Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tja, ikzelf heb geen enkele foto getrokken. Het is onze Gilles die daar z'n fotografie-talenten heeft laten zien. Naar 't schijnt zou 'm meer dan 400 foto's getrokken hebben...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Tja, ikzelf heb geen enkele foto getrokken. Het is onze Gilles die daar z'n fotografie-talenten heeft laten zien. Naar 't schijnt zou 'm meer dan 400 foto's getrokken hebben...
Gadver gadver gadver, je gelóóft het niet, maar wat zich vorig jaar heeft afgespeeld, heeft zich dit jaar herhaald. Ik ben ziek geworden op dag van vertrek. Rond 20 na 1 opgestaan vrijdagnacht, en ik voelde me precies niet kiplekker. Toen we vertrokken waren, rond 10 voor 2, was 't al eerder "ongemakkelijk", een beetje misselijk. En tegen halfdrie ongeveer, net voorbij Rijsel, heb ik een noodstop mogen maken langs de autostrade om m'n maag leeg te ... euhm ... je weet wel. Terug naar huis gereden (andere broek en schoenen gaan halen, 'k had niet goed gemikt blijkbaar), en opnieuw vertrokken. En toen we al weer weg waren, begon er precies koorts op te komen. Gans de dag koorterig rondgelopen, geen fut, hoofdpijn, draaierig, geen interesse. Zaterdagavond rond halfacht in bed, dus wederom niet mee uit eten met de bende, de klok rond geslapen. Gelukkig was ik gisteren dan terug oké, i.t.t. vorig jaar.
Enfin, 'k heb wel meer kunnen genieten van 't salon dan vorig jaar, dat wel. 'k Heb een kleine 450 foto's. Ik heb echter geen foto-"talent", dus 't zijn eerder gewone kiekjes. 'k Ga ze ook niet allemaal posten.
Bovendien ben ik door dat ziek zijn een beetje het 'to do'-lijstje uit 't oog verloren. En het was zaterdag zo enorm druk dat foto's nemen van de buitenkant van de auto's zowat onmogelijk was omdat er massa's mensen rond stonden.
Heb ik dus niet op foto :
Zagato (wel op gelet maar wist niet dat ik er foto's van moest hebben)
nieuwe Delta (niet op gelet )
A5 (véél te druk, bij Audi daar)
...
De rest van de karren die 'k "moest" doen, wel.
Ik schrijf later wel 'es een echt verslag, maar hierbij toch al snel enkele korte bedenkingen :
De Audi A5 is in 't echt zéér knap. 'Ie oogt naar mijn mening een stuk edeler, en ook een halve klasse hoger dan de BMW '3 coupé en de Mercedes-Benz CLK. Gezien z'n toch concurrentiële prijzen, en de enorm grote wannahave-factor van het merk Audi vandaag, zou dit dus een succesnummer moeten worden.
De BMW '1 is er inzake kwaliteit en uitstraling duidelijk op vooruit gegaan. Z'n interieur is chique, en beter afgewerkt. Langs buiten is vooral de 3-deurs duidelijk eleganter, chiquer én sportiever geworden (de 5-deurs heb ik altijd maar zozo gevonden).
De Mercedes-Benz C-klasse is voor mij de grootste teleurstelling van het salon. Op foto's vond ik 'm best knap, op 't interieur na. In het echt oogt 'ie zéér kort, werkelijk "ineengedrukt", overmatig gedrongen. Z'n kont lijkt wel alsof 'ie achteruit tegen 'n muur is gereden. En dat interieur, de boordplank dan. Ook een Audi A4 en een BMW '3 zijn triest binnenin, in standaardversie ... maar wat Mercedes-Benz ons daar voorschotelt slaat alles. Dat interieur en vooral de boordplank ziet eruit en voelt aan alsof ze rechtstreeks uit een Mercedes-Benz Sprinter werd geplukt. Ook de prijzen van de C-klasse zijn hoog, vergeleken met z'n concurrenten, en daar kan 'ie naar mijn mening weinig objectieve troeven voor in de plaats stellen. Als dat maar goed gaat.
