Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Politie controleert nu ook autobanden met radar

Politie controleert nu ook autobanden met radar

De politie van Gent heeft met succes een radar getest die toelaat om de diepte van de groeven van een band te controleren, terwijl het voertuig in beweging is. Dat schrijft La Dernière Heure vrijdag.

Het toestel werd afgesteld door de firma Traffic Observer. Het systeem, dat de voertuigen ook op snelheid controleert, is volledig onzichtbaar doordat het geïntegreerd is in het wegdek.

Tijdens de gerealiseerde test in Gent werden 2.097 voertuigen gecontroleerd en werden er 30 processen-verbaal opgesteld. (www.degentenaaar.be)

Volgens de wegcode moet de tekening van de groeven van de banden ten minste 1,6 mm diep zijn over driekwart van het loopvlak.

Comment

• Banden controleren cava, dat snelheidsgedeelte is er echter weer te veel aan

Ik dacht trouwens dat ze ook bandenspanning zouden controleren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten

De politie van Gent heeft met succes een radar getest die toelaat om de diepte van de groeven van een band te controleren, terwijl het voertuig in beweging is. Dat schrijft La Dernière Heure vrijdag.

Het toestel werd afgesteld door de firma Traffic Observer. Het systeem, dat de voertuigen ook op snelheid controleert, is volledig onzichtbaar doordat het geïntegreerd is in het wegdek.

Tijdens de gerealiseerde test in Gent werden 2.097 voertuigen gecontroleerd en werden er 30 processen-verbaal opgesteld. (www.degentenaaar.be)

Volgens de wegcode moet de tekening van de groeven van de banden ten minste 1,6 mm diep zijn over driekwart van het loopvlak.

Bovenstaande ging ik trouwens net in een nieuw topic zetten.

Ik heb ook al gehoord van experimenten waarin ze met een laser in de uitlaatrook schijnen om daaruit de samenstelling van de rook af te leiden vanop afstand, en dus ook hoe milieuonvriendelijk je auto is.
        Ik denk even verder, misschien kunnen ze dat ook koppelen aan een database met normgegevens voor een aantal types wagens, en als de afwijking te groot is, kan dat een indicatie zijn van een gechipte of slecht onderhouden wagen. (Maar ik wil niemand op ideeën brengen)

Klinkt niet onmogelijk, als je bedenkt dat wetenschappers vanop afstand de samenstelling van nevels en gassen in de ruimte kunnen bepalen.

Edit:

-Link naar het toesel

-Nog meer freaky s***
        Last edited by ErikF; 16/10/2009, 19:48.

Comment

• Ze mogen stilaan ophouden met al dat gemeet en gecontroleer.

Je kan je niet meer bewegen of iemand heeft het gezien of ze staan u te controleren.
          En altijd hebben ze een uitleg om dat maar te verantwoorden.... pfff.
          Is dat de maatschappij die we willen?

Het begint triestiger en triestiger te worden....

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
            Ze mogen stilaan ophouden met al dat gemeet en gecontroleer.

Je kan je niet meer bewegen of iemand heeft het gezien of ze staan u te controleren.
            En altijd hebben ze een uitleg om dat maar te verantwoorden.... pfff.
            Is dat de maatschappij die we willen?

Het begint triestiger en triestiger te worden....

Welcome to the nanny-state

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten

Knap dat de huidige technologie dit al mogelijk maakt. Net als die camera's die nummerplaten kunnen herkennen bij trajectcontroles. Daarom vraag ik mij af waarom het zo moeilijk is om met de huidige technologie de nummerplaten te lezen van de voorbijrijdende wagens en automatisch te controleren of de keuring en de verzekering in orde is. Auto's die geen verzekering hebben zouden zo direct van de weg moeten gehaald worden en voor de volgende keuze moeten gesteld worden: ofwel direct een verzekering afsluiten ofwel de wagen de autopers binnen.

