Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Danny Bekijk Berichten
    bedankt voor de info, maar is me iets te weinig verschil.
    Ik had gehoopt op 240 pk en 380 Nm.
    380Nm??

Leave a comment:

• kefkie
    replied
    Op facebook op de pagina van shiftech, ford focus RS van 305 tot 409pk
    kan toch ook niet meer deftig rijden met dat alleen op de voorwielen?

Leave a comment:

• Danny
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
    dat is zeker de moeite want het is een begrensde 2.5 motor , als je mij een mailtje kan sturen dan stuur ik je wat dyno resultaten , heb er onlangs nog een aantal gedaan .

groetjes
    Bruno
    bedankt voor de info, maar is me iets te weinig verschil.
    Ik had gehoopt op 240 pk en 280 Nm.
    Last edited by Danny; 05/08/2010, 12:14.

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
    Gij hebt maar 1 versnelling tot 120?
    nee, 123

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
    mijn zus heeft zo ene met herprogrammatie naar 95pk , als je graag eens komt testrijden
    En hoe gaat dat? Moet toch nog vrij goed gaan op zo'n kleine wagen?

Leave a comment:

• Asserti
    replied
    Gij hebt maar 1 versnelling tot 120?

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    Je verbruikt zakt bij een goede chip wel hoor, maar dezelfde rijstijl is nu net het probleem
    Zo is dat, toch hangt dat van de ingesteldhied af van het "manneke" die er mee rijdt.

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Tja, als ze je meer PK en NM geven ben je al eens geneigd om dat uit te testen. Maar ze kunnen ook de PK's en NM min of meer hetzelfde laten en het verloop van de ontsteking wat beter regelen.
    Als ik wil kan ik ook elke maand nieuwe banden steken met dat koppel , maar geloof het of niet, ik heb de wagen nu al 3 jaar en heb nog steeds m'n eerste setje, idem kwa remmen.
    Ik ben dan eerder voorstander van de "power = control" doctrine
    Hier ook zo, mijn vorige was gechipt maar maakte er geen gebruik van temeer omdat de trek-curve tot +/- 120 km gelijk loopt met een niet gechipte. Vanmij mogen ze dat bij de volgende zo laten. Veel belangrijker voor mij is het verbruik als je enkele duizende km's per maand rijd. En dit helpt wel degelijk met een chip. Er circuleren hier nog ergens "live" foto's van mijn verbruik. Door bepaalde omstandigheden is het er bij mijn huidige niet van gekomen, doch bij de volgende zal het direct vanbij de aankoop zijn (of direct erna bij Bruno). Remmen? mijn voorlopig eerste (na de originele natuurlijk) zijn er ondergestoken na 113000km...... tsal dus niet van te rap rijden zijn en vol in de remmen te gaan.... btw, knappe uitdrukking: POWER-CONTROL

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Tja, als ze je meer PK en NM geven ben je al eens geneigd om dat uit te testen. Maar ze kunnen ook de PK's en NM min of meer hetzelfde laten en het verloop van de ontsteking wat beter regelen.
    Als ik wil kan ik ook elke maand nieuwe banden steken met dat koppel , maar geloof het of niet, ik heb de wagen nu al 3 jaar en heb nog steeds m'n eerste setje, idem kwa remmen.
    Ik ben dan eerder voorstander van de "power = control" doctrine

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Je verbruikt zakt bij een goede chip wel hoor, maar dezelfde rijstijl is nu net het probleem

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    had vroeger ook een chip in m'n nissan partol steken, m'n verbruik ging er ook van dalen.. zeiden ze...
    Bij eenzelfde rijstijl 3 liter erbij ja... ben dus beetje sceptisch bij die uitspraken.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    kan ik geloven met zo'n vrachtwagen.
    Chiptuning kan hier zeker helpen, daar zijn al genoeg bewijzen van.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    nope....
    is de chip die effectief je brandstof verbruik doet dalen al gevonden ondertussen?
    Daar heb ik wel oren naar

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Zullen we zeker doen, heb jij nog wat te melden op tuning-vlak ?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    ik klaag niet, ik stel vast en mening geven mag toch op een forum of niet soms?
    Als dit vervuiling is terwijl ik on topic blijf, lullen jullie dan maar lekker verder
    Last edited by ; 24/07/2010, 20:19.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
    dacht dat alles wat bij wet verboden was ook strafbaar was... zal aan mij liggen dan
    tuning is enkel toegelaten als het door de constructeur gebeurt, met de originelen chip en in de veronderstelling dat het CoC wordt aangepast voorafgaand hierbij DIV en de verzekering te verwittigen. Maar dan had je evengoed een ineens een 'zwaardere' variant gekocht Net die paar extra PK's zonder ervoor fiscaal te moeten betalen is toch de wens van iedereen he ? dus denk niet dat het in de praktijk meestal zo gebeurt.

