen 2 ander auto's omdat hem niet wilde wachten op het treintje links.
    Heb er toch efkes naast gereden keer gekeken en m'n hoofd gezwaaid.

    A19 uurke geleden. (indien forummer maar zal wel niet)

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
    "En het werd drukker en die wagen links naast mij vertraagde, mijnheer de rechter."
    Dan moet je volgens de wet ook vertragen... Inhalen volgens de wegcode wordt geïnterpreteerd als iemand aan hogere snelheid voorbijrijden.

    Leave a comment:


  • Bompa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door 't Cliptje Bekijk Berichten
    Mag niet hé!
    da's het gevolg.
    Oorzaak is in eerste plaats iemand anders die iets doet wat niet mag. Je MOET uiterst rechts houden (buiten de bebouwde kom).
    "En het werd drukker en die wagen links naast mij vertraagde, mijnheer de rechter."

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Montgomery en Meiser zijn inderdaad buiten categorie

    Bij Montgomery ga ik naar de uiterst linkse rijstrook, en dan weer helemaal naar buiten

    Meiser kent geen rijstroken, maar daar zou je wettelijk verplicht zijn om de buitenste busstrook te volgen voor de volgende afrit die je wil nemen

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Al het bovenstaande is niet van toepassing op Montgomery

    Leave a comment:

Working...
X