Alfa 159 met TI-pack : wow !
Alfa 8C Competizione : nog méér wow, vooral in 't zwart !
Porsche : niks nieuws te bespeuren, of jawel de GT3 RS (niks bijzonders, als je de GT3 al hebt gezien) en de facelift Cayenne (overtuigt toch wel in 't echt, vooral achteraan dan) met die nieuwe 21" velgen (zeer knap, zeer duur).
Bentley Brooklands : niet mis, maar mist elegantie. Er zit niks catchy in, 't is allemaal wat plomp.
Lotus GT3 : wat een beest(je) ! Zéér lekker en wil maar wát graag 'es m'n handen op dat stuurwiel leggen...
Spyker D12 : in het écht zéér imposant. 'Ie stond wel verrassend ver van 't publiek af, dus ik vermoed dat 'ie nog niet helemaal productierijp was. Maar het is verdorie een zéér zeer knappe wagen. Als een Range S/C, een Cayenne turbo of een Brabus ML je allemaal te min zijn, dat is dit hét ding dat je in huis moet halen. Schitterend.
KTM X-bow (ofzo) : vreemd om 't te zeggen, maar ... wow ! Dit is een ding dat eigenlijk Lotus in z'n gamma zou moeten hebben. Zéér knap, zeer agressief ook, maar met 'n zeer nauw omlijnde doelstelling dus oké. 'k Was enorm positief verrast van dit ding.
Golf Variant : 'ie valt duidelijk beter mee in 't echt dan op foto. Het is wennen, da's waar, maar ik heb ongeveer 15 minuten op de VW-stand, in de hoek, op die banken gezeten (om wat uit te rusten en m'n koorts wat te doen zakken), en zat continu op de kont van een zilverkleurige Variant te kijken. En ... 't valt best mee, eigenlijk. 't Is niet typisch VW, maar 't is ook niet lelijk.
Passat R36 : knap hoor !
De nieuwe Mondo : oeioeioei. Het interieur is in de welgekende Civic-StarshipEnterprice-stijl, en ik moest er bijna opnieuw van overgeven. Misschien zal deze kar scoren bij de huisvaders die hun jeugd zelf in lunaparken hebben gesleten, maar het typische brave Mondeo-publiek zal van deze kar niet veel moeten hebben, vermoed ik. Het interieur oogt en voelt bijzonder cheap : goedkope plastic, veel teveel verschillende materialen (maar allemaal plastic), teveel fancy metalliclakjes allerhande, teveel namaak-alu allerhande, teveel nadruk op moderne styling hier en daar, teveel veelkleurige displaytjes, ... helemaal m'n ding niet.
Jaguar XJ : bij de gewone versies nog aanvaardbare restyling, bij de XJR is, net zoals op de foto, zéér lelijk. Geen idee welke weg Jaguar op wil, en ik denk dat ze het zelf ook geenszins weten. Wat een gedrocht...
BMW '5 facelift : overtuigend ! Zeer knap & aangenaam is die belederde middenconsole, jammer dat 't nog altijd in dat kartonleder "Dakota" is (dat vooral in de '5 en de '6 zwaar teleurstelt inzake tactiele kwaliteit). Knappe achterlichten ook. Er stond er ook eentje met 't exclusiefleder Nappa in tabak-kleur : schitterend, zowel qua lederkwaliteit als qua kleur. Wel lelijke nieuwe velgen, van de eerste tot de laatste.
Nieuwe Smart : tof !! Ziet er niet gegroeid uit, of toch maar een héél klein beetje. Oké, ze zijn verschrikkelijk duur (zeker de leukere versies, zoals de Brabus), maar 't zijn guitige, toffe, handige stadsautootjes. Hopelijk heeft Smart z'n les geleerd, en blijven ze nu bij deze auto (de enige die écht "smart" is, de andere twee modellen waren ronduit "stupid").
