Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
    @id-dsi: In Nederland bijv. is het chiptunen legaal voor de wet, ook een motorswap en je kon in het verleden zelfs via de dealer chiptunen met behoud van garantie (Volkswagen-Audi-Seat voor +2000€..) maar wat nu daar mag van de constructeur, anno 2017 weet ik niet meer.
    Bij BMW in NL alvast niet.
    Uit een document ivm de garantiebepalingen op bmw.nl...

    ....motortuning heeft plaatsgevonden zonder gebruikmaking van originele BMW motortuningsproducten;....

    http://www.bmw.nl/dam/brandBM/market...0945349298.pdf

    Leave a comment:


  • Maurice P.P.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten

    Kijk, nu val je door de mand en laat je zien wat je echte bedoelingen zijn met je eerder gegeven commentaren.
    Ik vermoede al dat je een niet zuivere en subjectieve geest hebt.
    Absoluut geen gevoel voor humor zeker of ooit geopereerd aan uw lachertje? Ik had er nochtans een emoticonnetje bij geplaatst.
    Al mijn argumenten waren zéér objectief, gestaafd én gefundeerd. Subjectiviteit is eerder in uw zogenaamde 'tegenargumenten' te vinden.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten

    Kijk, nu val je door de mand en laat je zien wat je echte bedoelingen zijn met je eerder gegeven commentaren.
    Ik vermoede al dat je een niet zuivere en subjectieve geest hebt.
    Hij zegt toch niks verkeerd? Bemerk ook de smiley in z'n post.
    Alsof jij altijd zo objectief bent...

    Leave a comment:


  • JMM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

    Daar was je dus een Sjonnie zoals ze dat daar noemen?
    Kijk, nu val je finaal door de mand, het is er nu duidelijk uit, je laat weten met deze opmerking wat je echte bedoelingen zijn met je eerder gegeven denigrerende commentaren t.o.v. de voorstanders.
    Ik vermoede al dat je een niet zuivere en subjectieve geest hebt en ik zat er blijkbaar niet naast met de uitdrukking "moraalridder"!!

    Wie is hier nu de verziekende rotte appel?
    Last edited by JMM; 05/05/2017, 17:01.

    Leave a comment:


  • Maurice P.P.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten

    Heb 30j. in Nederland gewoond maar sinds 2010 terug in België dus ja...
    Daar was je dus een Sjonnie zoals ze dat daar noemen?

    Leave a comment:


  • JMM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
    Persoonlijk vind ik dat de naleving van de wet beter moet worden gecontroleerd.
    Politie uitrusten met één of andere OBD-uitleesding (kan men dit via OBD uitlezen?) als eerste indicatie, en indien vermoeden van gefoefel d.m.v. 'getjieptjoen' verder diepgaander onderzoek. Een beetje zoals blazen voor alcohol en indien positief een bloedanalyse...
    Uiteindelijk dient iedereen zich te houden aan de wet, of je die nu zinnig vindt of niet.
    Betrapt: dikke boete, verplicht terug origineel (laten) zetten + controle (uiteraard betalend)
    Recidivisten: inbeslagname van hun getjoent vehikel.

    Brave burgers betalen netjes meer als ze een iets krachtiger auto wensen, betalen extra BTW en betalen braaf de correcte verzekering. Het is dus onrechtvaardig dat tjoenertjes dit omzeilen d.m.v. onwettige praktijken.
    Echt populair wat je hier verkondigt...maar je hebt wel gelijk hoor..
    Last edited by JMM; 05/05/2017, 16:28.

    Leave a comment:


  • JMM
    replied
    @id-dsi: In Nederland bijv. is het chiptunen legaal voor de wet, ook een motorswap en je kon in het verleden zelfs via de dealer chiptunen met behoud van garantie (Volkswagen-Audi-Seat voor +2000€..) maar wat nu daar mag van de constructeur, anno 2017 weet ik niet meer.

    Heb 30j. in Nederland gewoond maar sinds 2010 terug in België dus ja...

