Mededeling

Collapse
No announcement yet.

inhaalverbod op 2 richtings +3,5ton

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
    Dit is een verbod die bijna door geen enkele truckchauffeur gevolgd wordt.

Op de E403 Kortrijk-Brugge geldt dit verbod ook, ik dacht van 7 tot 19h.

Ik doe dagelijks een dikke 100km op die snelweg, en het is precies of dat verbod niet bestaat. Heel veel chauffeurs (zowel belgische als buitenlanders) negeren dat totaal (of indien het geval van buitenlandersn, niet op de hoogte)

Ik erger me er dood aan
    op alle wegen mag met 2 rijstroken niet worden ingehaald uigezonderd als er op de blauwe borden vermeld staat van 19 tot 7
    er zijn alle vele boetes uitgeschreven voor het niet naleven van dit verbod
    jammer dat er niet meer controles zijn
    nb ikzelf hou me voor 100%aan de regel met af en toe dat er dan bij een oprit ook geen wagen op de autsnelweg opkan
    ik ga dan ook niet naar het 2 rijvak

Comment

Ik vind die regel wel nuttig. Vooral op Nationals dan waar de banen smaller zijn dan snelwegen met 2 baanvakken. Tuurlijk zijn er altijd wel situaties waar je moet voorbij steken (veel te trage voorligger of hele sliert (vracht)wagens die willen invoegen) maar dat duurt dan ook maar enkele sec en je kan weer op het 1ste vak invoegen.

Als je met een vrachtwagen wilt rijden, dan moet je er ook maar de verantwoodelijkheid bij nemen en dus op een de meeste veilige manier op je bestemming komen. Dit is dan ook de minst snelle.
      Je rijdt dan ook met 30ton of meer rond wat dus niet zomaar ff tot stilstand komt of waarme je ff kan uitwijken zoals een wagen.

En al die chauffeurs da zitte voorbij te steken en te racen om zo 10min vroeger op hun bestemming te komen, die zoude beter dan koerier geworden zijn ipv vrachtwagenschauffeur als ze toch graag snel rijden.

Comment

Ik denk dat de reden waarom er soms cowboys zitten onder de vrachtwagenchauffeurs het feit is dat ze nu een alternatief hebben als hun rijbewijs ingetrokken wordt. Al dat ze moeten doen is zich zoiets (zie attachment) aanschaffen en ze kunnen terug verder. (Geen rijbewijs nodig, is van het merk Ligier).
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Op vele snelwegen ligt de pechtstrook er beter bij dan de andere rijstroken.

Ik snap nog steeds het gevaar niet van inhalen over de pechstrook.
          Ik hoop dat je hier een smiley vergeten bent!
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
            Ik vind het een goed idee ! Want ze houden soms echt het verkeer op, voor één plaatsje te kunnen winnen, slaat toch nergens op ??! Als het verschil in km/h tussen achterligger en voorligger echt groot is, dan begrijp ik het wel en dan zouden ze van mij ook gerust mogen inhalen. Maar voor een paar km/h zeker niet ( wat meestal het geval is)! En inderdaad buiten de spitsuren is nogal frustrerend voor de chauffeurs, hier geef ik je gelijk in!
            ....

Inhalen mag enkel als dat vlot kan gebeuren staat in het verkeersreglement.

En als alles boven de 3.5t niet meer mag inhalen heb je gewoon 1 sliert vrachtwagens achter elkaar op de weg. Hoe geraak jij er dan op of af?
            Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten

En als alles boven de 3.5t niet meer mag inhalen heb je gewoon 1 sliert vrachtwagens achter elkaar op de weg. Hoe geraak jij er dan op of af?
              dat is de wet,ze weten niets van het verkeer en ze denken dat het zou vlugger zal gaan maar niets is waar

Comment

rdtrans, afgaand op je nick vermoed ik da jij ook met de vrachtwagen rijdt ?

Comment

ik vind het ook een domme populistische maatregel

Comment

Ik weet niet of het een goede of slechte maatregel is. Ik wacht nog altijd totdat het verbod eens nageleefd wordt, alvorens ik oordeel welke positieve of negatieve gevolgen het met zich meebrengt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr Red Bekijk Berichten
                      rdtrans, afgaand op je nick vermoed ik da jij ook met de vrachtwagen rijdt ?
                      dat klop ik ben zaakvoerder maar ook chauffeur en ik leef echt mee met de gewone- maar ook met zware weggebruikers
                      als ik prive rond rijd zit ik ook niet graag achter een vrachtwagen, eenmaal achter het stuur van mijn 44t ben ik helemaal anders dan heb ik tijd en laat me door niemand opjagen(het heet toch geen zin )

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          ik vind het ook een domme populistische maatregel
                          second that!

Mensen willen alsmaar meer en sneller, maar eventjes geduld opbrengen voor een vrachtwagen, die er nota bene voor zorgt dat iedereen zijn productjes krijgt, dat kunnen ze niet.

Wat bereiken we nu met die regel?

voordelen:
                          -automobilisten moeten nooit meer es een minuutje aan 90 rijden. (voordeel!?)

nadelen:
                          op en afritten worden geblokkeert door slierten camions
                          camions gaan zo mogelijk nog meer op 2M afstand van mekaar rijden
                          meerdere camions worden opgehouden door 1 (oudere/ (over)laden) tragere camion...

Weet dat het voor die mannen wel uitmaakt of ze 1 minuutje vroeger of later op hun bestemming arriveren. Anders krijgen ze mogelijks zware boetes. Die 2-4km per uur verschil kan op de lange afstanden die ze doen veel meer uitmaken, dan wat de autobestuurder zal voelen van die 2 minuten dat hij 90 rijdt, op z'n veel kortere afstand op de autostrade...
                          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten

Misschien maken dat de minimum afstand wordt gerespecteerd ? ! ?
                            Dat is volgens mij nog de boosdoener bij een groot aantal vrachtwagen ongevallen !

