Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • flappy
    replied
    Stuk doen en als er geen vuil in de klei hangt, laat het dan maar zijn

    Leave a comment:


  • Packard
    replied
    Duurt hier een klein uurtje, zou dat graag gereduceerd zien naar een dik kwartier.

    Leave a comment:


  • A160
    replied
    Zoveel werk is dat nu toch ook weer niet? Ik doe die van mij op een half uur/drie kwartier ofzo.

    Leave a comment:


  • Packard
    replied
    Het is dat kleien dat me meestal weer tegenhoudt om eraan te beginnen ... denk dat ik binnenkort eens aan de slag ga met een kleipad, lees daar enkel maar positieve dingen over.

    Leave a comment:


  • A160
    replied
    Neen, wel al een paar filmpjes van gezien. Net als van die uitwasbare kleipads die volgens hetzelfde principe werken.
    Zouden nogal wat marring met zich meebrengen, goed dus in vervanging van de heviger klei.
    Ik doe alleen nog ‘eigen’ auto’s, die goed bij gehouden zijn, waardoor ik niet meteen nood hem aan agressief materiaal. Mijn Volvo heb ik pas na drie jaar eens gekleid, en daar kwam eigenlijk amper iets vanaf (alleen achter de voorwielen, was het iets of wat de moeite)

    Leave a comment:


  • Packard
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Ja, kleien haalt veel hardnekkig vuil weg. Anders wrijf je die rond met je pad, en ga je misschien nieuwe schade toebrengen.
    Een handschoen om mee te kleien, heb je daar ervaring mee ?

    Leave a comment:


  • Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Ik heb zo een DAP900. Meer dan genoeg voor een hobbyist.
    Op het forum van carclean.nl stonden er regelmatig te koop voor weinig. Geen idee of dat forum nog bestaat en zo ja, of er nog leven in zit
    Meer leven of hier

    Leave a comment:


  • A160
    replied
    Ja, kleien haalt veel hardnekkig vuil weg. Anders wrijf je die rond met je pad, en ga je misschien nieuwe schade toebrengen.

    Ik begin eerder met een mildere combo, en pas als het niet volstaat, schaal ik op naar een grovere. En dan alleen op de plaatsen waar het echt nodig is (waar je traditioneel meer krassen hebt: rond de klinken van de deuren, voorkant van het dak, motorkap,...). Daarna weer afbouwen, en eindigen met de fijnste pasta en pad.
    Tussen elke stap het polijstmiddel afnemen met een propere doek, en idealiter met een inspectievloeistof (IPA-gebaseerd), die de resten polijstmiddel en -olie wegneemt zodat je met een naakte lak overblijft.
    Als je all the way wil gaan, gebruik je na je laatste polijstrondje nog een paintcleaner. Dit is een chemische reiniger zonder corrigerende werking.

    De Monello-producten zijn goed, meestal zijn/waren het immers gerebadgete Menzernas.

    Je bent Autofinesse-fan. Ik ook. Maar voor polijstmiddel kijk ik toch liever elders: de reviews over hun polijstprogramma waren niet zo denderend, volgens mijn herinnering.

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Alleszins bedankt iedereen voor de goede tips.

    Die 203-euro deal lijkt me goed en de kans is groot dat ik ‘m bestel. Twee jaar garantie is me makkelijk 53 euro waard.

    Als ik goed wil polieren:

    - van de meest grove compound met bijbehorend middel via de tussenstap naar de finishing compound + middel?
    elke stap dus herhalen?

    - haal je er voordeel uit van eerst nog te kleien?

    Leave a comment:


  • Packard
    replied
    Persoonlijk zou ik dan ook voor die van €203 gaan, ik geef maar mee wat ik vind voor timothy.

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    dan koop ik liever die van 203€

    heb je nog gewoon garantie op. De tweedehands (ook al lijkt die nieuw) weet je toch nooit wat ermee gebeurd is. En omdat het prijsverschil nu niet onoverkomelijk is...