    En voor degenen die willen weten waarom ik een voorstander ben van chiptuning: Heb daar o.a. een Seat Ibiza Cupra en een BMW e46 330d gehad, allebei gechipt....super heerlijk rijden was dat...en verder zonder gezeur over onzin wetten. In m'n Cupra heb ik zelf ook nog een grotere turbo gestoken...wat een heerlijke wagen was dat.

    En ook geen enkel probleem gehad met de aandrijving, beiden handgeschakeld....for the record.
    Last edited by JMM; 05/05/2017, 16:32.

    Leave a comment:


  • Maurice P.P.
    replied
    Persoonlijk vind ik dat de naleving van de wet beter moet worden gecontroleerd.
    Politie uitrusten met één of andere OBD-uitleesding (kan men dit via OBD uitlezen?) als eerste indicatie, en indien vermoeden van gefoefel d.m.v. 'getjieptjoen' verder diepgaander onderzoek. Een beetje zoals blazen voor alcohol en indien positief een bloedanalyse...
    Uiteindelijk dient iedereen zich te houden aan de wet, of je die nu zinnig vindt of niet.
    Betrapt: dikke boete, verplicht terug origineel (laten) zetten + controle (uiteraard betalend)
    Recidivisten: inbeslagname van hun getjoent vehikel.

    Brave burgers betalen netjes meer als ze een iets krachtiger auto wensen, betalen extra BTW en betalen braaf de correcte verzekering. Het is dus onrechtvaardig dat tjoenertjes dit omzeilen d.m.v. onwettige praktijken.
    Last edited by Maurice P.P.; 05/05/2017, 16:09.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Waar het in andere landen legaal wordt toegelaten, hoe pakken constructeurs/importeurs dat eigenlijk aan wat betreft garantie ?
    En wat met typegoedkeuring en zo ?
    Weet iemand dit ?

    Leave a comment:


  • JMM
    replied
    @ Jakkel: Dat klopt wat je schrijft, ook al druipt het sarcasme eraf.. want dat zou inderdaad weer een welkome bron zijn van extra inkomsten voor het geldhongerige Brusselse ensemble.
    ...En alles onder het mom van veiligheid..

    @ Prancing Moose: Tja...
    Last edited by JMM; 05/05/2017, 15:33.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Wees blij m'n beste tsjiptjoenloverkes dat jullie dopingkuurkes nog steeds illegaal zijn in België. Moesten ze het legaliseren dan ga je 'r niet vanaf komen met een paar 100 euro voor een kuurke hoor. Herkeuring, uistootmetingen, bijkomende taksen, aanpassingen gelijkvormigheidsattest, eventuele mechanische aanpassingen, enz... zijn zowat de eerste dingen die bij me te binnen schieten waar ze mee kunnen afkomen. En al die dingen gaan echt niet gratis gaan zijn hoor. Bijvoorbeeld: een 320d kost 5.000 meer dan een 316d, na legalisatie ga je al niet veel goesting meer hebben om nog naar de chipboer te gaan vrees 'k.
    Dan tune je toch gewoon in't zwart?

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Wees blij m'n beste tsjiptjoenloverkes dat jullie dopingkuurkes nog steeds illegaal zijn in België. Moesten ze het legaliseren dan ga je 'r niet vanaf komen met een paar 100 euro voor een kuurke hoor. Herkeuring, uistootmetingen, bijkomende taksen, aanpassingen gelijkvormigheidsattest, eventuele mechanische aanpassingen, enz... zijn zowat de eerste dingen die bij me te binnen schieten waar ze mee kunnen afkomen. En al die dingen gaan echt niet gratis gaan zijn hoor. Bijvoorbeeld: een 320d kost 5.000 meer dan een 316d, na legalisatie ga je al niet veel goesting meer hebben om nog naar de chipboer te gaan vrees 'k.

    Leave a comment:


  • JMM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

    Ik dacht dat dit een chiptuning topic was, niet een random tuning topic.

    Daarom mijn vraag: wat staat erin over chiptuning dat hier nog niet stond?
    Gewoon een klaar en duidelijk artikel die iemand post, zonder een negatieve ondertoon die refereert dat je beter een duurdere wagen moet kopen voor meer vermogen omdat je een belachelijke wet niet mag omzeilen.

