Oorspronkelijk geplaatst door janvkn
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Roekeloos rijgedrag
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenJe kan natuurlijk altijd bezwaar tekenen tegen een PV op het moment dat het aankomt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenZal ik eens een topic openen met de schandalen die uitkomen over de ordediensten? Ik heb dat al eens gedaan maar het werd zeer snel gesloten omdat types zoals jij, die waarschijnlijk zelf flik zijn, moord en brand schreeuwden.
Waarom ben ik geen seconde verbaasd dat jij dit zegt? Als ik iedereen een tip zou geven dan is het wel dat je bij delicate contacten met de Politiediensten het zeker moet proberen op te nemen, liefst met beeld erbij want dat is vrijwel het enigste dat je achteraf kan gebruiken als er iets fout loopt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenEn wat verandert dat aan de bewijskracht van het PV?1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenValt het laten opnemen van video- en geluidsmateriaal via je GSM al onder bijzondere opsporingsmethoden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk BerichtenWet op de privacy en zal u echt nie goed bekomen.
Als een flik mij uiterst arrogant behandelt zonder enige reden kan ik niets bewijzen. Als ik dan een geluidsopname heb met al dan niet beeld sta ik tenminste al wat sterker in m'n schoenen.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk BerichtenWet op de privacy en zal u echt nie goed bekomen.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
Als een flik mij uiterst arrogant behandelt zonder enige reden kan ik niets bewijzen. Als ik dan een geluidsopname heb met al dan niet beeld sta ik tenminste al wat sterker in m'n schoenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenMisschien zouden ze beter eens letten op het roekeloos rijgedrag van de bussen van de lijn.
Dat is overal zo. Die gasten denken allemaal dat ze met een auto aan het rijden zijn waarschijnlijk. De laatste maanden al een paar keer bijna omvergereden door zo'n kutbus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenEen optreden van de politie in het openbaar heeft niks met privacy te maken.
Graag eens een reactie van onze mogelijke ovrtreder wat hij uiteindelijk gekregen heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk BerichtenIdem dito met interne bewakingscamera's mogen niet filmen vanuit het bedrijf/woning tot op de openbare weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk BerichtenWat voor zever is da nu? Als er een bank overvallen wordt bijvoorbeeld moeten ze toch wel beelden van de straat hebben ook. Elke bank heeft een camera op de straat gericht.
Die hebben geen bewijskracht: ik heb ooit eens gehoord van een dergelijke toevallige gefilmde auto-inbraak, de videobeelden waren waardeloos...
Ik denk echter wel dat je in je eigen wagen mag filmen, want dat valt binnen de privé-sfeer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk BerichtenIk denk echter wel dat je in je eigen wagen mag filmen, want dat valt binnen de privé-sfeer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenHet valt toevallig ook in de privésfeer van diegene die gij filmt
Daar ben ik niet zeker van: de agent oefent een openbaar ambt uit en "treedt" binnen in jouw wagen... Of het rechtsgeldig bewijs is betwijfel ik, maar het is volgens mij niet verboden om in je wagen te filmen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenValt het laten opnemen van video- en geluidsmateriaal via je GSM al onder bijzondere opsporingsmethoden?
Het is verboden om gesprekken tussen personen op te nemen aangezien dit valt onder de bom-wetgeving en strikt gereglementeerd is en louter aan de bijzondere politiediensten toekomt onder bepaalde voorwaarden (oa met toestemming magistraat). Je mag niet zomaar mensen beginnen filmen en zeker niet afluisteren (met technisch hulpmiddel). Dat kan zelfs zeer duur komen te staan. (Cfr. Wet 30 juni 1994 tegen afluisteren) Voor Politieambtenaren is nog een strafverzwaring voorzien.
Met gevangenisstraf van zes maanden tot één jaar en met geldboete van tweehonderd frank tot tienduizend frank of met een van die straffen alleen wordt gestraft hij die :
1° ofwel, opzettelijk, met behulp van enig toestel privé-communicatie of -telecommunicatie, waaraan hij niet deelneemt, tijdens de overbrenging ervan, afluistert of doet afluisteren, er kennis van neemt of doet van nemen, opneemt of doet opnemen, zonder de toestemming van alle deelnemers aan die communicatie of telecommunicatie;
2° ofwel, met het opzet een van de hierboven omschreven misdrijven te plegen, enig toestel opstelt of doet opstellen.
§ 2. Met gevangenisstraf van zes maanden tot twee jaar en met geldboete van vijfhonderd frank tot twintigduizend frank of met een van die straffen alleen wordt gestraft hij, die wetens, de inhoud van privé-communicatie of -telecommunicatie die onwettig afgeluisterd of opgenomen is of waarvan onwettig kennis genomen is, onder zich houdt, aan een andere persoon onthult of verspreidt, of wetens enig gebruik maakt van een op die manier verkregen inlichting.
Met dezelfde straffen wordt gestraft hij die, met bedrieglijk opzet of met het oogmerk te schaden, gebruik maakt van een wettig gemaakte opname van privé-communicatie of -telecommunicatie.
§ 3. Poging tot het plegen van een der misdrijven bedoeld in § 1 of § 2 wordt gestraft zoals het misdrijf zelf.
§ 4. De straffen gesteld in de §§ 1, 2 en 3 worden verdubbeld indien een overtreding van een van die bepalingen wordt begaan binnen vijf jaar na de uitspraak van een vonnis of een arrest houdende veroordeling wegens een van die strafbare feiten of wegens een van de strafbare feiten beoogd in artikel 259bis, §§ 1, 2 of 3, dat in kracht van gewijsde is gegaan. "
Weet dus waarover je spreekt. Je kan dus voor het maken van een onwettige opname (geluid/beeld) een veroordeling oplopen.
Comment
-
Ja, aangezien het met een technisch hulpmiddel betreft en aldus een verzwarende omstandigheid uitmaakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk BerichtenDaar ben ik niet zeker van: de agent oefent een openbaar ambt uit en "treedt" binnen in jouw wagen... Of het rechtsgeldig bewijs is betwijfel ik, maar het is volgens mij niet verboden om in je wagen te filmen
Je mag de openbare weg niet filmen. (vandaar dat er een speciale machtiging moet aangevraagd worden voor bepaalde camera's gebruikt door de politiediensten). Een winkeleigenaar mag dus niet eigenhandig een camera plaatsen die delen van de openbare weg zou filmen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichtenwat heeft dat ermee te maken?
Als een flik mij uiterst arrogant behandelt zonder enige reden kan ik niets bewijzen. Als ik dan een geluidsopname heb met al dan niet beeld sta ik tenminste al wat sterker in m'n schoenen.
Comment
Comment