Lexus IS-F : oeioeioei. Wat me op foto nog niet was opgevallen, is dat 'ie een astronomisch lompe neus heeft : de motorkap loopt zeer ver naar voor quasi horizontaal door, en valt dan scherp naar beneden af. Dat gecombineerd met de reusachtige sneeuwschep vooraan en die sjonnie wielkasten, en je hebt de eerste "How to make myself really rediculous unless if i am an American and i therefore genetically have no taste" auto die van een serieus automerk komt. Zeer zeer teleurstellend...
TechArt : oh my God. Vanaf heden mogen die minkukels zich tot de autosalons in Rusland en evt. 't Midden-Oosten beperken. Wat een gedróchten maken die kerels van zo'n mooie auto's !! Van een hoogstens matig mooie pad (Cayenne) maken ze een afzichtelijk opgezwollen, belachelijk onzinnig ding, en van die mooie 997 turbo maken ze een al even lelijke kotsneigingen opwekkende zelfbewegende sneeuwschep.
Wiesmann : Zowel de GT als de roadster zijn en blijven schitterend... Wat een prachtige auto's, het doet deugd om zien dat er nog ingenieurs zijn die omheen een vaststaand design willen werken, in plaats van het design aan te passen aan de techniek. Een meer pure auto dan dit vind je quasi niet, en de afwerking is simpelweg adembenemend.
BMW M3 concept. Ook een lichte teleurstelling. Hopelijk wordt 'ie wat fijner, de serieversie. Nu vind ik 'm te ruw, precies een amateuristisch gepolijste diamant. Niet mis, en zéér agressief/sportief ogend (wat het doelpubliek metéén een pak verkleint, denk ik, ik vind b.v. de relatieve understatement van een zilveren E46 M3 net één van z'n grote pluspunten), en nog met details die niet definitief zijn lijkt me (velgen, o.a.).
BMW M5 touring : overtuigend, in 't echt ! Zeer knappe auto, de dikke kont van de touring kan die dikke sloffen en de 4 uitlaatpijpen zéér makkelijk homogeen opnemen. Geslaagde auto !
Alpina : alle Alpina's zijn , ook die die op basis van b.v. de nieuwe '3 komen (een model dat ik niet zo knap vind). De B3 biturbo stond er met 'n zeer mooi interieur. De B5 facelift is ook reteknap, de limousine krijgt zelfs standaard 20" velgen (de touring blijft op 19" lopen), en ze krijgen allebei standaard EDC (elektronisch gestuurde ophanging).
Voor de rest eerder "momentindrukken", mede door m'n ziek zijn en de slappe aandacht, dus. Ik heb blijkbaar toch een paar dingen gemist, zoals de Lancia Delta (waarschijnlijk nog 'n concept), maar hey, binnen enkele maanden is 't salon van Frankfurt er en daar ga ik terug heen, dus geen nood.
Het is een groot ding, zeer groot zelfs, en de proporties zijn zo nieuw dat 't erg bevreemdt. 'Ie ziet er uiteraard zeer exclusief uit, 'ie ademt z'n extravagante prijskaartje dus duidelijk uit.
Maar mooi? Ik weet 't niet.
Bepaalde details vond ik knap, andere dan weer helemaal niet. De achterruit vind ik mooi, ook de keuze van hout- en lederkleur. Zelfs de algemene lijn vind ik niet mis (daklijn, zijdelings bekeken). Maar ik vind de wielafdekking achteraan lelijk, het geeft de auto een immens zijvlak (een schoolbord size triple XL is kleiner). Het gebruik van het hout binnenin is overdreven, te overweldigend. De velgen zijn te saai (die van de eerste concept, die er trouwens als schaalmodel stond, zijn knapper).