    Mijn mening? Het gaat hier inderdaad over chiptuning maar de tegenstanders zouden wel een beetje begrip moeten tonen voor de voorstanders zonder daar afbreuk op te doen met een niet direct opvallende negatieve ondertoon.
    Misschien ook beseffen dat niet alle wetten geschoeid zijn op een eerlijke leest maar enkel op een geldleest en daar hoort de chiptuning wet zeker ook bij.

    Dat je het er dan toch niet mee eens bent, prima maar laat een ander zijn eigen verantwoordelijkheid nemen met de wetenschap dat die wet hem eventueel kan nekken.

    Van een mug een olifant maken is heel makkelijk al moet ik toegeven dat als je zéér maar dan ook zéér per toeval Murphy tegenkomt je zware pech kunt hebben, in dit specifieke geval.

    En denk nu eerlijk en met gezond verstand én zonder met de wet te schermen, eventuele sancties die zouden getroffen worden bij een ongeval met een gechipte wagen is toch pure onzin, of niet?
    Last edited by JMM; 05/05/2017, 15:23.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    . Gaat lekker racy zijn.

    alleen als je ook nog de pedaalbekleding een beurt geeft

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

    inderdaad. Maar laten we positief blijven, we mogen bijvoorbeeld dashboarden en deurpanelen wijzigen, waaw ;-)
    Ik noteer dat ik ook instrumentenfolie mag plakken. Straks het instrumentenpaneel in 500 voorzien van een laagje Everyday aluminiumfolie. Gaat lekker racy zijn.

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Het geeft duiding in een artikel dat op 3 minuten gelezen is, zonder te moeten gaan zoeken in 103 pagina's of iets al gezegd id. Dát is de meerwaarde. Bovendien mag je wat mij betreft toch gerust de discussie opentrekken, wat is daar nu weer mis mee? Elk topic zit vol met off-topic, maar als het aansluit op het originele onderwerp (tuning) is er toch weinig mis mee?

    Heb het gevoel dat je op de man speelt. Waarom?

    Leave a comment:


  • Erendriel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten

    Als je goed leest had je begrepen dat het mij meer om de toegelaten tuning ging.
    Vooral over de remschijven, alhoewel daar niets verder over gespecificeerd staat maar ik wou daar verder niet offtopic over gaan.

    En verder sluit ik mij aan bij de terechte opmerking van timothy.
    Wetten zijn er om nageleefd te worden maar met belachelijke wetten heb ik een probleem (Zal zeker niet de enigste zijn)..en overigens niet alleen wat tuning aangaat.
    Ik dacht dat dit een chiptuning topic was, niet een random tuning topic.

    Daarom mijn vraag: wat staat erin over chiptuning dat hier nog niet stond?

    Leave a comment:


  • JMM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

    En wat staat daar dan in over chiptuning dat hier nog niet werd gezegd?
    Als je goed leest had je begrepen dat het mij meer om de toegelaten tuning ging.
    Vooral over de remschijven, alhoewel daar niets verder over gespecificeerd staat maar ik wou daar verder niet offtopic over gaan en verder sluit ik mij aan bij de terechte opmerking van timothy.

    Wetten zijn er om nageleefd te worden maar met belachelijke wetten heb ik een probleem ...en overigens niet alleen wat tuning aangaat.
    Last edited by JMM; 05/05/2017, 11:14.

    Leave a comment:


  • JMM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

    Raar dat je hier wat aan hebt en aan wat ik schreef -en uiteindelijk identiek is aan wat in dit artikel staat- niet.
    Wat toegelaten is heeft niets met tjieptjoening te maken en dus off-topic.

    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten


    It seems that the trolls are hungry again.
    Last edited by JMM; 05/05/2017, 15:26.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

    Belachelijk België dus.
    inderdaad. Maar laten we positief blijven, we mogen bijvoorbeeld dashboarden en deurpanelen wijzigen, waaw ;-)

    Leave a comment:

Working...
X