Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • bobo
    replied
    gerrit was jij 'nuttig' op de baan ?

    of wat benzine aan het opsmoren

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
    Waarom moet iedereen naar de kust en waarom keren ze allemaal hetzelfde uur ongeveer terug.


    kwam GEK, normaal is er geen beetje verkeer te bespeuren.

    't is nu al 2de week dat de zondag Na 19u verschrikkelijk druk is.

    a19 allemaal links aan 110 ofwa? ga dan rechts in de rij gaan rijden

    teveel verkeer!!

    en nu werken ze nog in Boezinge ook,
    dus langs Boezinge zelf gereden na 10min in file te staan.

    Gast, ik heb dit weekend niks anders op het journaal gehoort dan "dit weekend grote fille's op en naar de kust"

    Dit zag je toch afkomen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Waarom moet iedereen naar de kust en waarom keren ze allemaal hetzelfde uur ongeveer terug.


    kwam GEK, normaal is er geen beetje verkeer te bespeuren.

    't is nu al 2de week dat de zondag Na 19u verschrikkelijk druk is.

    a19 allemaal links aan 110 ofwa? ga dan rechts in de rij gaan rijden

    teveel verkeer!!

    en nu werken ze nog in Boezinge ook,
    dus langs Boezinge zelf gereden na 10min in file te staan.






    2 onzole wiellerterroristen
    met 2 OP DE RIJBAAN aan het rijden !! (en het is al een smalle rijbaan)!!! en er was een APPART fietspad!!
    IK was bijna op een andere auto ingereden omdat ik moest uitwijken voor die 2 PIPPO's die verdorie op een baan waar je 90 mag reden.
    't scheelde mss 5cm met die andere auto
    die WILLEN van de baan geram(d)(t)? worden zeker?
    wa bezielt zo'n eikels

    Leave a comment:


  • Cash
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Je hebt toch een B9 gepasseerd? Dat is je specifieke aanduiding.

    In de bebouwde kom of zelfs in een zone 30 veranderen de voorrangsregels niet.
    Ok thanks, dat wist ik niet. Ik dacht dat die B9 vervalt nadat je het bord bebouwde kom voorbij bent.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
    er staat ook geen bord dat mij specifiek aanduid dat ik voorrang heb op die dat van rechts komen.
    Je hebt toch een B9 gepasseerd? Dat is je specifieke aanduiding.

    In de bebouwde kom of zelfs in een zone 30 veranderen de voorrangsregels niet.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
    Thanks das ook wat ik ervan dacht, volgende keer ga ik me toch beter verdedigen
    Zal je hem achtervolgen misschien?

    Leave a comment:


  • Cash
    replied
    Thanks das ook wat ik ervan dacht, volgende keer ga ik me toch beter verdedigen

    Leave a comment:


  • Igor
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
    Een vraagje aan de specialisten:
    Stel je bent op een baan met 2 rijrichtingen in elke richting, buiten de bebouwde kom, max 70 en er staat een bord B9.
    Een beetje verder staat er een bord dat het vanaf daar bebouwde kom is.
    Nog wat verder is er een baan aan de rechterkant die op mijn baan aansluit. Op die baan staan er haaientanden en een bord B1.
    Heb ik dan voorrang op de bestuurders die van rechts komen uit die straat, of niet? Het is bebouwde kom, en er staat ook geen bord dat mij specifiek aanduid dat ik voorrang heb op die dat van rechts komen. Maar die dat van rechts komen hebben wel haaientanden + B1, daarmee dat ik twijfel.

    Daarstraks iemand die me kwam klemrijden omdat ik hem op zo'n plek geen voorrang gegeven had. ik was niet 100% zeker van men zaak dus ik heb me ook niet al te hard verdedigd
    Die andere kerel heeft haaientanden en een bord B1 en hij denkt dat hij toch voorrang heeft ? Benieuwd hoe lang hij nog gaat leven ...

    Leave a comment:


  • |) ][ |V| ][
    replied
    Jij hebt voorrang.

    Leave a comment:


  • Cash
    replied
    Een vraagje aan de specialisten:
    Stel je bent op een baan met 2 rijrichtingen in elke richting, buiten de bebouwde kom, max 70 en er staat een bord B9.
    Een beetje verder staat er een bord dat het vanaf daar bebouwde kom is.
    Nog wat verder is er een baan aan de rechterkant die op mijn baan aansluit. Op die baan staan er haaientanden en een bord B1.
    Heb ik dan voorrang op de bestuurders die van rechts komen uit die straat, of niet? Het is bebouwde kom, en er staat ook geen bord dat mij specifiek aanduid dat ik voorrang heb op die dat van rechts komen. Maar die dat van rechts komen hebben wel haaientanden + B1, daarmee dat ik twijfel.