Hoe kan je in godsnaam nog reageren als de vrachtwagen voor je op de rem gaat en jij er 2-3 meter vanaf zit ? Je ziet helemaal niet wat er wat verder gebeurd ...

Dit gaat echt mijn verstand te boven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                              second that!

Mensen willen alsmaar meer en sneller, maar eventjes geduld opbrengen voor een vrachtwagen, die er nota bene voor zorgt dat iedereen zijn productjes krijgt, dat kunnen ze niet.

Wat bereiken we nu met die regel?

voordelen:
                              -automobilisten moeten nooit meer es een minuutje aan 90 rijden. (voordeel!?)

nadelen:
                              camions gaan zo mogelijk nog meer op 2M afstand van mekaar rijden
                              meerdere camions worden opgehouden door 1 (oudere/ (over)laden) tragere camion...

Weet dat het voor die mannen wel uitmaakt of ze 1 minuutje vroeger of later op hun bestemming arriveren. Anders krijgen ze mogelijks zware boetes. Die 2-4km per uur verschil kan op de lange afstanden die ze doen veel meer uitmaken, dan wat de autobestuurder zal voelen van die 2 minuten dat hij 90 rijdt, op z'n veel kortere afstand op de autostrade...
                              Een minimum snelheid van 90 zou idd een vereiste moeten zijn op snelwegen. Kan of wil je dit niet rijden heb je geen zaken op de snelweg.

Als een vrachtwagen ziet dat hij een hele horde andere vrachtwagens ophoud, waarom gaat hij niet even aan de kant bij de volgende rustplaats of tankstation ?!

Ik vind het bvb vreselijk dat mensen met een camper hetzelfde doen.
                              Gewoon aan 5 - 10 km/h doorrijden met tientallen mensen in je zog ...
                              Hoe associaal kan je zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                Misschien maken dat de minimum afstand wordt gerespecteerd ? ! ?
                                Dat is volgens mij nog de boosdoener bij een groot aantal vrachtwagen ongevallen !

Hoe kan je in godsnaam nog reageren als de vrachtwagen voor je op de rem gaat en jij er 2-3 meter vanaf zit ? Je ziet helemaal niet wat er wat verder gebeurd ...

Dit gaat echt mijn verstand te boven
                                2-3meter lijk me wel zeer dicht, heb je wel al eens in een vrachtwagen plaats genomen dan zal je wel merken als op 5m afstand van je voorlicher rijdt hoe benauwt je het zal hebben ik ben zelf zelfstandig vrachtwagenchauffeur en kan je wel vertellen dat de grootste boosdoender de croescontrole en met de benen op het stuur. deze mense (en het zijn dan nog meestal nederlandse chauffeur)hebben de meeste ongevallen

Comment

nadelen:
                                  Niet als ze de tussenafstand respecteren. Dan kan een auto er tijdelijk tussen om zich vervolgens naar het linkervak te begeven.

camions gaan zo mogelijk nog meer op 2M afstand van mekaar rijden.
                                  Als er over de tussenafstand geklaagd wordt, is het antwoord doorgaans in de trant van: er wordt zo dicht gereden omdat men wil inhalen en men zo het inhaalmanoeuvre en de eventuele hinder voor het autoverkeer zo kort mogelijk wil houden. Een nobel doel.
                                  Maar alle logica is zoek wanneer je, op het moment dat je NIET meer MAG inhalen, nog dichter zou gaan rijden.

Comment

Moesten de vrachtwagenchauffeurs eens beginnen met een vaste snelheid aan te houden, zouden er al veel problemen opgelost zijn. Maar als je achter zo een nederlander zit die tegen wil en dank zit te spelen tussen 80 en 85 per uur, kan je er van op aan dat je achteraan konstant moet remmen en gas geven. Het is alsof je akkordionfile aan het rijden bent met 20 vrachtwagens achter mekaar. Neem er dan nog eens bij dat je aan 90 per uur gewoonweg doodvalt, optrekken tot 90 en dan niks meer, morsdood.
                                    Als je dan weet dat het met een 44 tonner ook wel een volle minuut duurt om van 80 naar 90 te geraken, zal je eventueel begrijpen dat dit alles niet zo van zelfsprekend is.
                                    Ik kon het me allemaal zelf niet voorstellen toen ik nog geen chauffeur was, ben pas begonnen aan 27 jarige leeftijd.
                                    Het zal een eeuwige discussie blijven tussen vrachtwagen en personenwagen. Ik ben het pas beginnen begrijpen toen ik zelf achter het stuur zat van zo een 44 tonner.
                                    Er is altijd een plaatsje vrij naast me voor amateurs, het is natuurlijk minder aanlokkelijk dan een RS4.

Comment

is het niet, 1 plaatsje kopen, 2 plaatsjes krijgen?

Zou dat wel es willen doen ja, zo meerijden, ma heb nu al te weinig vrije tijd :p (en kzit teveel op fora!)
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Als je dit echt meent dan ben je nog dommer dan ik dacht. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand zien inhalen op de pechstrook op de autosnelweg.

Comment

Uhm

Wel als je inhaalt op de pechtstrook en er staat juist een wagen met een lekke band bijvoorbeeld, dan kan je mensen hun levens afnemen.

Een goede vriend van mij op die manier zijn vader kwijtgeraakt.

Zijn vader was een band aan het vervangen, toen er opeens een wagen aan 160 + km/u tegen hem en de wagen reed. Hij is gestorven aan zijn verwondingen...

(Ongeval is gebeurd in Nederland.)

Comment

Working...
                                          X