Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Niet echt het vermelden waard vrees ik...ik luister altijd naar Q-music voor de "vallende sterren". En in Nederland naar de zusterversie.

Ik sms zelf ook altijd, wel jammer dat ze daar geld voor vragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Niet echt het vermelden waard vrees ik...ik luister altijd naar Q-music voor de "vallende sterren". En in Nederland naar de zusterversie.

Ik sms zelf ook altijd, wel jammer dat ze daar geld voor vragen.
      Haha oke
      Ik heb de nummers niet in m'n telefoon staan om ze door te kunnen geven, maar m'n vader heeft ze in zijn snelkeuze menu staan.

Ik zag gister pas voor het eerst dat ze bezig waren met het opbouwen van een flitser bij St-Job-in-'t-Goor. Stond boven op het viaduct en toen ik even later er weer langsreed stond hij achter een peiler in de middenberm. Ik vond het toen ook jammer dat ik geen nummer had ofzo, maar 15 min. later werd hij al op Donna gemeld.

Comment

• Q is hier in België het nuttigst denk ik, stubru sucks op dat gebied.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
          Q is hier in België het nuttigst denk ik, stubru sucks op dat gebied.
          ik dacht altijd dat ze zo slim waren ze van elkaar over te nemen, kwestie van volledig te zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
            Q is hier in België het nuttigst denk ik, stubru sucks op dat gebied.
            Het enige wat me was op gevallen, was dat Studio Brussel het soms vergeet om flitsers te vermelden. Bij Q doen ze het om het half uur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              ik dacht altijd dat ze zo slim waren ze van elkaar over te nemen, kwestie van volledig te zijn
              Inderdaad, dat dacht ik ook.
              Stubru heeft er soms geen, soms 2, maar alleen in Oost en West Vlaanderen heb ik de indruk...

Comment

• ik ben vorige week tegen 124 tomtom-snelheid voorbij een flitswagen gereden waar je 120 mocht. Mag ik me nog aan een pro-justitia verwachten of niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                  ik ben vorige week tegen 124 tomtom-snelheid voorbij een flitswagen gereden waar je 120 mocht. Mag ik me nog aan een pro-justitia verwachten of niet?
                  Volgens mij niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                    Volgens mij niet.
                    dacht het ook al

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Zou wel eens interessant zijn welke zender in B en welke in NL nu kwalitatief (en kwantitatief) gezien de meest nauwkeurige meldingen geven.
                      Ik kan geen referentie's voor NL brengen, maar voor wat betreft B is Donna veruit het meest accuraat station. De meldingen van Donna komen van de luisteraars + Touring Mobilis, en worden per half uur gemeld. Komt de locatie niet meer binnen, dan wordt ze niet meer gemeld. StuBrus neemt de meldingen van Donna integraal over, net zoals 4FM de meldingen van Q-music overneemt. Q-music heeft véél meer vallende sterren, meldingen komen uitsluitend via sms, maar de helft is al lang gaan vliegen. Hoe komt dat? Een melding op Q wordt systematisch tot 4 of 6 keer herhaald, (copy/past telkens) of mensen nu nog sms'sen of niet. Die proef met de onbestaande vallende ster hebben we al dikwijls gedaan op Q, onze virtuele ster krijgt 2uur airplay en wordt minstens 4keer genoemd. Ik rij al een aantal jaren achter 'vallende sterren', mij maken ze niets meer wijs. In Nederland werkt Q-music wel samen met flitsservice.nl , onze nederlandse zustersite heeft mensen in dienst die de meldingen volgen, controleren op echtheid en afmelden als de controle stopt.
                      De mentaliteit ligt in Nederland helemaal anders, zowel die van de burger als die van de agent. Hier hangt nog zo'n mystieke waas van geheimzinnigheid , schuchterheid , je weet nooit wat je voor de lens krijgt , zou je wel toestemming krijgen om te fotograferen ? Terwijl een nederlander gewoon op een controle afstapt en zegt dat 'ie wat foto's gaat maken. Geen probleem jochie, zolang ik en mijn pet er maar niet opstaan.

