Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autotuning - vragen & antwoorden
Collapse
X
-
Guest repliedmooie curves.
veel plezier ermee
Leave a comment:
-
Guest repliedziet er goed uit he
Leave a comment:
-
Guest repliedVrijdag heb ik mijn wagen bij intertuning binnengebracht, en ik moet zeggen, resultaat mag gezien worden. Auto rijdt ook zalig goed. Blijkbaar had die standaard al bijna 120pk. Nu net geen 150. Ik heb zelfs de vermogentestfiles meegekregen en zelf kunnen uitlezen en uitprinten.
Bijgevoegde Bestanden
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door bruno320DAls je me je exacte motorcode van jouw 318i kan geven, dan kan ik je opzoeken welke onderdelen je moet vervangen om er een 320i van te maken.
groetjes
Bruno
gTa had ondertussen dit al geschreven in een ander topic met een tabel erbij (http://www.vtm.be/auto/forum/showpos...postcount=4844):
Specifiek wat de N46B18 en N46B20 betreft, heb ik 'es snel wat opzoekwerk gedaan. Resultaat : de motoren verschillen technisch gezien (dus inzake hardware) zéér zeker.
Wat ik quasi zeker was, was de inlaatcollector. BMW monteert voor de minder krachtige versies quasi altijd een iets minder volumineuze variant. Maar zelfs de ganse cilinderkop is anders ! De Valvetronic-verstelas en de inlaatnokkenas zijn gelijk, maar de uitlaatnokkenas is anders. Ook de uitlaatcollector is anders (iets grotere diameter), de kat is identiek echter. Het middendeel van de uitlaat (incl. middendemper) lijkt me echter identiek, alhoewel ze verschillende bestelnummers hebben. De koppeling van de N46B18 is lichter dan die van de N46B20 ook.
Leave a comment:
-
Guest repliedEn om terug te komen op een aantal posts van 10 pagina's geleden (toen ik druk bezig was met het autosalon) . Ik ben zeker te vinden voor een vergelijkende studie/test/competitie tussen tuners. ( overigens is dat een voorstel dat ik 4 jaar geleden al gelanceerd had op TB )
Ik heb verder wel een aantal bemerkingen :
- hoe kiezen we de wagen (de ene tuner heeft meer ervaring met een bepaald model dan de andere tuner) ?
- hoeveel tijd krijgt men ter beschikking ?
- hoe kan men zeker zijn dat de tuner in kwestie het programma zelf gemaakt heeft ?
- zelfs als een tuner een goede tuning maakt voor ons testvoertuig , dan nog geeft dat geen garanties over zijn dagelijkse tuningen , die mss minder goed afgewerkt zijn.
- welk materiaal gebruiken we , elke tuner werkt graag met zijn eigen materiaal
- wie is de scheidsrechter van deze tuningmatch ?
groetjes
Bruno
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door alex69alex
Het tunen van zo'n 1300 zou ik persoonlijk ook niet durven overwegen
De 1.3 CDTI is een zeer goede en stevige motor , die kan je zonder probleem een 20pk exra geven. Vergelijk het met de eerste 1.4 TDI van VW die toen 75pk had (opmerkelijk veel in die tijd) , toen zeiden ook heel wat mensen dat je die beter niet kon tunen , tot audi er een 90pk versie in uitbracht in de Audi A2.
groetjes
Bruno
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door xit2050Op aanraden van Freude Am Fahren post ik mijn vraag hier nog eens:
De BMW 318i en 320i hebben voor zover ik weet dezelfde motor, enkel een ander motormanagement. De 318i heeft 129pk en de 320i heeft 150pk. Via chiptuning kan men de 318i tot 145pk brengen (met 30Nm hoger koppel).
Waarom haalt men via chiptuning niet de 150pk van de 320i als het toch om exact dezelfde motor gaat?
De 320i kan men trouwens op 168pk brengen.
Als je me je exacte motorcode van jouw 318i kan geven, dan kan ik je opzoeken welke onderdelen je moet vervangen om er een 320i van te maken.
groetjes
Bruno
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door GuanoIs er iemand die ongeveer weet wat een 2.2dci maximum aankan zonder risico's? Standaard staat er 129pk, 290Nm op.
groetjes
Bruno
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Bart_6Hier wordt maar naar de site doorverwezen door sommigen.. Zal Bruno zelf nog komen antwoorden op de vragen die hier gesteld worden?
ik probeer wel iedereen te antwoorden.
groetjes
Bruno
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door turbomanAls jij ze koopt voor mij zal ik er eens over nadenken
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door JelleMTurbomaaaaaan, die velgen zijn
Ff normaal: echt ONGELOOFELIJK knap (en duur)
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door joske235zie maar da ge weggeraakt aan de lichten met u 105 pk die er nu waarschijnlijk nog 80 zijn gelijk gij met u auto brakt... hehe
Dat koppel is niet meer in de hand te houden
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door DéGiokewaar is den tijd dat em kwam showen met z'n bimmerke of z'n bella aan den drive in?
en nu met een 13-honder stoofke
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door joske23550.000 en heb hem ook een groot onderhoud belooft
en nu met een 13-honder stoofke
Leave a comment:
-
bwa, geen navi, geen xenon, geen schuifdak, geen winterpakket, geen sportpakket, 16`` Ik vind het natuurlijk goed voor je dat je hem goed hebt kunnen verkopen, daar niet van!
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door DéGiokeMooie prijs van la bella gekregen
hoeveel stond er op de teller?
Leave a comment:
-
Guest repliedMooie prijs van la bella gekregen
hoeveel stond er op de teller?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door bonteM5 of een Maserati Quatroporte natuurlijk ! 17K is nog een hoge prijs !
Leave a comment:
-
M5 of een Maserati Quatroporte natuurlijk ! 17K is nog een hoge prijs !
Leave a comment:
Leave a comment: