Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Denk dat wij een uitstervend ras zijn........
    Ik rij graag op cc. Lekker chill en rijbewijshoudend.
    Maarn dan nog krijg ik af en toe es een blauw zwaantje binnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
      Toestand E40 in het oog houden.
      Er komen dynamische verkeersborden voor files/ongevallen ed. aan te kondigen.

Wel verschoten dit weekend: ze hebben weer 3 nieuwe flitspalen bijgezet in Leuven

Op de Leuvensesteenweg vanuit Tienen, richting centrum. Voorbij kruispunt met expresweg richting E40 Haasrode. Eerst passeert ge links de Aldi, carwash etc, aan uw rechterkant hebt ge de premaman, Total en ING. Dan rijdt ge nog een 400 m een "helling" op en daar staat rechts een flitspaal. Ter hoogte van kinderdagverblijf de kikker.
      -> http://maps.google.be/maps?f=d&sourc...02146&t=h&z=19

En 2 nieuwtjes op de ring tussen Artoisplein (Inbev) en station. Ook uiteraard 50 max
      Vanmorgen nog een nieuwtje gezien in Leuven
      Net voor de Q8 tussen de Naamsepoort en de Koning Boudewijnlaan...
      Echt niet te doen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
        Ik rij graag op cc. Lekker chill en rijbewijshoudend.
        Maarn dan nog krijg ik af en toe es een blauw zwaantje binnen
        Oei, begrenzer instellen op 127km misschien?
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Op de Leuvensesteenweg vanuit Tienen, richting centrum. Voorbij kruispunt met expresweg richting E40 Haasrode. Eerst passeert ge links de Aldi, carwash etc, aan uw rechterkant hebt ge de premaman, Total en ING. Dan rijdt ge nog een 400 m een "helling" op en daar staat rechts een flitspaal. Ter hoogte van kinderdagverblijf de kikker.
          Dat is op 200 meter van mijn huis. Staat er nog maar een weekje. Wel een wat domme plaats, er is daar bijna altijd file, tenzij 's nachts.

Comment

• Inderdaad, zo vaak kan je daar niet sneller dan 50 rijden...

Gisterenavond de flitser ter hoogte van de gevangenis, richting tiensepoort zien werken
            Een combi met zwaailichten aan kwam van bij het politiekantoor en reed ongeveer 70 (gok ik )
            *flits* *flits*

Maar die zal wel geseponeerd worden

Comment

• Aan al de zeemensen - ze staan te flisten thv Jabbeke richting Oostende
              achter het gekende polderbord...

Comment

• Deze namiddag stonden ze op de R4 met een statief in de middenberm. Dat viel op, want het ding flitste in mijn gezicht... Nu vraag ik me af of het ding mij geflitst heeft (richting Zelzate), wat zou kunnen want reed iets van een 140, of een wagen die in de andere richting reed.

Details:
                - statief stond met de 'punt' en 'flitser' volgens rijrichting van tegenligger (vandaar dat ik de flash in mijn gezicht kreeg). Of dus, ze zouden me vooraan geflitst moeten hebben.
                - het was aan de afrit/oprit in Laarne/Heusden, dus in de bocht. Lijkt me dat ze dan enkel in middenberm gaan staan om de 'binnenkant' van de bocht te flitsen (dus richting E40) en niet de buitenkant (richting Zelzate).
                - het stond verdoken achter een verkeersbord voor de tegenligger, dus vóór het verkeersbord vanuit mijn oogpunt.

Kan zo'n toestel eigenlijk in twee richtingen tegelijk flitsen?

Comment

• Ik veronderstel dat je de MULTANOVA bedoeld, het werkpaard van de WPR op de autosnelwegen ? Ja, die kan in 2 richtingen flitsen, maar dat wordt zelden of nooit gebruikt, er wordt vrijwel altijd "afgaand" geflitst, dus 'wegrijdend-van-radar'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                    Ik veronderstel dat je de MULTANOVA bedoeld, het werkpaard van de WPR op de autosnelwegen ? Ja, die kan in 2 richtingen flitsen, maar dat wordt zelden of nooit gebruikt, er wordt vrijwel altijd "afgaand" geflitst, dus 'wegrijdend-van-radar'.
                    't Was iets dat op dit gelijkt:

Ik denk nu wel dat, als ze zouden willen flitsen hebben in mijn richting, ze het statief ook zouden verplaatst hebben naar de andere kant van 't verkeersbord (of zelfs naar de buitenste berm, gezien de curve van de bocht).

