Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Caractere
    replied
    Mooie curves, maar misschien wat meer rijervaring toevoegen ...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    mooie curves.

    veel plezier ermee

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    ziet er goed uit he

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Vrijdag heb ik mijn wagen bij intertuning binnengebracht, en ik moet zeggen, resultaat mag gezien worden. Auto rijdt ook zalig goed. Blijkbaar had die standaard al bijna 120pk. Nu net geen 150. Ik heb zelfs de vermogentestfiles meegekregen en zelf kunnen uitlezen en uitprinten.

    Bijgevoegde Bestanden

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
    Als je me je exacte motorcode van jouw 318i kan geven, dan kan ik je opzoeken welke onderdelen je moet vervangen om er een 320i van te maken.
    groetjes
    Bruno
    Ik heb de wagen nog niet. Wordt geleverd eind april. Op dat moment laat ik zeker iets weten.
    gTa had ondertussen dit al geschreven in een ander topic met een tabel erbij (http://www.vtm.be/auto/forum/showpos...postcount=4844):

    Specifiek wat de N46B18 en N46B20 betreft, heb ik 'es snel wat opzoekwerk gedaan. Resultaat : de motoren verschillen technisch gezien (dus inzake hardware) zéér zeker.

    Wat ik quasi zeker was, was de inlaatcollector. BMW monteert voor de minder krachtige versies quasi altijd een iets minder volumineuze variant. Maar zelfs de ganse cilinderkop is anders ! De Valvetronic-verstelas en de inlaatnokkenas zijn gelijk, maar de uitlaatnokkenas is anders. Ook de uitlaatcollector is anders (iets grotere diameter), de kat is identiek echter. Het middendeel van de uitlaat (incl. middendemper) lijkt me echter identiek, alhoewel ze verschillende bestelnummers hebben. De koppeling van de N46B18 is lichter dan die van de N46B20 ook.
    Last edited by ; 21/02/2006, 11:25.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    En om terug te komen op een aantal posts van 10 pagina's geleden (toen ik druk bezig was met het autosalon) . Ik ben zeker te vinden voor een vergelijkende studie/test/competitie tussen tuners. ( overigens is dat een voorstel dat ik 4 jaar geleden al gelanceerd had op TB )

    Ik heb verder wel een aantal bemerkingen :

    - hoe kiezen we de wagen (de ene tuner heeft meer ervaring met een bepaald model dan de andere tuner) ?
    - hoeveel tijd krijgt men ter beschikking ?
    - hoe kan men zeker zijn dat de tuner in kwestie het programma zelf gemaakt heeft ?
    - zelfs als een tuner een goede tuning maakt voor ons testvoertuig , dan nog geeft dat geen garanties over zijn dagelijkse tuningen , die mss minder goed afgewerkt zijn.
    - welk materiaal gebruiken we , elke tuner werkt graag met zijn eigen materiaal
    - wie is de scheidsrechter van deze tuningmatch ?

    groetjes
    Bruno

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex

    Het tunen van zo'n 1300 zou ik persoonlijk ook niet durven overwegen

    De 1.3 CDTI is een zeer goede en stevige motor , die kan je zonder probleem een 20pk exra geven. Vergelijk het met de eerste 1.4 TDI van VW die toen 75pk had (opmerkelijk veel in die tijd) , toen zeiden ook heel wat mensen dat je die beter niet kon tunen , tot audi er een 90pk versie in uitbracht in de Audi A2.


    groetjes
    Bruno

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
    Op aanraden van Freude Am Fahren post ik mijn vraag hier nog eens:

    De BMW 318i en 320i hebben voor zover ik weet dezelfde motor, enkel een ander motormanagement. De 318i heeft 129pk en de 320i heeft 150pk. Via chiptuning kan men de 318i tot 145pk brengen (met 30Nm hoger koppel).
    Waarom haalt men via chiptuning niet de 150pk van de 320i als het toch om exact dezelfde motor gaat?
    De 320i kan men trouwens op 168pk brengen.
    Hoe weet je zo zeker dat het exact dezelfde motor is ? Voor zover ik weet zijn er toch enkele subtiele verschillen in het inspuitsysteem, al is het wel zo dat je de 318i tot +-150pk krijgt, maar dat is nog steeds geen 170pk die de 320i krijgt na tuning.

    Als je me je exacte motorcode van jouw 318i kan geven, dan kan ik je opzoeken welke onderdelen je moet vervangen om er een 320i van te maken.

    groetjes
    Bruno

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Guano
    Is er iemand die ongeveer weet wat een 2.2dci maximum aankan zonder risico's? Standaard staat er 129pk, 290Nm op.
    Wat ik zou aanraden is een 160pk en 350Nm , dat is niet het maximum, maar wel zeker nog betrouwbaar.

    groetjes
    Bruno

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6
    Hier wordt maar naar de site doorverwezen door sommigen.. Zal Bruno zelf nog komen antwoorden op de vragen die hier gesteld worden?
    tuurlijk , maar geef me even tijd , heb elke dag gemiddeld zo'n 60 emails en 50 pm's te verwerken. En nu met het autosalon is het extra druk.

    ik probeer wel iedereen te antwoorden.

    groetjes
    Bruno

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door turboman
    Als jij ze koopt voor mij zal ik er eens over nadenken
    Euhm ... bij nader inzien ...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door JelleM
    Turbomaaaaaan, die velgen zijn


    Ff normaal: echt ONGELOOFELIJK knap (en duur)
    Als jij ze koopt voor mij zal ik er eens over nadenken

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door joske235
    zie maar da ge weggeraakt aan de lichten met u 105 pk die er nu waarschijnlijk nog 80 zijn gelijk gij met u auto brakt... hehe
    Hopen wielspin, hopen zeg ik u
    Dat koppel is niet meer in de hand te houden

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
    waar is den tijd dat em kwam showen met z'n bimmerke of z'n bella aan den drive in?

    en nu met een 13-honder stoofke

    zie maar da ge weggeraakt aan de lichten met u 105 pk die er nu waarschijnlijk nog 80 zijn gelijk gij met u auto brakt... hehe

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door joske235
    50.000 en heb hem ook een groot onderhoud belooft
    waar is den tijd dat em kwam showen met z'n bimmerke of z'n bella aan den drive in?

    en nu met een 13-honder stoofke

    Leave a comment:


  • bonte
    replied
    bwa, geen navi, geen xenon, geen schuifdak, geen winterpakket, geen sportpakket, 16`` Ik vind het natuurlijk goed voor je dat je hem goed hebt kunnen verkopen, daar niet van!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
    Mooie prijs van la bella gekregen
    hoeveel stond er op de teller?
    50.000 en heb hem ook een groot onderhoud belooft

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Mooie prijs van la bella gekregen
    hoeveel stond er op de teller?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bonte
    M5 of een Maserati Quatroporte natuurlijk ! 17K is nog een hoge prijs !
    auto is ook in een onberispelijke staat en full option. weinig km's

    Leave a comment:


  • bonte
    replied
    M5 of een Maserati Quatroporte natuurlijk ! 17K is nog een hoge prijs !

    Leave a comment:

Working...
X