    Leave a comment:


  • Packard
    replied
    Misschien is de DAP900 V3 Raffini Starterskit - Lite Edition wel wat voor je ... er zitten niet te veel producten bij en deze kit staat momenteel in promo voor €203 : https://www.carclean.nl/product/Poli...Edition_102776

    Ik vond hem ook nog op 2ehands voor €150 : https://www.2dehands.be/auto-onderde...379098929.html

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    nog voor cabrio

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    in principe volstaat een goede apc met de juiste borstel

    voor de afdichting/voeding van het dak is het afhankelijk van welk type dak het is

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    zijn ook weer producten voor

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Zowel mijn 500 als mijn Tipo zijn heel netjes omdat ik ze sinds nieuw onderhoud volgens de regels van de kunst (foamen, vuil wegspuiten met HD, wassen met correcte producten en methodes, regelmatig een wax zetten).

    De Abarth is een ander verhaal: swirlfest

    De 500C die ik in leasing ga krijgen (en al 2,5 jaar en 65000 km op de klok heeft) zal waarschijnlijk ook een swirlqueen zijn. Immers, wie wast zijn zijn auto nu zelf... of ik zou heel veel geluk moeten hebben.

    Ik ga dus oefenen op die leasing, en wil hem beter krijgen.

    Daarna pak ik zelf m’n Abarth Punto aan.

    Dat brengt me bij het volgende: hoe kuis/onderhoud ik een cabriodak?

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    kan je zonder problemen gebruiken met andere producten

    op zich mag je de schurende pad gebruiken, maar kan je die combineren met een zachter schurend product. Zo krijgt ge toch nog correctiekracht zonder teveel vernis te verwijderen. Altijd goed controleren na elke stap of er voldoende is gecorrigeerd zoniet stap herhalen. En vooral ALLE stappen doorlopen om tot die echt diepe glans te komen. Bij elke stap gaat ge denken: beter dan dit wordt het niet. Awel, het wordt bij elke stap beter. Zelfs bij de allerfijnste verwerking ga je nog kleine krasjes zien verdwijnen.
    De grove producten gebruik je enkel op bepaalde punten, dus nooit om heel de lak mee aan te pakken. Dus plekken waar je serieuze beschadigingen hebt, daar gebruik je de grove producten op. 't Is niet de bedoeling dat je daar heel de auto mee gaat doen. Die zal wel blinken, alleen heb je daar teveel vernis over heel de auto mee weggenomen en dat is niet de bedoeling.
    Als je toch voor een dual action gaat, dan kan je die rotatie ook gebruiken voor de eerste passage. Die corrigeert sneller. Wel oppassen voor te hoge toerentallen en hoekjes, want lak is snel weg met zo'n machine terwijl dat bij een excenter niet het geval is (enfin toch een heel pak trager). Met een excenter kan je heel goed slechte lak corrigeren, alleen het duurt een pak langer dan met een rotatie (maar die moet je kunnen gebruiken en dus best eerst mee leren omgaan op een oude versleten auto waar het niet zo nauw steekt).

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Dat denk ik nu niet bij mezelf. Zit vaak een paar uur te poetsen aan een van de wagens als hobby. Ik geniet daar echt van en kan er de tijd voor opbrengen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Helaas zijn de demodagen in het weekend... en ik werk in het weekend. Zal ooit wel eens passen.

    Zo’ DAP900 ben ik al tegengekomen. Dat is dus ok om de eigen auto’s + af en toe eens ene van een familielid of vriend te doen?
    Dat is zeker voldoende alleen is bij een gemiddelde persoon alles na 1keer op zolder . Het neemt veel tijd in beslag dat polieren .

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Zalig, Merci flappy.

    Ik neem aan dat ik de machine ook mag gebruiken met polijstmiddel van AutoFinesse?

    Sla ik best de meest schurende pad over gezien Italiaanse lak zacht is?

    Hiermee kan ik werkelijk niets misdoen?

    Leave a comment:

Working...
X