Comment

• Even een nuttige mededeling: CC
                      AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                        Even een nuttige mededeling: CC
                        Ha ha, wééér een slimme mens bij de club.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                          Ik rijd 90% van m'n kms met de CC. Wel op 160, maar toch
                          Werkt even rijbewijshoudend als bij 120.
                          1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                            zal dat wel geweest zijn

ja op deze plaat staan 14 snelheidsovertredingen, waarvoor 2 voor rechtbank

15 mag ik dus ook welkom heten

zo gaat dat toch eh?
                            En hebt ge daar ondertussen al iets nuttig uit geleerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                              Werkt even rijbewijshoudend als bij 120.
                              Geen woorden,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                En aangezien die aan het gatplakken is, dan zal hij waarschijnlijk nog sneller willen gaan...

Ik moet eerlijk wel zeggen dat ik aan de gekende vluchthavens ook wel wat extra afstand neem. Gezien 90% die aan 120 a 130 daar passeren ook nog eens op de rem gaan staan en zo op 110 of zo uitkomen

Op beide karren heb ik dat en gebruik het zelden... Ik moet wel zeggen dat ik redelijk gelijkmatig rij en dat ik het vooral doe omdat ik niet 150 op cruise ga rijden.

Gisterenavond nog op de E40 (richting kust ) met de sleurhut en van in aalter tot in Brugge miserie gehad met een oude gele ford transit... Hij zat ofwel in mijn gat mee te zuigen en dan heeft hij waarschijnlijk 20 keer geprobeerd om over mij te raken (ik reed 115 of zo) maar bleef telkens steken naast de caravan. Vrij ambetant voor mij gezien hij dan drukt en ik dat voel.
                                Dan maar even 125 gaan rijden, maar dan volgend hij op 1m van de hut en kon hij mee. Paar keer ook tot naast mijn auto geraakt. En doe motor loeien als zot om dan plots heel opvallend te vertragen en weer achter mijn gat te gaan plakken...

Met caravan rij ik ook nooit op cruise control omdat ik het gevaarlijk vind en je minder gevoel hebt in de combinatie...

Bedankt voor uw bijdrage aan het begrotingstekort!
                                Waarom niet op CC tegen 120? Je bent trager rijden toch ook gewoon als je met de sleurhut weg bent.

Langs de ene kant kan ik je daar geen ongelijk in geven (minder gevoel met de combinatie), maar ik zou het toch zoveel mogelijk proberen hoor kwestie van je medemens/bestuurder niet onnodig te enerveren als het eens wat steiler gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Waarom niet op CC tegen 120? Je bent trager rijden toch ook gewoon als je met de sleurhut weg bent.

Langs de ene kant kan ik je daar geen ongelijk in geven (minder gevoel met de combinatie), maar ik zou het toch zoveel mogelijk proberen hoor kwestie van je medemens/bestuurder niet onnodig te enerveren als het eens wat steiler gaat.
                                  Als je een performante wagen hebt hangen voor je caravan moet dat geen probleem geven. Maar als je caravan gaat rijden à la hollandaise...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                    Als je een performante wagen hebt hangen voor je caravan moet dat geen probleem geven. Maar als je caravan gaat rijden à la hollandaise...

http://www.youtube.com/watch?v=8ZaLp...eature=related

Comment

• wat kost een boete van rond 160 op de autostrade tegenwoordig?
                                      2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Vandaag reed ik op de E313 onder de brug in Massenhoven, en boven het eerste rijvak stond een driepikkel en een wagen op de brug.
                                        Is dat snelheidsmeting of afstandsmeting?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                        X