Comment

• SUPERbedankt voor de reactie, en ik twijfel geen moment aan wat je zegt. De praktijk heeft me dat geleerd. Misschien in de toekomst in België toch maar eens overstappen naar Donna...

Comment

• Radio contact meld toch ook vrij frequent op de spitsuren, maarja, dat is dan weer vrij regiogebonden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                            Die staat daar toch al een eind? Waar je eerst 70 en dan 50 mag, een stukje voor je naar de oprit van Veldegem/Zedelgem kan?

Er werd daar idd wel wat gesjeesd. Stom dat je nu vanaf de brug over de A17 tot in Loppem ook maar 70 mag
                            Dikwijls reed ik zo naar Brugge, zeker als 't weer file op 't einde van de A17 was owv goed weer of voetbal van de Club. En dan kon je aan 100 km/u mooi winst boeken. Nu moet je daar gelijk een traktor aan 70 tjaffelen zonder een mens in de buurt...

Idd op die locatie. ik passeer er niet zo vaak maar als ik er passeer is het een beetje te snel

@ breyton: ik hou me aan de verkeersregels ... maar niet op zo'n wegen

+ de brug over de autosnelweg kan je daar echt zalig aansnijden omdat je zo'n goed overzicht hebt => nodigt een beetje uit om te hard te rijden
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Friso89 Bekijk Berichten

Ik zag gister pas voor het eerst dat ze bezig waren met het opbouwen van een flitser bij St-Job-in-'t-Goor.
                              Argg BLOODY TOSSERS!!!

Zoals bleke willy zou zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door abusimbal Bekijk Berichten
                                Mag men jou in België flitsen van voor ?

Ik weet in Nederland wel.

Iemand een link van wetgeving ?

EDIT; blijkbaar wel
                                http://flits.bnet.be/vragen.jsp?id=19
                                Brief gehad.

Gemeten : 95
                                Na correctie : 89
                                Toegelaten : 70

95€

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                                  Ik kan geen referentie's voor NL brengen, maar voor wat betreft B is Donna veruit het meest accuraat station. De meldingen van Donna komen van de luisteraars + Touring Mobilis, en worden per half uur gemeld. Komt de locatie niet meer binnen, dan wordt ze niet meer gemeld. StuBrus neemt de meldingen van Donna integraal over, net zoals 4FM de meldingen van Q-music overneemt. Q-music heeft véél meer vallende sterren, meldingen komen uitsluitend via sms, maar de helft is al lang gaan vliegen. Hoe komt dat? Een melding op Q wordt systematisch tot 4 of 6 keer herhaald, (copy/past telkens) of mensen nu nog sms'sen of niet. Die proef met de onbestaande vallende ster hebben we al dikwijls gedaan op Q, onze virtuele ster krijgt 2uur airplay en wordt minstens 4keer genoemd. Ik rij al een aantal jaren achter 'vallende sterren', mij maken ze niets meer wijs. In Nederland werkt Q-music wel samen met flitsservice.nl , onze nederlandse zustersite heeft mensen in dienst die de meldingen volgen, controleren op echtheid en afmelden als de controle stopt.
                                  De mentaliteit ligt in Nederland helemaal anders, zowel die van de burger als die van de agent. Hier hangt nog zo'n mystieke waas van geheimzinnigheid , schuchterheid , je weet nooit wat je voor de lens krijgt , zou je wel toestemming krijgen om te fotograferen ? Terwijl een nederlander gewoon op een controle afstapt en zegt dat 'ie wat foto's gaat maken. Geen probleem jochie, zolang ik en mijn pet er maar niet opstaan.
                                  bedankt voor de handige informatie

Comment

• Het is maar dat jullie het weten, maar in de omgeving Geetbets/Kortenaken doet een witte Nissan Primera break dienst als flitswagen, is naar mijn weten ook de enige flitswagen in die buurt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door abusimbal Bekijk Berichten
                                      Brief gehad.

