Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
Bekijk Berichten
Mijns inziens maakt de hele chiptuningbranche wél handig gebruik van onvoldoende-informatiestrategie (ofte "onwetendheid" en "goedgelovigheid") van de klant.
- Schadelijk is dat niet hoor! (wat bullshit is, de belasting intern stijgt DUS het is schadelijkER voor de motor dan stock)
- Jaja, ge moogt daarmee op de baan! (wat bullshit is, aangezien je auto niet meer beantwoordt aan de technische details die aan 't proces-verbaal van goedkeuring verbonden zijn, en je begeeft je dus op de weg met een auto die per definitie niet kan toegelaten worden onder dat PVG-nummer, en aangezien 'ie niet onder een ander PVG-nummer is toegelaten, is 'ie dus niet rechtsgeldig ingeschreven en mag 'ie eigenlijk niet op de baan)
- Jaja, ge zijt verzekerd! (bullshit, dat ben je 100% zeker niet, voor dat vermogen, en bovendien worden maatschappijen zeer allergisch voor zo'n zaken en is het nauwelijks nog mogelijk om dat verzekerd te krijgen)
- Uwe garantie vervalt niet, want ze zien dat niet bij de dealer! (bullshit, zelfs bij 't simpelweg uitlezen van mijn vorige auto op fouten (dus geen grondige uitlezing) werd ik meteen de vraag gesteld of 'ie gechipt was ... omdat veel chiptuners niet de moeite doen om de flashcounter te resetten, als dat überhaupt al mogelijk is, én omdat de motor bij zware belasting dan vaak extra temperatuur te verwerken krijgt, en de minste trigger van een veiligheidsdrempelwaarde wordt ook in de foutenlog opgeslagen en als er zo enkele in zitten dan weten die mannen dat ook wel ... en als een merk nog maar vermoedt dat de schade door chippen kan veroorzaakt zijn, dan doen ze sowieso moeilijk ... tenzij de dealer zwaar z'n hand in 't vuur steekt voor je, maar dat gebeurt ook steeds minder omdat zij contractueel zeer zware verplichtingen hebben tav. het automerk of de importeur)
- Ge verbruikt minder! (ik verbruikte met mijn vorige -gechipte- wagen niet minder, en wel om een zeer simpele reden : als ge extra vermogen wilt, zoekt en koopt ... dan zijde iemand die daar ook gebruik wil van maken, en vermogen gebruiken kost brandstof ... doorgaans is een gechipte auto gevoelig gulziger bij vollast dan een niet-gechipte)
- ...
Leave a comment: