Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Uiteraard. Munteenheden worden bijna altijd in het enkelvoud gebruikt.
1000 frank
1000 dollar
1000 euro
1000 franks, dollars of euro's of euri is foutief.
Euri wordt heel erg vaak foutief gebruikt sinds de invoering van de euro.
Wanneer gebruik je dan wel het meervoud van een munteenheid:
Als er bv. 2 euromuntstukken op tafel liggen dan kan je zeggen; die 2 euro's daar. Of ik heb maar een paar euri meer op zak (dan heb je het eigenlijk over het geld zelf en niet over de waarde ervan, uitgedrukt in euro)
De uitspraak van mijn proces is woensdag geweest. 1e maal een zware overtreding: 170 na correctie op de snelweg.
Ik had een advocaat van de rechtsbijstand genomen. Resultaat: €275 boete waarvan de helft met een jaar uitstel en 14 dagen rijverbod. Ik moet natuurlijk nog een bijdrage doen aan het slachtofferfonds van €137,5 en instaan voor de gerechtskosten. Die laatste kan ik wel terugvorderen van de rechtsbijstand
ik ben geflitst door een kaske aan de lichten.
baan waar je 50 mag en de 1vaksbaan worden er 2 net voor de lichten. Voor mij een wagen en daarvoor een vrachtwagen. dus logischerwijs ga ik en de wagen op het 2devak gaan rijden om de vrachtwagen in te halen. (zo doe ik dat toch. dan rij ik waarschijnlijk wel sneller dan 50, maar zit ik naast de vrachtwagen en dus niet flitsbaar. anders rij ik mooi 50 à 55 tot na de lichten)
maar wat gebeurd er: de wagen voor mij begint gas te geven maar ziet opeens de flitspaal en begint te twijfelen en in te houden.
resultaat: we zitten niet naast de vrachtwagen op het moment dat we de vrachtwagen inhalen. en *flits* *flits* 2 flitsen dus staan we er alletwee op zeker? allez ik hoop het dat hij er ook opstaat. want 't is verdorie zijn dwaze fout.
ik reed iets van een 60 à 65 denk ik. dus nog wat correctie eraf en 't zal 50€ zijn zeker?
bij deze is dus bewezen dat de flitspaal aan de boudewijnlaan net voor de brug dus ook snelheid registreerd en niet enkel roodrijders.
Ze moeten 2 foto's hebben om geldig te zijn dacht ik.
awel ik was ook zo iets aan het denken, op dat moment. maar dan hoop ik dat het was voor de wagen voor mij. en dat dat kaske niet kon volgen om nog een foto van mij te nemen.
want er waren dus duidelijk 2 flitsen te zien en geen 4
Niet echt noodzakelijk, maar om alle discussie's te vermijden over "wie haalt wie in" , worden er 2 foto's gemaakt met een interval van 0,5 sec.
't was idd heel kort na elkaar.
dit ook nog gevonden
De roodlichtcamera's werken via twee lussen per rijstrook, die zijn aangebracht in het wegdek. De lussen bevinden zich meestal ter hoogte van de stopstreep. Voor het roodrijden wordt het ogenblik dat het voertuig over de lus rijdt vergeleken met de signaalstand van het verkeerslicht (al dan niet rood). Voor het vaststellen van overdreven snelheid wordt de tijdspanne gemeten waarbij het voertuig over de twee opeenvolgende lussen rijdt. De snelheid wordt vervolgens berekend. Bij elke overtreding maakt de roodlichtcamera twee foto's. De eerste foto registreert de overtreding. De tweede foto registreert of het voertuig nog stopt of doorrijdt en vermeldt de snelheid ervan.
ben dus benieuwd, of mijn voorligger of ik er ga opstaan.
Na anderhalf jaar heb ik het ook nog is zitten, ik reed 160km/h op teller op de E314. Ze stonden tussen Halen en Lummen, links in de berm. Een lichtblauwe Vectra! Eigen schuld, dikken bult.
Ik heb wel nog gehoord dat die zwarte Golf (een IV trouwens) vaak staat aan de weg die je neemt als je de E 17 afrijdt en Nazareth/Deinze binnenrijdt, daar met aan beide kanten geparkeerde auto's en een middenberm.
Politie Deinze gebruikt vaak Opels om te flitsen. Een donkergroene met een grote rechthoekige lamp vooraan en ook een witte met kleine ronde Hella's denk ik.
En ook een statief dat je niet kan zien tot het te laat is, zoals ik onlangs ontdekte langs de Tieltsesteenweg... € 65
Geflitst aan 161 km/h op de RN4 in Florée( Assesse), Gelukkig op een stuk waar je 120 km/h mag rijden.
De N4 was nog één van de enige plaatsen waar je vaart kon halen, nu zie ik ze vaker en vaker staan.
Geflitst aan 161 km/h op de RN4 in Florée( Assesse), Gelukkig op een stuk waar je 120 km/h mag rijden.
De N4 was nog één van de enige plaatsen waar je vaart kon halen, nu zie ik ze vaker en vaker staan.
Comment