Heb geen probleem dat men een chip laat steken (eigen 'risico') maar laat ons niet hypocriet doen als er een slotje wordt gestoken als iemand 100 euro tussen z'n groene kaart wil steken . Het is niet omdat je het niet ziet aan de wagen dat het minder erg is...
    Ik denk dat ge bij de moderators moet zijn met klachten ipv hier dit topic te komen vervuilen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    mijn excuses, je hebt volkomen gelijk , dat ik daar niet aan gedacht heb.

Leave a comment:

• Asserti
    replied
    Het is idd zo dat er hier niemand chipt voor het circuit, maar het is wel een mogelijkheid.

Maar er blijft nog altijd een groot verschil tussen een vraag over iets dat mogelijks tot illegale praktijk kan leiden, maar waar in sé niets illegaals aan is, of een vraag die rechtstreeks aanzet tot illegale praktijken.
    Daarbij kan er ook nog altijd gechipt worden zonder dat het vermogen beïnvloed wordt, bvb om een wagen zuiniger te maken. Daar is al helemaal niets illegaals aan.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.

§1.
    Elke wijziging van een prototype van chassis of zelfdragend voertuig, door de constructeur aangebracht bij de vervaardiging van een goedgekeurd model zodanig dat hierdoor enig gegeven van de aanvraag om goedkeuring wordt gewijzigd, moet ter kennis worden gebracht van het Bestuur van de Verkeersreglementering en van de Infrastructuur. Deze wijziging wordt bekrachtigd hetzij met een nieuw proces-verbaal van goedkeuring, hetzij met een bijlage of met een getuigschrift tot afwijking van dit laatste.

§2. Elke verbouwing van een voertuig waardoor het niet meer overeenstemt met het procesverbaal van goedkeuring, wordt bekrachtigd met een getuigschrift waarbij afwijking wordt verleend van de erin vervatte gegevens. Wanneer de verbouwing echter wordt uitgevoerd door een andere persoon dan de constructeur of zijn gemachtigde, wordt het verzoek niet ingewilligd tenzij met de toestemming van de constructeur of zijn gemachtigde

Heb niet goed opgelet in't 6de leerjaar want ik lees iets anders
    Als je dan toch mag volgens jou, vertel het maar eens terloops gedurende een random politie controle Da's juist, we chippen allemaal voor op het cirquit

Volgens de betreffende DIN norm zijn er inderdaad toleranties op het door de constructeur opgegeven waarden en ze gaan (om fiscale redenen) steeds de ondergrens publiceren maar ze gaan geen risico nemen om erbuiten te vallen hoor. Daarvoor zijn de boetes en het risico dat ze hun type goekeuring kwijt zijn te hoog.

Leave a comment:

• Asserti
    replied
    Volgens mij staat er in de wet niets over chiptuning. Daarbij moet uw COC niet aangepast worden zolang uw vermogen niet meer dan een bepaald % verschilt met dat door de constructeur opgegeven. Er zijn een pak wagens die standaard met meer vermogen rondrijden dan door de constructeur oorspronkelijk opgegeven.

Daarbij, ge moogt gij doen wat ge wilt met uwen auto, zolang je er niet mee op de openbare weg komt.
    Als ik mijn wagen wil chippen voor circuit is daar niets, maar dan ook niets illegaals aan.

Iemand omkopen is altijd illegaal.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    dacht dat alles wat bij wet verboden was ook strafbaar was... zal aan mij liggen dan
    tuning is enkel toegelaten als het door de constructeur gebeurt, met de originelen chip en in de veronderstelling dat het CoC wordt aangepast voorafgaand hierbij DIV en de verzekering te verwittigen. Maar dan had je evengoed een ineens een 'zwaardere' variant gekocht Net die paar extra PK's zonder ervoor fiscaal te moeten betalen is toch de wens van iedereen he ? dus denk niet dat het in de praktijk meestal zo gebeurt.

Heb geen probleem dat men een chip laat steken (eigen 'risico') maar laat ons niet hypocriet doen als er een slotje wordt gestoken als iemand 100 euro tussen z'n groene kaart wil steken . Het is niet omdat je het niet ziet aan de wagen dat het minder erg is...

Leave a comment:

Working...
X