Gemeten : 95
                                      Na correctie : 89
                                      Toegelaten : 70

95€
                                      Ik ben vannacht ook tegen die waarden geflitst.

om kwart van drie vannacht in Weelde; een anonieme wagen...
                                      (dacht dat die mannen al lang in hun bed lagen dan )

zal dus ook zo'n rekening worden voor mij

Comment

• Verleden week op de terugweg ook geflitst denkik. In de buurt van Metz, terugkomend van de Provence. GPS met radarcontroles aan

*Waarschuwingsmelodietje" Flitspaal op 30 sec

Ah, weer een flitser. Ik reed 110 maar voor de zekerheid zak ik naar 105 per uur

*Waarschuwingsmelodietje" Flitspaal op 10 sec

Waar staat hij? Ah ja, daar in de middenberm

*Flits*

Huh ? Ik rij toch 105 of was het nu ineens een 90 strook? Nee da kan toch niet. 200-300 meter verder een bord

"110" met daaronder "RAPPEL"

Kvind het raar, ik rij minder dan 110, niemand steekt me voorbij maar toch flitst hij op een strook van 110. Benieuwd of ik iets in de bus ga krijgen. Tis Frankrijk, dus hopelijk nog altijd problemen om buitenlanders te laten betalen. En anders ga ik toch klacht indienen, ik heb nergens 90 gezien en na de flitser stond er duidelijk "Rappel 110"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                                          Verleden week op de terugweg ook geflitst denkik. In de buurt van Metz, terugkomend van de Provence. GPS met radarcontroles aan

*Waarschuwingsmelodietje" Flitspaal op 30 sec

Ah, weer een flitser. Ik reed 110 maar voor de zekerheid zak ik naar 105 per uur

*Waarschuwingsmelodietje" Flitspaal op 10 sec

Waar staat hij? Ah ja, daar in de middenberm

*Flits*

Huh ? Ik rij toch 105 of was het nu ineens een 90 strook? Nee da kan toch niet. 200-300 meter verder een bord

"110" met daaronder "RAPPEL"

Kvind het raar, ik rij minder dan 110, niemand steekt me voorbij maar toch flitst hij op een strook van 110. Benieuwd of ik iets in de bus ga krijgen. Tis Frankrijk, dus hopelijk nog altijd problemen om buitenlanders te laten betalen. En anders ga ik toch klacht indienen, ik heb nergens 90 gezien en na de flitser stond er duidelijk "Rappel 110"
                                          Bijna gelijkaardig als 't mijne ... (alleen, ik had m'n electronische vrouw 't zwijgen opgelegd dus 't melodietje niet gehoord )
                                          We zijn nu twee weken later dan onderstaande, en ook nog niets in de bus gehad.

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                          ik zou je het aanraden, ook al lees je het niet meer

Vorige week tussen en Poitiers en Angouleme op de N10 (thv Puyreaux)... ik reed heel de baan al met cruise control 120-125 (autoroutes van in Rijsel tot Poitiers waar ik zelfs 130 mag) en voor de rest op cruise control de toegelaten snelheid. Op de N10 mocht je op dat stuk 110, dus cruise op 109 (snelheid op GPS). Ferme bergaf (5 of 6%) en natuurlijk gezien dat m'n wagen net boven de 110 ging maar so what ... *FLITS* ... Bijna 10j boetevrij en daarvoor slechts eentje van 59 waar ik 50 mocht ofzoeits, en nu dit ... Op het moment dat ik die bak tussen de struiken zag staan (flitsend in m'n gezicht), wist ik hoe laat het was en was de flits er al. Ik keek op de GPS en die toonde 113.
                                          Dat terwijl in die hele rit ik nergens boven m'n snelheid gegaan ben met meer dan 5%, integendeel, en er mij honderden voorbijgevlamd hebben, maar soit.

Heeft iemand een idee van de boetepolitiek en de marges in Frankrijk?
                                          En de termijn waarop zo een briefje in de bus durft waaien?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                          X