Heb ooit eens een reportage gezien van de Engelse politie die dat systeem gebruikte waarbij de camera automatisch de nummerplaten las en binnen enkele seconden kon controleren of de plaat, keuring en verzekering in orde was. De politie stond 200m verder om de gelukkigen te onderscheppen. Maar ja, dat is lastiger zeker dan wat gaan flitsen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                Den dag dat ze daar beginnen te staan verkoop ik mijn auto
                Idem.... R8 en het ei zijn ons domein geen paparazzi gewenst

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                  Knap dat de huidige technologie dit al mogelijk maakt. Net als die camera's die nummerplaten kunnen herkennen bij trajectcontroles. Daarom vraag ik mij af waarom het zo moeilijk is om met de huidige technologie de nummerplaten te lezen van de voorbijrijdende wagens en automatisch te controleren of de keuring en de verzekering in orde is. Auto's die geen verzekering hebben zouden zo direct van de weg moeten gehaald worden en voor de volgende keuze moeten gesteld worden: ofwel direct een verzekering afsluiten ofwel de wagen de autopers binnen.

Heb ooit eens een reportage gezien van de Engelse politie die dat systeem gebruikte waarbij de camera automatisch de nummerplaten las en binnen enkele seconden kon controleren of de plaat, keuring en verzekering in orde was. De politie stond 200m verder om de gelukkigen te onderscheppen. Maar ja, dat is lastiger zeker dan wat gaan flitsen ?
                  Technologie is er, de koppeling met DIV en de GOCA is er al, maar nog niet met de verzekeringsmaatschappijen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Moyaert Bekijk Berichten
                    Idem.... R8 en het ei zijn ons domein geen paparazzi gewenst
                    +111111

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                      Den dag dat ze daar beginnen te staan verkoop ik mijn auto
                      Heb ze nochtans al weten staan op de R8 toch maar opletten
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                        Waar dat?

Op de R8 hé, niet op een oprit/afrit naar en van de R8.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          Heb ze vorige week zien staan op de A12 richting nederland. beetje voorbij de afrit Leugenberg. staan in de middenberm achter een hoop afgedankt ijzer.
                          Wanneer????
                          My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                            Technologie is er, de koppeling met DIV en de GOCA is er al, maar nog niet met de verzekeringsmaatschappijen.
                            idd, doen we al dagelijks, de koppeling met de verzekeringsmaatschappijen bestaat ook al, zij het gedeeltelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                              Dan moet je me eens uitleggen waar ze juist staan op de R8 Alexander

Comment

• weer ééntje binnengekomen hier, maar voor de broer .

Fuck zeg weer ééntje van € 110.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  ja idd, als je zo net van die "heuvel" afkomt. staan ze meestal met een Golf 4 break. in het begin zag je die nog staan, maar nu ligt er van dat puin zodat je ze niet meer ziet.
                                  Heb ze er nu al 2 of 3 keer zien staan op 2 maanden tijd.
                                  De zwarte Golf met nummerplaat KIH en dan 3 cijfers zal het wel geweest zijn...
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Dit weekend zaterdag stonden ze op de E40 Kust-> Brussel.

Met een blauwe (Fiat?) camionette.

Eerst op de pechstrook met de mobiele flitser (zo'n klein bakske) juist voor de bumper, niet te zien !
                                    En daarna wat meer naar Gent toe dacht ik, tussen de op en afrit van Ternat (?), de auto op dat straatje, flitser op de pechstrook.

toch maar opletten dus !
                                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                      Dit weekend zaterdag stonden ze op de E40 Kust-> Brussel.

Met een blauwe (Fiat?) camionette.

Eerst op de pechstrook met de mobiele flitser (zo'n klein bakske) juist voor de bumper, niet te zien !
                                      En daarna wat meer naar Gent toe dacht ik, tussen de op en afrit van Ternat (?), de auto op dat straatje, flitser op de pechstrook.

toch maar opletten dus !

Hoe laat was dat ongeveer?
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• In Holsbeek hebben ze de flitspaal een mooi roos kleurtje gegeven zag ik vanmorgen.
                                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                          vind ik toch niet kunnen, de pechtstrook wordt aanzien als een gevaarlijke zone en moet zoveel mogelijk vrij blijven
                                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Working...
                                          X