    Daarstraks iemand die me kwam klemrijden omdat ik hem op zo'n plek geen voorrang gegeven had. ik was niet 100% zeker van men zaak dus ik heb me ook niet al te hard verdedigd

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Rotondes in Groot-Brittannië

    Lekker met 3-4 naast mekaar voorsorteren, tegelijk vertrekken als de rotonde vrij genoeg is, en lekker vlot de rotonde rond. Rijbanen die overdreven breed zijn, niet teveel verf waar je niet over en nog minder beton waar je kan tegen rijden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    1. voorsorteren moet ge geen 20km op voorhand doen. Dus als de 2 eerste vakken leeg zijn, schuif dan op!!

    2. Ofwel rijdt ge op1 vak, ofwel schuift ge op, ma tussen de 2 blijven hangen is DOM. Leer rijden!

    3. Kom ni kakken als er ne moto (ikke) opeens tussen u en de betonnen vangrails rijdt. Als ge een half rijvak naar rechtsgaat, vermoed ik da ge opschuift. Als ge ni kunt rijden en praten tegelijk, hou dan uwe waffel of blijft thuis! Dan had ge ook mss 5km eerder door da ge al de hele tijd op vak 3 hing en een file achter u had.

    Leave a comment:


  • Bompa
    replied
    vind ik helemaal niet.
    De mensen op de rotonde zijn gevaarlijk. Sommige toch.
    Gewoon met je rechtervoorhoek aan de linkerachterhoek van de andere wagen blijven en je spiegels gebruiken.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Rotondes met twee rijstroken zijn gewoon levensgevaarlijk.

    De persoon die die ondingen heeft uitgevonden moeten ze folteren.

    Leave a comment:


  • Igor
    replied
    Rotondes met 2 stroken zijn per definitie problematisch, in België toch. Als jij de rotonde op rijdt, op de binnenste strook, omdat je pas de 2de afslag moet hebben, en terwijl je de 1ste afslag aan het voorbijrijden bent komt er uit die 1ste afslag eentje de rotonde opgereden, dan zit je dus vast . Idem natuurlijk als je buurman die samen met jou de rotonde is opgereden aan de buitenkant rustig blijft doorrijden om uiteindelijk pas de 3de afslag te willen nemen . Werkt enkel als echt iedereen consequent het principe buitenstrook = eerste afslag/binnenstrook = niet de eerste afslag hanteert, maar dat is natuurlijk een utopie. En zelfs de utopie lijkt nergens meer op als het een erg drukke rotonde betreft met 1 hoofdbaan en twee "zijweggetjes", want dan is het natuurlijk stom als die 99% van het verkeer dat toch rechtdoor moet allemaal de binnenstrook gaat nemen.

    Ben ook wel een fan van de turborotonde, maar inderdaad, als het de eerste keer is dat je ergens komt en niet precies weet welke afslag je moet nemen, kan het wel moeilijk zijn.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Eigenlijk wel fout van die nederlanders om zo iets uit te vinden, want ze planten hun richtingswijzers zogoed als altijd in het midden van het rondpunt. Handig, handig

    Leave a comment:


  • Bompa
    replied
    ik vind dat wel handig, zo een turborotonde, tenminste als het plakkaat mooi aanduidt waar welke baan naartoe leidt.

    In Nijmegen onlangs was het minder. Daar kan je met 5 naast elkaar, zonder belijning, en blijkbaar als je de buitenkant van het rond punt neemt, gaan ze daar allemaal van uit dat je ook de volgende afslag neemt, ook al gebruik je je richtingaanwijzer niet.
    Voor die éne keer dat ik op de buitenkant reed (m'n gps had de route nog niet berekend en ik twijfelde waar ik af moest)..... hele dagen neem ik in B de binnenkant van de rotondes, tot ergernis van m'n vrouw soms, maar dat gaat steeds vlot. Voor die éne keer in NL roept die hollander KUTBELG naar me

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
    Je bedoelt waar je kan afsnijden naar rechts? Dat is niet het zelfde als een turborotonde he.
    Ik weet wel, maar het principe is wat hetzelfde (allez gow ruim gezien dan toch)

    Leave a comment:


  • janvkn
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
    Er zijn toch flink wat rotondes in B die een soortgelijk iets hebben, de rijstrook die naar rechts gaat? Al zijn er nog altijd veel pipo's die het rondpunt oprijden om dan de eerste rechts te nemen.
    Je bedoelt waar je kan afsnijden naar rechts? Dat is niet het zelfde als een turborotonde he.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
    Ik kom wel vaker in Eindhoven en Maastricht, en ik heb echt nog nooit gezien dat iemand over de betonnen afscheiding reed.
    Keer een mastodont gezien in Finland. Maar wel handig.

    Er zijn toch flink wat rotondes in B die een soortgelijk iets hebben, de rijstrook die naar rechts gaat? Al zijn er nog altijd veel pipo's die het rondpunt oprijden om dan de eerste rechts te nemen.

    Leave a comment:

Working...
X