Mededeling

Collapse
No announcement yet.

inhaalverbod op 2 richtings +3,5ton

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichten
    de boetes zijn toch zeer hoog
    Vind je 50 euro hoog?
    AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
      Vind je 50 euro hoog?
      voor vrachtwagen bestuurder is het wel 260€de boetes voor de zware voertuigen zijn altijd groter dan voor p.w.

Comment

voor vrachtwagen bestuurder is het wel 260€de boetes voor de zware voertuigen zijn altijd groter dan voor p.w.
        Zijn onmiddellijke inningen hoger voor vrachtwagens? Dat wist ik niet...

Hoedanook, het blijft maar een eerstegraadsovertreding, en dus de laagste boete die je kan krijgen.
        AutoMinded.be

Comment

kan ik best inkomen,vele buitenlandse chauffeurs weten het weL,maar houden zich niet aan onze regels,
          Van die buitenlandse chauffeurs die, om ons allen te foppen, met Belgische kentekens rijden?

Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichten
          de boetes zijn toch zeer hoog
          Het aantal controles daarentegen...

Comment

• Het aantal controles daarentegen...[/quote]
            als de laatste tijd op de E17 in Nazareth bent gepaseert,dan zal je wel zien dat er veel controle was op de parking

Comment

als de laatste tijd op de E17 in Nazareth bent gepaseert,dan zal je wel zien dat er veel controle was op de parking
              Wordt er dan veel ingehaald op die parking?
              AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                Wordt er dan veel ingehaald op die parking?
                't Moet wel, want als ik het goed voor heb, is de autosnelweg op die plaats 2 x 3 rijvakken.

Vanmorgen nog eens zo'n vortzak tegengekomen die dacht dat hij voorrang had met zijn camion omdat hij zijn pinker had aangestoken. 5 auto's vlak na elkaar op het linkervak en daarna een heel eind niets meer. En toch moest die zich daar per se proberen tussen persen. Spijtig voor hem gaf niemand toe, ook ik niet die als laatste van die 5 reed. En dan maar claxonneren en met de groolichten flikkeren omdat hij er niet tussen geraakte. Wachte dan een halve seconde, hé, kalf, dan kun je op 't gemak van rijvak veranderen en moet er geen enkele automobilist op de rem gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Red Bekijk Berichten
                  Waar ik werk zijn er genoeg zulke chauff die de snelweg oprijden, hun cruisecontrole op 90 zetten en die pas weer afzetten als ze aan de afrit van hun bestemming zijn, ongeacht wat er zich op de snelweg afspeeld.

Nu ik rijd steeds 85-87 (omda je dan veel relaxer kan rijden vind ik) en vaak steken er me collega's voorbij op een 30km voor onze einbestemming. En vaak kom ik ze weer tegen aan het eerste kruispunt als ze voor het rode licht staan ... dus wat hebben ze gewonnen ... nx

Maar het is idd zo, als je de dag van vandaag met de wagen veel km moet doen,is het erg stresserend, alsof je in een race zit. Steeds oprekken - vertragen - stoppen - van vak wisselen - steeds in de spiegels kijken enz enz. Geef mij maar een trage vrachtwagen, die hoeven gewoon voor zich te kijken en in de piegels (al lukt da voor sommige ook nog niet)
                  85-87, wreed lastig, waarom niet gewoon 90 rijden?
                  als er voor u iemand 80 blijft rijden, erger jij je daar dan niet aan?

Comment

dit wist ik ook niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie5V Bekijk Berichten
                      85-87, wreed lastig, waarom niet gewoon 90 rijden?
                      als er voor u iemand 80 blijft rijden, erger jij je daar dan niet aan?
                      Ja, moest het zo moeilijk niet zijn achter het stuur het is om uw bloot g.t van te laten zien. Zowel op banen van 70 als van 90 kmpu. (80 is geen vis of vlees denken die mannen, is het een baan van 70 dan zullen ze voor die 10 hopelijk niks zeggen en is het een baan van 90 dan is 80 toch nog zo traag niet in hun gedachtengang. Hetzelfde v
                      oor die mensen die constant 60 rijden, ongeacht de snelheidszone waarin ze zich bevinden, 50 of 70 (sommigen zelfs in zone 30), 60 is een mooi gemiddelde denken ze. Pummels.

Comment

• sorry will maar ik snap uw reactie niet helemaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie5V Bekijk Berichten
                          sorry will maar ik snap uw reactie niet helemaal
                          Awel dat ik me daar ook aan erger. Aan die tussenliggende snelheden. 50 is bij mij 50, 70 -> 70 en 90 -> 90. Dus als er voor u iemand 80 bolt op een 90 baan is dat irriterend. Maar hetzelfde geldt voor die andere snelheidszones, dus in zone 50 tegen 40/45 enz.....

Comment

• Ah ok, daar erger ik me dus ook serieus aan.

Ik snap ook nog altijd niet waarom we met een vrachtwagen op gewone wegen maar 60 mogen rijden, zo word al het andere verkeer toch gehinderd.

Er zijn trouwens weinig vrachtwagenchauffeurs die zich hier aan houden, of het niet weten en dan achter mij beginnen flashen of zelfs voorbijsteken.

Of nog irritanter, een baan van 50km/u (wespelaar-tildonk), +3,5ton = 30km/u !!!!
                            Vreselijk moeilijk om dat vol te houden en heeeel leuk voor de wagens die achter u hangen.

Comment

• Effe een vraagje off-topic : hoeveel uur moogt ge als vrachtwagenchauffeur eigenlijk dagelijks rijden?
                              Last edited by David67; 15/11/2008, 00:05.

Comment

• ik heb mijn exaam daarover gedaan en moet het antwoord schuldig blijven

Comment

• 2x4u30

Comment

• Da's eigenlijk ook niet veel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Effe een vraagje off-topic : hoeveel uur moogt ge als vrachtwagen eigenlijk dagelijks rijden?
                                      3 x per week 9 uur, na 4,5 uur 45 min - 1 u pauze

2 x per week 10 uur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                        Geld dit ook voor een auto met aanhangwagen die meer dan 3.5ton weegt..
                                        Neen, tenzij jouw X5 een tachograaf heeft?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                          3 x per week 9 uur, na 4,5 uur 45 min - 1 u pauze

2 x per week 10 uur.
                                          uitloop tot 10uur m.a.w 9uur20min =ook gelijk aan 10uur

Comment

Working...
                                          X