Vreemde auto. Wat volgens mij ook de bedoeling is van de makers van het ding.
amai gta, wat een pech om dan juist ziek te moeten vallen
enfin, blij te lezen dat je er zelf toch nog iets aan hebt gehad
nu ja, gene grote cuvée precies dit salon, behalve mss de A5
op voorhand al merci voor de foto's Gilles. ik wacht vol ongeduld
Die van de Mondeo zijn echt niet zoveel soeps. Je kon er niet aan of bij, aan die Mondeo (de zwerm klakskensmensen die anders de stand van Seat, BMW of Opel bevolkt had blijkbaar een nieuwe nestplaats gevonden), dus 'k heb enkel enkele interieurpics, vanuit de passagierszetel.
Die van de Mondeo zijn echt niet zoveel soeps. Je kon er niet aan of bij, aan die Mondeo (de zwerm klakskensmensen die anders de stand van Seat, BMW of Opel bevolkt had blijkbaar een nieuwe nestplaats gevonden), dus 'k heb enkel enkele interieurpics, vanuit de passagierszetel.
..
Heb je op een paar zaken gelet?
uiterlijke verschillen van de titanium tegenover de ghia enzo.
hoe was het alcantara/leder?
Trouwens nog een leuke anekdote over. We waren bijna 't salon rond, en ik wist dat ik nog iets vergeten was. O juist, pics van 't dashboard van de G ! Hup naar MB gehuppeld. Daar aangekomen zet ik me achteraan in de G 320 CDI, en maak het kiekjeskanon schietensklaar. Vooraan in de bestuurderszetel zit er echter zo'n mega-vadsige "Boer Speeltie", ge kent ze wel, 1m98 groot, vaal kleurloos strohaar, roze varkenshuid, stinkend naar oud zweet, nen gebreide pull cuvée 1982 (dank u, bomma) met hoofdkleuren vaalgrijs, afgeschenen roze en marineblauw, nen jeans van in de Wibra, en werkbottines met stalen tippen van 19 jaar oud en zo versleten als de straat, en als toetje zo'n zwarte budgetvest van in de Zeeman. En die zat daar te stinken vent, mor stinken ! Ik werd bekans opnieuw slecht...
Enfin, dat varken bleef daar dus minuuuutenlang aan elk knoppeke en hendelke en dingske trekken en duwen en schuiven, alsof alles eraan moest. Ik werd het zo vlammende beu, dat ik op 'n bepaald moment heb gevraagd of 'ie even plaats wou maken voor een foto van 't dashboard. "Ja doe maar." Maar meneer, u zit in de weg." (ik zat op de rechter passagiersplaats achteraan ), en 'ie begon de hint te snappen (wat niet simpel is met 3 hersencellen en een IQ ter grootte van het aantal Amerikaanse presidenten dat al een sigaar in de pröt van een stagaire heeft gesopt), maar wou precies moeilijk beginnen doen. Nog een geluk dat 'ie de vadsig was om zich om te draaien. Net op datzelfde moment komt er een madammeke op de rechter passagierszetel vooraan gekropen, en ze trekt de deur toe. Ze snuift twee keer, ruikt de belegen zweetgeur, roept half stamelend "Oh mein Gott" en sprint de auto uit (écht). Dat was de druppel voor meneer de varkenstrog, en 'ie is dan toch maar uitgestapt.
Heb je op een paar zaken gelet?
uiterlijke verschillen van de titanium tegenover de ghia enzo.
hoe was het alcantara/leder?
Eerlijk waar, Wim, ik ben speciaal voor jou doorheen die kolkende massa geweest bij Ford om toch maar een catalogusje of wat dan ook te pakken te krijgen, maar ik was doodziek (had koorts, net zoals vorig jaar) en 't was er om misselijk te worden druk. Ik heb 't dan gehouden bij die paar foto's die 'k genomen heb ik die sportversie met andere bumpers.
Sorry maar 't zal voor de Belgische dealer zijn. Was ik pokkegezond geweest, en had ik niks te doen gehad bij Ford daar, ik was er met een zééér wijde boog omheen gelopen, zo'n verschrikkelijke bedoening was het daar...
Comment